Plen
Sittings of the Senate of November 11, 2009
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.153/20-11-2009

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
09-07-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2009 > 11-11-2009 Printable version

Sittings of the Senate of November 11, 2009

7. Dezbaterea și respingerea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, modificată și completată (L321/2009)
 
see bill no. L321/2009

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

La punctul 9 din ordinea de zi este înscrisă Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, modificată și completată.

Inițiatori sunt domnii deputați Buda Daniel, Oltean Ioan și Botiș Ioan Nelu.

Este prezent cineva? Nu.

În acest caz, îl invit la microfon, din partea Guvernului, pe domnul secretar de stat Octavian Ojog.

Domnul Octavian Virgiliu Ojog - secretar de stat în Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Guvernul nu susține această propunere legislativă, având în vedere faptul că, prin modificarea termenului actual de la 30 de zile la 120 de zile, cât propune inițiatorul, aceasta nu se justifică tocmai în contextul actual al crizei economicofinanciare.

În astfel de situații, trebuie încurajat fluxul banilor în circuitul comercial prin încurajarea efectuării plăților.

De asemenea, prin mărirea pragului valorii de la 30.000 RON la 45.000 RON, noi considerăm că limita actuală de 30.000 RON este rezonabilă și satisface cerințele unei piețe care, în prezent, se confruntă cu o creștere a gradului de îndatorare a firmelor.

În aceste condiții, Guvernul nu susține propunerea legislativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări, domnul președinte Toni Greblă. Microfonul 6.

Domnul Toni Greblă:

Domnule președinte, Stimați colegi, Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări a analizat propunerea legislativă și, în urma dezbaterilor, a hotărât respingerea ei, considerând că prelungirea termenului de la 30 de zile la 120 de zile este excesivă.

De asemenea, mărirea valorii pragului de la care poate fi introdusă cererea creditorului pentru insolvență este excesiv de mare în propunerea legislativă.

Drept urmare, vă propunem spre dezbatere și adoptare raportul de respingere a propunerii legislative.

Am primit un aviz negativ din partea Comisiei economice, industrii și servicii.

Legea face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

La dezbateri generale dorește cineva?

Vă rog, domnule senator Urban.

Domnul Iulian Urban:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Aș vrea să mă refer la două aspecte legate de această inițiativă legislativă.

Primul aspect este cel care ține de fondul ei, și anume faptul că, într-adevăr, prelungirea termenului la care o companie ajunge în stare de insolvență, adică în momentul în care nu mai poate să facă față datoriilor scadente pe care le are de plată cu lichiditățile de care dispune, de la 30 de zile la 120 de zile ar reprezenta, pur și simplu, o nenorocire pentru mediul de afaceri actual, mai ales în contextul în care blocajul economic din România este generalizat.

Cu referire la creșterea pragului de la 10.000 RON la 45.000 RON, pentru că așa este inițiativa legislativă, eu vreau să vă spun că în forma actuală a legii acest prag este de 30.000 RON.

Eu cred că inclusiv majorarea pragului de la 10.000 RON la 30.000 RON a fost o eroare.

A fost o eroare, pentru că, în fapt, la acest moment, companiile își achită datoriile până în preajma pragului, adică pe undeva la sub 30.000 RON, iar pentru diferență știm că piața executărilor silite din România este blocată, pur și simplu, companiile aleg să nu-și mai plătească diferențele de bani care rezultă.

În același timp, pentru reprezentantul Ministerului Justiției și Libertăților Cetățenești vreau să fac o precizare.

Parlamentul României, cele două Camere ale Parlamentului, se confruntă, în ultima perioadă, cu o avalanșă de inițiative legislative, fie că vin din partea parlamentarilor, fie că vin din partea Guvernului, pe această procedură a insolvenței.

Asta înseamnă că sunt foarte multe aspecte care sunt nelămurite la acest moment, sunt foarte multe zone care trebuie acoperite și cred că Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești trebuie să urgenteze procedurile pentru realizarea codului insolvenței, care să reușească să acopere absolut toate aceste probleme care, la acest moment, fac obiectul unor foarte multe inițiative legislative.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Sunt convins că domnul secretar de stat Ojog a notat insistența dumneavoastră pentru rezolvarea acestui domeniu.

Vă rog, domnule senator Diaconu. Microfonul 1.

Domnul Mircea Diaconu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

O sugestie către domnul secretar de stat.

În România singura monedă care circulă, o scot și citesc, este leul, nu RON-ul.

Nu am văzut nicăieri scriind RON.

Este adevărat că pe o porțiune foarte scurtă au funcționat, când acestea erau două valori oficiale.

Azi în România sunt doar lei.

Pe de altă parte, mai avem vreo doi-trei ani în care putem folosi lei.

Mi-e dor de ei de acum!

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Sper că profeția dânsului se va îndeplini foarte repede, multora o să ne fie dor cât mai repede.

Mai sunt colegi care doresc să intervină? Nu.

Supun la vot raportul de respingere.

Este vorba de o lege organică și avem nevoie de 69 de voturi.

Vă rog să votați.

Cu 84 de voturi pentru, două voturi împotrivă și nicio abținere, raportul de respingere propus de Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunități și validări a fost adoptat.

În consecință, propunerea legislativă a fost respinsă.

Cu permisiunea dumneavoastră, revenim la punctul 2 din ordinea de zi.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie dimanche, 12 juillet 2020, 12:01
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro