Maria-Andreea Paul
Maria-Andreea Paul
Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.76/04-06-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 04-06-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.46 Maria-Andreea Paul - declarație politică intitulată: "Salvați fiscalitatea de haosul celor 112 modificări din ultimii 10 ani!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Doamna Maria-Andreea Paul:

"Salvați fiscalitatea de haosul celor 112 modificări din ultimii 10 ani!"

Guvernul Pontaîncalcăsistematic legislația fiscală. De la preluarea puteriiși pânăîn prezent, Guvernul USL a adus zeci de modificări Codului fiscalși Codului de procedurăfiscală, cele mai multe dintre acestea făcându-se după urecheși cuîncălcarea legislațieiîn vigoare. Aceste modificări produc haosîn sistemșițin investitorii la depărtare de România. Prin urmare, pentru a oferi credibilitate și predictibilitate investitorilor, PDL cere Guvernului USL diminuarea radicală a numărului de modificări operate asupra celor două coduri.

Codul fiscalși Codul de procedurăfiscalăau fost modificate de 112 ori, de la intrarea lorîn vigoare,în anul 2004,și pânăîn prezent. Cele mai multe modificări,în număr de 29, au fost aduse de Guvernul Tăriceanu. Anul în care s-au produs cele mai multe modificări asupra celor două coduri este 2012. Din cele 18 modificări făcute în acest an, 17 au avut loc sub guvernarea USL și doar una sub guvernarea PDL. Constatămcă,în doar un an de guvernare, executivul condus deVictorPonta a produs nu mai puțin de 21 modificări asupra celor douăcoduri. Vorbim, așadar, despre o lipsă gravă de predictibilitate pentru mediul de afaceri.

Vitezași nonșalanța cu care Guvernul USL produce aceste schimbări asupra cadrului fiscal nu este numai neprofesională, dar încalcăși prevederile în vigoare ale Codului fiscal, ale Legii transparenței decizionale, precum și ale Legii responsabilității fiscal-bugetare.

De exemplu, O.G. nr. 8/2013 a fost publicatăîn Monitorul Oficial în termen de doar 2 zile de la data apariției proiectului pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, în lipsa oricărei consultări publice, adicăla 23 ianuarie 2013,și a intrat în vigoare la 1 februarie 2013. Asta cu toate că prevederile legale din Codul fiscalspun căorice modificări aduse Codului fiscal intrăîn vigoare la cel puținșase luni de la adoptarea lor.

De asemenea, a fost încălcatăLegeatransparenței decizionale,care spune că,în cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative,autoritatea administrației publice are obligația săpublice un anunțreferitor la aceastăacțiune pe site-ul propriu, să-l afișeze la sediul propriuși să-l transmităcătre mass-mediași tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informații cu cel puțin 30 de zile înainte de supunerea spre analiză, avizareși adoptare de către autoritățile publice.

În plus, a fost încălcatăși Legea responsabilității fiscal-bugetare, care prevede căGuvernulși autoritățile publice locale au obligația de a face publiceși de a menține în dezbatere un interval de timp rezonabil toate informațiile necesare ce permit evaluarea modului de implementare a politicilor fiscaleși bugetare, rezultatele acestorași starea finanțelor publice centraleși locale (principiul transparenței)și căGuvernul are obligația de a conduce politica fiscal-bugetarăîntr-un mod care săasigure predictibilitatea acesteia pe termen mediu, în scopul menținerii stabilității macroeconomice (principiul stabilității).

Nu este prima abatere de acest gen a USL. La 18 decembrie 2012, OUG nr. 84/2012, care aducea modificări asupra Codului de procedurăfiscală, a fost adoptatăîntr-o manierăsimilară, cu încălcarea legii.

Mai mult, marcat de o totală lipsă de viziune, Ministerul de Finanțe anunță îndreptarea acestor erori și rescrierea celor două coduri până în vara acestui an. Deși o reformă a legislației fiscale este necesară, faptul că USL și-a propus să realizeze această muncă titanică într-un timp atât de scurt transformă demersul într-o glumă proastă, iar pe investitori îi îndepărtează și mai mult.

PDL solicită Guvernului USL respectarea termenului de șase luni între momentul finalizării rescrierii celor două coduri și intrarea lor în vigoare.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 21:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro