Sorina Luminița Plăcintă
Sorina Luminița Plăcintă
Ședința Senatului din 23 martie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.36/02-04-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 23-03-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 23 martie 2009

  1. Declarații politice prezentate de doamnele și domnii senatori:
  1.10 Sorina Luminița Plăcintă (PD-L) - declarație politică având ca titlu "Curățenia de primăvară";

Domnul Alexandru Pereș:

................................................

Urmează doamna senator Luminița Sorina Plăcintă, din partea Grupului parlamentar al PD-L, și se pregătește doamna senator Doina Silistru, din partea Grupului parlamentar al Alianței politice PSD+PC.

Doamna Sorina Luminița Plăcintă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Am intitulat declarația politică de astăzi "Curățenia de primăvară".

La sfârșitul săptămânii trecute, toate canalele media centrale anunțau într-un glas că 60 de directori din Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, mai exact din cadrul Agenției Naționale de Plăți și Intervenții în Agricultură APIA, au fost demiși de ministrul de resort.

Motivul, unul cât se poate de clar - plata la hectar către fermieri a fost întârziată, lucru semnalat de reprezentanții federațiilor.

Cu alte cuvinte, acești directori, care beneficiau de sporuri de 75%, nu au găsit soluții ca cele circa 1,2 milioane de fermieri să-și primească banii până la 15 martie, bani de care au neapărată nevoie.

Această măsură pare una corectă dacă ne amintim că, anul trecut, Comisia Europeană a calculat pentru România penalizări de 8,4 milioane de euro pentru întârzierea plăților la hectar, aferentă anului 2007, după termenul limită de 30 iunie 2008.

Iată că există demnitari care se văd nevoiți să ia măsuri drastice și, uneori, să taie în carne vie pentru a face ca lucrurile să funcționeze.

Un caz similar a fost cel de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, atunci când ministrul, intrigat de salariile unor angajați, a anunțat restructurări masive.

Urmărind aceste evenimente, se naște o întrebare: Din cei 60 de directori, mulți dintre ei angajați cu experiență în sistem, chiar nu exista nici măcar unul care să merite să rămână în funcție? Chiar niciunul nu era în stare să-și facă treaba?

Opinia mea este că aceste situații apar din cauza faptului că la nivelul aparatului central nu exista nicio resursă clară de monitorizare a calității activității desfășurate în teritoriu, iar atunci când evaluarea nu are cum să fie făcută corect este evident că nici angajații nu au criterii clare cu care să se compare, și nici nu li se livrează modele de tipul "Așa NU!".

Și, astfel, indiferent dacă ei sunt corecți sau nu, atunci când se văd băgați în aceeași oală cu ceilalți, nu vor mai avea niciun motiv să-și mențină coloana vertebrală.

Aceasta este, doamnelor și domnilor senatori, una dintre moștenirile lăsate de guvernarea anterioară: directori cu salarii uriașe, incapabili de a-și face treaba pentru care sunt plătiți din banii publici.

Pe ce criterii însă îi vom deosebi de funcționarii cinstiți care-și fac treaba?

Aceasta este provocarea căreia avem datoria să-i găsim o rezolvare cât mai curând posibil.

Tot săptămâna trecută, prim-ministrul anunța că peste 93% din valoarea facturilor restante la 31 decembrie 2008 ale administrației centrale au fost achitate de Guvern, plăți reprezentând aproape un miliard de euro.

Astfel, Executivul a rezolvat încă o problemă lăsată moștenire de guvernarea trecută și s-a asigurat că statul nu va fi cel care creează blocaje în economie.

Stimați colegi,

Am convingerea că membrii noului Cabinet au nevoie de toate resursele și priceperea pentru a reda cursul normal unui sistem cu grave lacune funcționale și împânzit cu personaje care dau dovadă de rea-voință.

Am convingerea că noi, senatorii, avem atât datoria, cât și capacitatea să sprijinim Guvernul în toate aceste demersuri și că, în special la nivel local, ne putem canaliza eforturile spre a aduce o plusvaloare actului administrativ.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Alexandru Pereș:

Și eu vă mulțumesc, doamna senator.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 0:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro