Cezar-Florin Preda
Cezar-Florin Preda
Ședința Camerei Deputaților din 8 februarie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.5/18-02-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 08-02-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 februarie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.24 Cezar-Florin Preda - declarație politică având ca subiect faptul că "Decidenții au neglijat foarte mult rolul elevului în procesul de educație, ori acesta este fundamental";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Cezar-Florin Preda:

"Decidenții au neglijat foarte mult rolul elevului în procesul de educație, ori acesta este fundamental"

Educația este una dintre prioritățile Guvernului României și cea mai mare realizare a acestuia în domeniu este adoptarea Legii educației naționale în ianuarie anul acesta. Aplicarea acestei legi va însemna modernizarea în profunzime a învățământului românesc. În centrul noii legi a educației sunt elevii și studenții.

Personal, cred că nicio lege nu va reuși singură și nu va face reformă, oricât am clama-o la televizor. În sprijinul modernizării educației românești am depus două inițiative legislative care, la fel ca și Legea educației, pun centrul de greutate pe elev.

Mult timp, dar și în prezent, voci autorizate afirmă cu duritate că profesorii sunt principalii vinovați pentru lipsa de performanță a educației. Eu cred că este o greșeală foarte mare să privești lucrurile din acest punct de vedere. Eu cred că s-a neglijat foarte mult rolul elevului în procesul de învățare. Or, elevul are de asemenea un rol fundamental, indestructibil legat de rezultatele sale la învățătură. Triunghiul educației format din elevi-profesori-părinți trebuie să fie monitorizat în egală măsură.

Cele două inițiative fixează, în fond, reguli. România nu poate merge înainte fără reguli respectate. Prima lege prevede interzicerea accesului minorilor în localuri publice după ora 21.00, în zilele de duminică-joi, inclusiv, pe perioada celor două semestre școlare, dacă nu sunt însoțiți de părinți sau de reprezentantul legal. Elevul trebuie să fie odihnit. Nu este vorba atât despre cum își petrece el timpul într-un local public, cât despre faptul că este un timp pierdut, și a doua zi acesta ajunge obosit la școală.

A doua inițiativă prevede introducerea unor măsuri pentru creșterea prestigiului educației în învățământul primar, clasele I-IV, și gimnazial. Vestimentația școlară obligatorie are ca principal scop concentrarea elevilor pe actul de educație desfășurat în clasă. Cel mai frecvent reproș pe care l-am auzit în dezbateri sau l-am citit pe forumuri e acela că uniforma îngrădește creativitatea elevilor. În realitate, din 24 de ore, câte are o zi, elevul are 16-18 ore să fie creativ în ce domeniu dorește, dar 6-7 ore, cât stă la școală, toată creativitatea lui trebuie să se centreze pe informația primită în clasă.

Rog toți colegii din Comisiile pentru învățământ ale Camerei Deputaților și Senatului să sprijine aceste inițiative și să-și aducă aportul la ele, în vederea modernizării și creșterii performanțelor educației în școlile din România. Implementarea acestor legi este necesară. Sper ca cei care acum susțin aceste inițiative să le aplice întocmai, începând cu următorul an școlar, spre binele elevilor noștri.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 12 iulie 2020, 1:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro