Filip Georgescu
Filip Georgescu
Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.31/28-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 18-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Filip Georgescu

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.55 Filip Georgescu - comentarii negative privind poluarea orașului București;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Filip Georgescu:

Românii, ca și străinii care se află în trecere prin București, spun că este un mare risc să trăiești astăzi în metropola noastră. Trist, dar adevărat, întrucât cei mai mulți bucureșteni au ajuns și ei la o asemenea concluzie. Dificultățile enorme survin nu doar din cauza sărăciei, a lipsei de locuințe, a stării extrem de precare în care se află sănătatea, învățământul și justiția dar mai ales ca urmare a infrastructurii, aflată într-o stare deplorabilă, a condițiilor de transport și a gradului infernal de poluare. Dacă ninge sau dacă plouă o zi-două, aproape că nu mai putem traversa strada. Dacă mergem pe jos, trebuie să faci slalom printre mașinile parcate de-a lungul și de-a latul trotuarului și să ocolești șanțurile săpate de luni de zile, de diferite societăți prestatoare de servicii. Dacă te afli la volan, e și mai greu, întrucât trebuie să stai cu ochi de vultur nu numai pe cei din traficul infernal, dar mai ales pe gropile care par semănate de oameni, și nicidecum de natura lucrărilor.

Este adevărat, Bucureștii au fost din totdeauna un oraș aglomerat, murdar și cu o infrastructură de Ev Mediu. Dar parcă niciodată nu s-a prezentat în halul în care arată astăzi. Multe dintre marile sale artere sunt dezafectate de mai bine de un an. Liniile de tramvai au fost și ele scoase de pe postament. Escavatoare, camioane, perforatoare, străvechile roabe se agită uneori vreme de câteva ceasuri într-un adevărat vacarm, ca mai apoi alte câteva ore să intre într-o liniște mormântală.

Și totuși, parcă nimic nu se schimbă. Doar bordurile reînnoite de două-trei ori pe an, pentru a mai ameliora imaginea trotuarului neasfaltat din alte vremuri, ne permit să întrevedem cât de cât fața orașului de mâine. Actualul edil-șef al Capitalei promite că va face din haotica noastră urbe un veritabil mic Paris. Este mesajul ultrademagogic, prin intermediul căruia primarii de până acum i-au amăgit pe alegători, fiindcă pe parcursul mandatului mai toți se vaită că nu au fonduri.

Pentru anul 2008, Primăria Capitalei are un buget de 1,3 miliarde de euro, din care urmează să finanțeze infrastructura, învățământul, transportul în comun, termoficarea și alte lucrări. Cei familiarizați cu modul de finanțare din bani publici cred că la un asemenea buget de investiții un comision mediu de numai 0,1% echivalează cu un milion de euro.

Nu mai încape îndoială că automobilul, atât de necesar în lumea civilizată, a devenit pentru bucureșteni inamicul public numărul unu. Aproape că nu este zi în care să nu se înregistreze în Capitală câteva accidente auto, din nenorocire unele soldate cu victime, datorită neatenției, imprudenței, excesului de viteză, alcoolului, dar și degradării arterelor de circulație.

Pe de altă parte, parcarea automobilelor a devenit o problemă mai mult decât nevralgică. Municipalitatea intenționează să construiască parcări subterane și supraterane pentru 9.000 de automobile. Practic, o nimica toată. Primele două parcări subterane, Piața Universității și Gara de Nord, pentru 2.700 de automobile, ar putea să fie amenajate în următorii doi ani.

Fără îndoială, riscul cel mai mare pentru bucureșteni îl constituie poluarea. Potrivit unui studiu realizat de Asociația EcoEuropa, Bucureștiul este cea mai poluată capitală europeană. Datele statistice arată că traficul din metropola noastră produce mai mult de două milioane de tone de substanțe dăunătoare pentru organism. Calitatea aerului se degradează din ce în ce mai mult și ca urmare a lipsei spațiilor verzi. Aici este cazul să amintim că, în ultimii 10 ani, suprafața spațiilor verzi s-a redus la jumătate. Un adevărat asalt imobiliar s-a abătut asupra zonei împădurite de la Băneasa, a parcului din Drumul Taberei și a altor spații verzi. Până și Parcul Bordei, o adevărată oază pentru bucureșteni, a fost amenințat de actualul primar general și de predecesorul său să se transforme într-o zonă rezidențială, în care urmau să se construiască blocuri cu patru etaje. Poluarea este atât de gravă încât ne amenință și în interiorul locuinței, și încă de două-cinci ori mai mult decât în afara ei.

Până să ajungă micul Paris, Capitala noastră a devenit marele infern. Edilii de până acum ai orașului n-au făcut altceva decât să transmită unul altuia ștafeta degradării. Ce va face viitorul primar general? Ca să răspundem la această întrebare, înainte de toate trebuie să ne gândim, cu mare responsabilitate, cui îi vom încredința acest mandat. Poate unui medic, unui arhitect, unui inginer constructor sau economist. În niciun caz unui afacerist. Ca să redresăm Capitala, va trebui să alegem în fruntea ei un om cu cap, dar și cu suflet curat. Sunt concluziile unui cetățean care "bate" aproape zilnic Capitala.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 24 iulie 2019, 1:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro