Plen
Sittings of the Senate of February 13, 2008
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.9/22-02-2008

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
14-04-2021
13-04-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2008 > 13-02-2008 Printable version

Sittings of the Senate of February 13, 2008

15. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de lege privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Comerciale "Automobile" Craiova S.A.
 
see bill no. L670/2007

Domnul Radu Mircea Berceanu:

................................................

Urma, în conformitate cu hotărârea plenului, ca după punctul 10 să discutăm despre privatizarea Fabricii de avioane... (Râsete în sală)

Din sală: Nu avioane!

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Proiectul de lege privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Comerciale " Automobile" Craiova.

Dacă se face atâta publicitate la televiziune pentru privatizarea Fabricii de avioane, sigur că sunt influențat.

Rog președintele Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului să ia loc... (Discuții în sală.)

Din sală: Nu este în sală.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Reprezentanții Guvernului sunt aici, Comisia pentru privatizare și administrarea activelor statului... (Discuții în sală.)

Vă rog, microfonul 2.

Sper că mai sunt colegi de la Comisia pentru privatizare și administrarea activelor statului. Să vină cineva. Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Fekete-Szabó András Levente:

Da, sunt aici, sunt vicepreședintele comisiei.

Domnule președinte de ședință, trebuie să vă anunț că domnul președinte al Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului a plecat la Camera Deputaților, nu a plecat la etajul 7 ca să redacteze raportul, conform hotărârii plenului Senatului. Am vorbit la telefon, mi-a comunicat că va veni stafful cu raportul, ca eu să dau citire acestuia, conform hotărârii noastre. Ulterior, când am vorbit cu stafful comisiei, mi-au spus că au altă sarcină, adică nu au raportul. Deci, nu este redactat niciun raport.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Domnule vicepreședinte, eu vă rog să mergeți dumneavoastră la comisie. Sunt convins că stafful a văzut lucrările plenului la televizor. Stafful nu are o prioritate în această materie. Hotărârile plenului bat toate celelalte hotărâri, chiar și pe ale Biroului permanent, chiar și pe ale unui președinte mai șef decât toată lumea. Deci, din moment ce plenul a decis prin vot să se întocmească acest raport, stafful are obligația să întocmească acest raport.

Vă rog să semnați dumneavoastră în absența președintelui, în conformitate cu decizia plenului, și să veniți cu raportul aici ca să-l discutăm. Nu cred că vreun senator poate să ia decizii împotriva deciziei plenului, iar stafful, dacă nu dă curs la așa ceva, își va pierde locul de muncă.

Vă rog, mergeți și comunicați această decizie.

Domnul senator Lupoi Mihail.

Domnul Mihail Lupoi:

Mulțumesc, domnule președinte.

În calitate de secretar al Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului, deci de cosemnatar al acestui eventual raport, cred că putem continua doar pe baza faptului că eu, ca secretar, certific votul. Așadar, putem spune că s-a dat un vot favorabil pe raportul care, evident, urmează să fie făcut. Faptul că nu este dactilografiat, asta nu cred că ne împiedică să ne continuăm lucrările, mai ales că și dumneavoastră, și eu - dar eu în calitate de cosemnatar al acestui raport - suntem aici...

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Domnule secretar, vă rog să mergeți la comisie. În conformitate cu decizia plenului, stafful este obligat de plen să întocmească raportul, care este o foaie de hârtie.

În lipsa președintelui, dumneavoastră, domnule vicepreședinte, semnați, veniți cu raportul aici și discutăm acest punct imediat ce vă întoarceți.

................................................

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Ne-am întors, domnule președinte.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Ați rezolvat chestiunea aceea? Atunci, vă rog, domnule vicepreședinte al Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului, luați loc la microfonul 7. Reprezentanții Guvernului, în partea stângă.

În conformitate cu decizia plenului, o să discutăm Proiectul de lege privind unele măsuri pentru privatizarea SC Automobile Craiova S.A. Dau cuvântul, de la microfonul 8, reprezentantului Guvernului.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

Aș vrea să fac, mai întâi, câteva precizări generale, pentru că, sigur, situația de la Craiova nu este cunoscută tuturor și este normal să fie așa. Fiecare este un reprezentant al unui județ și nu trebuie să cunoască neapărat situația din toate județele țării. În acest moment, la Craiova nu se produc autoturisme. În acest moment, la Craiova nu se produce nimic, muncitorii stau și așteaptă. Este vorba de 3700 de angajați care așteaptă să se întâmple ceva cu ei: să rămână cu un loc de muncă sau să-și piardă locul de muncă. Am făcut această precizare pentru ca nu cumva să se înțeleagă că este un soi de privatizare făcută doar de dragul de a o face sau, eu știu, că sunt tot felul de interese în joc sau alte lucruri de genul acesta.

În al doilea rând, aș vrea să dau câteva cifre: 300 de mii de autoturisme pe an, 300 de mii de motoare pe an, investiții directe în tehnologie de 675 de milioane de euro, dublarea numărului de angajați de la 3700 până la aproape 8000 de angajați, crearea de 30000 de noi locuri de muncă în industriile conexe, pentru că se știe că industria de autoturisme este cea care dezvoltă pe orizontală cel mai mult - poate cu excepția industriilor privind tehnologiile de vârf - cheltuieli directe ...

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Fac un apel la doamnele și domnii senatori să nu părăsească sala pentru a putea lua o decizie cu privire la chestiunea aceasta, în câteva minute. Vă rog.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

... cheltuieli directe în economia românească, deci cheltuieli ale Companiei Ford de un miliard de euro pe an. Acestea sunt cifrele care înseamnă privatizarea SC Automobile Craiova. Sigur că parlamentarii de Dolj - mă bucur că unul dintre ei chiar conduce ședința - cunosc acest lucru. Trebuie să vă spun că există o largă majoritate, dacă nu cumva unanimitate: începând cu sindicatele de la fosta Fabrică DAEWOO, Fabrica Automobile Craiova și terminând cu toate partidele politice reprezentate în județul Dolj, opinia publică, presa locală, nu există niciun fel - și o spun cu toată responsabilitatea - de contestare a acestui proces care este așteptat în Craiova și în toată Oltenia cu mare nerăbdare.

Iertați-mă că nu m-am referit neapărat la proiectul de lege, pentru că este un proiect de lege tehnic, care face câteva derogări de la legea privatizării. De aceea a fost nevoie de un proiect de lege și nu s-a produs doar o privatizare pe baza legii existente. Nu am să intru în detalii tehnice. Am făcut aceste precizări pentru a încerca să vă lămuresc asupra încărcăturii deosebite pe care votul dumneavoastră de peste câteva minute o are pentru 5, dacă nu cumva 7, 8 județe, în primă fază și, după aceea, fără îndoială, pentru întreaga țară.

Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc.

Din partea comisiei, microfonul 7.

Domnul Fekete-Szabó Andras Levente:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Ieri, în Comisia pentru privatizare și administrarea activelor statului a fost luat în dezbatere prezentul proiect de lege. La bază, la elaborarea prezentului raport, s-au avut în vedere avizele favorabile date de Consiliul Legislativ al României, Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări, Comisia economică, industrii și servicii, Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital. În ședința de ieri, comisia, cu unanimitate de voturi, a adoptat un raport favorabil, fără amendamente. Trebuie să vă spun că în anexă erau prevăzute niște amendamente ale Comisiei economice, industrii și servicii care, ulterior, au fost retrase. Asta a rezultat din discuția cu Comisia economică, industrii și servicii.

În raport cu obiectul de reglementare, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, iar Senatul este prima Cameră sesizată.

Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc. Dorește cineva să ia cuvântul? Vă mulțumesc. Domnule senator Carol Dina, microfonul 2.

Domnul Carol Dina:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Personal, constat cu regret că întreaga clasă politică românească, Parlamentul, Guvernul nu au învățat nimic din experiența tristă a așa-ziselor privatizări care au avut loc în cei 18 ani. Ne aflăm în fața unei situații similare. Poate puțini oameni știu că Societatea de Automobile Craiova este la a treia tentativă de a fi vândută. În această perioadă, din evaluările sumare făcute, statul român a pierdut circa un miliard de dolari. Noi am dorit să facem, cu această ocazie, o radiografie pe care s-o punem în fața Senatului și, în cunoștință de cauză, să se ia o decizie. Sigur, o să spuneți: "Domnule, ne aflăm cu pistolul la tâmplă!" Fără îndoială că este o situație cu o presiune extraordinară, dar nu se poate să nu acceptăm să știm adevărul. Noi asta am dorit. Eu, personal, am spus: "Hai să identificăm tot ce s-a întâmplat la Craiova, să-i vedem și pe ceilalți jucători din acționariat, să vedem ce spune SIF Oltenia, să vedem ce spune Consiliul Concurenței, să vedem ce spune Comisia Europeană, să vedem ce se întâmplă acolo cu ceea ce a fost scos din pachetul de vânzare ș.a.m.d."

După cum bine știți, Comisia Europeană a încercat să afle adevărul cu privire la ajutorul de stat, de necontestat, care a fost acordat acestei tranzacții, chestiune care, fără îndoială, va avea o influență semnificativă în ceea ce privește prețurile autoturismelor românești - probabil vândute și pe piața europeană. A considerat că este necesar să intervină. De ce să ne pripim și să nu avem răbdare să vedem ce spune și Comisia Europeană? De ce să fie Parlamentul pus în situația să se rușineze pentru că, de la distanța aceasta de 2000 de km, Comisia Europeană a constatat lucruri mai intime decât reușim noi să constatăm. Aceasta este de neînțeles și am aflat, prin discuții prietenești cu colegii mei, că reprezentantul Guvernului în această tranzacție a afirmat că nu sunt semnale pozitive de la Comisia Europeană.

Domnule președinte, am expus această succintă pledoarie și vă rog ca acest proiect de lege să nu se supună dezbaterii ca să avem vreme, până în data de 28 februarie 2008, să lămurim toate aceste aspecte, fără a contesta, de altfel, necesitatea acestei privatizări. Cred însă că este de datoria noastră să cunoaștem adevărul de la începuturi. În plus, cred că este o neregulă, pentru că termenul a fost 28 februarie, plenul Senatului a aprobat termenul de 60 de zile și cred că plenul Senatului ar fi trebuit să modifice acest termen. Tentativa pe care ați făcut-o astăzi să aprobați propunerea făcută de domnul senator Hașotti nu poate înlocui o literă a Regulamentului. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Vă mulțumesc.

Domnule senator, eu nu am făcut nici un fel de tentative. Eu sunt pus aici să supun votului diversele variante care sunt propuse de grupuri, de senatori și așa mai departe, în conformitate cu Regulamentul. Dacă Senatul voia ca această chestiune să fie lăsată pe săptămâna viitoare sau știu eu când, vota ca atare. Votul a fost unul cât se poate de clar și plenul Senatului a decis așa. Drept urmare eu nu am făcut tentative, ci am constatat rezultatul unui vot.

Domnul senator lupoi. Microfonul 2.

Domnul Mihail Lupoi:

Mulțumesc domnule președinte.

Mă văd nevoit să dau unele explicații plenului, ca secretar al Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului, ca să înțeleagă lumea că nu află Comisia Europeană lucruri pe care noi nu le știm. Auotmobile Craiova, în vederea privatizării, a fost împărțită în două. Deci este fabrica de autoturisme de la Craiova, care se găsește în incinta înconjurată de gard, care se privatizează cu FORD-ul și diferența înseamnă participații la alte întreprinderi cum este UMT Timișoara, terenuri, clădiri și alte lucruri care au aparținut acestei întreprinderi și pentru care s-a tratat cu SIF Oltenia și cu alți acționari. Deci această problemă cu ceilalți acționari a fost rezolvată.

În legătură cu așa - zisul ajutor de stat, Comisia Europeană se referea la cu totul alt ceva, și s-a explicat ieri la comisie foarte clar că această privatizare trebuia făcută, vezi doamne, către oricine avea bani să cumpere ,,obiectul" AUTOMOBILE Craiova. Ceea ce ne-ar fi dus în situația de la Brașov, unde s-a vândut TRACTORUL Brașov care nu mai produce nimic, sau poate niște moloz în curând, pentru că se va rade și se vor construi niște cartiere, or noi discutăm aici despre industrie, despre export și în general despre o industrie destul de performantă a României, chiar dacă trebuie retehnologizată. Ca atare, Guvernul a preferat să facă acest gen de privatizare, condiționată de producerea de autoturisme. Pentru județul Dolj, această privatizare este absolut esențială și foarte importantă pentru întreaga economie națională.

În cel de al treilea rând doresc să aduc aminte că în conformitate cu ,,Tratatul de aderare", orice hotărâre sau legislație europeană prevalează în fața legislației naționale. Ca atare, dacă se va hotărî altceva la Comisia de la Bruxelles, evident că vom ține cont și vom modifica și noi privatizarea pentru a cădea de acord cu ceea ce se va hotărî. Așa că nu văd niciun fel de ... iar zvonurile că este o atitudine favorabilă sau mai puțin favorabilă... dacă ne luăm după zvonuri, ni s-au activat clauzele de nu știu câte ori ... și nu trăim din zvonuri, trăim din realități, și realitatea este, după cum bine știți, că se salvează mii locuri de muncă. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc.

De altfel, noi ne aflăm în cursul unei proceduri, nu luăm noi o decizie, legea merge mai departe la Camera Deputaților, care este Cameră decizională, până atunci se mai pot face amendamente sau alte lucruri, pot apărea elemente noi și Camera decizională, așa cum spune Constituția, va lua o decizie. Noi însă nu trebuie să împiedicăm lucrurile și nici să facem acțiuni împotriva Regulamentului sau a unor decizii luate. Domnul senator Șerban Mihăilescu, microfonul 4, după care, din partea Guvernului, domnul Sebastian Vlădescu, microfonul 9.

Domnul Petru Șerban Mihăilescu:

Vă mulțumesc domnule președinte.

Vreau să înlătur această tentă care s-a abătut astăzi, cum că aprobarea Legii privind privatizarea DAEWOO este o decizie de două ore. În luna octombrie, noi am analizat foarte serios în Comisia economică, industrii și servicii fondul acestei acțiuni, au fost acceptate o serie întreagă de reglementări care sunt normale în viața privatizărilor. Recunosc că cei care au participat și au avut ocazia ca din 1993, 1994 până în 2004, ca să nu zic mai mult, să participe la tot felul de privatizări știu că acesta este un lucru foarte complicat iar, cei ce nu au participat niciodată la vreo privatizare, de nici o formă, o pot critica în diverse situații.

Din punctul nostru de vedere, știind istoria exactă din anul 2003 până acum a acestui obiectiv, putem spune că este o lege coerentă care trebuie aprobată de Senat ca să dăm posibilitatea continuării procesului de privatizare. Nu comentez decizia din octombrie, de ce s-a stopat legea atunci, că noi o puteam aproba fără nici un fel de problemă, indiferent de avizul Uniunii Europene, oricum nu ne aflam în această situație. Dar, grupul nostru parlamentar, am discutat mai devreme, va susține acest demers și rog Senatul să nu creadă că este o decizie care nu a fost analizată și care nu are elemente de transparență. Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea Guvernului domnul secretar de stat Sebastian Vlădescu, microfonul 9.

Domnul Sebastian Vlădescu - președintele Comisiei de privatizare SC. Automobile Craiova:

Bună ziua!

Vorbesc în calitate de președinte al Comisiei de privatizare.

Primul lucru pe care aș dori să-l menționez, și îi mulțumesc domnului senator care a luat cuvântul înaintea mea, este că noi nu ne pripim. Această lege este în Senatul României de peste patru luni, ea a fost discutată în Comisia economică, industrii și servicii, a fost discutată în Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital, unde, domnul senator, care este astăzi președintele Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului, a venit cu amendamentele Domniei Sale și aceste amendamente au fost discutate, ba, chiar unele dintre ele acceptate. Deci, în acest moment, formula legii care există include și amendamentele propuse la acel moment de președintele actual al Comisiei pentru privatizare și administrarea activelor statului. De asemenea, această lege a fost discutată ieri în Comisia pentru privatizare și administrarea activelor statului și adoptată în unanimitate, inclusiv de președintele comisiei, deci, din acest punct de vedere nu a existat nici un fel de pripeală în analiza legii.

În ceea ce privește situația în care ne aflăm în acest moment, raportul dintre România, Comisia Europeană și Compania FORD, este o situație care a decurs dintr-o investigație demarată de Comisia Europeană înainte de a primi contractul de privatizare. După primirea contractului de privatizare a fost evident pentru Comisia Europeană că acel contract depindea de aprobarea lor, pentru că există o clauză care spune: ,,contractul intră în vigoare numai după aprobarea notificării", Comisia Europeană a continuat investigația, noi, conform înțelegerii cu Comisia Europeană, am stopat procedurile de intrare în vigoare a contractului care includeau și procedura de aprobare a legii. În acest moment, discuțiile între România și Comisia Europeană sunt încheiate, Comisia Europeană ne-a comunicat că până la data de 28 vom avea o decizie finală vizavi de acest contract. Suntem optimiști vizavi de decizia Comisiei Europene vizavi de privatizarea de la SC. AUTOMOBILE Craiova și, în aceste condiții, pentru a da posibilitatea Companiei FORD să înceapă acțiunile la Craiova în luna martie, am considerat necesar că putem să ducem procedurile parlamentare până la votul final, votul final urmând a fi dat după ce primim documentul final al Comisiei Europene. Deci, din acest punct de vedere suntem coerenți și consecvenți vizavi de Comisia Europeană și vizavi de partenerul nostru în discuții care este Compania FORD.

Despre necesitatea acestei privatizări și, despre șansa, poate, unică și finală pe care o are compania de la Craiova de a avea un investitor din industria automobilelor de talia Companiei FORD, cred că nu are rost să explic. Știți că în acest moment piața autovehiculelor este o piață pe care există supraproducție. Toate companiile închid facilități de producție, nu deschid noi facilități, iar, în contextul globalizării acestei producții, a avea o fabrică de autoturisme în România, fabrică care va lucra pentru export și care va atrage subsecvent investiții în fabricile de componente care vor angaja circa 30 000 de oameni, este o performanță pentru Guvernul României și ar fi păcat ca această performanță să nu fie dusă până la capăt. Comisia Europeană va da o decizie, decizia ne va permite să continuăm privatizarea și Compania FORD are șansa să înceapă cât mai repede producția. Pentru ei este o problemă vitală viteza de realizare a acestei investiții și începerea producției și, în aceste condiții, vă rog să fiți de acord cu aprobarea textului care v-a fost propus.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc.

Are cuvântul domnul senator Gavrilă Vasilescu, microfonul 3.

Domnul Gavrilă Vasilescu:

Mulțumesc domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi, vreau să prezint și câteva impresii personale referitor la această problemă și veți vedea despre ce este vorba. Fabrica de la Craiova se privatizează și FORD-ul, nu altcineva, și cine este el FORD-ul! - vine și cumpără această fabrică, va produce automobile pentru import, pentru export, cum le va produce! Este un lucru absolut excelent. Dar există un lucru cu care nu mă voi împăca niciodată, nici parlamentar și, dacă în legislatura următoare nu voi mai fi parlamentar, nici ca cetățea. E bine că se face această privatizare, dar în spatele votului pe care îl avem de dat noi, la un moment dat, dorim să verificăm: ,,domnule, privatizarea asta s-a făcut corect? Oamenii care au lucrat acolo au lucrat corect?" Atenție, Camera Deputaților și Senatul nu au toate informațiile. Eu am lucrat în Comisia juridică de numiri disciplină imunități și validări și am văzut că nu avem toate informațiile pentru a da vot pentru ceea ce s-a întâmplat acolo. În spatele votului nostru oricând se pot ascunde și niște lucruri pe care cei care au lucrat la privatizare nu le-au respectat sau nu au lucrat cum trebuie. Cu acest lucru, și asta vreau să vă spun, nu că se privatizează, foarte bine că se privatizează, dar modul în care trebuie să dăm pentru fiecare privatizare, punctual, o lege, acest lucru nu am să-l înțeleg, ca jurist, niciodată. Și nu cred că există cineva care să mă poată convinge că este corect așa cum procedăm. Avem o lege a privatizării din care să putem privatiza și sunt niște linii directoare. Pentru fiecare privatizare trebuie să existe, la un moment dat, un dosar și fiecare să răspundă la comisia respectivă. Eu și acum am în fața ochilor gestul pe care domnul președinte al Comisiei pentru privatizare, în calitate de ministru al finanțelor, a lovit cu un ciocan un CD în care era tot ceea ce se privatizase și încă ceva foarte important, o bancă. Nu este susținerea grupului, o spun personal, ca jurist, ca om care o viață întreagă am lucrat și știu ce înseamnă legea, nu am să înțeleg de ce să vină, pentru orice privatizare care se face, Parlamentul să dea un vot? Repet, în spatele votului pe care Parlamentul îl dă, orice răspundere, pe care oamenii care au lucrat la privatizare o au pentru acest lucru, dispare. Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc.

Mai dorește cineva să ia cuvântul? Nu mai dorește nimeni să ia cuvântul. Ați ascultat atât punctul de vedere al Guvernului, cât și punctul de vedere al comisiei. Este vorba de un raport de admitere, fără amendamente, legea este o lege ordinară, ea va merge la Camera Deputaților pentru decizia finală și acolo se mai pot face alte propuneri sau modificări dacă va fi cazul.

Deci, eu aș ruga toți colegii să fie atenți și să fie în postura în care să poată vota, îl rog și pe domnul senator Verestóy să fie în postura în care să poată vota într-un anume fel, oricare va fi el. Dacă nu este cartela acolo, degeaba vă așezați, nu veți putea vota.

Supun votului dumneavoastră. Cine votează "da" este pentru adoptarea acestui proiect de lege.

Vă rog să votați.

56 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 4 abțineri.

Proiectul de lege a fost adoptat.

S-a solicitat listă. Vă rog să distribuiți liste grupurilor parlamentare.

Domnul senator Ungheanu, microfonul 2. Vă rog!

Domnul Mihai Ungheanu:

Facem socoteala voturilor și vedeți cum stăm cu cvorumul. Nu avem cvorum.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Avem cvorumul de ședință. Așa cum am anunțat la început, avem cvorumul de ședință. Sunt 64 de voturi, iar cvorumul de ședință este de 61.

Din sală: 69.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Vă rog! (Discuții în sală.)

Nu. Noi suntem 74 de persoane în sală, deci nu e niciun fel de problemă din acest punct de vedere. (Discuții în sală.)

Deci, eu aș ruga toată lumea să-și exprime votul într-un anume fel, pentru că ambii secretari au verificat cvorumul. Este o diferență de o persoană - 73, 74 -, dar și dacă sunt 73 avem cvorum. Drept urmare, rog toți colegii să voteze într-un anumit fel. Altfel, eu constat că există cvorum și că unii dintre colegi nu doresc să-și exprime niciun fel de vot. Asta este opțiunea dumnealor, dar asta nu înseamnă că sunt absenți sau că nu sunt în cvorum. Da? Vă rog!

Din sală: Mai votăm?

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Am supus votului dumneavoastră raportul și legea. Raportul este unul de aprobare, fără amendamente, deci se supun la vot raportul și propunerea legislativă, un singur vot.

Raportul și propunerea legislativă s-au adoptat cu 56 voturi pentru, 3 voturi împotrivă, 4 abțineri. A trecut. Mergem mai departe.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 18 april 2021, 6:37
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro