Plen
Ședința Senatului din 20 octombrie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.137/30-10-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-03-2021
02-03-2021 (comună)
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 20-10-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 20 octombrie 2009

13. Dezbateri asupra Propunerii legislative privind externarea persoanelor decedate de religie islamică (L270/2009); (retrimitere la Comisia pentru drepturile omului, culte și minorități)
 
consultă fișa PL nr. L270/2009

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Trecem la punctul 11 din ordinea de zi - Propunerea legislativă privind externarea persoanelor decedate de religie islamică.

Salut prezența colegului nostru Amet Aledin, deputat din partea Grupului minorităților naționale.

Din partea Ministerului Sănătății, domnul secretar de stat Irimie.

Din partea comisiei, domnul senator Frunda György. Microfonul 6.

Domnul deputat Aledin.

Domnul Amet Aledin - deputat:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori, reprezint comunitatea tătară în Parlamentul României.

În România se găsește o importantă comunitate religioasă islamică și, firesc, există și numeroase unități de cult.

Această comunitate formată, în special, din etnici tătari și etnici turci și-a păstrat în decursul istoriei tradițiile.

De sute de ani de când această comunitate se găsește în această zonă, ea și-a păstrat într-un mod corect tradițiile.

Islamul, ca religie, are însă anumite particularități, printre care și posibilitatea ca persoanele decedate să fie înhumate într-o perioadă foarte scurtă, în cel mai scurt timp posibil.

Este o particularitate a religiei noastre și până acum nu au existat probleme în acest sens.

Din păcate, anul trecut s-a ivit o astfel de problemă.

Nu intru în amănunte, dar atunci am constatat că există un vid legislativ, și anume faptul că trebuie să ne gândim la persoanele a căror religie este islamul.

Spuneam că a existat această problemă.

Anul trecut am luat legătura cu fostul ministru Bazac și am convenit că trebuie să facem această propunere legislativă și, de altfel, textul este scurt, nespectaculos, dar care poate pune capăt unei neclarități.

Este un articol unic: "În condițiile legii, persoanele decedate de religie islamică pot fi externate, la cererea familiei, mai devreme de 24 de ore."

M-am consultat și cu factorii decizionali din cadrul comunității noastre, am vorbit cu domnul muftiu și am ajuns la concluzia că trebuie să existe acest text.

Țin să specific că aprobarea acestei propuneri legislative nu implică și costuri materiale.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Punctul de vedere al Guvernului, domnul secretar de stat Cristian Irimie. Microfonul 10.

Domnul Cristian Anton Irimie - secretar de stat în Ministerul Sănătății:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Ministerul Sănătății nu susține această inițiativă legislativă din următoarele considerente:

Având în vedere obiectul de reglementare, considerăm că nu este oportună inițierea unei propuneri legislative care să conțină doar această reglementare.

Considerăm că, în măsura în care se dorește a fi reglementată această situație, ținând cont de tradiția și religia islamică, trebuie amendată în acest sens Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane și prelevarea organelor și țesuturilor de la cadavre, și nu inițiat un nou act normativ.

Având în vedere cele sus-menționate, vă adresez rugămintea de a respinge această inițiativă legislativă, dar sigur că hotărârea va aparține forului legislativ.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte și minorități, domnul senator Frunda György, președintele comisiei.

Domnul Frunda György:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia noastră a luat în dezbatere la 23 iunie 2009

inițiativa legislativă a celor trei colegi parlamentari și am adoptat un raport favorabil, de admitere a propunerii legislative.

Am luat în considerare atât avizul favorabil al Consiliului Legislativ, cât și avizul negativ al Comisiei pentru sănătate publică.

În ceea ce privește susținerea Guvernului, din punct de vedere al tehnicii legislative, dacă vom adopta acest proiect de lege, înseamnă, implicit, modificarea acelei legi care are un caracter general, or aceasta este o lege specială și se modifică automat.

Într-adevăr, în cazul credinței musulmane, cei care mor trebuie îngropați înainte de apusul soarelui.

Cred că acest obicei trebuie respectat și, legislativ, este un lucru pozitiv.

Nu au existat obiecțiuni din partea nimănui.

Pentru că îmi permite regulamentul, aș propune un amendament de redactare, pentru că nu sună bine în românește "pot fi externate mai devreme de 24 de ore", ci să spunem "într-un interval de 24 de ore", ceea ce acoperă cererea inițiatorilor și, legislativ, cred că este mai bine.

Mai devreme de 24 de ore, adică minus o oră? Într-un interval de 24 de ore de la data decesului, cred că este o formulare mai riguroasă legislativ.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

E o propunere de redactare făcută de domnul președinte.

Domnule senator, stați jos! Vă dau cuvântul.

Era Olguța Vasilescu înaintea dumneavoastră, și este și doamnă.

Vă rog frumos.

Dacă pe noi nu ne respectați, măcar pe doamne să le respectați.

Vă rog, doamna senator Vasilescu. Microfonul 4.

Doamna Lia Olguța Vasilescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Sigur că unele obiceiuri ni s-ar putea părea ciudate astăzi, dar ele provin din tradiție, sunt precepte religioase și noi avem obligația să ținem cont de ele.

La apariția Coranului a fost o adevărată revoluție în lumea arabă.

De ce? Până la data respectivă, dacă primii născuți erau femei, se îngropau de vii, și pentru femei a fost o adevărată revoluție în bine, chiar dacă astăzi ni se pare ciudat, de exemplu, că femeile din lumea islamică poartă văl, aveau o logică, mergeau foarte mult prin nisip, prin deșert și atunci trebuiau să fie protejate.

Carnea de porc, la fel, lor li se părea că acest animal consumă anumite mizerii și nu au acceptat-o.

De asemenea, exista acest obicei de a- și îngropa morții imediat, până în apusul soarelui, tocmai pentru a nu se răspândi epidemiile.

Acestea sunt niște tradiții care s-au păstrat, au devenit precepte religioase foarte puternice și noi avem obligația să ținem cont de ele.

Aș vrea să luați aceste lucruri pe care le spun drept o pledoarie în favoarea legii.

Pe de altă parte, nu putem să nu constatăm un lucru, și anume că avem o legislație în vigoare, avem doctori în sală care ne pot spune că, dacă există dubii în cazul morții unei anumite persoane, aceasta nu poate fi dată familiei spre înmormântare până nu se face o autopsie, până nu se parcurg anumite etape.

Dacă noi vom promova proiectul de lege în această formă, eu vă spun că vom intra în contradicție cu legislația deja existentă.

Aș propune reîntoarcerea la comisie, pentru că articolul respectiv -într-adevăr, este scurt, așa cum spunea domnul deputat Amet Aledin -este destul de concret, dar intră în contradicție cu alte legi pe care le avem în vigoare.

Atunci aș propune ca, în cadrul comisiei de specialitate, poate și cu aportul colegilor de la Comisia pentru sănătate publică, să îmbunătățim cumva acest proiect de lege, mai ales că nu se precizează în legea respectivă care este obligația organelor în drept.

Adică sunt multe lucruri care, cred eu, ar trebui rediscutate în comisia de specialitate.

De aceea, punctul meu de vedere este că ar trebui să retrimitem proiectul de lege la comisie.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Mulțumesc și eu.

Tot la dezbateri generale, domnul senator Dumitru Constantin, urmează domnul senator Ichim, doamna senator Boitan și ceilalți care vor dori să intervină.

Domnul Constantin Dumitru:

Domnule președinte, am să fiu foarte scurt.

Nu pot fi de acord cu ceea ce a propus domnul președinte Frunda, președintele Comisiei pentru drepturile omului, culte și minorități, pentru că 24 de ore, așa cum dumnealui spune, ar deveni un termen imperativ și, atunci, în aceste 24 de ore eu trebuie să-l expulzez, să-l arunc din țară.

Nu se poate.

Sunt de acord cu doamna senator Olguța Vasilescu în ceea ce privește retrimiterea la comisie, dar, în același timp, să aibă un aviz din partea Comisiei pentru sănătate publică.

Într-adevăr, trebuie corelate mult mai multe legi ale statului român cu această inițiativă legislativă.

Mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul senator Ichim, din partea Grupului parlamentar al PNL. Microfonul 1.

Domnul Paul Ichim:

Sunt mai multe puncte.

Acest proiect a fost discutat la Comisia pentru sănătate publică, a avut aviz negativ și aș vrea să-l argumentez.

Deci problema asta e discutată.

Din câte am înțeles eu, a fost un caz nefericit în iarnă, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, undeva la Spitalul Fundeni.

Problema a plecat de la lipsa personalului de specialitate, care era în concediu, și, normal, atunci s-a întârziat eliberarea decedatului.

Acum, din punct de vedere medical, spun lucruri normale, dar s-ar putea să spun niște date un pic mai dure pentru restul populației și vă rog să mă scuzați.

1. Nu se poate da drumul din spital unui decedat, mai ales celui care moare după un accident de circulație pe masa de operație sau în primele 24 de ore, fără necropsie.

Necropsia nu se poate face decât după un anumit interval de timp de la deces.

Din cauza faptului că, la ora actuală, sunt foarte multe acuzații la adresa sistemului sanitar, doctorii nu prea mai semnează scutirea de necropsie, așa încât această necropsie trebuie efectuată.

2. Decedatul nu poate fi manipulat fără certificat de îmbălsămare.

Nu se eliberează certificat de înmormântare.

Și acum, ca să vin în ajutor, treaba asta excede un pic 24 de ore, dar este medico-legală și privește cam pe toată lumea.

Și, ca să dau un argument în favoarea colegului nostru de la Camera Deputaților, să știți că majoritatea spitalelor de urgență din țară sunt făcute la nivelul anilor '70, nivel prevăzut pentru 1-2 decedați pe zi.

La ora actuală, numărul este mai mare, iar acolo nu au nici spații ca să păstreze decedații.

Vreau să vă spun că nu se întârzie 24 de ore pentru managerierea acestor corpuri în cazul eliberării decedaților.

Deci, din punct de vedere practic, doar accidental, când personalul de specialitate nu este prezent, nu se poate elibera un decedat.

La ora actuală, în spitalele județene, unde, de fapt, se gestionează această problemă, în mare, personalul de specialitate vine și sâmbătă, și duminică și efectuează necropsiile, și eliberează cadavrele.

Ca să concluzionez:

  1. Comisia pentru sănătate publică a dat aviz negativ.
  2. Este legislație în acest domeniu.
  3. Nu poți, pentru că ne protejează și pe noi, ca profesie, în fața unor reclamații, și este și legislația de igienă publică, nu poți manipula un cadavru oricând și oricum.
  4. Eliberarea cadavrelor sub 24 de ore ține de dificultățile de gestionare.

Mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc.

Doamna senator Boitan. Microfonul nr. 2.

Doamna Minerva Boitan:

Domnule președinte, Stimați colegi, Colegul Ichim a cam punctat ceea ce doream și eu să vă aduc la cunoștință.

Mă adresez, în mod special, domnului coleg inițiator.

Îmi amintesc foarte bine discuția, iar rugămintea noastră, în Comisia pentru sănătate publică, a fost de a- și revizui această inițiativă, în sensul respectării legislației după care noi funcționăm acum, pentru că, la argumentele pe care le-a menționat colegul meu, îmi amintesc perfect că l-am întrebat ce se întâmplă într-un serviciu spitalicesc când vine cineva și spune "Vreau decedatul foarte repede, că sunt de religie islamică".

Deci nu este suficient să faci o afirmație, trebuie să ai și o dovadă.

Sunt cazuri medico-legale, sunt cazuri care decedează la mai puțin de 24 de ore de la internare, și atunci noi trebuie să acționăm în contextul legilor care sunt în vigoare la ora actuală.

Nu știu de ce se discută astăzi.

Trebuia să revizuiți punctul dumneavoastră de vedere și să-l rediscutăm în comisie.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul senator Coca.

Am înțeles că e o chestiune de procedură.

Vă rog. Microfonul 4.

Domnul Laurențiu Florian Coca:

Nu, nu e de procedură.

Aș avea o mică observație.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă rog.

Domnul Laurențiu Florian Coca:

Ar trebui să schimbăm și termenul acesta de "externare"

a unei persoane decedate, pentru că, Doamne ferește!, poți s-o și internezi după aceea.

Cred că trebuie o modificare, să spunem "ridicare a persoanei decedate", "predare familiei".

Mi se pare totuși...

Dacă tot vorbea domnul Frunda de schimbare de termeni.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Doamna senator Boagiu -microfonul nr. 2 -, vă rog.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Deși nu sunt de religie islamică, vin dintr-un oraș, dintr-un județ în care există o astfel de comunitate extrem de numeroasă și importantă pentru ceea ce înseamnă istoria noastră, pentru ceea ce înseamnă prezentul nostru.

Cred că dezbaterile noastre de astăzi trebuie să manifeste și un pic de toleranță, până la urmă.

Acum mă așez în pielea multora dintre noi, care ar trebui să se simtă și cetățeni europeni.

Acolo, unul dintre principiile care stau la baza construcției este unitatea în diversitate.

Ne place sau nu ne place, există și această comunitate, care are o solicitare mai mult decât îndreptățită.

Cred că propunerea pe care a făcut-o președintele Comisiei pentru drepturile omului, culte și minorități, aceea de reformulare, este o propunere corectă, și spun lucrul acesta pentru că am ascultat și opiniile pe care le-au exprimat în sală colegii noștri care sunt medici.

Cred că nu există niciun pericol legat de tot ceea ce au invocat colegii noștri, atunci când discutăm despre accidente, despre situații fortuite. Și spun lucrul acesta pentru că, dacă citim articolul, așa cum spunea colegul nostru, reprezentantul minorității, el este foarte simplu, începe cu: "În condițiile legii, se poate ca...".

Nu văd unde este problema pe care noi o dezbatem aici și care vine din partea reprezentanților noștri în Comisia pentru sănătate publică.

Cred că se poate să luăm în calcul sau să citim bine acest text, "în condițiile legii", care spune foarte clar că nu poți să iei, fiindcă ai bătut din picioare, o persoană decedată din spital și, de asemenea, să respectăm și tradiția pe care colegii noștri de religie islamică o au.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc.

Mai dorește cineva să intervină?

Domnul senator Hașotti -vine tot din județul Constanța - și, după aceea, domnul senator Frunda, care este din Târgu Mureș.

Domnul Puiu Hașotti:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Din capul locului spun că propunerea legislativă are temei.

Vreau însă să subliniez că, dacă am retrimite-o la comisie, am putea să îmbunătățim acest text, pentru că noi nu trebuie, în niciun caz, să sensibilizăm, să agresăm în vreun fel credința, religia niciunui cetățean, cu atât mai puțin a unei comunități importante din România, dar nici nu trebuie să agreăm propuneri legislative care s-ar putea să intre în conflict cu legea, așa cum au arătat distinșii noștri colegi medici.

Iată de ce eu consider că ar fi corect să retrimitem la comisie și acolo textul să fie îmbunătățit nu numai cu ce spunea domnul președinte Frunda, pentru că, oricum, amendamente nu se pot face în plen, iar ceea ce a propus domnul președinte Frunda este corect.

În acest caz, retrimitem la comisie și săptămâna viitoare reluăm în discuție un text care, pe fond, să respecte ceea ce a propus domnul deputat Amet Aledin, dar, în același timp, să fie un text mai substanțial care să nu intre în contradicție cu legea și să...

Avem acolo o întreagă paletă de posibilități.

Mă gândesc, de exemplu, la un cetățean musulman din Turcia care este în vizită în România.

Ce facem cu acesta? Deci sunt foarte multe cazuri, iar un text mai elaborat cred că ar fi util și, bineînțeles, trebuie să respectăm ceea ce o religie solicită.

Asta, dincolo de anumite inexactități istorice pe care le-a spus doamna senator Olguța Vasilescu.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Domnul senator Frunda.

Vă rog. Microfonul nr. 7.

Vorbiți în calitate de președinte sau de senator?

Atunci, vă rog să poftiți la microfonul central.

Domnul senator Frunda, la microfonul central.

Domnul Frunda György:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Vreau să mulțumesc tuturor colegelor și colegilor care au luat cuvântul.

Observațiile sunt întemeiate, dar eu cred că, dacă analizez inițiativa legislativă împreună cu Legea nr. 104/2003, ele se completează reciproc și nu există posibilitatea ca situația unde există un semn de întrebare asupra morții unui om să cadă sub incidența acestei prevederi.

Prevăzându-se "în condițiile legii", inițiativa își urmează traseul legislativ normal.

Întrucât observațiile sunt pertinente - și mulțumesc încă o dată tuturor celor care au luat cuvântul -, am o modificare pe care sau o acceptăm acum, ca o modificare de redactare, sau o întoarcem la comisie, și săptămâna viitoare venim în plen din nou.

Textul ar fi următorul: "Rămășițele pământești ale persoanelor de religie islamică pot fi eliberate într-un interval de 24 de ore de la data decesului, în condițiile Legii nr. 104/2003."

Textul este corect, este foarte clar, nu vorbim de persoane, ci de rămășițe pământești, nu este vorba despre externare, ci despre eliberare, pentru că este o fostă persoană, este intervalul de 24 de ore și respectarea Legii nr. 104/2003.

Cred că acest text acoperă toate observațiile făcute.

Cred că textul nu aduce atingere fondului problemei, putem să considerăm că este o îmbunătățire redacțională și, dacă nu sunt opoziții din partea membrilor Senatului, atunci putem să-l supunem votului.

Dacă există, o retrimitem la comisie, dar tot cu textul acesta vom veni, pentru că cred că acoperă și dorința inițiatorilor, și observațiile care s-au ridicat aici.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Domnul senator Gheorghe David.

Domnul Gheorghe David:

Domnule președinte de ședință, Voiam să fiu foarte scurt, doar să spun că, în cazuri deosebite, putem face o modificare, adică un amendament sau... după caz, și în plen, ceea ce domnul Frunda a propus.

Mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Doresc să mai intervină domnii senatori Petre Daea, Toni Greblă, domnul secretar de stat Irimie și inițiatorul.

Domnule senator Daea, vă rog, scurt.

Domnul Petre Daea:

Foarte scurt.

Vă și ajut.

Pe procedură.

E o propunere de retrimitere la comisie.

Trebuie s-o supuneți la vot.

Dacă decide plenul, se trimite la comisie, având posibilitatea să revenim la discuții când procedura se reia.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc.

Lucrurile sunt foarte clare.

După ce încheiem dezbaterile generale, prima propunere pe care v-o supun la vot este de retrimitere la comisie.

Dacă ea este respinsă, o să supun la vot posibilitatea amendării în plen, potrivit regulamentului -domnul senator Onofrei vi-l poate citi -, după care vom decide.

Până atunci, și-au manifestat dorința de a interveni domnul deputat Amet Aledin și domnul secretar de stat Irimie.

Vă rog, domnule Aledin.

Domnul Amet Aledin:

Vă mulțumesc mult pentru faptul că aveți o părere pozitivă despre această propunere legislativă.

Să știți că nu este un moft al meu, este o necesitate.

Probabil că în momentul în care va deveni lege, după cum spuneam puțin mai devreme, această nelămurire se va încheia.

Așadar, zic eu că este o propunere legislativă care trebuie luată în considerare.

Va ajunge la Camera Deputaților, dacă este nevoie, probabil că vom mai...

(Intervenție neinteligibilă a domnului senator Frunda György.)

Da, sunt de acord cu punctul de vedere al domnului președinte Frunda și, dacă există posibilitatea să dăm astăzi un vot, aș fi foarte bucuros.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă rog, domnule senator Secășan.

Vă rog să mă iertați, domnule președinte Toni Greblă.

Vă dau cuvântul după domnul senator Secășan.

Vă rog -microfonul 2 -, domnule senator Secășan.

Domnul Iosif Secășan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Nu este o pledoarie, ci este doar o atenționare.

Complicațiile și, pe viitor, neexercitarea cu exactitate și conform dorinței inițiatorului vor fi generate de nedefinirea clară a ipostazei de moarte subită, care atrage după sine expertiza medico-judiciară.

Acolo trebuie lucrat și pe legislația existentă la care domnul președinte a făcut trimitere.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Dau cuvântul domnului președinte Toni Greblă, dar, vă rog, foarte pe scurt. Microfonul 4.

Domnul Toni Greblă:

Foarte scurt și fără a face referire la respectul pe care cu toții îl datorăm religiei colegului nostru, vreau să spun însă că norma care a fost propusă prin amendament pare a fi mai mult de recomandare decât o normă care, efectiv, să ajute în practică, pentru că nu are sancțiune.

Un al doilea argument este legat de faptul că o să creăm mai multă ambiguitate decât să lămurim și să ajutăm comunitatea musulmană, pentru că avem în vedere, probabil, situația clasică: o comunitate dintr-un oraș în care a locuit cel decedat, cu posibilitatea de a-l externa după 15 ore, ca să poată fi înmormântat, dar să avem în vedere diversitatea de situații care pot să apară, cu bolnavi care sunt în spitale din București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, unde, oricum, acest termen de 24 de ore nu mai ajută la nimic.

De aceea, având în vedere și bogata, și buna legislație pe care o avem în domeniu, cred că soluția retrimiterii și a reexaminării propunerii legislative la comisie este cea mai bună, pentru a ne feri de posibilitatea de a reglementa absolut inutil și absolut ineficient.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule secretar de stat Irimie, pe scurt. Microfonul 10.

Domnul Cristian Anton Irimie:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori, Noi am susținut, sigur, respectarea tradiției religioase, dar nu aș vrea să cădem în vreo greșeală.

Vă rog să nu tăiați din titlu "externarea".

Din spital bolnavul iese prin externare, este conform legii.

Starea, la externare, poate fi și cea de decedat.

Deci dacă spunem "eliberarea rămășițelor pământești", atunci putem avea o problemă de legislație, iar noi nu putem să raportăm.

Noi, din spital, nu raportăm "eliberarea de rămășițe pământești".

De aceea, v-aș ruga să țineți cont și de acest lucru, care este extrem de important.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Asta arată pericolul pe care îl prezintă amendarea unor proiecte în plen, fără să treacă pe la comisii.

Stimați colegi, avem o propunere de retrimitere la comisie.

Supun la vot această propunere, cu două precizări: aș

dori să fiți de acord ca termenul pe care îl dăm pentru prezentarea raportului să fie de o săptămână și, dacă se poate, să fie raport comun cu Comisia pentru sănătate publică, dar asta numai Biroul permanent al Senatului poate să stabilească.

Prima dată, supun la vot retrimiterea la comisie, cu înțelegerea că vom solicita un termen foarte scurt.

Vă rog să votați.

Cu 78 de voturi pentru, 3 de voturi împotrivă și nicio abținere, raportul va fi retrimis la comisie.

Termen, o săptămână, cum s-a propus în mod foarte direct, și, de asemenea, implicarea Comisiei pentru sănătate publică, desigur, în forma în care va decide Biroul permanent.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 8 martie 2021, 2:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro