Petru Gabriel Vlase
Petru Gabriel Vlase
Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.114/21-10-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 12-10-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.7 Petru Gabriel Vlase - semnal de alarmă tras tuturor celor responsabili de sistemul de siguranță națională;

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Domnul Petru Vlase, din partea Grupului parlamentar al PSD, este rugat să poftească la microfon.

Se pregătește domnul Ștefan Buciuta, din partea Grupului parlamentar al minorităților naționale.

Domnule coleg, aveți cuvântul.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule președinte.

Fac mențiunea că această declarație politică reprezintă un semnal de alarmă tras tuturor celor responsabili de sistemul de siguranță națională.

Asistăm cu toții la starea de spirit dăunătoare generată de măsurile de reducere a efectivelor de poliție, de jandarmerie și din celelalte arme. Ceea ce cred că se uită, legat de consecințele acestor acțiuni restrictive, este că efectul lor nu va fi resimțit doar de angajații Ministerului Administrației și Internelor vizați prin restrângeri de personal, ci de întreaga populație a României, căreia, i se sporește, în mod evident, în securitatea personală și expunerea la privarea de bunurile personale și familiare.

Ca urmare a crizei mondiale, în majoritatea statelor din Europa, dar și în statele americane, astfel de măsuri se iau ori sunt avute în vedere. Acestea nu ocolesc instituțiile de forță ale statelor respective, dar trebuie să înțelegem că efectele lor în țările occidentale nu pot fi comparate cu cele care se produc în țara noastră. Trebuie să fim realiști și să spunem că România nu dispune de o poliție cu forță suficientă de impact în curmarea criminalității, care să fie comparabilă cu organele corespondente din statele occidentale.

Capacitatea Poliției Române de a controla situația operativă, începând cu infracțiunile cele mai mărunte și terminând cu delictele de mare anvergură, s-a dovedit și până acum foarte limitată. Trebuie să ne întrebăm ce se va întâmpla dacă efectivele și dotările Poliției vor intra sub noi restricții. Sunt convins că vor fi multiplicate cazurile nerezolvate, care trenează ani de zile, și care sunt mărturii ale deficiențelor care există atât la nivelul structurilor locale din teritoriu, cât și în sistemul național.

A devenit o obișnuință ca eșecurile operative să fie puse sistematic pe seama lipsurilor din dotare și organizare. Deci, ce se va întâmpla dacă în viitorul apropiat vor fi disponibilizate mii de persoane? Rezultatul este că subiecte cum ar fi controlarea unor municipii, orașe, sate sau zone ale Capitalei de clanurile interlope care fac propria lege, vor deveni o constantă a evenimentelor interne din România, că grupuri de bandiți călare pe motociclete sau în automobile vor da lovituri tot mai mari și mai sângeroase, prejudiciind bunurile oamenilor, locuințe, gospodării și altele.

În afara efectelor demoralizatoare la nivelul comunităților locale, trebuie să ne punem problema slăbirii, dincolo de limite acceptabile pentru Uniunea Europeană, a capacității României de a stăvili sau descuraja fluxurile transfrontaliere ilicite, cum sunt: migrația clandestină, crima organizată, terorismul și neproliferarea.

Practic, prin slăbirea capacității de acțiune a Poliției și Jandarmeriei, Poliției de Frontieră și a celorlalte forțe chemate să asigure securitatea, se anulează angajamentele pe această linie, luate de țara noastră la intrarea în UE și în NATO.

Atrag atenția asupra faptului că raționalizarea activității Poliției se impunea de mai mult timp, că sunt numeroase cazurile de corupție în Poliție, că în unele locuri agentul de poliție și-a pierdut total credibilitatea, prin toleranța față de infractori și ignorarea nemulțumirii legitime a oamenilor lezați de rău-făcători. Sunt mulți polițiști care trebuie să plece, pentru că ei nu apără legea, ci fărădelegea. Dar nu putem să nu vedem că reducerile care se dimensionează strict pe procente de economii bugetare sunt contraproductive, în condițiile unei și așa sărăciri generalizate ale populației.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule coleg.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 10:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro