Plen
Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.114/21-10-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 12-10-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 octombrie 2011

6. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor (PL-x 88/2011). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 88/2011

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

  ................................................

Proiectul de Lege pentru organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cuvântul cineva? Domnul deputat Tinel Gheorghe.

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Proiectul legislativ pe care-l dezbatem astăzi și al cărui coinițiator sunt și eu a plecat de la premisa că trebuie neapărat să conservăm suprafețele destinate pajiștilor și pășunilor la 1 ianuarie 2007.

Odată cu intrarea noastră în Uniunea Europeană, am vrut să dăm un semnal clar că sectorul zootehnic va reprezenta o prioritate în politica agricolă românească și cum puteam să dăm un astfel de semnal - numai prin emiterea și elaborarea acestui act normativ.

Sunt câteva aspecte esențiale prevăzute în actul normativ, în sensul că se prevede obligativitatea întocmirii unui amenajament al pajiștii respective, care să cuprindă suprafața respectivă, modul de administrare, vecinătăți, procedurile de folosire a pajiștilor.

De asemenea, trebuie precizat că, în această categorie a pajiștilor nu intră și jnepenișurile, cele din zona montană și am avut discuții în Comisia pentru agricultură și am căzut de acord ca ele să rămână în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor, să aibă alt obiect de activitate.

De asemenea, am stabilit ca autoritatea competentă care să se ocupe de administrarea, de stabilirea de politici în domeniul pajiștilor și al pășunilor să fie Ministerul Agriculturii ca unică autoritate.

Deci, într-un cuvânt, un act normativ așteptat, un act normativ care se referă, în principal, sau dă o destinație foarte precisă pajiștilor comunale și celor urbane.

Bineînțeles că aș vrea să vă spun că ne însușim observațiile și corecturile Departamentului legislativ și Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal va susține și va vota pentru acest proiect de act normativ.

Mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei... Tot ca inițiator? Vă rog. Înainte de raportul comisiei.

Domnul Gheorghe Antochi:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Pajiștile, în suprafață de 3,4 milioane de hectare, și fânețele, în suprafață de 1,5 milioane de hectare, reprezintă 34% din suprafața agricolă a țării, situându-ne, după această dimensiune, pe locul cinci în Europa.

Acestea reprezintă o resursă importantă de furajare, în special pentru taurine și ovine, cele două specii importante ale sectoarelor de creștere a animalelor din România.

Alături de ceilalți colegi inițiatori, am dorit ca, prin acest proiect de lege, să asigurăm o reglementare unitară în ceea ce privește organizarea, administrarea și exploatarea suprafețelor de pășuni și fânețe din România. 97% dintre acestea sunt în domeniul privat și doar 3% în domeniul public. Cu toate acestea, în prea puține locuri se întreprind acțiuni specifice pentru creșterea producției pe unitate de suprafață și, prin consecință, pentru realizarea unei producții zootehnice superioare de lapte și carne.

Proiectul de lege cred că este așteptat de majoritatea crescătorilor de animale, creând astfel, pe lângă avantajele ce le vor avea, și responsabilități în ceea ce privește exploatarea rațională a acestor importante suprafețe din teritoriul agricol al României.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Vă rog, raportul comisiei.

Domnul Marian Avram:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Raportul comun asupra proiectului de Lege privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au fost sesizate spre dezbatere în fond cu proiectul de Lege privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor.

Proiectul de Lege privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor face parte din categoria legilor organice, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

La lucrările Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice au fost prezenți 26 de deputați din totalul de 27.

Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate în ședința din 7 iunie 2011.

Raportul comisiilor a fost adoptat, de asemenea, în unanimitate, împreună cu Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

Aș adăuga, în calitate de inițiator, că acest proiect de lege a pornit și de la necesitatea stopării pierderii suprafețelor de pășuni.

Am constatat că, în ultima perioadă, în ultimii ani, din 2007, aproximativ 400 de mii de hectare de pășuni au fost supuse presiunii - pe de o parte a valului imobiliar, pe de altă parte a cultivării lor cu producție vegetală.

Cred că și zootehnia, în România, trebuie să aibă suportul dezvoltării și suportul dezvoltării zootehniei și al programului național de dezvoltare rurală trebuie să aibă, în primul rând, suprafețele de pajiști și o lege care să reglementeze, în ansamblu, pajiștile.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt. Atunci intrăm în dezbaterea pe amendamente.

Titlul legii: Lege pentru organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

La punctul 2, dacă sunt observații? Nu sunt.

Punctul 3, observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 4, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 5, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 6, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctele de la 7 la 12, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 13? Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 14? Nu sunt observații. Adoptat.

De la punctul 15 la punctul 36, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 37? Nu sunt. Adoptat.

Urmează votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 5:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro