Eduard Raul Hellvig
Eduard Raul Hellvig
Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.31/28-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 18-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.53 Eduard Raul Hellvig - declarație politică privind "Starea proastă a infrastructurii și consecințele pe care aceasta le generează în dezvoltarea județului Bihor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Eduard Raul Hellvig:

Declarație politică privind "Starea proastă a infrastructurii și consecințele pe care aceasta le generează în dezvoltarea județului Bihor"

Declarația mea politică vizează o realitate care afectează nu numai comunitatea din județul Bihor, ci întreaga Românie, în ansamblul ei. Fie că este vorba despre drumuri comunale, județene, naționale sau chiar europene, infrastructura românească se remarcă prin aceeași stare dezolantă, care persistă. Știm că lipsa investitorilor și a turiștilor străini se datorează, în mare parte, proastei calități a infrastructurii pe care o deținem, iar unul dintre obiectivele majore ale politicii actuale a României este tocmai atragerea acestora.

La 1 ianuarie 2007, România s-a alăturat, de facto, celorlalte state din Comunitatea Europeană. Integrarea României nu înseamnă nicidecum o integrare formală, ci presupune, indubitabil, alinierea obiectivelor și a standardelor țării noastre la exigențele Uniunii Europene. Iar unul dintre aspectele principale, care problematizează dezvoltarea României ca obiectiv turistic sau ca punct de absorbție a investițiilor străine, este legat de însăși starea dezolantă a infrastructurii noastre.

Chiar dacă România, în general, și județul Bihor, în particular, dețin un potențial turistic foarte bine nuanțat, dublat și de o spectaculoasă diversitate peisagistică și a formelor de relief, exploatarea turistică se face la cote foarte scăzute de către turiștii străini. Dacă în această ecuație, efectul este foarte bine definit, putem la fel de simplu să identificăm și cauza. Miezul problemei îl constituie, așadar, calitatea infrastructurii. De această problemă se lovește comunitatea din județul Bihor, la fel ca întreaga Românie, zi de zi.

Proiectul amplu de construcție a autostrăzii Bechtel este un exemplu relevant de proastă gestiune a Guvernului român, în privința modernizării și diversificării rețelelor românești de drumuri. În contextul discuției mele, construcția autostrăzii Bechtel a devenit o problemă cu dublu efect. Întârzierea prelungită a construcției are implicații negative și la nivel național, dar și la nivelul județului Bihor, făcând referire la segmentul de autostradă Suplacu de Barcău - Borș. Bihorenii au avut de suferit datorită faptului că utilajele destinate transportului de materiale pentru construcția autostrăzii au distrus, aproape în totalitate, tronsonul Oradea-Marghita.

Acest segment de drum, lung de peste 50 de km, este o cale de legătură între importante comunități locale, prezentând importanță și la nivel național, dar și la nivel regional-european, prin poziția strategică pe care o ocupă în apropierea graniței cu Ungaria. Fiind suprasolicitat de către utilajele de mare tonaj cu destinația autostrada Bechtel, DN 191 s-a transformat într-un segment presărat cu denivelări și gropi uriașe, asfaltul lipsind cu desăvârșire de pe mai multe porțiuni. Consider că acest fapt reprezintă o inechitate și un prejudiciu imens aduse locuitorilor județului Bihor, dar și dezvoltării acestui județ. Drept urmare, doresc să trag un semnal de alarmă pentru autoritățile naționale competente, de a soluționa neîntârziat această problemă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 0:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro