Claudia Boghicevici
Claudia Boghicevici
Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.76/04-06-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 04-06-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.45 Claudia Boghicevici - declarație politică - "Guvernul USL își satisface interesele clientelare pe seama bugetului național";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Doamna Claudia Boghicevici:

"Guvernul USL își satisface interesele clientelare pe seama bugetului național"

Lipsa de interes a Guvernului Ponta față de economia românească pare să atingă noi culmi cu fiecare săptămână de guvernare. Am asistat cu toții, în ultimul an, la o adevărată nebuloasă în actul guvernării, executivul dovedind, și nu o singură dată, că interesul personal este cu mult mai presus față de interesul nostru, al românilor.

Încă de la momentul instalării la Palatul Victoria, lupta internă a USL pe funcții în aparatul de stat a fost atât de acerbă, încât Cabinetul a fost mărit, unele ministere au fost împărțite chiar în trei și au apărut miniștri delegați cu atribuții incerte. Astfel, numărul miniștrilor a crescut de la 18 în guvernarea Boc la 28, cât numără actualul executiv. Mai mult decât atât, secretarii de stat și secretarii generali și secretarii generali adjuncți s-au înmulțit ca ciupercile după ploaie, ajungându-se la situații atât de disperate, încât aceștia au în subordine o singură direcție, ba chiar mai mult, un serviciu.

Am ajuns să fim conduși de o mare familie, în condițiile în care administrația publică a României în anul 2013 este formată din frați, surori, nepoți, unchi, fini, nași și alte rude ale miniștrilor USL.

Mai mult decât atât, săptămânile trecute a fost dat publicității proiectul privind Strategia Fiscal-Bugetară 2014-2016, prin care executivul creează premisele secătuirii bugetului de stat, printre altele, prin înlocuirea regulii "unu la șapte" cu "unu la unu" în ceea ce privește angajările în sectorul public. În plus, documentul mai arată că plafonul cheltuielilor de personal este stabilit pentru 2014 la nivelul de 48,7 de miliarde lei, respectiv 7,4% din PIB, cu 5,4% mai mare față de anul acesta, iar până în 2016 este prevăzută o creștere a cheltuielilor de personal cu 10,5% față de anul curent. Toate acestea în condițiile în care economia nu dă semne spectaculoase de redresare și avem în continuare nevoie de măsuri pentru economii la bugetul de stat și de stimulare a investițiilor.

Guvernul Boc, prin măsurile de austeritate pe care le-a adoptat în schimbul pierderii votului de încredere al românilor, a reușit să păstreze economia pe linia de plutire, lăsând-o executivului actual "la cheie". Poate că, la momentul acela, mulți români nu au putut observa sacrificiul guvernului, dar tocmai datorită acelor măsuri am reușit să nu ajungem în situația Greciei, Spaniei, Portugaliei.

Guvernul Ponta a primit ca "moștenire" o economie în care erau îndeplinite toate premisele de relansare. Au fost ani grei pentru întreaga Românie, ani de eforturi și sacrificiu pentru fiecare dintre noi, dar dacă aceste politici nu continuă, riscăm să ajungem acolo de unde am pornit.

Avem un aparat administrativ suprapopulat - ne aflăm în topul statelor europene, alături de Danemarca, Norvegia, Finlanda -, deși au avut loc restructurări, deși mulți oameni au părăsit sistemul, numărul este încă mare, raportat la numărul de contribuabili. În anii `90 statul funcționa cu aproximativ 800.000 de angajați, după 20 de ani sunt 1,2 milioane de bugetari. Oare nu este un număr suficient de mare? Sau poate actualul Guvern nu a reușit să își angajeze încă toată familia în aparatul de stat și încă sunt nemulțumiți care își cer partea?

Menținerea regulii de angajare a unui bugetar la șapte plecați și-a dovedit eficiența în acești ani. Alocarea a 10% din bugetul național pentru cheltuielile de personal nu face altceva decât să ne întoarcă în timp, în 2007-2008, dar nota de plată nu va întârzia să apară. De aceea, solicit Guvernului Ponta să regândească această Strategie fiscal-bugetară și să redirecționeze aceste alocări acolo unde este nevoie de ele, spre măsuri de încurajare a investițiilor care să creeze locuri de muncă și spre domenii subfinanțate la momentul actual, cum ar fi educația și sănătatea. Deblocarea acestor posturi din administrație nu trebuie făcută otova, cum le plăcea celor de la USL să invoce în vremea guvernării PDL, ci în funcție de nevoile reale. Da, trebuie deblocate posturile din sistemul de asistență socială și îi cer acest lucru de mai bine de un an doamnei ministru Câmpeanu. Da, trebuie deblocate aceste posturi în sistemul sanitar. Dar nu folosiți aceste măsuri ca pretext pentru încărcarea și mai mare a unui aparat birocratic oricum ineficient, cum este cel din ministere sau din administrația locală. Bugetul național nu trebuie să servească intereselor clientelare ale Guvernului USL.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 23 octombrie 2019, 16:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro