Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.31/28-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 18-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 martie 2008

8. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 153/2007 privind modificarea Legii nr. 265/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 82/2008

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Pct. 17, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.153/2007 privind modificarea Legii nr. 265/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere.

Inițiatorul?

Vă rog. Domnul secretar de stat Pătuleanu.

Domnul Marin Pătuleanu (secretar de stat, Ministerul Apărării):

Mulțumesc, domnule președinte.

Scopul Ordonanței de urgență nr.153 l-a constituit asigurarea cadrului juridic necesar desfășurării activității operatorilor de transport în regim de taxi și în regim de închiriere până la intrarea în funcțiune a compartimentelor specializate de autorizare și monitorizare a activității de transport.

Proiectul legii propus dezbaterii dumneavoastră are ca obiect de reglementare prorogarea termenelor până la care operatorii de transport în regim de taxi, operatorii de transport în regim de închiriere și taximetriștii independenți urmau să-și preschimbe autorizațiile de taxi și de transport, ca urmare a imposibilității autorităților administrației publice locale de a-și organiza compartimentele specializate de autorizare și monitorizare.

În consecință, vă adresăm rugămintea să adoptați proiectul de lege supus dezbaterii, cu amendamentele propuse de Comisia pentru industrii și servicii din cadrul Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog, comisia, la punctul 17. Revenim după aceea la punctul 16.

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Raportul respectiv, care este realizat pe Ordonanța nr.153 de modificare a Legii nr.38, vizează patru puncte esențiale. În primul rând, prorogarea termenului de finalizare a unor anumite proceduri de la 31 decembrie 2007 la 31 martie 2008 și aceasta deoarece ANRSC nu s-a putut încadra în termenele stabilite de lege și a trebuit să existe acest termen dat în plus. În al doilea rând, să găsim acum o procedură de redistribuire a autorizațiilor taxi pentru o anumită categorie de taximetriști care au fost defavorizați în activitatea lor și s-a găsit această procedură și este introdusă în raport. În al treilea rând, eliminarea unei practici neconcurențiale care a fost semnalată de Consiliul Concurenței (această practică). Și, în al patrulea rând, găsim o formă de reglementare a transportului de taximetrie între aeroporturi și localitățile deservite în acest context, deoarece legea prevede că acest transport de taximetrie în localități se face numai ocazional și în cazul nostru trebuie să stabilim că acest transport trebuie să aibă un caracter permanent. Deci, este nevoie de o derogare.

De asemenea, se urmărește combaterea monopolului în deservirea aeroporturilor, dar și împiedicarea înlocuirii unui monopol cu alt monopol.

Acestea sunt, stimați colegi, prevederile prinse în reglementări și, domnule președinte, vă rugăm să supuneți dezbaterii.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Dezbateri generale.

Vă rog. Domnul deputat Frâncu.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Vreau să spun că a fost un prilej binevenit apariția acestei ordonanțe de urgență, pentru că a putut să corecteze anumite lacune ale Legii taximetriei, elaborată de noi timp de doi ani de zile.

Din păcate, ce nu înțeleg eu este de ce autoritățile centrale și locale nu au depus eforturi pentru a se încadra în termenele respective și este păcat că, iată, în continuare se tărăgănează intrarea completă în vigoare a legii.

Oricum, este salutar faptul că se reglementează activitatea în regim de taxi și la aeroporturi, iar în conținutul legii o să am de făcut câteva propuneri de mici modificări pe text.

Mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Trecem la dezbaterile pe articole.

Există un amendament respins. Vă consult dacă se susține? Nu se susține.

Lucrăm pe anexa cu amendamente admise.

Punctul 1.

Obiecții, observații, comentarii?

La titlu?

Adoptat.

Punctul 2. Articolul unic.

Adoptat.

Punctul 3. Titlul ordonanței.

Adoptat.

Punctul 4. Articolul unic.

Adoptat.

Punctul 5 din raport.

Adoptat.

Punctul 6.

Domnul deputat Frâncu.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Am discutat aceste observații și cu domnul Bivolaru și cu colegii din comisie. La alin.(3) apare o formulare care din punctul meu de vedere nu este corectă. Dacă observați, spune: "Prin dispecerizarea asigurată de administrația aeroportului pentru eliminarea practicii de abordare a clienților", adică justificăm practic o măsură. Vă rog, dacă se poate, să introducem imperativ, după "aeroportului" punct și "Este interzisă practica de abordare a clienților în interiorul aeroportului".

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Comisia? De acord. Mulțumesc.

Mai departe, vă rog.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

"Condițiile de securitate impuse sau dacă taximetristul nu a încălcat grav prevederile", deci introducerea cuvântului "dacă" înaintea sintagmei "taximetristul nu a încălcat". Și comisia este de acord.

Domnul Bogdan Olteanu:

Comisia, de acord.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

De asemenea, la art.242 alin.(3), de eliminat "a", "Au acces la înscrierea în licitația de a atribuire...", deci "a" trebuie eliminat.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumim.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Și "de atribuire a permiselor de acces". Adică, trebuie prevăzut ce se atribuie.

De asemenea, "toții" - tăiat un "i". Deci, textul devine: "Au acces la înscrierea în licitația de atribuire a permiselor de acces toți transportatorii autorizați".

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumim foarte mult.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Mai departe, la alin.(5), la sfârșitul primului alineat: "...în procedura de atribuire, care îndeplinesc criteriile impuse în ordinea înscrierii la licitație"; acolo se spune "în ordine".

De asemenea, o ultimă observație, la art.243 alin.(2), "Lista cu tarife practicate de taxiurile cu acces în locul de așteptare va fi semnată și ștampilată". Trebuia prevăzut la cine se referă lista.

Domnul Bogdan Olteanu:

Da, mulțumim.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Mai am și la punctul 8.

Domnul Bogdan Olteanu:

Deocamdată suntem la 6.

Vă rog, domnule deputat Lakatos.

Domnul Lakatos Petru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Poate că la dezbateri generale ar fi trebuit să evidențiez calitatea amendamentelor făcute de Comisia pentru industrii și spun aceasta cu toată responsabilitatea, întrucât îmi aduc aminte acum doi ani și acum patru ani ce scandaluri au fost la Budapesta și la Viena cu privire la admiterea taximetrelor la aeroporturi și legislația de acolo seamănă izbitor cu ceea ce au reușit colegii să facă aici. Deci, este un lucru foarte bun.

Totuși, aș dori la art.242 să propun o modificare. Se zice așa: "Procedura de atribuire a permiselor de acces se realizează transparent prin licitare, criteriile de licitare fiind următoarele..." și la lit.b) "capacitatea minimă de transport pentru bagaje". Aș propune să fie numai "capacitatea de transport pentru bagaje", pentru că acesta este un criteriu și se va stabili. Altfel, poate unii vor interpreta capacitatea maximă-minimă... Deci, dă posibilitatea la interpretări greșite, după părerea mea.

Ar fi mult mai corect ca în criterii să fie "capacitatea de transport pentru bagaje" și în caietul de sarcini se va arăta, cei care au capacitate mai mare primesc puncte în plus sau cei care au capacitate mai mică, dacă aceasta dorim, pentru că după text așa rezultă, capacitatea minimă să fie criteriul.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule Lakatos, vreau să înțelegeți că nu e bine dacă eliminăm acest minimal, pentru că în acest moment se va înțelege că orice capacitate are acces, care va primi un punctaj mai mic pentru o capacitate minimă, unde poți să pui o sacoșă sau eventual servieta în portbagaj ș.a.m.d. Pentru aeroport s-a înțeles foarte clar că una din problemele deosebite la Otopeni și la Băneasa este că se prezintă orice fel de mijloc de transport, inclusiv Matiz-urile ș.a.m.d. care nu au capacitatea minimă necesară care se impune, unde să-i încapă acestui călător o valiză și celelalte bunuri pe care le transportă.

Lăsați "minimă", pentru că așa a fost data trecută la aeroport cu firma care a preluat și i s-a pus "capacitatea", atât și i s-a pus la decimetri cubi, exact cât avea în cartea tehnică, ca să câștige licitația.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Alte intervenții?

Deci, cum rămânem cu observația aceasta?

De acord cu ce spune domnul Bivolaru. Înțeleg că nu se susține de comisie observația domnului Lakatos.

Vă rog, domnule deputat Lakatos.

Domnul Lakatos Petru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Din start s-a înțeles ce dorește comisia și eu sunt perfect de acord. Însă formularea... Dacă pe față se spune că se vor stabili criteriile, atunci la subpuncte criteriul minim nu este bine formulat. Dar eu sunt perfect de acord și retrag propunerea mea, dacă comisia consideră. Dar încă o dată spun, este mai corect ori să spună "cu capacitate minimă de..." sau "în funcție de capacitate" și atunci în caietul de sarcini se va stabili. Altminteri...

În sfârșit, eu sunt de acord.

Domnul Bogdan Olteanu:

Înțeleg că s-a retras.

Dacă la punctul 6 mai există alte obiecții, observații, comentarii? Nu mai sunt.

Adoptat cu toate modificările propuse.

Pct.7? Adoptat.

Pct.8?

Vă rog. Domnul deputat Frâncu.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Tot așa, o sintagmă, la art.9, "Autorizațiile taxi vor fi atribuite cu prioritate gratuit la cererea motivată persoanelor...", propun înlocuirea "la cererea motivată persoanelor" cu "în urma unei cereri motivate persoanelor care..." și textul curge.

Domnul Bogdan Olteanu:

De acord, comisia.

Mulțumesc.

Alte observații la punctul 8? Nu sunt.

Adoptat.

La punctul 9?

Domnul deputat Bivolaru. Vă rog.

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

La cererea Consiliului Concurenței - și suntem de acord cu această prevedere și anume acordul asociațiilor, cum este prins în lege (vă rog să-mi dați voie să iau legea), e vorba de art.14 alin.(4) teza a doua, teza aceasta spune: "Dacă prin studiul realizat de autoritatea locală s-a stabilit un număr maxim de autorizații taxi necesare prin care se depășește raportul de patru la mie, aceasta se va putea realiza doar cu acordul asociațiilor profesionale reprezentantive", ceea ce Consiliul Concurenței reclamă că este o măsură anticoncurențială, trebuie să fim de acord cu dumnealor.

În această situație, sigur, propunerea este de a se înlocui "acordul" cu o anumită "consultare". Consiliul Concurenței consideră că în cadrul activităților comerciale, economice, inclusiv consultarea agenților economici este și aceasta o măsură tot anticoncurențială și, în consecință, propun că la acest alin.(1) să eliminăm teza a doua din alin.(4) de la art.14, adică să nu fie nici acord, nici consultare din această perspectivă.

Deci, cer eliminarea acestui text, repet, teza a doua, alin.(4) din art.14.

Domnul Bogdan Olteanu:

Observații?

Mulțumesc.

Atunci, adoptăm punctul 9, cu propunerea domnului deputat Bivolaru.

Punctul 10?

Adoptat.

Am finalizat dezbaterea pe articole. Mulțumesc.

Proiectul rămâne la vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 7:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro