Plen
Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.120/03-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 24-10-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 octombrie 2011

4. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (Pl-x 191/2010). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 191/2010

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Continuăm dezbaterea proiectelor înscrise pe ordinea de zi cu Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Dacă, din partea inițiatorului, dorește cineva să ia cuvântul?

Nu dorește nimeni. Avem foarte mulți inițiatori. Nu dorește nimeni.

Din partea comisiei sesizate în fond? Comisia pentru sănătate și familie.

Doamna președinte Rodica Nassar.

Vă rog, doamna președinte, să prezentați raportul comisiei sesizate în fond.

Aveți microfonul. Vă mulțumesc.

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru sănătate și familie a fost sesizată în fond cu dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, lege respinsă de către Senat în ședința din 13 aprilie 2010, în calitate de primă Cameră sesizată, Camera Deputaților fiind Cameră decizională.

La întocmirea raportului, Comisia pentru sănătate și familie a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ, punctul de vedere al Guvernului, avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități, avizul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, avizul Comisiei pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați, punctul de vedere al Ministerului Sănătății.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea cu alin. (11) al art.218 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât să fie creat cadrul legal pentru ca femeile care au suferit o operație la sân, respectiv mastectomie unilaterală și bilaterală, să beneficieze gratuit de proteză de sân, care să fie înlocuită anual și al cărei cost să fie suportat din bugetul casei județene de sănătate.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

În urma dezbaterilor, Comisia pentru sănătate și familie propune plenului Camerei Deputaților respingerea propunerii legislative.

Potrivit art.210 alin.(1) lit.c) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, pachetul de servicii de bază ce se acordă asiguraților cuprinde serviciile medicale, serviciile de îngrijire a sănătății, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale și alte servicii la care au dreptul asigurații și se suportă din Fondul Național Unic de Asigurări sociale de sănătate, în condițiile contractului-cadru și ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

Totodată, dispozitivele medicale furnizate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate sunt prevăzute în Anexa nr.32 la Normele metodologice de aplicare a contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobate prin ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale a Asigurărilor de Sănătate.

În conformitate cu prevederile art.113 și art.114 din contractul-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr.1.714/2008, cu modificările și completările ulterioare, suma maximă care se suportă de casele de asigurări de sănătate din fond pentru fiecare dispozitiv medical sau tip de dispozitiv medical este prețul de referință ori, după caz, suma de închiriere.

Casele de asigurări de sănătate decontează integral prețul de vânzare cu amănuntul al dispozitivului medical, dacă acesta este mai mic decât prețul de referință. Dacă prețul de vânzare cu amănuntul al dispozitivului este mai mare decât prețul de referință, diferența se suportă de asigurat prin contribuție personală și se achită direct furnizorului.

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă președinte, mulțumesc pentru modul în care ați prezentat raportul comisiei sesizate în fond.

Din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, doamna Drăghici Sonia, vă rog să prezentați punct de vedere.

Doamna Sonia-Maria Drăghici:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Vreau să vă spun că în comisie am respins această inițiativă legislativă, pe baza celor prezentate de doamna președinte în cadrul raportului comisiei.

Cu toate acestea, aș vrea să vă informez, și să informez și populația pe această cale, că nevoia de a interveni prin protezare în cazul cancerului de sân rămâne o actualitate de maximă importanță. Incidența și frecvența cancerului de sân în populație este în creștere. Faptul că o femeie, după aceea, rămâne sau nu rămâne mutilată sau, cel puțin, afectată psihic, integrarea socială este modificată și aspectul său fizic, sunt de mare importanță pentru noi, medicii.

Am respins inițiativa legislativă pentru faptul că există alte legi care prevăd modalitatea prin care se intervine în acest caz.

Eu, de fapt, vreau să-mi exprim însă nemulțumirea că, deși există prevăzut în normele de aplicare a contractului-cadru suma la care se face referință privind proteza, aceasta este foarte mică, iar accesibilitatea fondurilor este, de asemenea, limitată, întrucât Casa de Asigurări prevede un procent extraordinar de mic pentru dispozitive.

Deci, această problemă este mare pentru că alocarea de fonduri de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate este mare.

Suntem împotriva inițiativei, dar suntem pentru creșterea procentului referitor la dispozitive medicale alocat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Doamnă deputat, vă mulțumesc și eu.

Domnul doctor, distinsul nostru coleg, Ciuhodaru.

Domnule doctor, reforma sănătății constituie o preocupare incontestabilă a dumneavoastră. Nu puteați să nu vă exprimați poziția.

Vă rog.

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Eu nu pot să remarc decât câtă ipocrizie este azi aici.

Credeam că legile sunt făcute pentru oameni și că acesta este Legislativul României.

Că există un procent, că există un alt procent, credeam că acest lucru se poate modifica aici și că cei care plâng cu lacrimi de crocodil adesea când este vorba de pacienții oncologici vor vota astăzi altfel sau că vor lua cuvântul.

Până una-alta, când vorbim de sănătatea românilor ar trebui să ne gândim de două ori și să tăiem o dată.

Și poate, domnule președinte, doamnelor și domnilor colegi, onorată asistență, veți vota măcar acel proiect de lege pe care l-am inițiat, în care se prevede, într-adevăr, diferențierea asigurărilor de sănătate în pachet de bază, în pachetul complementar, suplimentar, în așa fel încât fiecare pacient din România să beneficieze de ceea ce are el nevoie.

Dacă nu sunteți ipocriți și dacă nu susțineți doar formal pacienții oncologici, veți vota această lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule doctor, mulțumesc și eu.

Dacă mai sunt alte luări de cuvânt? Dacă nu avem luări de cuvânt, vă reamintesc că raportul comisiei este... sau prin raport se propune respingerea proiectului de lege. Sunt îndeplinite prevederile art.104 din regulament.

Proiectul de lege rămâne pentru votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 5:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro