Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 16 octombrie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.101/24-10-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 16-10-2012 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 16 octombrie 2012

3. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pe anul 2012 și situația privind acțiunile multianuale.

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

  ................................................

La punctul 1 al ordinii de zi avem Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pe anul 2012 și situația privind acțiunile multianuale.

Dau cuvântul domnului Cătălin Marinescu pentru a prezenta bugetul de venituri și cheltuieli.

Vă rog.

Domnul Cătălin Marinescu (președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații este autoritate publică autonomă și pune în aplicare politica națională în domeniul comunicațiilor electronice, comunicațiilor audiovizuale și al serviciilor poștale, inclusiv cu reglementarea pieței.

Finanțarea cheltuielilor curente și de capital se asigură integral din venituri proprii, iar sumele încasate se rețin cu titlu permanent la dispoziția instituției și se folosesc în conformitate cu prevederile bugetului de venituri și cheltuieli.

Veniturile totale previzionate pentru anul 2012, în sumă de 156 de milioane lei, înregistrează o diminuare procentuală față de anul precedent prin schimbarea politicii de stabilire a tarifelor de utilizare a spectrului radio și a modalității de încasare a acestora și prin reducerea unor tarife percepute furnizorilor de rețele și servicii de comunicație electronice ca soluție anticriză promovată de ANCOM.

Cheltuielile totale prevăzute în proiectul de buget pentru anul 2012 sunt în sumă de 455 milioane de lei, din care: cheltuieli de personal, 14,99%; cheltuieli cu bunuri și servicii, 11,28% din totalul cheltuielilor; cheltuieli de capital 21,41% din totalul cheltuielilor, restul de 238 de milioane reprezentând transferuri către alte instituții ale statului și reprezentând practic 52,32% din bugetul de cheltuieli.

Principalul transfer către alte instituții ale statului este suma de 129 de milioane lei transferată către Ministerul Apărării, ca urmare a compensării acțiunilor acestuia pentru eliberarea spectrului radio pentru telefonia 4G.

Deficitul prevăzut pentru acest an va fi acoperit din excedentul din disponibilitățile pe care le are ANCOM din anii precedenți.

Domnule președinte,

Domnilor parlamentari,

Vă rog să susțineți aprobarea bugetului.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru tehnologia informațiilor, vă rog. Domnul Pambuccian. Nu este.

Vă rog, domnul Chirilă.

Domnul Constantin Chirilă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport comun asupra Proiectului bugetului de venituri și cheltuieli al ANCOM pentru anul 2012 și situația privind acțiunile multianuale.

În conformitate cu prevederile art.14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.22 privind înființarea ANCOM, aprobată prin Legea nr.113, Comisia pentru tehnologia informațiilor și comunicațiilor și Comisia economică, industrii și servicii a Senatului au fost sesizate de către cele două Birouri permanente.

La analiza bugetului pentru anul 2012 și situația privind acțiunile multianuale a participat și domnul Cătălin Marinescu, președintele ANCOM.

Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale ANCOM se asigură integral din venituri proprii care provin din tariful de monitorizare, tariful de utilizare a spectrului, tariful de utilizarea resurselor de numerotație, donații legate și sponsorizări, credite interne și externe contractate în condițiile legii și alte venituri.

Excedentul anual din execuția de buget de venituri și cheltuieli se reportează în anul următor.

La stabilirea indicatorilor bugetului de venituri pentru anul 2012 s-au avut în vedere următoarele elemente: veniturile totale previzionate pentru 2012 de 156.155 mii lei, cheltuielile totale a se efectua în anul 2012 de 455.167 mii lei, disponibilitățile înregistrate la 31 decembrie 2011, în sumă de 426.639 mii lei, la care se adaugă 69 de mii disponibilități din cota pe cifra de afaceri în domeniul comunicațiilor electronice destinate serviciului universal.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât cu unanimitate de voturi să supună plenului celor două Camere aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al ANCOM.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule Chirilă.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul asupra proiectului de hotărâre la dezbateri generale. Nu.

Intrăm în dezbaterea pe articole a proiectului de hotărâre.

Dacă aveți obiecțiuni la titlul hotărârii. Nu sunt. Vă mulțumesc.

Dacă sunt obiecțiuni la art.1 al hotărârii. Nu sunt. Vă mulțumesc.

Art.2. Nu sunt obiecțiuni.

Art.3. Nu sunt obiecțiuni.

Supun votului dumneavoastră Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pe anul 2012 și situația privind acțiunile multianuale.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Cu 256 voturi pentru, proiectul de hotărâre a fost aprobat.

Vă mulțumesc.

În conformitate cu ceea ce a...

Vă rog, domnule Socaciu.

În conformitate cu ceea ce s-a discutat în ședința comună a Birourilor...

Vă rog, domnule Toader.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte de ședință,

Urmează două puncte unde noi avem opinii divergente în cadrul grupului. Vă rog să fiți de acord cu o pauză de consultări de 20 de minute și rog membrii PDL de la Senat și Cameră să ne vedem la grup la Camera Deputaților.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Se aprobă 20 de minute pauză de consultări.

 

După pauză

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă propun să luați loc începem lucrările ședinței.

Am rugămintea să luați loc și să-l ascultăm cu atenție pe domnul Călian, căruia îi dau cuvântul.

Vă rog.

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În urma pauzei de consultări pe care am avut-o, grupurile parlamentare ale Partidului Democrat Liberal au decis să nu participe la dezbaterea și votarea următoarelor două puncte de pe ordinea de zi. Motivele sunt cele pe care le-am invocat înaintea pauzei de consultări și nu vreau să mai revin asupra lor. Însă un lucru este cert: din momentul în care nu este respectat Regulamentul celor două Camere ale Parlamentului, nu noi nu putem să dăm curs următoarelor inițiative cu încălcarea regulamentului.

Rămâne să monitorizăm cvorumul la cele două voturi, respectiv votul cu bile și votul cu buletine de vot, și să constatăm dacă sunteți în cvorum sau nu, pentru a nu mai cere încă o dată apel nominal.

Din aceste motive, voi rămâne în sală împreună cu colegul meu Clement Negruț și vom face această monitorizare.

Vă mulțumesc.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Domnule Călian, vă asigurăm că vom fi mai mult de 80 oricum, fără niciun fel de problemă, să știți.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 18 aprilie 2021, 5:54
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro