Ioan Oltean
Ioan Oltean
Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.76/04-06-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 04-06-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.83 Ioan Oltean - declarație politică: - "Lipsa de viziune a USL asupra reducerii șomajului în rândul tinerilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

   

Domnul Ioan Oltean:

"Lipsa de viziune a USL asupra reducerii șomajului în rândul tinerilor"

Săptămâna trecută, din raportul semestrial cu privire la perspectivele economice al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) aflăm că relansarea economică mondială câștigă teren datorită acțiunilor viguroase ale băncilor centrale, dar economia rămâne în continuare amenințată de situația dificilă care persistă în Europa. Astfel, OECD a prognozat o creștere a economiei mondiale de 3,1% în 2013 și de 4% în 2014, adică o estimare mai pesimistă decât cea din noiembrie, care menționa o creștere de 3,4% în acest an și de 4,2% anul viitor. În aceste condiții, o atenuare a ritmului adoptării reformelor ar putea adânci criza datoriilor din zona euro, ceea ce va presupune repercusiuni asupra vieții cetățenilor. Secretarul general al OECD preciza că: "Eșecul economiei globale de a se relansa cu o mai mare vigoare a pus o mare greutate pe umerii contribuabililor. De departe, șomajul rămâne foarte ridicat. În unele țări el este la un nivel record, iar în zona euro este în continuare în creștere. Tinerii fără loc de muncă și mai puțin instruiți riscă să piardă contactul cu piața muncii și să rămână pe dinafară. Chiar dacă, în cele din urmă, economia va crește, experiența îndelungată a șomajului le va face dificilă revenirea la muncă".

În aceste condiții, economia zonei euro prezintă în continuare semne de deteriorare, cheltuielile de consum scăzând în principalele țări din zona euro, iar rata șomajului atingând nivelul maxim de 12,2% în aprilie, astfel, numărul șomerilor crescând cu 95.000, la 19,4 milioane.

Așadar, o rată mare a șomajului, fără măsuri concrete de stimulare a pieței muncii, va afecta grav consumul, ceea ce presupune o agravare a situației atât pentru cetățenii statelor zonei euro, cât și pentru cetățenii statelor noneuro, având în vedere globalizarea și interdependența economico-financiară din interiorul Uniunii Europene. În fapt, este în atenția liderilor europeni (printre care miniștrii Germaniei, Franței, Italiei) preocuparea pentru stimularea ocupării forței de muncă, aceștia solicitând continuarea reformelor structurale, pentru sporirea competitivității și atragerea cât mai multor fonduri europene, în vederea creșterii economice și creării locurilor de muncă.

Iar dacă liderii europeni sunt preocupați de reducerea șomajului (mai ales în rândul tinerilor) și crearea de locuri de muncă, liderii noștri sunt interesați de probleme de imagine (cum să scape de lideri care aduc prejudicii de imagine propriului președinte de partid) sau probleme de influență politică (spre exemplu, în care proprii "făuritori" ai proiectului regionalizării se acuză între ei de crearea unor superbaroni sau faptul că informațiile despre regionalizare nu doar că întârzie, dar sunt și contradictorii).

Mai mult, alianța USL este împărțită de către liderii care o conduc în funcție de propriile motivații: pe liderul PNL îl preocupă politica preocupării și cum să-și crească șansele imaginare de a deveni șef de stat, pe baronii PSD îi preocupă centralizarea exclusivă a puterii într-un teritoriu bine delimitat.

Astfel, o etapăîn victoria imaginară a domnului Crin a fost atinsă prin adoptarea proiectul de lege care prevede reducerea pragului de prezență la referendum la 30%, fiind așteptată, în acest sens, decizia Curții Constituționale cu privire la constituționalitatea acestui proiect. În ceea ce privește modificarea Constituției, deși au propus termen de lucru de 8 ore pe zi, comisia care modifică cea mai importantă lege a țării, printr-un proces total netransparent, își continuă lucrările "static", printr-o absență a lucrărilor. În fapt, au propus termen limită de transmitere, din parte societății civile, a propunerilor de modificare, în condițiile în care nu a fost transmis societății civile niciun proiect pe baza căruia să fie făcute propunerile, adică într-o totală lipsa de transparență. În fapt, acest proces se încadrează în limitele create pentru modificarea legii fundamentale a țării încă de la început, prin însăși nominalizarea ca președinte al acestei comisii a unei persoane fără cunoștințe de drept constituțional, sfârșind prin "bezna" în care sunt conduse lucrările acestei comisii, adică netransparent.

În ceea ce privește celalalt pilon important, PSD, al acestei alianțe de interese definită USL, spaimele de creare sau de împărțire a teritoriului țării în funcție de interesele propriilor baroni nu au rămas fără ecou. În fapt, nici aici nu poate fi vorba despre un proiect, ceea ce mă duce cu gândul că va fi adoptat în aceeași manieră în care această alianță continuă să conducă România, netransparent și doar pentru interesele de moment ale liderilor care compun alianța.

Însă ceea ce este cu atât mai trist este transparența de care dau dovadă liderii acestei alianțe în ceea ce privește lipsa oricăror proiecte de reducere a șomajului, lipsa unei strategii de accelerare a atragerii fondurilor europene, în fapt, lipsa unei viziuni pe termen mediu de relansare economică.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 8:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro