Ștefan Daniel Pirpiliu
Ștefan Daniel Pirpiliu
Ședința Camerei Deputaților din 26 octombrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 26-10-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 octombrie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.31 Ștefan Daniel Pirpiliu - declarație politică cu tema "Bucureștiul are nevoie de o nouă organizare!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Ștefan Daniel Pirpiliu:

"Bucureștiul are nevoie de o nouă organizare!"

În ultimii 10 ani, datorită schimbărilor economice, contextului regional, cât și datorită integrării României în UE, s-a observat că actuala împărțire teritorial-administrativă a României nu mai este una eficientă. Nu am să mă refer în cele ce urmează decât la zona municipiului București, capitala României, și județul Ilfov.

Zona capitalei reprezintă, din punct de vedere economic, 25% din PIB-ul României, are o rată a șomajului în medie, în ultimii 10 ani, de 3% și a beneficiat de cele mai mari investiții din țara noastră.

Din experiența dobândită pe parcursul mandatului pe care l-am deținut, în perioada 2004-2008, de consilier general am înțeles dificultățile cu care se confruntă orașul. Mai mult decât atât, aici m-am născut, aici locuiesc, aici muncesc. Iată de ce consider necesară următoarea abordare.

Până la următoarele alegeri din 2012, timpul rămas este scurt pentru a putea pune în aplicare conceptul de Zonă Metropolitană a Bucureștiului, dar trebuie să se facă primii pașii pentru ca acest proiect să fie viabil în 2016. Aceasta înseamnă ca cele două entități să fie pregătite din punct de vedere economic, al instituțiilor și al infrastructurii. În acest sens, consider că este necesar ca din 2012, algoritmul alegerilor pentru Primăria Capitalei și Primăriile de sector, respectiv Consiliul General și Consiliile Locale, să nu se schimbe, dar să se producă o modificare la nivel bugetar. Din 2012 ar trebui să existe un buget unic consolidat al Capitalei, care să fie împărțit între sectoare pe baza unui algoritm clar, de genul: numărul de străzi, populație, infrastructură etc., pentru a elimina diferențele existente în prezent între bugetele diferitelor sectoare.

Pentru a susține cele enunțate anterior aș vrea să menționez discrepanțele între bugetul sectorului 1 și cel al sectorului 5. Dacă bugetul sectorului 1 permite schimbarea lunară a ghivecelor de flori, sectorul 5 este unul dintre cele mai defavorizate din perspectivă bugetară, dar și din cauza unei gestionări defectuoase a fondurilor existente. Cred că nu este un secret pentru nimeni faptul că bucureștenii care locuiesc aici nu au beneficiat iarna trecută de servicii de deszăpezire, acesta fiind doar un exemplu simplu ce mi-a venit în minte gândindu-mă la proximitatea acestui anotimp.

Aceeași schimbare ar trebui să se producă și la nivelul județului Ilfov pentru a putea scăpa, măcar parțial, de decalajele mari dintre localitățile mai puțin dezvoltate și cele mai dezvoltate. Tot în această perioadă trebuie să se realizeze un singur Plan Urbanistic General, atât pentru București cât și pentru județul Ilfov. În prezent județul Ilfov nu are un PUG.

Aceștia sunt primii pași ce ar trebui realizați pentru ca în 2016 să fie posibilă înființarea Zonei Metropolitane a Bucureștiului care, teritorial, să cuprindă Municipiul București și județul Ilfov. Din acest an trebuie să alegem doar un primar general și un președinte de Consiliu Județean Ilfov, iar din rândul consilierilor generali să alegem manageri de sectoare și la nivelul județului Ilfov, consilierii județeni să numească manageri de localități din afara Consiliului Județean. Conducerea Zonei Metropolitane trebuie asigurată de primarul general și o adunare a Zonei Metropolitane compusă din consilieri generali și consilieri județeni IF.

Consider că în acest mod vom putea elimina birocrația din primării și odată cu eliminarea birocrației vom diminua corupția, plus că se va face o economie de aproximativ 40 de milioane de euro prin eliminarea structurilor primăriilor sectoarelor și localităților din Ilfov. Mai mult decât atât, dacă în prezent în Ilfov avem 40 de localități cu interese mai mult sau mai puțin comune și în București 6 sectoare cu interese diferite, nu se poate realiza un plan pe termen mediu și lung de dezvoltare a zonei. În momentul în care se vor produce aceste transformări și se va înființa Zona Metropolitană și investitorii își vor orienta atenția spre aceasta prin existența acestui plan menționat anterior.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 23 octombrie 2019, 1:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro