Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.93/16-09-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 06-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2011

4. Informare din partea Președintelui României referitoare la aprobarea propunerilor primului-ministru al României privind solicitări ale Statelor Unite ale Americii.

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

La punctul 2 avem informare din partea Președintelui României referitoare la aprobarea propunerilor primului-ministru al României privind solicitări ale Statelor Unite ale Americii. Dați-mi voie să dau citire acestei scrisori.

(Domnul deputat Ioan Oltean, președintele de ședință, coboară la tribună.)

Stimați colegi, dau citire Scrisorii adresate de către Președintele României doamnei președinte al Camerei Deputaților, Roberta Anastase.

Doamnă președinte,

În baza Legii nr.268/2006 pentru ratificarea Acordului dintre România și Statele Unite ale Americii privind activitățile forțelor SUA staționate pe teritoriul României, SUA au solicitat continuarea desfășurării, în perioada 01.07. - 31.12.2011, a activității de testare și validare privind posibilitatea de executare a tranzitului pe teritoriul României a resurselor materiale și umane aparținând Guvernului SUA, dinspre și către Afganistan, în sprijinul operației NATO International Security Assistance și al operației de coaliție Enduring Freedom.

Totodată, SUA au cerut permisiunea de dislocare și operare temporară pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu a până la patru aeronave de transport C-17 în sprijinul desfășurării activității de testare și validare Proof-of-Principal, a operației NATO International Security Assistance și a operației de coaliție Enduring Freedom.

Cererile Statelor Unite ale Americii vizează și utilizarea facilităților Centrului Administrativ Aerodromul Mihail Kogălniceanu, Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu și Portului Maritim Constanța pentru traficul aerian și naval în sprijinul operației SUA New Dawn în Irak.

În temeiul și în condițiile articolului 4 alineatul (1) din Legea nr.29/2007 privind intrarea, staționarea și desfășurarea de operațiuni sau tranzitul forțelor armate străine pe teritoriul României, am aprobat propunerile primului-ministru al Guvernului României referitoare la solicitarea părții americane. De asemenea, am aprobat tranzitul și staționarea temporară, în cadrul Centrului Administrativ Mihail Kogălniceanu a resurselor umane ale Statelor Unite ale Americii cu un ritm estimat de până la 2.000 de persoane pe zi. Condițiile concrete privind continuarea dislocării și operării pe și de pe aceste facilități vor fi stabilite printr-un acord tehnic care se va încheia între Ministerul Apărării Naționale și reprezentanții autorizați ai Statelor Unite ale Americii, cu participarea tuturor instituțiilor guvernamentale române implicate în soluționarea acestor solicitări.

Semnează Președintele României, Traian Băsescu.

Vă mulțumesc.

(Domnul deputat Ioan Oltean, președintele de ședință, revine la prezidiu.)

Doamna Aura Vasile. Vă rog. Procedură.

Doamna Aurelia Vasile:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte de ședință, două probleme.

Am rugămintea să citiți cererea domnului deputat Boabeș. Trebuia să o faceți înainte, dar puteți să o faceți și în acest moment, care a fost adresată Biroului permanent. Și a doua problemă, domnule președinte, vă rog să luați notă și doresc să rămână în procesul-verbal de ședință, că prima oară când veți spune că plenul este suveran, atunci am să mă ridic, ca și acum, și am să vă contrazic, sau am să vă aduc aminte de ceea ce ați făcut astăzi. Nu înțeleg de ce nu ați supus la vot solicitarea a două grupuri parlamentare. Este adevărat că este problema Comitetului liderilor, dar dumneavoastră, de foarte multe ori, sau doamna Roberta, ați trecut peste acest lucru, spunând că plenul este suveran, iar împăratul împăraților care a încălcat regulamentul la acest capitol, a fost domnul Toader.

Deci, domnule președinte, altădată, când veți spune că plenul este suveran, vă rog să vă aduceți aminte de prima zi a noii sesiuni privind dezbaterile generale.

Și acum, am să vă rog să citiți cererea domnului deputat Boabeș.

Domnul Ioan Oltean:

Îmi pare bine să vă reamintesc dumneavoastră, în special, că întotdeauna plenul a fost suveran, inclusiv astăzi, când, prin vot, majoritatea a impus punctul de vedere. V-am spus și ar fi trebuit liderul dumneavoastră să vă anunțe că astăzi nu există ședință de vot final și, în consecință, în mod normal nu trebuia să apară în ordinea de zi partea referitoare la votul final. Și asta pe de o parte.

Pe de altă parte, doamnă deputat, tot pentru dumneavoastră, niciodată lista de vot final n-a fost supusă votului plenului Camerei Deputaților.

Iar în ce privește scrisoarea domnului deputat Boabeș, îmi pare foarte rău, pe ordinea de zi pe care o am la îndemână nu există un punct distinct și nu există o solicitare din partea domnului Boabeș în privința aceasta.

Vă rog, doamnă deputat Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule președinte,

Să vă spun că încercați să treceți pe după copaci? Cred că n-ar trebui. Dumneavoastră nu ați supus votului solicitarea noastră de scoatere de pe ordinea de zi, dumneavoastră ați supus votului ordinea de zi în totalitate, ca să fim punctuali.

A doua problemă, dacă dumneavoastră nu doriți, atunci am să vă anunț eu că domnul deputat Boabeș, începând cu această sesiune... Vii tu? O să anunțe colegul. Iar dumneavoastră vă rog să luați notă că ați încălcat regulamentul din prima oră a noii sesiuni, domnule președinte de ședință.

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă Aura Vasile, deocamdată eu conduc ședința și eu dau cuvântul. Domnule Boabeș, vă rog să ocupați loc în sala de ședințe. Deocamdată asta e. Când o să fiți dumneavoastră pe scaunul meu, dumneavoastră o să conduceți, dar cred că n-o să aveți ocazia. Îmi pare rău că trebuie să vă spun lucrul acesta.

Doamnă deputat, vreau să vă mai spun un lucru: atâta timp cât nu există ședință de vot final, nu există ordine pentru ședință de vot final. Deci nu aveam ce supune la vot.

Doamna Aurelia Vasile:

Drept la replică.

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă deputat, vă rog, aveți cuvântul, drept la replică.

Doamna Aurelia Vasile:

Câte minute?

Domnul Ioan Oltean:

Un minut.

Doamna Aurelia Vasile:

Am să mă grăbesc, domnule președinte de ședință.

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog, doamnă deputat.

Doamna Aurelia Vasile:

Știu că ați avut broasca în gât, cred că ați înghițit-o! Știu că ați avut probleme cu liderii USL-ului, aveți în continuare și o să aveți așa o problemă, domnule vicepreședinte al Camerei Deputaților, dar ceea ce trebuie să țineți minte astăzi, când este ziua de naștere a președintelui partidului dumneavoastră, căruia îi urez sănătate, dar îi doresc să meargă acasă și să poată să cosească iarba verde, dacă sunteți așa de buni, de ce vă schimbați culoarea? De ce vă ascundeți?

Domnule președinte,

Faceți-vă poză pe scaunul acesta - dumneavoastră și toți ai dumneavoastră -, că e ultima sesiune în care o să mai stați pe el!

Domnul Ioan Oltean:

Vise, doamnă deputat, vise. Visați frumos.

Domnilor, haideți să continuăm ședința. Dialogul cu doamna deputat e plăcut, dar nu e înscris pe ordinea de zi.

Stimați colegi,

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 9:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro