Vasile Popeangă
Vasile Popeangă
Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.120/03-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 24-10-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2011

26. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului.  
  26.2 Vasile Popeangă  
 
consultă:

 

Domnul Marian Sârbu:

  ................................................

Dacă domnul Popeangă Vasile se află în sală?

 

Domnul Vasile Popeangă (din bancă):

Mă aflu, domnule vicepreședinte.

Domnul Marian Sârbu:

Vă rog, doriți să interveniți?

 

Domnul Vasile Popeangă (din bancă):

Nu doresc să intervin. Doresc să ascult răspunsul.

Domnul Marian Sârbu:

Imediat.

Domnule secretar de stat Ion Ghizdeanu, aveți cuvântul pentru a prezenta răspunsul la interpelarea referitoare la necesitatea suplimentării sumelor alocate pentru plata indemnizațiilor persoanelor cu handicap și a salariilor asistenților personali pentru perioada iunie-decembrie 2011.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea formulată de domnul deputat Vasile Popeangă se referă la un caz concret, referitor la dificultățile și problemele cu care se confruntă județul Gorj legate de plata salariilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav și a indemnizațiilor persoanelor cu handicap grav.

Referitor la situația menționată, prin Legea bugetului de stat pe 2011 nr.286/2010, s-au aprobat sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav și a indemnizațiilor persoanelor cu handicap grav. Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea drepturilor asistenților personali pe comune, orașe și municipii se face prin decizia directorului direcției generale a finanțelor publice județene, după consultarea primarilor, în funcție de numărul de beneficiari.

De asemenea, menționăm că în conformitate cu prevederile legale, la această sumă defalcată din taxa pe valoarea adăugată se adaugă și sume din bugetele locale ale fiecărei localități.

Având în vedere aceste prevederi, rezultă că finanțarea drepturilor asistenților personali suportându-se atât de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, cât și din bugetul local sau repartizate în conformitate cu posibilitățile și cu prevederile legale.

Totuși, Ministerul Finanțelor Publice a reținut problemele ridicate de domnul deputat Vasile Popeangă referitor la cazul concret și la dificultățile din județul Gorj și urmează a fi analizate și soluționate în funcție de posibilități, cu ocazia rectificării bugetului de stat pe anul 2011.

Vă mulțumesc.

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

Dacă doriți să interveniți, domnule deputat.

Vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Vasile Popeangă:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Vreau să-l informez pe domnul secretar de stat că, probabil, are ghinionul că sunt de profesie finanțist, am lucrat în sistemul finanțelor publice și sincer apreciez răspunsul dumneavoastră. Mi-ați amintit niște lucruri pe care toată lumea le știe.

Eu v-am întrebat concret pe dumneavoastră și trebuia să-mi spuneți, tot concret, dacă aveți în vedere sume, pentru că această situație este în toată țara, și asta v-o spun tot din informații de la Ministerul Finanțelor, dacă aveți în vedere sume pentru rezolvarea acestor probleme, fiindcă consiliile locale au prevăzut cei 20% în bugetele lor și s-au consumat. Iar când a fost chiar în discuție bugetul și s-au făcut niște calcule că sumele vor ajunge până la sfârșitul lunii iunie, Ministerul Finanțelor n-a avut replică. Și știu și alte considerente pe care le aveți pentru viitor, sunt acei salariați, sunt zeci de mii de salariați considerați ca însoțitori ai handicapaților, dar eu vreau să vă spun că la noi, cel puțin, și am ridicat o situație concretă, e firească, nu-s plătiți acei salariați de trei luni.

Domnule, încă o dată, se găsesc bani pentru orice, și nu sunt sume mari, dar pentru niște oameni cu un handicap și în situații extrem de dificile, nu.

Deci, eu, domnule secretar de stat, vreau să știu dacă este un angajament ferm că Ministerul de Finanțe va prinde sume la rectificare pentru aceste indemnizații și salarii. Asta vreau să știu. Asta v-am întrebat. Restul, în limita posibilităților, e o chestiune care mi-aduce aminte de vremurile trecute și n-aș mai vrea să le mai trăiesc.

Mulțumesc.

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Doriți să interveniți, domnule secretar de stat?

Vă rog.

Domnul Ion Ghizdeanu:

Făcând totuși abstracție de obiectul interpelării, că se referă la suma de 7 milioane de lei pentru Gorj, și având în vedere faptul că domnul deputat a menționat că mai sunt și alte județe cu astfel de probleme, declar, așa cum am spus și în răspunsul la interpelare, că angajamentul există, dar în aceste condiții, în condițiile în care economia europeană este în totală incertitudine, ca să nu spunem în riscul de a intra în recesiune, dați-i voie Ministerului Finanțelor să ia această problemă în evidență, cu angajamentul de soluționare, dar în funcție de posibilitățile la nivelul lunii noiembrie. Mai avem o lună și în funcție de veniturile care se încasează, va fi soluționată.

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Dacă domnul deputat Zamfirescu Sorin, din partea PDL, se află în sală? Nefiind în sală, îl voi ruga pe domnul secretar de stat Octavian Liviu Bumbu să trimită răspunsul în scris domnului deputat.

Dacă domnul deputat Călian Petru, din partea PDL, este în sală? Nu este, situație în care îl voi ruga pe domnul secretar de stat Claudiu Stafie să trimită răspunsul din partea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, să trimită răspunsul domnului deputat Călian Petru.

Cu aceasta, încheiem aici ședința consacrată răspunsurilor la interpelări.

Vă doresc o seară plăcută!

Ședința s-a încheiat la ora 18,15.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 18:03
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro