Petru Bașa
Petru Bașa
Ședința Senatului din 24 noiembrie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.154/04-12-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 24-11-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 24 noiembrie 2009

  1. Declarații politice și intervenții ale senatorilor:
  1.9 Petru Bașa (PD-L) - declarație politică având ca titlu "Clienții societății furnizoare de gaz, puși pe drumuri în mod nejustificat" (declarație politică neprezentată în plen);

Domnul Petru Bașa:

Declarația politică este intitulată "Clienții societății furnizoare de gaz, puși pe drumuri în mod nejustificat".

Dragi colegi și colege,

În declarația politică de astăzi voi face referire la o situație care a generat nemulțumiri în rândul mai multor cetățeni.

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a stabilit, prin Ordinul nr. 77 din 10 septembrie 2009, un nou conținut al contractului-cadru de furnizare în baza căruia se desfășoară activitatea de furnizare reglementată a gazelor naturale către consumatorii casnici.

Nicio problemă până aici, pentru că semnarea noilor contracte reprezintă o obligație atât pentru furnizorii de gaze naturale, cât și pentru consumatori, în scopul alinierii la cerințele legislative în vigoare.

Indignarea consumatorilor a apărut în momentul în care au luat act de modul în care trebuie depuse aceste contracte odată semnate, într-un exemplar, la sediile societății furnizoare de gaz metan, mai precis, în instrucțiunile primite odată cu factura de gaz și cu noile contracte se specifică faptul că acestea din urmă trebuie trimise exclusiv prin poștă, în termen de 15 zile, la serviciile de relații cu clienții ale societății furnizoare.

Mulți consumatori au considerat această măsură drept abuzivă, pentru că presupune cheltuială de timp și, de ce să nu o spunem, chiar și de bani.

O strategie a societății venită înspre nevoile și așteptările consumatorilor ar fi permis depunerea contractelor semnate la casieriile la care se încasează facturile, ceea ce ar fi însemnat mai puține eforturi din partea consumatorilor, puși în aceste zile pe drumuri pentru a intra în legalitate cu noile contracte.

Capitalismul ne îndeamnă spre o anumită deschidere spre client, spre susținătorul serviciilor noastre.

Se pare că mediul privat a învățat cel mai bine lecția capitalismului.

Monopolul, din păcate, denaturează, în anumite situații, percepția realității.

Sper ca această situație să se constituie într-o greșeală de strategie de marketing și coordonare, astfel ca, în viitor, oamenii să nu mai fie puși pe drumuri pentru rezolvarea unor probleme care aveau soluții mult mai facile.

Nu pledez pentru suveranitatea consumatorului în orice condiție, dar cred că în această situație se puteau găsi pârghii pentru a veni în sprijinul consumatorilor.

Cu toții ne dorim reformarea sistemului, dar să nu uităm că fiecare reprezentăm o parte a acestui sistem.

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 7:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro