Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.131/18-11-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 08-11-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2011

2. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr.144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative (Pl-x 510/2011). (discuții procedurale)
 
consultă fișa PL nr. 510/2011

 

După pauză

 

După pauză, ședința a fost condusă de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, asistată de domnii deputați Niculae Mircovici și Mihai Alexandru Voicu, secretari.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Rog secretarii să vină la prezidiu.

Doamnelor și domnilor deputați,

Continuăm lucrările ședinței de astăzi a Camerei și anunț că, din totalul celor 330 de deputați, până în acest moment și-a înregistrat prezența la lucrări un număr de 171, sunt absenți 159, din care 74 participă la alte acțiuni parlamentare.

În ceea ce privește ordinea de zi, avem pe ordinea de zi, punctul 16, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.176/2010 privind integritatea. Așa cum știți, săptămâna trecută a fost solicitarea inițiatorului de retragere și ea este pe ordinea de zi a votului final.

Vă rog, doamnă Aura Vasile, pe procedură.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnă președinte,

În ședința Biroului permanent de astăzi s-a aprobat să fie sesizate comisiile pentru avizare și comisia de fond, Comisia pentru muncă, în procedură de urgență, la cererea inițiatorilor, conform art.115 alin.(1), cu Proiectul de Lege privind asistența socială. Bineînțeles, în condițiile în care aveți majoritatea în acest Birou, se pot stabili lucruri care sunt dorite de arcul guvernamental, în condițiile în care din nou se încalcă toate procedurile.

Doamnă președinte, cu acceptul dumneavoastră și al colegilor, aș vrea să reamintesc care sunt procedurile de sesizare în procedură de urgență, deoarece așa cum a fost stabilit termenul de depunere a amendamentelor 11 noiembrie 2010 și termenul de depunere a raportului 14 noiembrie 2011 este în afara regulamentului.

La art.93 din regulamentul modificat se spune că proiectele de lege, propunerile legislative și proiectele de hotărâre ale Camerei se distribuie deputaților după prezentarea lor în Biroul permanent. Deci acest proiect de lege nu a fost în mape astăzi.

Mai departe. La casetele deputaților se vor distribui, iar dumneavoastră astăzi trebuia în clar să spuneți că se informează Camera, informarea va cuprinde titlul, inițiatorul, comisii sesizate, comisiile vor întocmi aviz și așa mai departe.

Dacă mergem la art.116 unde se stabilește procedura de urgență, se spune că amendamentele se depun în scris și se trimit comisiei sesizate în fond în termenele stabilite conform art.65 alin.(4), care stabilește că acest termen nu poate fi mai mic decât jumătate din termenul pe care comisia sesizată în fond îl are pentru predarea raportului de la anunțarea în plenul Camerei.

Dacă ne uităm doamnă președinte, în calendar, o să constatăm că data de 11 este vineri, că data de 14 este luni, în condițiile în care în acest moment în casetele deputaților nu există acest proiect de lege și nu a existat nici în mapele de Birou permanent.

În continuare, aș vrea să vă întreb: s-a stabilit cumva ca sâmbătă și duminică să lucreze Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, pentru a da aviz pe acest proiect de lege, în condițiile în care Comisia pentru muncă și protecție socială nu are ședință în ziua de luni, ci abia în ziua de marți?

Și chiar dacă Biroul permanent ar obliga Comisia pentru muncă și protecție socială să lucreze în timpul desfășurării ședinței de plen de luni, doamnă președinte, v-aș adresa o întrebare dumneavoastră - nu dumneavoastră ca persoană, ci pentru că în momentul acesta reprezentați arcul guvernamental, cu toate partidele care fac parte din acest guvern: cum se poate ca o lege atât de importantă, o lege despre care dumneavoastră spuneți că este prinsă în scrisoarea cu Fondul Monetar Internațional, o lege de care depinde, dacă vreți, sănătatea și viața foarte multor cetățeni din România, să nu fie foarte bine argumentată de fiecare parlamentar în parte, indiferent dacă este de la putere sau din opoziție?

Doamnă președinte, se încalcă din nou flagrant regulamentul. În condițiile în care cred eu că o instituție - orice instituție, de orice fel poate ...

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Intervenția pe procedură durează două minute.

Doamna Aurelia Vasile:

O secundă, doamnă președinte.

Doamna Roberta Alma Anastase:

O să vă rog ca precizările să încercați să le faceți în două minute, da? Vă rog, doamnă Aura Vasile, să încheiați intervenția dumneavoastră. Am înțeles și o să vă fac precizările necesare.

Vă rog, continuați cu fraza de încheiere.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, doamna președinte.

Deci, în această situație, doamnă președinte, eu vă propun să retrimitem Biroului permanent acest proiect de lege, cu ceea ce a fost stabilit. Și din nou, în prima ședință de Birou permanent, puteți astăzi să convocați din nou Biroul permanent și să intrați în reglementare.

Doamnă președinte, spuneam că orice instituție care se respectă, trebuie să-și respecte propriul regulament, propria lege, pentru a fi credibilă. În condițiile în care... poate că înțeleg, că vine bugetul și dumneavoastră vă grăbiți, că toate chestiile acestea trebuie să fie prinse în viitorul buget - dar totuși, nu pot să fiu de acord și grupul meu parlamentar nu poate să fie de acord ca să nu ne aplecăm, fiecare dintre noi, cu multă atenție asupra vieții cetățenilor din țara asta, cunoscut fiind că, în urma adoptării acestui proiect de lege, mulți cetățeni din România, probabil, nu vor supraviețui peste iarnă și spun acest lucru cu tot crezământul.

Doamnă președinte,

Vă solicit, în numele grupului meu parlamentar, ca Biroul permanent să reia, poate într-o ședință pe care o convocați astăzi, planificările pentru aviz și termene de depunere a amendamentelor pentru acest proiect de lege.

Este un drept al parlamentarilor, doamnă președinte, să se poată exprima pe proiecte de legi.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Aș vrea să fac precizările. Biroul permanent a fost convocat azi-dimineață, având ca punct principal pe ordinea de zi această temă, proiectul de lege, programul de dezbatere și adoptare a acestui proiect de lege. Prin urmare, și liderii de grup, și membrii Biroului permanent erau încunoștințați cu privire la acest aspect.

În al doilea rând, exista, bineînțeles, la mape acest proiect. Programul adoptat este în conformitate cu regulamentul. În același timp, nu exista niciun fel de intervenții sau contestare cu privire la acest program din partea membrilor Biroului permanent.

În altă ordine de idei, acesta este apanajul Biroului permanent. Discuția nu-și are fundament în acest moment în plen.

Pe procedură, vă rog. Două minute o să vă rog să vă încadrați.

Domnul Cristian-Sorin Dumitrescu:

Stimată doamnă președinte,

Vă rog să transmiteți Biroului permanent din partea mea, personal, cu titlu personal, următoarele lucruri: Biroul permanent nu are dreptul sub nicio formă să anuleze prevederi ale regulamentului și cu atât mai mult dreptul parlamentarilor la dezbatere.

A pune în imposibilitate comisii din Parlamentul României să dezbată proiecte de lege, chiar dacă se află în avizare, și nu pe fond, este ilegal, este imoral și este total nesănătos pentru parlamentarismul românesc. Vă asumați o răspundere clară, dumneavoastră personal și acea majoritate din Parlament, care-și bate joc de regulament.

Vă rog să le transmiteți cu titlu personal această observație a mea și să fie consemnat pentru generațiile viitoare sau măcar pentru următoarea legislatură acest lucru în stenogramele Parlamentului.

Este inadmisibil și este intolerabil ceea ce faceți. Procedura de urgență înseamnă, într-adevăr, o procedură specială, dar nu înseamnă niciodată derogarea de la lege și de la regulament, clar și precis.

Mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Intrăm în Proiectul de lege privind declararea ...

Domnul Eugen Nicolăescu, vă rog.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamnă deputat Roberta Anastase, președinte al Camerei Deputaților,

Am constatat că nu puneți preț pe problemele regulamentare, pe care doamna Aura Vasile le-a ridicat.

Și, în mod normal, ar fi trebuit să rediscutați cu liderii grupurilor parlamentare și cu Biroul permanent toate aceste probleme, care mie mi se par deosebit de grave.

În consecință, Grupul parlamentar al PNL vă solicită o pauză de consultări, dumneavoastră cu liderii grupurilor parlamentare, pentru a intra în legalitate.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Suntem în legalitate. Înțeleg că simțiți nevoia să avem o întâlnire. Era programată pentru astăzi, la ora 9,00. Faptul că ați lipsit, nu este vina nimănui.

La ora 11,00 revenim în plen.

Vă invit la mine în birou.

Vă mulțumesc.

 

- După pauză -

Doamna Roberta Alma Anastase:

Invit secretarii la prezidiu pentru a prezenta și concluziile întâlnirii liderilor.

Îl invit la microfon pe domnul deputat Eugen Nicolăescu, viceliderul Grupului parlamentar al PNL și purtătorul de cuvânt al liderilor.

Vă rog.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamnă deputat Roberta Anastase, președinte al Camerei Deputaților,

În urma întâlnirii liderilor de grup și, aș spune, negocierilor care au avut loc, cred că am găsit o soluție, astfel încât prevederile regulamentare să poată fi respectate întru totul.

În acest sens, v-am propus dumneavoastră și liderii de grup au acceptat ca luni după-amiază să nu mai fie ședință de plen, să fie numai ședințe de comisii, astfel încât și comisiile avizatoare, și Comisia pentru muncă și protecție socială, sesizată în fond, să poată să facă rapoartele potrivit prevederilor noastre regulamentare, iar marți de dimineață, de la ora 10,00, să se poată intra cu proiectul de lege în plen pentru dezbateri, cu sau fără raport (depinde cum vor lucra comisiile noastre), urmând ca marți să se dea votul final. Cred că în felul acesta intrăm pe un făgaș aproape de respectarea regulamentului.

Și, în al doilea rând, aș vrea să sesizez faptul că pe holul de aici, de la P1, avem o expoziție minunată de icoane realizate de niște copii foarte talentați și îi rog pe colegii noștri deputați să meargă să viziteze această expoziție, pentru că este un strop din sufletul acestor copii îndreptat către sinceritate și adevăr.

Vă mulțumesc.

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu pentru această intervenție și mă alătur domnului Eugen Nicolăescu pentru a vă invita să vizitați expoziția de pe holurile Parlamentului.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 15 aprilie 2021, 11:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro