Ștefan Daniel Pirpiliu
Ștefan Daniel Pirpiliu
Ședința Camerei Deputaților din 20 martie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.25/30-03-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 20-03-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 martie 2012

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.47 Ștefan Daniel Pirpiliu - semnal de alarmă în ceea ce privește intensificarea practicilor înșelătoare ale comercianților în relația cu consumatorii;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Ștefan Daniel Pirpiliu:

Aș dori să trag un semnal de alarmă în ceea ce privește intensificarea practicilor înșelătoare ale comercianților în relația cu consumatorii, fenomen care se poate extinde în perioada următoare, pe fondul apropierii sărbătorilor pascale și, implicit, al creșterii vânzărilor.

În perioada dificilă din punct de vedere economic pe care o traversăm, o bună parte dintre comercianți încearcă să-și vândă marfa, deseori de calitate îndoielnică, păcălindu-i pe consumatorii neavizați.

Practicile de care fac uz sunt dintre cele mai variate și includ deseori: comercializarea de produse sub sigla publicitară a unor campanii promoționale expirate, lipsa informațiilor privind durata ofertei promoționale sau limita stocurilor produselor din ofertă, oferte promoționale nereale, prin care consumatorii sunt induși în eroare și determinați să achiziționeze un anumit produs, fără a beneficia de un avantaj real, alimente expirate și nesigure, publicitate falsă, bunuri contrafăcute, loterii false și cumpărături de pe internet pe care nu le primiți niciodată.

Dintre toate aceste nereguli, aș spune că promoțiile îi magnetizează pe cei mai mulți dintre clienți, numai că, o parte dintre acestea nici nu există cu adevărat, iar produsele se vând la prețul inițial.

Deși inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor fac față cu greu acestei avalanșe de încălcări ale reglementărilor privind protecția consumatorului, consider că și noi, clienții, trebuie să devenim mai exigenți, să ne expunem oficial problemele, întrucât, în prezent, mai puțin de 10% dintre cei care constată că au fost înșelați depun plângere.

Cu toate că există o serie de instituții care au responsabilitatea de a proteja consumatorii, este necesară o mai bună informare a cetățenilor vizavi de etapele pe care trebuie să le parcurgă o persoană care este lezată în drepturile sale de consumator. Atunci când știm cum trebuie să fie, care este prevederea legală privind respectarea drepturilor noastre, avem obligația să cerem respectarea acestor prevederi, și nu să așteptăm doar instituțiile de stat să ne protejeze acest drept.

Personal am achiziționat, ulterior sărbătorilor de iarnă, o sticlă de băutură răcoritoare pe care al cărei dop era menționat faptul că sunt câștigătorul unui alt produs similar. Aceasta deși data limită de revendicare a premiilor expirase. Practic, deși campania promoțională se terminase, comercializarea produselor continua sub aceeași siglă publicitară, cu efectul inducerii în eroare a consumatorilor.

Fiecare dintre noi trebuie să fie conștient că de modul cum vom cere respectarea drepturilor noastre de consumator, dar și de respectarea obligațiilor care ne revin, depinde și sănătatea noastră, a fiecăruia, și a întregii societăți.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 2:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro