Plen
Ședința Camerei Deputaților din 15 decembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 15-12-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 decembrie 2011

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 9,25.

Lucrările ședinței au fost conduse de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, asistată de domnii deputați Georgian Pop și Dumitru Pardău, secretari ai Camerei Deputaților.

   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei și anunț că, din totalul celor 330 de deputați, până în acest moment, și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 168; sunt absenți 162, din care opt participă la alte acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședința în plen din ziua de joi, 15 decembrie 2011; programul de lucru pentru perioada 12-17 decembrie 2011; lista rapoartelor depuse în perioada 5-15 decembrie 2011 de comisiile permanente sesizate în fond; informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente; sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial al României, Partea I.

 
Adoptarea unor modificări ale ordinii de zi.  

Modificări la ordinea de zi, domnul Toader.

   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

După cum știți, s-a solicitat în pauza de la buget... au fost comisiile de specialitate care au făcut rapoarte și, în aceste condiții, vă rog să aveți în vedere modificările următoare la ordinea de zi.

Deci, practic, pe vechea ordinea de zi, la punctul 3 era modificarea Codului fiscal, neavând raport. Am rugămintea, față de tot ceea ce știam noi, să introducem PL-x 619 cu capitalizarea EXIMBANK.

De asemenea...

 
     

Domnul Vasile Popeangă (din bancă):

CEC-ul.

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da, așa-i spune, capitalizarea... a CEC-ului cu Eximbank-ul, da. Dumneavoastră știți mai bine, că ați fost în comisie.

De asemenea, vreau să introducem PL-x 156/2011, Proiectul de Lege privind dezvoltarea economică a Deltei Dunării, pe poziția 4, de pe poziția 11.

Totodată, la inițiativa Guvernului, pe poziția 5 să introducem Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței nr.21/2011 privind înființarea Autorității Metopolitane de Transport București.

Pe poziția 6 să introducem Ordonanța nr.26 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Control în Traficul Rutier.

Pe poziția 7, o reexaminare a PL-x 173 privind stimularea și înființarea microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri.

Pe poziția următoare, care era pe ordinea de zi la poziția 10, să intre pe poziția 8, Propunerea legislativă privind completarea Legii nr.4 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor jocurilor sportive.

Pe următoarea poziție rămâne Proiectul de Lege privind modificarea și reforma în domeniile justiției, precum și unele măsuri adiacente, care este reexaminare.

De pe poziția 38 urcă pe poziția următoare Proiectul de Lege privind declararea municipiului Caransebeș oraș-martir.

Deci, practic, cred că n-am sărit... și de pe poziția 28 să urce pe poziția 3 piața de capital.

Vreau să vă anunț că am avut o discuție...

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci înaintea lui 619 - Capitalizarea CEC...

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da, înaintea ei.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

...intră piața de capital, da?

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da.

Și am avut o discuție cu staff-ul și le-am introdus pe o altă ordine de zi, care vă vine și dumneavoastră. Sper să nu fie mari încurcături. Dacă e ceva, voi interveni.

În rest, vreau să terminăm toate acestea pe care vi le-am propus eu. Intră la votul final alături de încă patru legi ordinare, care sunt rămase din dezbaterile vechi, pe care avem pregătită ordinea de zi de la votul final, v-o comunic eu.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Vă rog, domnul Dușa.

 
   

Domnul Mircea Dușa:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Cred că ne aflăm în Parlamentul României. Dacă domnul Mircea Toader e în post și vrea să mănânce ghiveci, să-l mănânce dânsul. Nu face dânsul cu staff-ul ordinea de zi.

Vă solicit pauză de consultări pentru a întocmi ordinea de zi.

Luăm acum proiecte de lege de la poziția 100, nepregătite. Întotdeauna ordinea de zi se anunță din timp, deputații se pregătesc pentru dezbateri.

În această situație, nu putem să facem dezbateri reale pe proiectele de lege. De aceea vă solicit pauză de consultări.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, cinci minute pauză de consultări.

 
     

După pauză

 
   

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Am convenit, scoatem unul din rapoartele care... Legea privind reexaminarea... cu domeniul proprietății, neavând raport...

În rest, pregătim acum toată ordinea de zi și putem să începem cu punctul care e pe ordinea de zi, cu indicatorii.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun, deci reexaminarea, care nu are raport înlocuitor, se scoate, da?

O să vă rog să introduceți cartelele de vot.

Ați introdus cartelele de vot. Atunci putem să ne exprimăm prin vot asupra propunerilor făcute de domnul Toader.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

84 de voturi pentru, 26 împotrivă, nicio abținere.

Modificările au fost aprobate.

Primul proiect... O să vă rog, domnul Toader, să și urmăriți dumneavoastră, că s-ar putea să nu fi ținut eu cont exact de toate propunerile făcute.

Primul, Proiectul de lege... Ce e, domnul Dușa?

 
   

Domnul Mircea Dușa:

Eu știu că dumneavoastră lucrați numai cu domnul Toader, dar vrem și noi să avem ordinea de zi. Noi ce să urmărim?

Am convenit să treceți pe primul punct acel proiect de lege privind indicatorii financiari...

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Păi asta și voiam să începem.

 
   

Domnul Mircea Dușa:

Și până atunci să oprim, să primim ordinea de zi.

Dacă aveți dumneavoastră ordine de zi numai pentru PDL și dumneavoastră, este problema dumneavoastră. Dar cred că ordinea de zi e pentru toți membrii Parlamentului.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal - bugetar și a unor măsuri financiar - bugetare aplicabile până la 1 ianuarie 2014 (PL-x 652/2011). (rămas pentru votul final)  

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Dușa, exact cu asta începeam, cu proiectul de Lege aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar și a unor măsuri financiar bugetare aplicabile de la 1 ianuarie 2014. Astfel încât... că ăsta era pe ordinea de zi.

     

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din bancă):

Ordinea de zi se distribuie, așa scrie în regulament.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dar asta era pe ordinea de zi.

 
     

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din bancă):

Nu s-a distribuit nimic.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun! Deci intrăm în dezbaterea proiectului de lege. Într-un minut înțeleg că vin și legile.

Procedură de urgență. Inițiatorul, punctul de vedere, vă rog. Ministerul de Finanțe.

 
   

Domnul Gheorghe Gherghina (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Potrivit Legii responsabilității fiscale, Guvernul a înaintat proiectul de Lege privind aprobarea plafoanelor indicatorilor pentru anul 2012 și 2013.

A fost discutat în Comisia pentru buget, finanțe.

S-a renunțat la Capitolul II - Măsuri.

A rămas numai Capitolul I și plafoanele pe care vă rugăm să le aprobăm.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Doamnă președinte Barna, vă rog.

 
   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Raport asupra proiectului de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar și a unor măsuri financiar-bugetare aplicabile până la 1 ianuarie 2014.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată cu acest proiect de lege.

La întocmirea raportului, s-a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Comisiei juridice, de disciplină și imunități și avizul cu amendamente al Comisiei pentru muncă și protecție socială.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aprobarea unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar și a unor măsuri financiar-bugetare aplicabile până la 1 ianuarie 2014.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare și la dezbaterea proiectului de lege au participat, din partea Ministerului de Finanțe, domnul Gheorghe Gherghina, cât și ministrul finanțelor.

La lucrările comisiei, și-a înregistrat prezența un număr de 33 de deputați și raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii proiectului de lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar și a unor măsuri financiar bugetare aplicabile până la 1 ianuarie 2014, în ședința din data de 9 decembrie 2011, comisia propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege cu amendamentele prezentate în anexă.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunt intervenții? Vă rog, domnul deputat Popeangă. Ce mă bucur că folosiți de data asta și microfonul, că altfel dumneavoastră folosiți banca în mod excepțional pentru a comenta tot timpul.

 
   

Domnul Vasile Popeangă:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Așa consider eu că e mai bine să mă manifest.

Vreau să salut prezența domnului deputat Boureanu, care ieri nu mai contenea să critice colegii de la opoziție.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Cred că-l confundați, colegul Boureanu încă n-a ajuns.

 
   

Domnul Vasile Popeangă:

De asta ziceam că este bine să critici pe alții.

Voci din sală:

Este ziua lui.

 
   

Domnul Vasile Popeangă:

Dacă e ziua lui, cu atât mai bine. La mulți ani!

Doamnă președinte,

Pe mine nu mă mai surprinde nimic, mărturisesc sincer, și am declarat că ne desfășurăm activitatea cumva apropiat de cum se desfășura Marea Adunare Națională. Domnul Toader mi-a spus că... dacă am făcut cumva parte. N-am făcut. Nu eram pe vapor, dar eram și eu în alte părți și n-am putut să fac parte.

Vreau să vă spun că mi-este greu să înțeleg cum un act normativ care ar fi trebuit să stea la baza bugetului, a elaborării proiectului de buget și să se țină cont de aceste prevederi, se aprobă astăzi, cu două ore înainte de a se aproba bugetul.

Dar trebuie să ne obișnuim, este stilul impus de dumneavoastră și de domnul Toader. Trebuie să știe cei care ne privesc că aceasta este procedura în Parlamentul României și, mai ales, în Camera Deputaților și trebuie să ne conformăm acestei proceduri.

Eu sigur că voi vota împotriva acestui proiect de lege, care, vă repet, vine să consfințească fără niciun fel de analiză necesitatea ca bugetul, într-adevăr, să aibă la bază niște acte normative.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc și eu.

Domnul deputat Eugen Nicolăescu era înscris la cuvânt. Este procedură de urgență. O singură intervenție de grup.

 
   

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamnă deputat Roberta Anastase, președinte al Camerei Deputaților,

Stimați colegi,

Nimeni nu contestă necesitatea acestui proiect de lege.

El este prevăzut, de fapt, de legislația în vigoare, numai că - așa cum spunea și colegul meu - această lege trebuia să existe la data la care Guvernul înainta către Parlament Legea bugetul de stat și a asigurărilor sociale de stat.

Și am să vă citez din art.1 alin.(3): "La elaborarea proiectului Legii bugetului de stat și a Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anii 2012 și 2013 plafoanele indicatorilor prevăzute la alineatele 1 și 2 sunt obligatorii."

Deci, cu alte cuvinte, trebuia să avem legea înainte ca cele două proiectele de lege să fie înaintate Parlamentului.

Dacă ne-am pune mintea cu acest guvern, ar trebui să-i spunem astăzi foarte simplu și foarte clar că tot ceea ce a trimis în Parlament din punct de vedere al Legii bugetului este ilegal, pentru că n-a respectat legea.

Dar, întrucât majoritatea actelor normative adoptate de actuala putere suferă de multe ilegalități, n-are rost să mai intrăm într-o asemenea acțiune de detaliu, ar numi-o cei de la putere. Nouă ni se pare că este o acțiune foarte întemeiată și foarte serioasă.

Aș vrea, de asemenea, să vă spun că nu contestăm toți indicatorii, toate plafoanele pe care încearcă Guvernul să ni le aducă spre dezbatere și, până la urmă, spre aprobare.

Modalitatea aleasă este incorectă și ilegală și poate pe unii indicatori ar fi trebuit să avem o dezbatere serioasă, să vedem care sunt interesele României și, în funcție de această dezbatere, poate și cei de la putere și-ar fi nuanțat atitudinea de votare sau de nevotare sau chiar de rediscutare a unor asemenea propuneri.

În consecință, Grupul parlamentar al PNL nu poate să voteze un proiect de lege care ar fi trebuit să fie adoptat înaintea Legii bugetului.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul deputat... Nu, nu. Pe procedură, dar să fie pe procedură.

 
   

Domnul Petre Petrescu:

Doamnă președinte,

Să știți că nici măcar pe procedură nu iau cuvântul dacă nu-mi permiteți să mă exprim, totuși, asupra unei legi atât de importante, care influențează viața absolut a fiecărui om din această țară.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu pot să vă... Deci această discuție trebuia s-o aveți...

 
   

Domnul Petre Petrescu:

Dacă doriți să....

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă-mi permiteți!

Această discuție trebuia s-o aveți în grup, iar dumneavoastră să vă exprimați punctul de vedere în numele grupului parlamentar, așa cum l-ați auzit foarte bine înaintea dumneavoastră pe domnul Eugen Nicolăescu vorbind în numele grupului.

Asta este procedura. Haideți să o respectăm, pentru că avem un timp scurt la dispoziție.

Vă mulțumesc mult pentru înțelegere.

Domnul Călian, vă rog, în numele Grupul parlamentar al PDL.

 
   

Domnul Petru Călian:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Am ascultat cu multă atenție tot ceea ce au relatat distinșii mei colegi din partidele de opoziție.

Însă fac precizarea că, la nivelul Comisiei de buget, finanțe și bănci, nu au fost aceste discuții și acest lucru s-a datorat faptului că plafoanele pentru indicatorii bugetari se stabilesc pe termen mediu, iar Legea bugetului pe anul 2012 se încadrează în aceste plafoane, nefiind depășit niciun indicator.

În consecință, nu este absolut nicio problemă și acest lucru, stimați colegi, știți foarte bine că l-am convenit și în comisia de specialitate.

Vă mulțumesc.

O voce din sală:

Le-ați aprobat numai voi. Numai voi ați fost!

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mai sunt alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale?

Pe procedură, vă rog, domnul deputat.

 
   

Domnul Petre Petrescu:

Doamnă președinte,

Faptul că avem o ședință fără ordine de zi astăzi este un motiv suficient ca să pot vorbi pe procedură?

Deci, dacă nu avem, îmi impuneți mie să respect niște reguli pe care dumneavoastră împreună cu Biroul permanent și cu...

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Îmi pare rău. Există și ordine de zi. A fost modificată prin intervenția unui lider de grup și la solicitarea acestuia, așa cum scrie în regulament. Nu avem nicio problemă. Ea este în momentul... așa cum a fost modificată a fost distribuită liderilor de grup.

Deci nu e niciun motiv suficient pe procedură, domnul deputat.

 
   

Domnul Petre Petrescu:

Doamnă președinte,

Cereți-le colegilor noștri, să vedem care dintre noi are ordinea de zi aprobată pentru ședința de astăzi.

Eu nu am această ordine de zi, niciunul dintre colegii noștri n-o are și cred că dacă m-ați fi lăsat să spun ceea ce aveam de spus, până la ora actuală terminam cu totul.

Deci, în acest context, nu avem ordine de zi aprobată.

Vă rog frumos, reluăm ședința atunci când avem ordine de zi aprobată.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Este ordinea de zi aprobată.

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnul Ialomițianu, încheierea dezbaterilor generale.

 
   

Domnul Gheorghe Ialomițianu (ministrul finanțelor publice):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Legea responsabilității fiscal-bugetare spune foarte clar că se trimite în luna mai proiectul de lege privind plafoanele de cheltuieli și strategia fiscal-bugetară.

Dar, la nivelul Uniunii Europene, s-a instituit semestrul european și noi trebuia să trimitem programul de convergență, care se aprobă în iunie, în Consiliul European, și să elaborăm bugetul de stat pentru 2012 pe baza programului de convergență, discutat în Consiliul European.

Noi... atât strategia fiscal-bugetară, cât și bugetul au fost întocmite în baza acestui program de convergență. Bugetul de stat are la bază strategia fiscal-bugetară și proiectul de lege privind plafoanele. Noi am trimis atât proiectul de lege privind plafoanele, cât și strategia fiscal-bugetară la sfârșitul lunii august. La sfârșitul lunii august! Deci era timp suficient ca proiectul de lege să fie adoptat.

Deci Guvernul nu poate fi acuzat că nu și-a făcut treaba.

Vă rog, în consecință, să dați un vot favorabil acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Acum intrăm în dezbaterea amendamentelor. Vă rog, pe procedură.

 
   

Domnul Mircea Dușa:

Doamnă președinte,

Chiar pe procedură o să ies și am să vă întreb și o să întreb toți colegii, dacă după votul pe acest proiect de lege o să reluăm dezbaterea la bugetul de stat și la bugetul asigurărilor sociale, pentru că acest buget a fost fundamentat pe acte normative care nu sunt adoptate. Vă dau exemplul și al Legii privind asistența socială, pe care numai ieri s-a pronunțat Curtea Constituțională, și sunt și alte exemple.

Deci procedura este foarte clară. Dumneavoastră n-o respectați. Ne spuneți nouă să respectăm procedura, dar eu vă întreb: după ce adoptăm aceste acte normative, după ce s-a pronunțat Curtea Constituțională, reluăm dezbaterea pe bugetul de stat și pe bugetul asigurărilor sociale de stat? Ca să adoptăm și noi, totuși, acte legale.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Vă mulțumesc mult.

Intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Titlul legii: Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar și a unor măsuri financiar - bugetare aplicabile până la 1 ianuarie 2014.

Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 4, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 5 și 6, punctele acestea nemodificate de comisii, dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

Punctul 7, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 8? Nu sunt observații. Adoptat.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind modificarea Legii nr.297/2004 privind piața de capital (PL-x 600/2009). (rămas pentru votul final)  

Trecem la Proiectul de lege privind modificarea Legii nr.297/2004 privind piața de capital.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul? Punctul de vedere al Guvernului? Inițiatorul, domnul senator, vă rog.

   

Domnul Ovidiu Marian (senator):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Proiectul legislativ vizează ridicarea pragului de deținere la societățile de investiții financiare de la 1% la 5%.

Voi spune doar o singură frază în sprijinul acestui proiect legislativ, faptul că este o mare oportunitate pentru România să demonstreze că, într-adevăr, principiile de guvernanță corporativă se fac și în beneficiul investitorilor.

Mulțumesc mult.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Vă mulțumesc mult.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

 
   

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Față de punctul de vedere inițial, pe parcursul procesului legislativ, inițiativa legislativă... proiectul de lege a fost modificat, a inclus observațiile.

În consecință, Guvernul, prin Ministerul Finanțelor Publice, susține și propune adoptarea acestui proiect de lege în forma adoptată de Senat, în conformitate cu procesul-verbal al... cu raportul, scuzați, cu raportul comisiei de specialitate.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei, vă rog.

 
   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Raport înlocuitor asupra proiectului Lege privind modificarea Legii nr.297/2004 privind piața de capital.

Comisia a fost sesizată pentru examinare și avizare în fond.

La lucrările comisiei și-a înregistrat prezența un număr de 28 de deputați din totalul de 33 de membri, iar raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate de către deputații prezenți la dezbateri.

În urma dezbaterii proiectului de Lege privind modificarea Legii nr.297/2004 privind piața de capital, în ședința din 7 noiembrie 2011, comisia propune supunerea spre dezbatere și aprobare a plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege, cu amendamentele prezentate în anexă.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale? din partea Grupul parlamentar al PSD, domnul vicelider Neacșu, vă rog.

 
   

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Întâi o observație cu caracter general și apoi am să mă refer și la acest proiect normativ.

Regret și trebuie să-mi manifest dezamăgirea că discutăm despre proceduri numai atunci când ne convine.

Vreau să remarc de aici și să rămână menționat faptul că șase dintre cele nouă proiecte care se află astăzi în dezbatere nu au rapoartele depuse la căsuța deputatului. Deci noi nu am intrat în posesia acelor rapoarte și discutăm în orb, pentru că facem o ordine de zi pe genunchi, o aprobăm între dumneavoastră și colegii dumneavoastră la Grupul PDL, un lucru pe care trebuie să-l remarc, este extrem de deranjant și care tinde să devină un obicei.

Revenind la problematica acestui act normativ.

În numele grupului nostru, care a fost sesizat de asociațiile brockerilor, de reprezentanții SIF-urilor, care au avut intervenții la fiecare grup parlamentar, care au avut o serie de obiecțiuni care n-au putut să fie prinse sau n-au vrut să fie prinse în forma finală a acestui act normativ, solicităm reîntoarcerea la comisie cu un termen de două săptămâni pentru a fi pus la punct.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog să pregătiți cartelele.

Se solicită reîntoarcerea la comisie, că de altfel stă de vreo câteva luni bune așa, legea asta, că o tot plimbăm într-o direcție sau alta.

Domnul secretar de stat, vă rog să mergeți în banca guvernamentală.

Votul este deschis, vă rog să votați.

 
   

44 de voturi pentru, 96 împotrivă și șase abțineri.

Propunerea a fost respinsă.

Dacă sunt alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt. Atunci intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Lege privind modificarea Legii nr.297/2004 privind piața de capital. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La poziția 2 sunt observații? Nu sunt. Adoptată.

La poziția 3. Nu sunt observații. Adoptată.

Poziția 4. Nu sunt observații. Adoptată.

Poziția 5. Nu sunt observații. Adoptată.

Proiectul rămâne la vot final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2011 privind stabilirea unor măsuri referitoare la Banca de Export - Import a României - EXIMBANK S.A. (PL-x 619/2011). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2011 privind stabilirea unor măsuri referitoare la Banca de Export-Import a României Eximbank.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Da, da, la Eximbank.

   

Domnul Gheorghe Gherghina:

Vă propunem aprobarea proiectului de lege privind aprobarea ordonanței. prin ordonanța privind Eximbank, noi am reglementat o serie de aspecte legate de profitul Eximbank, dar potrivit celor discutate în Comisia pentru buget, finanțe și bănci, suntem de acord cu amendamentele propuse pentru a reuși să capitalizăm CEC-ul cu profiturile realizate de către această instituție financiar-bancară.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei?

 
   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Raport comun pentru aprobarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 83/2011 privind stabilirea unor măsuri referitoare la Banca de Export-Import a României - Eximbank. Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare au fost sesizate pentru examinare și avizare în fond cu acest proiect.

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare stabilirea unor măsuri referitoare la Banca de Export-Import a României, respectiv trecerea în administrarea Ministerului Finanțelor Publice a acțiunilor deținute de stat și virarea la bugetul de stat a profitului nerepartizat.

La întocmirea raportului, s-au avut în vedere avizele favorabile ale Consiliului Legislativ și Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

În raport de obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

În conformitate cu prevederile art.61 și 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, cele două comisii au examinat proiectul de lege menționat mai sus în ședința din 13 decembrie 2011.

Din totalul de 33 de membri ai Comisiei pentru buget, finanțe și bănci au participat la dezbateri 27 de deputați, din numărul total de 21 de membri ai Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare au participat 19 deputați.

La dezbaterea proiectului a fost prezent domnul secretar de stat Gheorghe Gherghina, domnul Radu Ghețea, președintele CEC Bank și domnul Ionuț Costea, președintele Eximbank.

În urma examinării inițiativei legislative membrii celor două comisii au hotărât cu majoritatea de voturi să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2011 cu amendamentele admise care sunt redate în Anexa nr.1 la prezentul raport, amendamentele respinse sunt redate la Anexa nr.2 care face parte integrantă din prezentul raport.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale?

Din partea Grupului parlamentar PNL, domnule deputat Eugen Nicolăescu, vă rog.

 
   

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamnă deputat Roberta Anastase, președinte al Camerei Deputaților,

Stimați colegi,

Domnule ministru Ialomițianu,

În acest moment, eu cred că avem o mare responsabilitate când discutăm proiectul de Lege privind capitalizarea singurelor bănci cu capital de stat din România. Vorbim de Eximbank și de CEC. Sunt surprins, nedumerit și nu înțeleg de ce se tratează în mod diferit două instituții care se ocupă de creditarea populației și a economiei românești. De ce la CEC se poate accepta capitalizarea din profit, iar la Eximbank nu se poate?

Sigur că în condițiile în care piața financiară, mai ales piața bancară internațională are probleme deosebite și încă nu știm cum va afecta piața bancară românească privată, ar trebui cu prioritate să ne îndreptăm către cele două bănci cu capital de stat. Și vă rog să remarcați că vă vorbește un liberal, dar eu cred că noi trebuie să apărăm interesele cetățenilor și ale firmelor românești într-o piață tulbure, într-o piață nervoasă, într-o piață care, în acest moment, nu avem garanța că se îndreaptă pe drumul cel bun.

De aceea, eu cred că Ministerul Finanțelor Publice și, în speță, Guvernul, ar trebui să-și revizuiască atitudinea în ceea ce privește capitalizarea Eximbank. Sigur, acum vă vorbesc din amintiri de la comisie, pentru că raportul nu-l avem. Nu știm exact ce se prevede în raport referitor la amendamente admise și respinse. Dar, discuțiile din comisie au fost în această direcție.

Ca atare, cred că lucrul cel mai bun pe care-l putem face este să retrimitem la comisie raportul ca să ne putem apleca pe el cu mai multă responsabilitate și să dăm o speranță, să dăm o șansă și românilor, dar și firmelor private românești.

În consecință, doamnă deputat Roberta Anastase, vă propun să retrimitem la comisie raportul.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Pregătiți cartelele. Întâi am să supun la vot propunerea făcută și după aceea continuăm dezbaterile generale. Vă rog.

Domnule Oltean, ce faceți? Haideți că votăm!

Bun. Votul este deschis, propunerea Grupului parlamentar al PNL de retrimitere la comisie a acestui proiect de lege.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

59 de voturi pentru, 100 împotrivă și 4 abțineri, a fost respinsă această propunere.

Vă rog, din partea Grupului parlamentar al PSD.

 
   

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Sigur, mai bine mai târziu decât niciodată. Ultimii ani au însemnat ani în care instituțiile de credit, în general, în toată lumea, au tot făcut eforturi de capitalizare. Numai instituțiile de credit unde statul român deține capitalul majoritar sau integral nu au făcut acest lucru până acum. E bine că prin amendarea Ordonanței nr. 83 se întâmplă acest lucru, în legătură cu CEC-ul. Nu este bine că nu se întâmplă în legătură cu Eximbank-ul și chiar nu înțelegem care este rațiunea pentru care faceți tratament diferențiat. Mai ales că în prezentarea proiectului de buget, domnul prim-ministru ne povestea foarte frumos ce rol important are Eximbank-ul în legătură cu măsurile de stimulare a relansării economice. Or, un Eximbank fără resurse, un Eximbank necapitalizat nu cred că va putea să facă acest lucru.

De asemenea, nu înțeleg de ce ați votat împotriva propunerii de retrimitere la comisie, pentru că ar fi fost o șansă, poate găseam o soluție rațională, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice să rezolvăm problema și pentru Eximbank, că nu suntem în criză de timp, până se hotărăște asupra distribuirii profitului, avem timp, slavă domnului, să analizăm la comisie și să dăm un vot care să acopere această necesitate de capitalizare și în legătură cu Eximbank-ul.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Vă mulțumesc.

Alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale nu sunt.

Intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

la punctul 1 - Lege pentru aprobarea... nu, sunt...e tot procedură de urgență. Dacă aveți o intervenție pe procedură, vă rog.

 
   

Domnul Dan-Mircea Popescu:

Pe procedură, doamnă președinte.

Problema în discuție este una extrem de importantă. Ea nu poate fi expediată cu atâta ușurință.

Pe procedură s-au pus întrebări Guvernului de către colegii noștri. Poate că Guvernul prin cei doi reprezentanți ai săi, ministrul de finanțe și secretarul de stat din minister, pot să ne răspundă ce se întâmplă. De ce avem acest tratament diferențiat. Deci, pe procedură. noi n-am participat toți la comisiile de specialitate. Cred că avem acest drept, ceilalți membri ai Camerei, să știm ce se întâmplă, să știm răspunsurile corecte.

Deci, pe procedură, rog ministrul finanțelor să răspundă la aceste întrebări de maximă importanță.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Domnul ministru Ialomițianu, vă rog.

 
   

Domnul Gheorghe Ialomițianu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Sigur că dorim capitalizarea tuturor băncilor românești, pentru că băncile românești acordă credite și ajută economia. Ne-am oprit la CEC Bank, pentru că este cu capital de stat. Are un singur acționat. La Eximbank sunt și acționari privați, trebuie să discutăm cu ei. Că nu poți unilateral să propui majorarea de capital social. Acolo sunt și SIF-urile. Sigur că avem în vedere și această bancă.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Vă rog.

 
   

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Între timp am avut consultări și cu colegii chiar de la PDL care nu înțeleg de ce se întâmplă așa. Ce a spus domnul ministru de finanțe, de fapt, a confirmat faptul că o nouă reexaminare la comisie ar da soluție la această chestiune care este reală și domnul ministru a spus că intenționează să o rezolve în perioada următoare.

O putem rezolva imediat. Pentru că noi putem vota prin această lege mandatul pe care-l are Ministerul Finanțelor Publice în legătură cu majorarea de capital și dăm mandat să negocieze cu ceilalți acționari minoritari. oricum, asupra majorării de capital decide adunarea generală extraordinară a Eximbank-ului și Ministerul Finanțelor Publice are suficientă participație acolo, ca votul său să hotărască. Adică ce a spus domnul ministru nu ne împiedică să procedăm rațional astăzi.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Bun. Da, vă mulțumesc.

Domnul ministru o să facă precizările necesare.

 
   

Domnul Gheorghe Ialomițianu:

Stimați colegi,

Cred că prin trimiterea acestui proiect la comisie împiedicăm capitalizarea CEC-ului. O discuție cu acționarii nu se rezolvă într-o zi. Deci să amânați capitalizarea pentru 2012.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc, domnule ministru, pentru precizări.

Amendamentele admise. Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 83/2011 privind stabilirea unor măsuri referitoare la Banca de Export - Import a României - Eximbank. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2 sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctele 4, 5 și 6. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Punctul 7. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Urmează votul final pentru acest proiect de lege.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.127/2010 pentru adoptarea unor măsuri destinate dezvoltării economico-sociale a zonei Delta Dunării (PL-x 156/2011). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.127/2010 pentru adoptarea unor măsuri destinate dezvoltării economico-sociale a zonei Delta Dunării.

Procedură de urgență.

Vă rog, punctul de vedere al ministerului.

Domnule secretar de stat, vă rog. Marin Anton.

   

Domnul Marin Anton (secretar de stat, Ministerul Mediului și Pădurilor):

Mulțumesc, doamnă președinte

Doamnelor și domnilor deputați,

Având în vedere necesitatea creării unor condiții reale pentru dezvoltarea economico-socială în zona Delta Dunării și ținând cont de nivelul actual de valorificare a potențialului economic din perimetrul Biosferei, a fost necesară adoptarea rapidă a unor măsuri de consolidare a activităților economice tradiționale din Delta Dunării, prin modificarea sau completarea unor acte normative, astfel încât să se asigure: 1. fiscalizarea corectă a produselor obținute din pescuit prin revizuirea unor prevederi din domeniul pescuitului comercial, în sensul armonizării acestuia cu normele europene referitoare la prevenirea, descurajarea și eliminarea pescuitului ilegal, nedeclarat și nereglementat; 2. optimizarea exploatării resurselor acvatice în limitele trasate de necesitatea conservării acestor resurse și a protecției ecosistemelor naturale; 3. conservarea și stimularea ocupațiilor tradiționale în Deltă prin promovarea unor măsuri de stopare a practicilor comerciale necompetitive și valorificarea resurselor naturale în condiții de eficiență; 4. îmbunătățirea mecanismului de corectare a veniturilor bugetelor locale ale comunităților în zona Delta Dunării prin valorificarea potențialului acestor comunități de a genera venituri din activitatea economică.

Prin prezentul proiect de lege se propune modificarea și completarea unor acte normative în vigoare, respectiv, modificarea Ordonanței Guvernului nr.27/1996, modificarea Legii nr.82/1993 privind constituirea rezervației Biosferei Delta Dunării și modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.23/2008 privind pescuitul și acvacultura.

Vă rog să fiți de acord cu acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei, vă rog.

 
   

Domnul Vasile Gherasim:

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea unor măsuri destinate dezvoltării economico-sociale a zonei Delta Dunării. Se preconizează modificarea Ordonanței nr.27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în localități din Munții Apuseni și rezervația Biosferei Delta Dunării, republicată, cu modificările ulterioare, precum și modificarea și completarea Legii nr.82 privind reconstituirea rezervației Delta Dunării, cu modificările ulterioare.

la întocmirea prezentului raport, am avut aviz favorabil de la Consiliul Legislativ, avizul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, de asemenea favorabil, și avizul favorabil al Comisiei juridice, de disciplină și imunități nr.21/263.

Senatul a adoptat proiectul de lege.

În conformitate cu prevederile art.61-63 prin Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările ulterioare, membrii Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au examinat proiectul în ședința din 8 noiembrie 2011 și membrii Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice în 29 noiembrie 2011.

La dezbateri au fost prezenți 26 de deputați din totalul celor 28 la Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și 27 de deputați din 28 la Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice.

La dezbateri au participat în calitate de invitați, în conformitate cu prevederile art.54 și reprezentanții ministerului, reprezentat de Cristian Apostol, secretar de stat la Ministerul Mediului.

Proiectul face parte din categoria legilor organice.

În urma dezbaterilor, membrii comisiilor au aprobat cu majoritate de voturi susținerea acestui proiect.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale?

Vă rog, domnul Popa.

 
   

Domnul Octavian-Marius Popa:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Mie îmi pare rău, sper că n-a plecat de tot doamna Sulfina Barbu, pentru că voiam să văd și punctul domniei sale de vedere, având în vedere faptul că are calitatea de deputat verde.

Eu vreau să spun că introducerea vânătorii, chiar așa "reglementată rațional", așa cum spune domnul deputat Gherasim în amendamentul său, este o mare eroare.

Argumentele principale împotriva acestui amendament sunt următoarele. Vânătoarea este o activitate cu impact deosebit de negativ în rezervație, mai ales din cauza faptului că nu se poate controla, specii de păsări protejate care au fost împușcate în zone strict protejate.

Sintagma "vânătoare rațional reglementată" nu înseamnă nimic concret. Cine o reglementează și în ce formă? Pe ce bază se face o asemenea reglementare? Pe plângerile localnicilor? Eu nu cred că există asemenea plângeri. Care sunt limitele reglementării și cum se poate evita impactul negativ în zonele strict protejate?

De asemenea, se poate remarca faptul că acest amendament a fost inclus la articolul privind valorificarea resurselor naturale în domeniul public, și nu într-un articol separat, ceea ce înseamnă că această vânătoare, așa-zis strict reglementată, nu e pentru protecția locuitorilor, așa cum susține autorul amendamentului.

Legea nr.136 din 5 iulie 2011, deci recent, a interzis vânătoarea în spațiul rezervației Delta Dunării. După nici o jumătate de an, Camera Deputaților va aproba reintroducerea ei? Acest lucru denotă inconsecvența legislativă și ne poate duce la tot felul de presupuneri.

De asemenea, înființarea Colegiului coordonator al rezervației Biosferei Delta Dunării, în noua structură, cu reprezentanți numiți politic, în contextul în care Legea de funcționare a Deltei Dunării, cu completările și modificările ulterioare, prevede deja o schemă și așa aglomerată de structuri de conducere și reprezentare la nivelul rezervației Biosferei Delta Dunării, naște tot felul de semne de întrebare privind obiectivitatea acestui consiliu.

Aș putea să mă refer și la restrângerea ariei de acțiune a planului de management al rezervației asupra așa numitor zone de habitat. Sunt multe semne de întrebare privind acest amendament.

Eu vreau să vă spun un lucru. Un lucru care denotă inconsecvența celor care se pretind protectori ai naturii și ai mediului. Tot felul de reglementări care interzic pescuitul în scop comercial, dar permit pescuitul în scop sportiv, în anumite perioade de înmulțire a peștelui, de prohibiție, precum și această acțiune de vânătoare, de fapt, dăunează efectiv înmulțirii speciei. Pentru că se știe un singur lucru și asta îl cunosc toți cei care au legătură cu mediul.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Am să vă rog să încheiați.

 
   

Domnul Octavian-Marius Popa:

Zgomotul în perioadele de înmulțire este un factor perturbator în înmulțirea speciei.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult, domnule deputat.

 
   

Domnul Octavian-Marius Popa:

Și eu vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnul Avram.

 
   

Domnul Octavian-Marius Popa:

Propun reîntoarcerea la comisie a acestei legi.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Am înțeles. În regulă.

 
   

Domnul Octavian-Marius Popa:

Deci propunerea mea este reîntoarcerea la comisie a acestei legi. Vă rog s-o supuneți la vot.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Avram:

Stimați colegi,

Proiectul legislativ ține cont de faptul că Delta Dunării este o Deltă locuită și de aceea interesele locuitorilor și ale administrației locale trebuie că concorde cu cele ale autorităților de mediu.

De aceea, vă propun ca acest proiect legislativ să treacă la vot și să fie supus astăzi votului final.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Vă rog, domnule deputat Uioreanu.

 
   

Domnul Horea-Dorin Uioreanu:

În primul rând, noi am cerut, Partidului Național Liberal, întoarcerea la comisie, o mai motivez și eu încă o dată.

La Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, nu știu cu ce interes, cineva, nu dau nume, deși cunosc persoana, a introdus un amendament care, de fapt, deschide din nou vânătoarea într-o zonă protejată. Nu putem discuta de Delta Dunării ca rezervație discutând numai de parcele care sunt rezervate și alte parcele, ca niște domni, prin niște modificări legislative, să poată face vânătoare.

Vânatul, de fapt, fauna și flora de acolo sunt în totalitate protejate. Ceea ce doresc cei care au introdus acel amendament este practic continuarea braconajului și a distrugerii faunei și florei în Delta Dunării.

Vă mulțumesc.

Cer întoarcerea la comisie.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule deputat Korodi, vă rog.

Imediat după aceea supun la vot propunerea de reîntoarcere la comisie.

 
   

Domnul Korodi Attila:

Mulțumesc.

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Este întotdeauna foarte benefic dacă asupra rezervației biosferei Delta Dunării este o atenție specială și legiuitorul dorește să aducă reglementări care să facă ordine și să fie în beneficiul oamenilor și al naturii din Delta Dunării.

Cu privire la vânătoare, întotdeauna observăm că din jumătate în jumătate de an vin modificări și inițiative proprii ale colegilor, care permanent deschid porțile și lasă ca această activitate care tocmai în biosfera Delta Dunării n-ar trebui să se întâmple, numai în scopuri sanitar-veterinare să se întâmple, nu pentru scopuri sportive.

Din cauza aceasta, personal nu pot să fiu de acord cu adoptarea unui amendament care să lase o poartă deschisă și să lase numai la decizia unor structuri locale, care, a demonstrat istoria, permanent au fost pro vânătoarea, cu vânători din Italia și din alte țări și care au făcut ravagii și au afectat foarte mult biosfera Delta Dunării.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Intrăm. domnul Ovidiu Ganț.

E procedură de urgență, s-a vorbit din partea Grupului parlamentar al UDMR.

 
   

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Stimată doamnă președinte,

Stimați colegi,

Acest proiect de lege are un impact extrem de important asupra vieții oamenilor din Deltă. Mulți dintre aceștia sunt cetățeni aparținând minorităților naționale cu o veche tradiție în zonă.

În consecință, nu se poate bucura acest proiect de sprijinul grupului nostru parlamentar decât în măsura în care viziunea noastră asupra unui aspect de detaliu, dar foarte important, este acceptată.

În consecință, grupul nostru va vota împotriva acestui proiect de lege, dacă amendamentul pe care-l propunem nu va fi acceptat.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră întâi propunerea de a merge înapoi la comisie acest proiect de lege, pentru un raport suplimentar.

Vă rog să vă exprimați prin vot. Este propunerea PSD și PNL.

Votul este deschis, vă rog să votați.

 
   

57 de voturi pentru, 103 împotrivă, 7 abțineri.

Intrăm în dezbaterea amendamentelor admise. Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.127/2010 pentru adoptarea unor măsuri destinate dezvoltării economico-sociale a zonei Deltei Dunării.

Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctele 3 și 4. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă rog.

 
   

Domnul Miron Ignat:

Doamnă președinte,

La punctul 1 eu am un amendament.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

 
   

Domnul Miron Ignat:

Stimați colegi,

Cunosc foarte bine condițiile de viață, de muncă și de trai al populației din localitățile din Delta Dunării și în mod deosebit ale celor care locuiesc în localitățile dintre Brațele Sulina, Sfântu Gheorghe și Chilia. Acest teritoriu este administrat de administrația Biosferei Delta Dunării. Locuitorii din această zonă, conform Legii nr.192, art.76, beneficiau de anumite facilități și aceste facilități au fost nerecunoscute prin noua ordonanță.

De aceea, vă propun un amendament care să sune în felul următor: "Persoanele fizice cu domiciliul în localitățile din administrația Biosferei Delta Dunării au dreptul de a pescui pentru consumul familial, cu unelte proprii constând din lansete, undițe și maximum două vintire, în baza unui permis nominal obținut de către respectiva persoană fizică, în condițiile legii, fără plata vreunei taxe."

Solicit ca acest amendament să fie supus la vot și votat pentru.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Supun la vot acest amendament.

Votul este deschis.

 
   

Voturi pentru? 162 voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 5 abțineri.

Vă rog frumos să faceți liniște în sală, că n-aude doamna Aura Vasile, vă rog frumos.

Dacă sunt alte observații la punctele 3, 4, 5.

Mai aveți...

 
   

Domnul Miron Ignat:

Doamnă președinte,

Aș vrea să mulțumesc colegilor care au votat pentru și voi transmite locuitorilor din Delta Dunării...

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule deputat, pe cuvântul nostru dacă nu ne ajutați dacă nu interveneați... haideți că mulțumim după aceea.

 
   

Domnul Miron Ignat:

...să transmit locuitorilor din Delta Dunării că acest amendament a fost votat.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 6, observații?

Vorbim de procedură, domnule Popa.

 
   

Domnul Octavian-Marius Popa:

Nu pe procedură, doamnă președinte.

Întrucât nu s-a distribuit raportul, nu știu exact la ce punct a fost amendamentul meu respins. Însă vreau să vă spun că în discuția în comisii, deși amendamentul a fost respins pentru că s-a discutat un pic după, acest amendament care prevede structura consiliului consultativ a fost acceptat de toți membrii comisiei, aproape în unanimitate și el prevede includerea în consiliul consultativ a măcar unui reprezentant al administrației publice locale, ales dintre primarii care au localitățile în Deltă, și măcar a unui reprezentant al celor care au activități în Delta Dunării.

Deci vreau să vă spun că în vechiul consiliu consultativ toți primarii, indiferent de culoarea lor politică, erau reprezentați. Consiliul consultativ are mai mult, așa cum îl denumește și numele, un rol de informare și nu înțelegem de ce majoritatea în proiectul inițial a exclus primarii, mai ales că marea majoritate a acestor primari sunt membri ai Partidului Democrat Liberal, și de ce au fost excluși măcar de la posibilitatea de a fi informați și a avea un punct de vedere în ceea ce privește reglementarea...

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Intervențiile pe procedură sunt de maximum două minute. Dumneavoastră ați depășit cu mult acest termen.

Punctul 6. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 7 și punctul 8, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Proiectul rămâne la votul final.

Vă rog.

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Doamnă președinte,

Știu că sunteți grăbită. Dar colegul meu a supus votului un amendament din raport, neștiind care e punctul pentru că nu s-a difuzat raportul. trebuia să-l supuneți votului. E o chestiune... știți cum e? În acest Parlament, în momentul de față, singura regulă este că nu respectăm nicio regulă.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Nu, dar stați puțin, domnule președinte, că suntem în următoarea situație: faptul că...

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

s-a propus un amendament, doamnă președinte, și dumneavoastră nu țineți cont. Un amendament care e în raport.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Care amendament, domnule Dobre?

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Ceea ce a prezentat domnul deputat Popa.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

La ce poziție, domnule deputat Popa?

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Păi dumneavoastră știți, că aveți raportul. Noi nu-l avem.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Deci, acest raport este distribuit acum două săptămâni. Este și pe site. Atâta timp cât nu știm să ne urmărim propriile rapoarte și amendamentele respinse, mi se pare absolut necolegial numai să venim la microfon și să povestim despre niște amendamente.

 
   

Domnul Victor Paul Dobre:

Doamnă președinte, nici dumneavoastră nu aveți raportul?

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Bun. Am trecut de acel proiect.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/2011 privind înființarea Autorității Metropolitane de Transport București (PL-x 628/2011). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/2011 privind înființarea Autorității Metropolitane de Transport București.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Nu.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

   

Domnul Eusebiu Manea Pistru Popa (secretar de sta, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii):

Mulțumesc, doamna președinte.

Acest proiect de ordonanță de urgență are ca obiect de reglementare înființarea Autorității Metropolitane de Transport București, instituție publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii...

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule secretar de stat, o să vă rog să vorbiți un pic mai tare, astfel încât membrii Parlamentului să vă audă, și mai puțin timp.

 
   

Domnul Eusebiu Manea Pistru Popa:

Da.

...desemnată să asigure politica privind planificarea strategică, monitorizarea și avizarea activității privind autorizarea, organizarea și controlul funcționării serviciilor de transport public de călători în zona metropolitană București.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte Iancu, vă rog.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată pentru dezbaterea în fond cu proiectul menționat.

Vreau să subliniez că are avizul favorabil de la Consiliul Legislativ. Senatul a adoptat proiectul. Comisia juridică, de asemenea, a avizat favorabil.

Proiectul are ca obiect de reglementare înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în transportul rutier.

În urma dezbaterilor din comisie, membrii comisiei propun plenului adoptarea cu majoritate de voturi a proiectului.

De asemenea, stimați colegi și doamnă președinte, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată împreună cu Comisia pentru administrație publică pentru dezbatere și avizare în fond cu Proiectul de Lege privind înființarea Autorității Metropolitane de transport în București, proiect care are aviz favorabil de la Consiliul Legislativ, Comisia pentru muncă și protecție socială, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

În consecință proiectul se adresează înființării Autorității Metropolitane de transport București, instituție publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Comisiile propun plenului adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele admise, adoptat în comisii cu majoritate de voturi.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale. Nu sunt.

Urmează dezbaterea amendamentelor admise.

Titlul legii. Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/2011 privind înființarea Autorității Metropolitane de Transport București.

Observații? Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 2 la punctul 9 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Sunt? Nu. Am înțeles.

De la 10 la 16 nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 17. Vă rog.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Doar o greșeală de redactare. De la materialul plecat de la comisie către plen a fost sărit punctul 4, respectiv la art.16 alin.(6), "se abrogă". Greșeală de redactare.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult pentru această precizare.

Alte observații nu sunt la punctul 17. Adoptat.

Punctul 18, adoptat.

Proiectul acesta merge la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (PL-x 627/2011). (rămas pentru votul final)  

Intrăm în Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în transportul rutier.

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

   

Domnul Eusebiu Manea Pistru Popa:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Acest proiect de ordonanță are ca obiect de reglementare înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în transportul rutier, instituție publică cu personalitate juridică în subordinea MTI, prin reorganizarea Autorității Rutiere Române, regiei autonome "Registrul auto român" și a Companiei Naționale de Drumuri Naționale din România.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei.

Vă rog, domnule președinte Iancu.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată pentru dezbaterea în fond cu proiectul de lege menționat. Avem aviz favorabil de la Consiliul Legislativ, din partea Senatului, precum și din partea Comisiei juridice.

Stimați colegi,

Pentru o foarte corectă informare, prin acest proiect se înființează practic Inspectoratul de Stat pentru controlul în transportul rutier, ca organism tehnic permanent specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, desemnat să asigure inspecția și controlul respectării reglementărilor interne și internaționale în domeniul transporturilor rutiere.

În urma dezbaterilor în comisie, membrii comisiei propun plenului adoptarea proiectului de lege cu majoritate de voturi.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în transportul rutier.

Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, observații? Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 3 la punctul 10 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 11 la punctul 17 sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

Atunci, proiectul rămâne la votul final.

 
Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri (PL-x 173/2011/7.112011). (rămasă pentru votul final)  

Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.6/2011 privind stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri.

Punctul de vedere al Guvernului. Vă rog.

   

Domnul Dumitru Nancu (vicepreședinte, Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii):

Stimată doamnă președinte,

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Vă propun aprobarea Proiectului de Lege privind stimularea înființării de microîntreprinderi de către tinerii întreprinzători.

Proiectul de lege are ca obiect reglementarea, stimularea și încurajarea întreprinzătorilor tineri aflați la debutul unei afaceri prin stabilirea unui regim juridic și a unor facilități fiscale ale micro-întreprinderilor înființate și conduse de aceștia, în cadrul unor programe de interes public și social.

În concluzie, vă propun aprobarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.6.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei. Domnule președinte Iancu, vă rog.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Stimată doamna președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată cu reexaminarea acestei legi, în conformitate cu dispozițiile art.77 din alin.(2) din Constituția României.

Practic, la articolul unic, pct.2, lit.d) legea prevedea scutirea beneficiarilor prevederilor legale de la plata tarifului pentru publicarea operațiunii de publicare a înființării microîntreprinderilor în Monitorul Oficial al României, partea a IV-a.

Constatând faptul că nu au fost depuse amendamente, membrii comisiei au hotărât să mențină raportul inițial și să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, admiterea în parte a cererii de reexaminare și adoptarea legii în forma adoptată de Senat.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive (Pl-x 184/2010). (rămasă pentru votul final)  

Trecem la Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive.

Inițiatorul nu dorește să intervină.

Raportul comisiei.

Vă rog, domnule Canacheu.

   

Domnul Costică Canacheu:

Bună ziua, stimați colegi.

Propunerea legislativă supusă dezbaterii are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive, în sensul reglementării mai riguroase a măsurilor de siguranță ce urmează să fie aplicate persoanelor care încalcă ordinea și liniștea publică cu ocazia desfășurării competițiilor, precum și în sensul clasificării competițiilor și jocurilor sportive în raport de gradul de risc pe care-l reprezintă.

În conformitate cu prevederile Regulamentului Camerei Deputaților, comisiile au dezbătut proiectul de lege în ședințe separate. La dezbaterea inițiativei legislative, în Comisia pentru apărare au fost prezenți reprezentanți ai Ministerului Administrației și Internelor și ai Jandarmeriei.

Senatul în calitate de primă Cameră sesizată, a respins această propunere legislativă în ședința din 13 aprilie 2010.

În raport cu obiectul și conținutul său, prevederea face parte din categoria legilor organice, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

În urma dezbaterilor din ședințele din 8 februarie, 18 mai, 8 iunie, 14 și 16 noiembrie, respectiv 6 și 7 decembrie, Comisia pentru învățământ și Comisia pentru apărare, cu unanimitatea voturilor celor prezenți, au aprobat raportul pentru adoptarea proiectului de lege cu amendamentele admise din anexă.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale?

Vă rog.

 
   

Domnul Cristian-Sorin Dumitrescu:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Acest proiect de lege este un proiect de lege important. El reprezintă o modificare adusă unei legi în vigoare. Este Legea fostului nostru coleg, Dumitru Dragomir, care a fost la momentul adoptării ei o lege novatoare, o lege importantă, pentru reglementarea unor situații speciale din sportul românesc, dar de fapt dedicată bunei desfășurări a activității pe stadioane.

Aceste modificări au fost făcute la solicitarea Ministerului de Interne, a Jandarmeriei Române, a organizatorilor de activități sportive și, ceea ce este mai important, chiar a suporterilor și organizațiilor suporterilor care au considerat și consideră că manifestările deplasate ale unor membri ai acestor galerii sportive sau acestor suporteri nu sunt nici în favoarea sportului și cu atât mai puțin a imaginii lor ca suporteri ai echipelor respective.

Legea nu face altceva decât să înăsprească în anumite locuri anumite prevederi sau să organizeze mai bine material în ceea ce privește unele activități legate de prevenirea pe stadioane a violenței.

Acest proiect de lege a fost dezbătut îndelung, au fost multe întâlniri atât în cadrul Comisiei de învățământ, educație, cercetare, tineret și sport, cât și în comisiile care au... Comisia pentru apărare, care au avut acest raport.

Din punctul nostru de vedere, am spus-o și o spunem, solicităm... susținem aceste modificări. Mulțumim inițiatorilor care s-au gândit să introducă pe ordinea de zi a activității noastre acest proiect de lege și sperăm ca în felul acesta, deși măsurile sunt mai greu de pus în aplicare, ele vor avea costuri, dar sunt împărțite între organele administrației locale, organele de jandarmerie, cele care sunt obligate să prevină aceste aspecte și activitatea cluburilor sportive, asociațiilor, organizatorilor de manifestații sportive și a suporterilor.

Deci, noi vom vota acest proiect de lege.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale nu sunt.

Intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Titlul legii: Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive.

Observații? Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 2 la punctul 25 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 26 la punctul 65 observații? Nu sunt. Adoptate.

Cred că am putea să ne oprim aici și să intrăm în sesiune... A!

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru declararea municipiului Caransebeș Oraș - martir al Revoluției din Decembrie 1989 (PL-x 679/2011). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Lege pentru declararea municipiului Caransebeș oraș-martir.

Inițiatorii nu doresc să intervină.

Domnule Gherasim, vă rog, raportul comisiei.

   

Domnul Ion Călin:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

La întocmirea prezentului raport al comisiei s-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, punctul de vedere favorabil al Guvernului.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare declararea municipiului Caransebeș ca oraș-martir al Revoluției din decembrie 1989, în semn de cinstire pentru jertfele date și pentru eroismul manifestat în lupta pentru victoria Revoluției din decembrie.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Senat.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei din 6 decembrie au fost prezenți 26 de deputați din 28. Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi.

Senatul a aprobat proiectul de lege în 21 noiembrie.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

Acum trebuie să facem o pauză de fix 5 minute în care să se pregătească lista de vot final. 3 minute.

 
  Supunerea la votul final:  

După pauză

   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Invit secretarii la prezidiu și pe dumneavoastră să luați loc pentru a începe sesiunea de vot.

Vă rog să luați loc în sală pentru a începe sesiunea de vot final. Haideți, vă rog, cei care sunteți în sală, chemați-vă colegii în sală.

Bun. Vă rog să luați loc. Începem sesiunea de vot final.

Doamna deputat Ridzi, vă rog, luați loc în sală.

 
  Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive (Pl-x 184/2010). (adoptată)

1. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive.

Comisiile de învățământ și apărare propun adoptarea propunerii legislative. Guvernul susține cu amendamente.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

235 de voturi pentru, un vot împotrivă și două abțineri.

Legi ordinare.

 
  Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal - bugetar aplicabile până la 1 ianuarie 2014 (PL-x 652/2011). (adoptat)

2. Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar aplicabile până la 1 ianuarie 2014.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

147 de voturi pentru, 96 împotrivă și o abținere.

 
  Proiectul de Lege privind modificarea Legii nr.297/2004 privind piața de capital (PL-x 600/2009). (adoptat)

La punctul 3, Proiectul de lege privind modificarea Legii nr.297/2004 privind piața de capital.

Comisia pentru buget propune adoptarea proiectului de lege.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

170 de voturi pentru, 63 împotrivă și 3 abțineri.

 
  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2011 privind stabilirea unor măsuri referitoare la Banca de Export - Import a României EXIMBANK S.A. (PL-x nr. 619/2011). (adoptat)

La poziția 4, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2011 privind stabilirea unor măsuri referitoare la Banca de Export - Import a României EXIMBANK S.A.

Comisiile de politică economică și cea pentru buget propun adoptarea proiectului de lege.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

202 voturi pentru, 38 voturi împotrivă și 4 abțineri.

 
  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/2011 privind înființarea Autorității Metropolitane de Transport București (PL-x 628/2011). (adoptat)

La punctul 5, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/2011 privind înființarea Autorității Metropolitane de Transport București.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

Comisiile de industrii și administrație propun adoptarea.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

237 voturi pentru, 9 voturi împotrivă și 3 abțineri.

 
  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (PL-x 627/2011). (adoptat)

6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

Legea are caracter ordinar.

Comisia pentru industrii și servicii propune adoptarea proiectului de lege.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

Votul s-a încheiat: 155 voturi pentru, 97 împotrivă și 2 abțineri.

Proiectul a fost adoptat.

 
  Raportul Comisiei pentru industrii referitor la reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri (PL-x 173/2011/7.112011). (adoptată legea, în forma adoptată de Senat)

7. Raportul Comisiei pentru industrii și servicii specifice referitor la reexaminarea, la cererea președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri.

Legea are caracter ordinar.

Comisia pentru industrii și servicii propune admiterea în parte a cererii de reexaminare și adoptarea Legii privind aprobarea ordonanței de urgență a Guvernului, în forma adoptată de Senat.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

250 voturi pentru, 3 împotrivă și 2 abțineri.

Proiectul de lege a fost adoptat.

 
  Proiectul de Lege pentru declararea municipiului Caransebeș Oraș - martir al Revoluției din Decembrie 1989 (PL-x 679/2011). (adoptat)

8. Proiectul de Lege pentru declararea municipiului Caransebeș "Oraș-martir al Revoluției din Decembrie 1989".

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic propune adoptarea.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

Votul s-a încheiat: 221 voturi pentru, 15 împotrivă și 18 abțineri.

Proiectul de lege a fost adoptat.

 
  Proiectul de Lege pentru modificarea art.3 din Legea gazelor nr.351/2004 (PL-x 542/2010). (adoptat)

9. Proiectul de Lege pentru modificarea art.3 din Legea gazelor nr.351/2004.

Comisia pentru industrii și servicii propune adoptarea.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

211 voturi pentru, 3 împotrivă și 41 de abțineri.

Proiectul de lege a fost adoptat.

 
  Propunerea legislativă pentru modificarea art.4 alin.(2) lit.b) din Legea gazelor nr.351/2004 (Pl-x 174/2010). (adoptată)

10. Propunerea legislativă pentru modificarea art.4 alin.(2), lit.b) din Legea gazelor nr.351/2004.

Comisia pentru industrii și servicii și pentru acest proiect propune adoptarea.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

   

256 voturi pentru, un vot împotrivă, 3 abțineri.

A fost adoptat.

 
  Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații (Pl-x 372/2011). (retrimisă comisiei)

11. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații.

Domnul deputat Máté-András Levente, vă rog.

   

Domnul Máté András-Levente:

Doamna președinte,

Fără a abuza de timpul dumneavoastră și al colegilor, solicit retrimiterea. Așa cum este redactată acum, dacă există, de exemplu, o școală Avram Iancu, nu va mai putea exista nicio asociație sau fundație Avram Iancu.

Deci, așa cum este formulat este greșit acum întocmit raportul în Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Pentru acest motiv solicit retrimiterea.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Votul este deschis. Ne exprimăm asupra propunerii făcute de liderul Grupului parlamentar al UDMR.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

176 voturi pentru, 69 împotrivă și 16 abțineri.

Propunerea a fost adoptată.

Termen, domnule Máté? 2 săptămâni. Mă rog, până la începutul sesiunii viitoare, dealtfel, cred.

 
  Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (PL-x 580/2011). (adoptat)

12. Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Deci, înțeleg că există o eroare materială. Vă rog să o precizați pentru stenogramă.

   

Domnul Alin Silviu Trășculescu:

Doamna președinte,

La Anexa nr.2 privind nivelul taxei pentru emisiile poluante, în funcție de norma de poluare, s-a produs o eroare materială, în sensul că referința mai mare sau egal cu 1200 devine mai mică sau egală cu 1200, cu referire la Euro V.

Mulțumesc mult.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante, provenite de la autovehicule.

Comisiile pentru buget și de industrii propun adoptarea.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

213 voturi pentru, 17 împotrivă și 34 abțineri.

Bun, vă mulțumesc.

În 10 minute ne revedem în plen, pentru prima ședință a plenului comun.

Această ședință este închisă.

Vă mulțumesc.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 11,03.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 18 octombrie 2019, 19:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro