Petre Străchinaru
Petre Străchinaru
Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.31/28-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 18-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.26 Petre Străchinaru - declarație politică: "Antimodel de autonomie: modelul U.D.M.R. al simbolisticii" (speță județul Covasna);

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Petre Străchinaru:

"Antimodel de autonomie: modelul UDMR al simbolisticii" (speță județul Covasna)

Recent, comunitatea românească din județul Covasna a luat act cu îngrijorare de inițiativa Consiliului Județean Covasna de aprobare a drapelului și fanionului secuiesc ca însemne specifice ale județului Covasna, acțiune ce continuă să altereze dialogul și relațiile interetnice din județ. Luând act de această nouă inițiativă contraproductivă, adusă la cunoștință publică în conformitate cu prevederile Legii nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică prin anunțul din ziarul Observatorul de Covasna de miercuri, 20 februarie 2008, Forumul Civic al Românilor din Covasna și Harghita, dând glas îngrijorării populației de naționalitate română din județul Covasna față de escaladarea continuă a acțiunilor extrem naționaliste ale liderilor administrației locale, au solicitat Consiliului județean Covasna să renunțe la promovarea unei hotărâri care să consfințească o nouă ilegalitate, aducând în acest sens o serie de argumente de ordin legal.

Legea Contenciosului administrativ nr.554/2004 definește actul administrativ ca "actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publică, în regim de putere publică, în vederea organizării executării legii sau a executării în concret a legii, care dă naștere, modifică sau stinge raporturi juridice";

Din această definiție rezultă că orice act administrativ, precum hotărârea ce se intenționează să se adopte, se adoptă pentru organizarea executării legii sau a executării în concret a legii.

În cazul acestei inițiative nu se organizează executarea legii și nici nu se execută în concret legea pentru că nici o lege din România nu reglementează și nu constituie temei de drept pentru aprobarea unui drapel al unei unității administrativ-teritoriale. Singurul însemn specific al unităților administrativ-teritoriale cu reglementare normativă este stema județului.

Drapelul și fanionul ce se intenționează a fi aprobate reprezintă de fapt drapelul secuiesc, drapel sub culorile căruia s-a organizat în municipiul Sfîntu Gheorghe, contrar poziției oficiale a statului român, manifestația de solidaritate a Consiliului Național Secuiesc cu declararea unilaterală a independenței provinciei Kosovo, eveniment considerat de către organizatori drept precedent. Este evident că adoptarea oficială a unui asemenea drapel ar consfinți un simbol etnic al unui teritoriu pentru care se dorește o autonomie teritorială pe criterii etnice.

Aprobarea unui drapel lipsit de temei normativ și alăturarea acestuia, ca simboluri de separare teritorială față de teritoriul național, unei steme revizioniste, unor panouri cu inscripția "Ținutul secuiesc" cu scopul marcării unor granițe imaginare sau unor manifestații publice monoetnice și costisitoare, precum întâlnirea mondială a maghiarilor covăsneni, organizată anul trecut și finanțată din fonduri publice, nu sunt de natură a crea o imagine pozitivă județului Covasna, care să conducă la o dezvoltare economică și socială normală, în folosul tuturor cetățenilor județului, indiferent de apartenența la majoritatea românească sau la diverse minorități naționale. Dimpotrivă, politicile publice cu caracter separatist, monoetnic și antiromânesc promovate de autoritățile administrației publice locale ne rup și ne izolează de viața economică și socială a României, exemplu grăitor fiind felul în care se dezvoltă municipiul Brașov la numai 30 de km de Sfântu Gheorghe. Poate pentru că autoritățile locale de acolo sunt interesate de proiecte de dezvoltare economică și nu de marcare etnocratică a teritoriului.

Toate măsurile de acest gen: aprobarea ca drapel al județului Covasna a drapelului secuiesc, aprobarea unor steme monoetnice secuiești pentru județul Covasna și pentru majoritatea localităților acestuia, inițierea de manifestări de amploare și subvenționarea acestora pe criterii etnice etc. sunt măsuri discriminatorii față de comunitatea românească a județului conform art. 2 alin. 1 - 4 din OG nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare. Ale căror urmări și "binefaceri" ar trebui (pre)văzute, dacă nu ar fi atât de orbiți politic, atât de către propăvăduitorii "Raiului" autonomist, cât și de membrii Consiliul Național al Discriminării !

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 13:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro