Domnul Radu Stancu: Domnule președinte, Doamnelor și domnilor deputați, Proiectul de Lege prevede modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005, în sensul organizării componentelor informatice ale Registrului Național de Evidență a persoanelor pe două niveluri, județean și național, pe măsura asigurării comunicațiilor de date între serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor și baza de date județeană de evidență a persoanelor pe un singur nivel, național, începând cu anul 2010. Includerea în categoria actelor de identitate a cărții electronice este reglementată de Ordonanța Guvernului nr.69/2002 și HG nr.1981/2004. Se mai prevede stabilirea unui termen minim de valabilitate a cărții de identitate provizorii, având în vedere că Ordonanța de urgență a Guvernului nr.97/2005 prevedea numai un termen maxim de valabilitate. Eliminarea în cuprinsul art.27 lit. d) a sintagmei "pentru mediul rural", având în vedere că, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 28/2008, Registrul Agricol se ține și în mediul urban. În ceea ce privește modificarea Ordonanței Guvernului nr. 84/2008, prin proiect se prevede modificarea atribuțiilor serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, în sensul eliminării celor referitoare la întocmirea și coordonarea modului de chestionare și întocmire a listelor electorale permanente, eliminarea nivelului local de organizare a componentelor informatice ale Registrului Național de Evidență, precum și propunerea de modificare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2005. Totodată, prin proiect se prevede modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.41/2003, în sensul reglementării faptului că cererea privind schimbarea numelui pe cale administrativă poate fi depusă și prin împuternicit, cu procură specială sau împuternicire avocațială, instituirii, în sarcina serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor, care înscrie mențiunea corespunzătoare actului de naștere, a obligației de a transmite o comunicare cu privire la schimbarea numelui, Direcției Generale a Pașapoartelor din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Direcției Cazier Judiciar, Statistici și Evidență Operativă din cadrul IGPR, precum și Direcției Județene a Finanțelor Publice, sau, după caz, a Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București. Domnule președinte, Doamnelor și domnilor deputați, Având în vedere toate aceste aspecte, vă rugăm să adoptați Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2005 în forma adoptată de Senat. Vă mulțumesc.
|