Gheorghe Chiper
Gheorghe Chiper
Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.31/28-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 18-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.60 Gheorghe Chiper - declarație politică intitulată "Situație confuză și amânări nepermise de termene la autostrada de pe Coridorul IV european;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Gheorghe Chiper:

"Situație confuză și amânări nepermise de termene la autostrada de pe Coridorul IV european"

În seria intervențiilor parlamentare pe tema autostrăzii de pe Coridorul IV european, mai ales cea privind tronsonul Arad-Timișoara, consider că trebuie să fie "demascată" încă o ipostază a nepăsării, a găsirii de motive cu orice preț pentru a mai prelungi stagnarea pregătirilor, pentru a justifica situația confuză și amânările nepermise de termene privind începerea efectivă a lucrărilor.

Este nevoie să spun că pentru această porțiune de autostradă, inclusiv pentru centura ocolitoare a Aradului, s-a găsit soluție de finanțare din anul 2003. S-a spus atunci că într-un an, maxim într-unul și jumătate, va demara lucrul la acest mare obiectiv național și european, deopotrivă.

A venit schimbarea de guvern din 2005, care a avut doar o singură preocupare pe linia construcției de autostrăzi în România: aceea de a nega realizările anterioare și de a stopa continuarea lucrărilor pe șantierele în lucru, dar mai ales de a opri acțiunile pregătitoare (documentații, eliberări de amplasamente), pentru cele care urmau să înceapă ulterior (chiar în 2005, dacă ar mai fi continuat guvernarea precedentă) sub pretextul revizuirii prețurilor din devizele elaborate la acea dată.

Ca o ironie, prețurile în următorii trei ani în care practic nu s-a mai făcut nimic au crescut exponențial, dar pentru tronsonul în cauză nici acest motiv, al reducerii costurilor, nu mai putea fi invocat, întrucât a fost oprită și efectuarea documentațiilor necesare.

De ce această situație? Oricine va încerca să afle de la cei responsabili acest mister nu va reuși, sunt sigur. Motivul poate fi însă ușor de dedus, printr-un raționament simplu: continuarea pregătirilor și începerea lucrărilor ar fi necesitat alocarea de fonduri pentru partea de contribuție a Guvernului, dar fondurile de la infrastructură trebuiau reorientate spre alte destinații, care erau mai bine cotate la capitolul imagine, cum sunt cheltuielile sociale sau reabilitările de școli și spitale, și acestea însă n-au reușit să treacă de faza incipientă, în acest timp.

Recent, la investiția atât de mult așteptată, și cea mai justificată în ce privește ordinea de prioritate a începerii, s-a înregistrat un nou episod al amânărilor de termene și al situațiilor confuze. Specialiști și factori de răspundere din ministerul de resort, de la compania de autostrăzi și de la autoritățile locale au adunat pe toți cei interesați, cu terenuri în zonă, să le prezinte - probabil - stadiul pregătirilor. Fapt care nu a fost deloc clarificat și concretizat, în afară de o promisiune că va urma în curând licitația lucrărilor, evitându-se să se spună esențialul: care este amplasamentul traseului, ce terenuri vor fi expropriate, care, firesc, trebuie eliberate rapid de orice sarcină.

Să fie aceasta încă o cale prin care se tergiversează neînceperea execuției?

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 26 august 2019, 12:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro