Gigel-Sorinel Știrbu
Gigel-Sorinel Știrbu
Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.93/16-09-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 06-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.12 Gigel-Sorinel Știrbu - declarație politică având tema "Bacalaureat 2011, sesiunea de toamnă";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Gigel-Sorinel Știrbu:

"Bacalaureat 2011, sesiunea de toamnă"

După cum bine se știe, rezultatele la examenul de bacalaureat din sesiunea de vară au fost sub așteptările părinților, profesorilor și, nu în ultimul rând, al persoanelor care conduc destinele educației și cercetării în România. Astfel, elevii care nu au obținut o notă de trecere la examenul din sesiunea iunie a.c. s-au văzut nevoiți să-și încerce șansa în sesiunea de toamnă a examenului de bacalaureat. Deși rezultatele din iunie au fost dezamăgitoare prin procentul mic al promovabilității, această nouă șansă reprezentată de sesiunea de toamnă a înregistrat cele mai critice cifre privind numărul mare de elevi înscriși și numărul infim de elevi care au reușit să promoveze examenul.

Pentru examinări au fost înscriși 109.595 de candidați, cu 40.000 mai mulți decât în anul anterior, majoritatea înscriindu-se pentru susținerea probelor scrise unde în vară au fost cei mai mulți picați. La această sesiune, din numărul de 109.595 de candidați înscriși aproape 90.000 nu au reușit să obțină notă de trecere, promovabilitatea fiind de 16%. La această sesiune au fost înregistrate mai multe fenomene, printre care amintim eliminarea din examen a 311 candidați, adică 240 la limba și literatura română și 71 la matematică, 95 dintre ei fiind eliminați pentru tentativă de fraudă. În ceea ce privește proba de matematică, foarte mulți elevi au plecat din examen după o oră și jumătate, după ce au predat lucrarea fără să scrie nimic. În ceea ce privește situația promovabilității din capitală și celelalte județe, procentul rareori trece de 20%. În București doar 18% dintre elevi au promovat, rezultatele fiind critice comparativ cu anul 2010, când în sesiunea de toamnă au reușit să promoveze circa 30% din numărul celor înscriși. Cea mai slabă rată a promovabilității a fost înregistrată în județul Maramureș, unde doar 8% au reușit să obțină note de trecere, iar cele mai bune rezultate au fost înregistrate în Suceava, unde înaintea depunerii contestațiilor 36,31% din numărul elevilor reușiseră să treacă examenul. Nu a existat nicio medie de 10, au fost 9 medii de peste 9, 352 de medii de peste 8 și 2894 de medii peste 7. Județul Dolj a avut cele mai multe medii peste 9 - 3 iar Bucureștiul a avut cele mai multe medii peste 7 și 8. În ceea ce privește județul Olt, rata de promovabilitate a fost de 11%, după ce în sesiunea din vară se înregistrase o rată de promovabilitate de 55,7%, Oltul fiind între primele 4 județe, după Harghita, Constanța și Brăila. În județul Olt, dintre cei 1.447 elevi care s-au prezentat la examenul de bacalaureat din toamnă, doar 169 au luat note de trecere. Au fost înregistrate două medii peste 8, treizeci de medii peste 7 și 137 de medii peste 6.

După cum lesne se poate observa, cifrele sunt foarte mici în comparație cu anii anteriori, ceea ce arată că sistemul educațional din România se află în colaps. Cauzele acestui regres sunt mai multe, începând cu remunerația dascălilor, continuând cu reducerea și chiar anularea sporurilor de deplasare, și terminând cu această nouă lege a educației, care este piatra de moară ce atârnă de gâtul sistemului de învățământ.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 19:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro