Florentin Gust Băloșin
Florentin Gust Băloșin
Ședința Camerei Deputaților din 25 septembrie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.87/05-10-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 25-09-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 septembrie 2012

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.6 Florentin Gust Băloșin - prezentarea unei expuneri de motive la două proiecte de lege extrem de importante;

 

Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:

  ................................................

Domnul Gust Florentin citește acum declarația și se pregătește domnul deputat Béres Ștefan.

Domnul Florentin Gust Băloșin:

Bună dimineața, doamnă președinte.

Bună dimineața, stimați colegi.

Astăzi am să vă prezint o expunere de motive la două proiecte de lege care mie mi se par extrem de importante. Unul este în ceea ce privește practica studenților în mediul universitar, un proiect care, deși există o lege, din păcate, această lege este nefuncțională, de aceea am venit cu niște amendamente la această lege.

Plecând de la premisa că sfera afacerilor și în sistemul de educație trebuie să se întrepătrundă, pentru asigurarea și menținerea în economia națională a unei forțe productive calificate, considerăm că relaționările dintre unitățile de învățământ și agenții economici, parteneri de practică, trebuie să devină funcționale. Este semnalat faptul că o asemenea cale de apropiere dintre școală și economie în prezent lipsește, din moment ce prevederile legale actuale, referitoare la situarea practicii de către studenți nu sunt aplicabile, sau nu se aplică, sau se aplică numai formal, fără a avea o finalitate în ceea ce privește pregătirea forței de muncă ce va intra pe piața muncii. Este evident că între ceea ce produce școala și ceea ce cere economia există o discrepanță foarte mare.

Programele școlare sunt prea puțin orientate spre partea practică a formării. Asigurarea unei pregătiri practice corespunzătoare este strâns legată de baza materială. Tocmai de aceea în ultimii 20 de ani mai multe întreprinderi în care elevii puteau să facă practică s-au închis. Cauza principală a declinului condițiilor de pregătire a studenților este subfinanțarea și lipsa motivației fiscale pentru susținerea activității de practică, inclusiv pentru formarea profesională continuă.

Este foarte important pentru un tânăr student să aibă acces în producție, astfel încât atunci când ia o diplomă să fie cu adevărat angajabil pe piața muncii. Totodată firma care îl angajează nu se va mai chinui un an sau doi cu acesta, să piardă timp și să cheltuiască bani pentru a-l califica la locul de muncă.

Pentru realizarea acestui lucru trebuie să avem o viziune modernă, nouă în care firma să primească o înlesnire fiscală, o facilitate fiscală din partea statului pentru că și firma este interesată să aibă o forță de muncă mai bine pregătită profesional.

În final, câștigă toată lumea: și statul, și angajatorul, și angajatul. Astfel, stagiile de practică reprezintă o bună ocazie pentru agentul economic de a cunoaște mai bine tinerii pe care îi poate selecta pentru viitor. Având în vedere faptul că în ultimii 20 de ani s-au încercat legături între unitățile de învățământ și mediul economic pe problema ridicată, legături care s-au realizat sporadic și la o liberă înțelegere, fără a exista motivații în dezvoltarea acestei colaborări, actualul proiect propune modalități de stimulare a societăților comerciale care vor organiza stagii de practică pentru studenți.

Apreciind că activitatea în practică a studenților are un rol extrem de important în definitivarea pregătirii profesionale, propun spre dezbatere și adoptare modificarea proiectului de Lege nr.258/2007. prin propunerea legislativă se dorește crearea premiselor ca pregătirea studenților să aibă în bază un parteneriat real între universități și mediul de afaceri, iar practica universitară să ocupe o poziție privilegiată în curriculum vitae al fiecărui absolvent.

Un alt proiect de lege pe care am să-l depun la Camera Deputaților astăzi este proiectul de lege care este o redepunere a proiectului, pentru că a mai fost o dată depus și, deși a trecut de Senat, din păcate, la Camera Deputaților a fost respins, este acela în care vorbim despre ridicarea abuzivă a mașinilor, un proiect de lege care cred eu că încearcă să soluționeze tot ce înseamnă abuzurile făcute de multe firme care sunt în marile municipii din România și, din păcate, aceste abuzuri sunt de ani mulți și, prin contractele care s-au încheiat, primăriile, de regulă, își iau mâinile de pe aceste abuzuri.

Acest proiect de lege într-adevăr va deranja foarte multe firme care abuzează atunci când ridică mașinile parcate așa-zis ilegal. De aceea, proiectul de lege propune, pe de o parte, ca ridicarea de mașini să fie făcută numai de către primării, iar pe de altă parte, ridicarea abuzivă oarecum să înceteze.

Ridicarea mașinilor a devenit o reală problemă la nivel național. Zilnic sunt ridicate mii de mașini pentru parcare neregulamentară, în condițiile în care nu există suficiente locuri de parcare. În majoritatea cazurilor, șoferul este cel care a greșit. Există însă și cazuri în care firmele de ridicări auto acționează abuziv. Majoritatea abuzurilor comise împotriva șoferilor rămân necunoscute din diverse motive.

Pe de altă parte, se mizează pe faptul că unii șoferi nu cunosc legislația. șoferii care realizează că nu s-a comis un abuz consideră că nu vor avea niciodată câștig de cauză în fața celor care fac legea, firmele de ridicări auto, primării, servicii de poliție rutieră. Astfel încât ajung să plătească o taxă de recuperare a mașinii fără să se mai tragă un semnal de alarmă privind abuzul comis.

Și în ultimul rând, șoferii care ar trebui să-și ceară drepturile în instanță, după ce au plătit o taxă de recuperare cât salariul mediu pe economie, pentru că asta este taxa pe care o plătesc acei șoferi cărora li s-a ridicat mașina, de 7-8 sute de lei, nu mai au resurse financiare pentru a achita serviciile unui avocat pentru consultanță și reprezentarea în instanță.

De asemenea, rațiunea proiectului de lege este să se respecte toate regulamentele adoptate de administrația publică locală în aplicarea acesteia, este ca ridicarea autovehiculelor să reprezinte o măsură excepțională, nu una comună, pentru că deja a devenit o hăituire a șoferilor, multe firme de ridicări stau la pândă chiar. În același timp să reprezinte o măsură care oarecum să organizeze traficul, nu să fie o măsură de pândă.

Având în vedere că nu există locuri suficiente de parcare, nu există alternativă de parcare, dar există locuri unde ar putea parca fără a stânjeni traficul. În fiecare localitate sau fiecare mare oraș există și locuri unde se poate parca fără a stânjeni traficul.

Ținând cont de faptul că este mai mult decât evidentă lipsa de preocupare în crearea de locuri de parcare, obținerea în mod ilegal și abuziv, dar aparent legal și cuvenit, de fonduri prin jecmănirea cetățenilor, doresc ca acest proiect de lege să fie luat în considerare pentru că multe firme din România fac un mare abuz. În primul rând, cred că e un abuz la proprietatea fiecărui cetățean, și anume autovehiculul, sunt foarte mulți oameni care atunci când li se ridică autovehiculul fără să știe, nici măcar nu știu unde să se ducă să-l ia și pot să intre într-un atac de panică. Sunt lucruri care trebuie să le reglementăm prin lege, pentru că, din păcate, doar prin consiliile locale sau prin primării se pare că acest lucru nu a funcționat.

Vă mulțumesc.

Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:

Îl invit pe domnul deputat Béres Ștefan la microfon.

Și ultimul vorbitor, domnul Florin Tătaru.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 23:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro