Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 septembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.102/16-09-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 09-09-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 septembrie 2013

    Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 17,00.

Lucrările au fost conduse în prima parte de domnul deputat Valeriu Ștefan Zgonea, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Adrian-Nicolae Diaconu și Cristian Buican, secretari ai Camerei Deputaților.

Partea a doua a ședinței a fost condusă de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Eu zic să începem.

Avem energie, aerul condiționat funcționează, nu funcționează restul instituției, dar cât de cât aici văd că lucrurile merg bine.

Doamnelor și domnilor colegi,

Dați-mi voie să declar ședința de astăzi a Camerei Deputaților deschisă și să vă anunț că din totalul celor 407 parlamentari, 256 și-au înregistrat prezența, 151 sunt absenți, 15 sunt plecați la alte activități parlamentare.

Cvorumul legal astăzi este 204.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din regulamentul nostru, vă informez că au fost distribuite deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele în plen din zilele de luni și marți, 9 și 10 septembrie; programul de lucru pentru săptămâna aceasta, 9-14 septembrie; lista rapoartelor depuse în perioada 2-9 septembrie de către comisiile noastre permanente sesizate în fond; informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente; bineînțeles, și sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial.

 
Video in format Flash/IOS Informare privind depunerea la secretarul general al Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către deputați a dreptului de sesizare a Curții Constituționale, a următoarelor legi: <BR>- Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.500/2002 privind finanțele publice (PL-x 112/2013); <BR>- Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2013 privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecție socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare (PL-x 158/2013); <BR>- Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului (PL-x 215/2013); <BR>- Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor măsuri speciale pentru impozitarea exploatării resurselor naturale, altele decât gazele naturale (PL-x 96/2013).  

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă informez că în conformitate cu prevederile art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, s-au depus astăzi la secretarul general al Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către deputați a dreptului de sesizare a Curții Constituționale următoarele legi: Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.500/2002 privind finanțele publice; Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2013 privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecție socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare; Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului și bineînțeles, Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor măsuri speciale pentru impozitarea exploatării resurselor naturale, altele decât gazele naturale.

5 zile pentru legile adoptate în procedură de drept comun și 2 zile pentru cele în procedură de urgență. Ele curg de astăzi, de la ziua anunțului.

Acum intrăm pe ordinea de zi pentru ședințele de astăzi.

Domnul deputat Mircea Toader, pe procedură.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Cred că ați bătut recordul la întârziere. N-am stat niciodată o oră până să înceapă, și acum probabil sunt probleme. Cred că de acum încolo ședințele de grup puneți-le mult mai devreme, dacă întârziați, fiindcă este total, hai să spunem, incorect ca o parte să stăm să așteptăm o oră să înceapă plenul Camerei.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos să acceptați scuzele mele.

Este o chestiune legată de mai multe întâmplări din gestiunea Camerei Deputaților și acceptați scuzele mele. Recunosc, eu am fost unul dintre cei mai vocali referitor la întârzieri și aveți perfectă dreptate.

Dar știți care sunt problemele. Mai bine ceream de la ora 17 dacă știam că se întâmplă. Domnul Pambuccian... minoritățile întotdeauna sunt de vină?! Întotdeauna. Bun. E bine că avem grupul electrogen care funcționează și avem backup pentru Palatul Parlamentului în acest moment și este un lucru foarte bun.

Primele două proiecte de legi pe care le vedeți, așa cum am discutat cu Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, vor fi discutate în momentul în care avem rapoartele, la PL-x 912 și la PL-x 159, sunt cele două cu gestionarea câinilor fără stăpâni și cel cu organizarea și desfășurarea referendumului.

Următoarele două proiecte, proiectul nr.4 pe ordinea de zi și proiectul nr.5, nu avem în acest moment raport. Mergem mai departe, le vom discuta pe toate sub rezerva primirii rapoartelor, așa cum am decis în cadrul Biroului permanent.

Mergem pe procedurile de urgență.

Vă rog. S-a întâmplat ceva la ordinea de zi?

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Nu, nu s-a întâmplat nimic.

În ordinea de zi e trecută fără raport celebra lege cu certificatele verzi. În comisie, practic, am stabilit, până nu vine un punct de vedere al Comisiei Europene, n-o discutăm. N-o mai prindeți acolo că n-are niciun sens. O prindeți și întotdeauna o sărim.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Păi, n-am discutat noi la Biroul permanent s-o punem pe ordinea de zi?

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Da, dar am vrut să vă spun acum.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu noi am discutat cu dumneavoastră s-o punem pe ordinea de zi tot timpul? Păi, n-am discutat la Biroul permanent? Nu înainte am discutat ordinea de zi la mine în birou? Nu mă certați acum. Păi, comitetul liderilor. Nu faceți parte din comitetul liderilor? Erau toți colegii acolo de față. Ne întoarcem iar la jocul ăsta, una discutăm în interior, alta facem aici în plen? Practica asta ne omoară pe noi. Da, dar nu e o practică bună, că dacă ar fi una bună, am accepta-o. Dar e un joc de scenă așa.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției (PL-x 205/2013). (rămas pentru votul final)  

Intrăm la punctul 6 pe ordinea de zi: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției.

Este lege organică. Mai avem un pic și intrăm în adoptare tacită.

Comisia juridică și Comisia pentru apărare au un raport de adoptare.

Guvernul României. Vă rog frumos, pentru ceilalți colegi care nu vă cunosc, să vă spuneți numele prenumele și funcția. Eu vă cunosc, nu mai am ce să comentez, dar pentru colegi, până se obișnuiesc cu dumneavoastră.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Lucian Florin Guran (subsecretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne):

În primul rând, bună ziua.

Numele meu este Guran Lucian, chestor principal, subsecretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Potrivit cadrului actual, lucrătorii Direcției Generale Anticorupție au competența să efectueze activități de prevenire și descoperire, precum și actele de cercetare penală dispuse de procurorul competent privind infracțiunile prevăzute de Legea nr.78/2000, cu completările ulterioare, fapte săvârșite de către personalul Ministerului Afacerilor Interne.

Prin Ordonanța de urgență nr.59/2013 se acordă competență materială generală lucrătorilor specializați ai Direcției Generale Anticorupție din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pentru a efectua, în condițiile prevăzute de lege, activități de prevenire și descoperire, precum și actele de cercetare penală dispuse de procurorul competent privind infracțiunile prevăzute de Legea 78/2000, cu modificările și completările ulterioare.

În considerarea celor anterior menționate, vă rog să adoptați Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 în forma propusă de comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnule subsecretar de stat, o să am o singură rugăminte la dumneavoastră. Având în vedere că este adoptare tacită peste câteva zile, acesta este un motiv pentru care accept un subsecretar de stat să vină să susțină un proiect de lege.

a fost o perioadă în care veneau directorii. Eu nu am fost de acord cu acea perioadă. E pentru prevenirea și combaterea corupției, înțeleg acest lucru, dar vă spun că dacă a doua oară se mai întâmplă și la Ministerul de Interne și în altă parte, este o chestiune pe care eu o dezavuez total, și eu și colegii mei. Sunt suficient de mulți secretari de stat care sunt puși în funcție, pentru că un Guvern a fost votat de Parlamentul României. Și au obligația să vină în Parlament să susțină proiectele de legi. Dacă nu, atunci desființăm secretarii de stat și rămânem numai cu miniștrii și scoatem această obligație, facem videoconferință.

Cu tot respectul pentru dumneavoastră și pentru funcția pe care o aveți, știu că vă ocupați de această zonă, dar totuși suntem în Parlamentul României. Asta este rugămintea mea personală la colegii dumneavoastră. Și am făcut-o ca să rămână pe stenogramă, că poate colegii mei nu-și aduc aminte. Aici nu e Televiziunea Română, nu suntem la carul de știri, suntem în Parlamentul României. Este obligația ministrului să delege un secretar de stat ca să fie prezent la lucrările de astăzi.

Vă mulțumesc foarte mult.

Liderul Grupului parlamentar al PDL, domnul Toader.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Se pregătește un reprezentant al celor două comisii care sunt sesizate în fond.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Mulțumesc, domnule președinte,

Referitor la ce i-ați spus domnului de la Direcția Generală Anticorupție, bateți pe cine nu trebuie. Vorbiți cu ministrul. El este obligat. Dânsul este trimis și răspunde ordinului, că și eu am lucrat la ministerul ăla și nu pot să spui "Nu vin." Dar, aveți dreptate, așa este corect, să vină cel care este prevăzut de lege și de Constituție, până la urmă, să vină să apere inițiativele legislative ale Guvernului.

Să mă întorc la temă.

Este foarte importantă această instituție. Întâmplător, eram în ministerul acela când s-a creat. Rolul acestei instituții era de protecție din toate punctele de vedere a lucrătorilor din Ministerul de Interne în zona administrației locale, sigur și în verificarea și până la urmă trimiterea în judecată a infractorilor, era ca o competență la cei... direct a celor din Ministerul de Interne și la nivelul prefecturilor.

Trecerea spre zona administrației locale... ne întrebăm două lucruri pe care cel care a vorbit de la tribună în numele ministerului nu ni le-a explicat, sunt convins că nu explică nici legea: care este competența față de DNA? Știți foarte bine că orice primar și orice funcție publică care încalcă o...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Liderul Grupului parlamentar al PDL, știți foarte bine, domnule Toader, aveți dezbateri generale în care puteți să ridicați aceste chestiuni. Domnul subsecretar de stat vă va răspunde. M-ați rugat pe procedură, și eu vă respect, dar nu intrați în fondul problemei, vă dau cuvântul să vorbiți dumneavoastră sau un vicelider cât doriți dumneavoastră, mai ales că aveți și o experiență în această zonă.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader:

E în regulă.

Da. Domnule președinte, vreau să motivez solicitarea de retrimitere la comisie.

Și așa cum am stabilit în întâlnirile anterioare și în plen, domnule, nu cereți retrimiterea la comisie că vreți voi s-o retrimiteți. Și am vrut să justific de ce e nevoie să solicit retrimiterea la comisie. Am început un preambul poate mai lung, dar asta este.

nu sunt stabilite competențele diferențiate între DNA și DGA și, cu atât mai mult, știți foarte bine că ofițerii care sunt activi în cadrul Direcției Generale Anticorupție pot fi luați de orice procuror, în orice cauză, chit că este DNA, chit că este Procuratura Generală de pe lângă Curțile de Apel sau Înalta Curte. Dar nu este stabilit cine face: un primar care primește o sesizare sau un consilier local? Ea este, prin atributul ei, la Direcția Generală Anticorupție, o parte, cum spunem noi aici, sau la Direcția Națională Anticorupție, dacă e un anumit plafon și se vor suprapune competențele și n-am stabilit dacă DNA a ajuns într-o situație în care este sugrumată de aceste infracțiuni pe zona administrației locale. Mi-e să nu facem mai mult rău.

Și solicit retrimiterea la comisie chiar dacă...sigur este acel termen fatidic că trece tacit, dar mai bine să nu treacă prin votul nostru un lucru foarte prost făcut.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnul Márton Árpád, viceliderul Grupului parlamentar al UDMR.

Domnule vicelider, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte, eu nu sunt de acord să retrimitem ca să treacă tacit ceea ce eventual nu este bun. Dar ar fi bine, chiar dacă n-a reușit să vină un ministru sau un secretar de stat, totuși să ni se explice despre ce este vorba. Eu am fost foarte atent.

Ne-a fost prezentat că până acum era în vigoare o ordonanță care conținea un lucru. Era nevoie să fie modificat și prin modificarea adusă și a fost prezentat același lucru care a fost prima dată prezentat. Adică, s-a modificat ca să fie exact același. Să nu vorbim de faptul că această ordonanță mai conține și niște articole din Codul penal.

Ca atare, cum doriți, când intervin încă o dată mai pun întrebarea, dar totuși ar fi bine ca să ni se explice exact și clar ce a fost în ordonanța care a fost modificată prin această ordonanță și ce s-a schimbat. Pentru că în comisie nu s-a schimbat nimic, s-a propus adoptarea acestei ordonanțe, așa cum ne-a prezentat Guvernul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Bun. Eu am înțeles ce spuneți dumneavoastră. Sunt două teme diferite: una, retrimiterea la comisie, cea de-a doua, întrebările pe care dumneavoastră le-ați ridicat. Eu rămân la principiul pe care l-am susținut întotdeauna: indiferent că suntem prima Cameră sesizată, trebuie să ne păstrăm caracterul de dezbatere și să nu lăsăm ca un proiect de lege să meargă pe adoptare tacită. Sunt foarte mulți colegi, a fost în comisie, puteau să facă amendamente, care erau respinse. Aici, asta este opinia mea personală, pentru păstrarea rolului parlamentarismului în societatea românească.

Din partea comisiilor sesizate în fond.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader (din bancă):

Mai întâi trebuie să supuneți la vot retrimiterea la comisie a proiectului de lege.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Corect. Aveți dreptate. Sunt de acord cu dumneavoastră.

Vă rog frumos să vă pregătiți cartelele pentru propunerea liderului Grupului parlamentar al PDL, de retrimitere la comisie.

(Din sală i se spune că nu funcționează sistemul de vot.)

Funcționează? La mine nu funcționează.

Am spus, a căzut lumina, și colegii noștri care se ocupă de energia electrică, că de-aia am și întârziat...Gata, funcționează. Acum funcționează. Am intrat pe backup.

Bun. Haideți să facem, ca de obicei la un vot de genul ăsta, un vot de control și după aceea... sau îl facem direct? Cum doriți? Direct.

Bun. Propunere de retrimitere la comisie. Termen 24 de ore, dacă se retrimite.

Să înceapă votul.

 
Video in format Flash/IOS    

43 de voturi pentru, trei abțineri, 100 de voturi împotrivă.

Propunerea dumneavoastră a fost respinsă.

Domnule vicepreședinte, aveți cuvântul, în numele celor două comisii, Comisia juridică și Comisia pentru apărare, sesizate în fond, să prezentați raportul comun. Vă rog frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au fost sesizate spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil inițiativa legislativă, cu observații și propuneri, conform adresei nr.532 din 12 iunie 2013.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea unor acte normative în scopul extinderii competențelor Direcției Generale Anticorupție din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin stabilirea acesteia ca structură de poliție judiciară specializată pentru prevenirea și combaterea corupției.

Scopul inițiativei legislative este acela de a extinde competențele Direcției Generale Anticorupție în întregul sector public, acordând competențe materiale generale lucrătorilor specializați ai direcției pentru a efectua activități de prevenire și descoperire, precum și actele de cercetare penală dispuse de procurorul competent privind infracțiunile prevăzute de legea nr.78/2000, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile art.61 și ale art.63, membrii Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au examinat în ședințele din 18 iunie 2013 și 3 septembrie 2013 inițiativa legislativă, expunerea de motive, avizul Consiliului Legislativ și avizul Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

Din numărul total de 26 de membri ai Comisiei juridice, de disciplină și imunități au fost prezenți la lucrările comisiei 17 deputați, și din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, au fost prezenți 21 de deputați din totalul de 24.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii sesizate în fond au hotărât cu unanimitate de voturi să propună plenului Camerei Deputaților un raport comun de adoptare, în forma prezentată de inițiator.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Revenim. Acum intrăm în dezbateri generale. Grupurile parlamentare.

Domnul deputat Mircea Toader, liderul Grupului parlamentar al PDL.

Aveți cuvântul, vă rog frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Sigur că am sperat prin procedură să putem să modificăm. Nu avem această șansă. Eu mai mult am să explic necesitatea modificării acestei ordonanțe și sper ca reprezentantul ministerului să o facă în Senat, să stabilească foarte clar care sunt competențele, până la ce nivel. și trebuie să mai spunem și un eventual abuz, să nu cumva să se creeze un abuz foarte simplu, în care avem un primar, nu ne plac ochii lui, iar face o sesizare și începem acum să-l anchetăm în tot felul de situații, după care ne pare rău, n-ai făcut nimic, dar te-am chinuit vreun an de zile.

Deci vreau în mod clar...sigur că o să stabilim și cu colegii noștri de la Senat, să fie competențele foarte clare, nivelul, care este modalitatea de lucru, iar dacă ar fi, prin absurd, ca toate plângerile pe care le face eventual un prefect sau oricine la adresa unui consilier local, a unui primar sau cineva din administrația locală... vă dați seama, sunt zeci de mii de oameni. Ne-ar trebui ca această instituție să fie foarte mult lărgită, ca să nu spun extraordinar de mult lărgită. Mai ales că, așa cum v-am spus, foarte mulți dintre ofițerii DGA sunt luați, pentru competența și profesionalismul lor, sunt luați în cauze care nu au nicio legătură cu Ministerul de Interne. Am să dau un singur exemplu: toată problema cu taximetrele de la Otopeni au făcut-o ofițerii DGA.

Deci, cred că, domnule comisar-șef, sau chestor, n-am înțeles ce sunteți, domnule comisar-șef, vă rog foarte mult să încercați să stabiliți niște competențe, atunci când se discută în Senat, să știm până la ce nivel se poate merge, fiindcă altfel va apărea o suprapunere în care nu mai știm cine și pe care.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

La dezbateri generale nu mai sunt alte luări de cuvânt.

Domnule subsecretar de stat, vă rog frumos să răspundeți la o parte din întrebări. Eu cred că e cel mai bine așa.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Lucian Florin Guran:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

O să încerc să fiu scurt, dar concis în expunerea mea.

În primul rând, de ce competență generală dată Direcției Generale Anticorupție?

În primul rând, Direcția Generală Anticorupție este singura instituție care desfășoară activități de prevenire, la ora actuală, în România. Nu există nicio altă instituție care să desfășoare activități de prevenire pe acest segment.

Legat de competența de cercetare, aceasta este strict stabilită de Codul de procedură penală și, așa cum rezultă și din expunerea de motive, polițiștii din cadrul Direcției Generale Anticorupție, polițiști specializați pe fapte anticorupție, vor executa activitățile dispuse de procurori. La această oră, dumneavoastră știți foarte bine că avem procurori în cadrul tribunalelor care desfășoară activități pentru faptele de corupție. De asemenea, există procurori pe lângă Curțile de Apel care au competențe legate de o anumită calitate a persoanelor și, bineînțeles, Direcția Generală Anticorupție.

Polițiștii Direcției Generale Anticorupție vor veni în sprijinul procurorilor de pe lângă parchete, de pe lângă tribunale, pentru acele cauze care sunt date în competența lor și în sprijinul procurorilor de pe lângă parchetele de pe lângă Curțile de Apel, pentru acele anchete care sunt date în competența acestor instituții.

În opinia noastră, nu există o suprapunere de competențe, nici n-are cum să fie, procurorii nu vor executa ei de la sine anchete decât în baza dispozițiilor date de către magistrați.

Consider că am răspuns la această întrebare. Dacă mai sunt...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Márton Árpád. După care, domnul Mircea Toader. Da? Am înțeles bine.

Domnul Árpád.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Mulțumesc pentru răspuns.

Într-adevăr, m-am luminat. Cam bănuiam eu că despre asta este vorba. Adică s-au extins competențele acestei autorități. M-am și mirat. Este o autoritate care previne, nu știu polițistul cum poate să prevină actul de corupție, dar, în orice caz, este o idee interesantă?!

Și încă ceva. Procurorii anchetează nu din dispoziția judecătorilor, după cunoștințele mele.

Ca atare, se pare că nici procedura nu e prea bine cunoscută. Poate de aceea s-a solicitat această extindere, care cel puțin mie mi se pare o extindere prea generoasă, că dacă ai prea mult de lucru, atunci nu ai cum să-ți faci bine treaba. Sau îți faci treabă atunci când n-ai, ca să-ți justifici existența. Cel puțin după expunerea pe care am auzit-o.

În mod evident, vă spun, eu m-am luminat, dar punctul de vedere al grupului nostru parlamentar va fi prezentat de domnul Máté András.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Toader.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ce ne-a explicat domnul comisar-șef n-ar nicio legătură cu ce am întrebat eu. Și, astăzi, așa cum prevede statutul special al celor care lucrează în Ministerul de Interne, cei care sunt din secția judiciară sau cu atribuțiuni judiciare, indiferent în ce zonă sunt, sunt preluați de procurori, nici n-are voie să spună nu mă duc, nici măcar șeful lui nu poate să spună, nu ești de acord să te duci în cauza asta, în orice cauză care are caracter penal.

Direcția Generală Anticorupție rezolvă tot ceea ce se referă la infracțiunile făcute de cei din Ministerul de Interne, un polițist, orice ar fi, mită sau indiferent de infracțiunea pe care o face cel de la Ministerul de Interne. Și acum se pune problema că aceeași instituție, sigur, sub supravegherea procurorilor..., că este instituție care nu desfășoară activități extrapenale decât sub directa jurisdicție și responsabilitate a procurorului, indiferent cum este.

Deci, eu cred că trebuie să se stabilească foarte clar până la ce nivel se duce această direcție pe zona locală. Se duce pe zonă de corupție, se duce pe zonă de fals intelectual, se duce pe orice. Deci, vă dați seama că sunt foarte multe infracțiuni, nu numai cele din 78, care sunt și în competența foarte clară a Direcției Naționale Anticorupție și este foarte bine să stabilim. Că, altfel, fie că nu se poate asigura în mod clar și competent cercetarea, fie că la un moment dat o să fie sufocați, fie că o să se plângă DNA-ul sau ne trezim cu o "bătaie" între DNA și DGA, pe anumite cauze, cum o știu din experiență. La Galați bate DIICOT-ul pe DNA și, până la urmă, un dosar stă de opt ani de zile și nu se știe cine până la urmă trebuie să-l instrumenteze.

Și cred că ceea ce am propus eu, și-i rog pe responsabili, la Senat, să se spună clar competența, la ce nivel, ca, până la urmă, dacă te trezești că vine la administrația locală un polițist de la Direcția Generală Anticorupție, spune "Domnule, pentru ce vii aici?", "Domnule, am sarcină să te controlez să văd câte găini ai tăiat". "Domnule, stai așa, că nu e competența dumitale". "Nu știu, domnule, am dreptul să te controlez oriunde".

Și, pe de o parte, în afară de spiritul ăsta care e ceva mai glumeț, cred că este corect să știm și noi și cei din administrația publică locală care este competența instituției ca atunci când vine să putem să punem la dispoziție tot ceea ce este solicitat de aceștia.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Ca o excepție de la regulă, domnul Tinel Gheorghe. Adică vrea să ia cuvântul.

Domnule, nu, dar el a fost cel care a protestat dacă luau doi cuvântul din partea grupului și, atunci, pe protestul domniei sale, să-i dăm cuvântul.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Mulțumesc pentru excepție. Nu se va mai întâmpla, însă este ...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Îmi mai spăl și eu din păcate, că am întârziat. Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Tinel Gheorghe:

Este foarte importantă această lege, pentru că în text, așa cum este textul propus, Direcția Generală Anticorupție, la art.1 alin.(4), este structură a Ministerului Afacerilor Interne, cu personalitate juridică, specializată pentru prevenirea și combaterea corupției. Generalizarea atribuțiilor pentru tot ceea ce înseamnă corupție, încălcarea sau suprapunerea de atribuții cu alte structuri specializate reglementate în ultimii 12 ani de zile, ne duce pe noi cu gândul că dumneavoastră încercați, acum, să vă faceți un mic DNA din această structură. Or, ele ar trebui lămurite clar, până la ce nivel de competență, că aveați posibilitatea să transferați, să detașați de la Poliția judiciară la DNA o parte din lucrători, pe 6 ani de zile, cum spune Ordonanța nr.43, sau la parchetele pe lângă tribunale.

Deci, din punctul acesta de vedere, nu putem să invocăm: domnule, stai, să vedeți că volumul este foarte mare de muncă iată unde ne conduce, trebuie să mai creăm o structură; ea a fost gândită exclusiv la nivelul lui 2005 pentru partea de administrație, de Interne; lucrătorii de acolo să fie verificați: domnule, hai, să nu mai venim cu altă structură, să creăm noi una. Acum, venim dintr-odată, după 10 ani, aproape 10 ani, și spunem: domnule, lărgim competențele, structuri care nu fac altceva decât să se calce pe bătături. Pentru ce? Cine are interesul acesta? Eu întreb și răspunsul ar trebui să ni-l dea domnul comisar-șef, să ne spună: domnule, unde vă duceți cu competențele, că în text nu le aveți reglementate, domnule comisar-șef, să știți. Lasă loc de discuții.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Chestor-șef, să știți; chestor, chestor, comisar este un pic mai jos. Vă ține minte după aceea și ... viața e complicată.

din sală:

Cum sunt chestorii la Cameră!

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Chestorii de la Cameră sunt chestori, nu sunt chestori-șefi. Dacă vreți, îi facem și pe cei de la Cameră chestori-șefi. Aia ne-ar mai trebui, chestori-șefi la Cameră.

Bun. Dacă nu mai sunt luări de cuvânt, pe dezbateri generale. Nu mai sunt.

Dragi colegi, vă informez, conform lui 106 din regulamentul nostru, nefiind amendamente admise sau respinse, are caracter organic, oricum, trebuie să meargă mâine la votul final.

Intrăm la următorul proiect. Domnule chestor-șef, vă urez o zi frumoasă.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Statului Kuwait privind dobândirea, pe bază de reciprocitate, a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru buna funcționare a misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, semnat la Kuwait City, la 11 iunie 2012 (PL-x 229/2013). (rămas pentru votul final)  

7. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Statului Kuwait privind dobândirea, pe bază de reciprocitate, a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru buna funcționare a misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, semnat la Kuwait City, la 11 iunie 2012.

Suntem și aici prima Cameră sesizată, procedură de urgență. Domnule ministru, suntem în ultima zi, măcar să dezbatem pe articole.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Radu Podgorean (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Externe):

Doamnelor și domnilor deputați,

Domnule președinte,

Acordul prezent a fost semnat la 11 iunie 2012.

Scopul acordului este de a reglementa dobândirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor în favoarea misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României în Kuwait și ale Statului Kuwait în România.

Dobândirea dreptului de proprietate se face de către misiunea diplomatică sau oficiul consular, în calitate de persoană juridică rezidentă pe teritoriul statului în care se achiziționează terenul.

În aceste condiții, vă rugăm să dați un vot pozitiv pentru ratificarea acestui acord.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Comisia sesizată în fond.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost sesizată spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege privind ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Statului Kuwait.

Proiectul de act normativ are ca obiect de reglementare ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Statului Kuwait privind dobândirea, pe bază de reciprocitate, a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru buna funcționare a misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, semnat la Kuwait City, la 11 iunie 2012.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul prezentului act normativ, cu observații.

Comisia pentru politică externă a transmis Comisiei juridice, de disciplină și imunități avizul favorabil acordat în ședința sa din data de 26 iunie anul curent.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, proiectul de lege în forma inițiatorului.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale. Nu sunt.

Domnilor colegi, proiectul merge la votul final. E caracter ordinar, procedură de urgență. Din păcate, mâine este 10. Octombrie? atunci, e bine. Suntem în procedură foarte bună.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2010 privind reglementarea unor măsuri în sistemul de asigurări sociale de sănătate (PL-x 872/2010). (rămas pentru votul final)  

8. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2010 privind reglementarea unor măsuri în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Din partea Guvernului.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Răzvan Teohari Vulcănescu (subsecretar de stat, Ministerul Sănătății):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de lege la care se face referire are în vedere o situație care a existat în anul 2010 și care a reglementat numărul maxim de posturi din sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Sumele alocate în perioada de la intrarea în vigoare a Ordonanței nr.97/2010 și până în prezent, cu destinația cheltuieli de personal în sistemul de asigurări sociale de sănătate, a avut în vedere numărul maxim de posturi aprobat prin actul normativ la care facem referire.

În raport cu cele menționate, Ministerul Sănătății susține adoptarea proiectului de lege, având în vedere și raportul de admitere al comisiilor de specialitate.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Comisiile sesizate în fond.

Doamna deputat Rodica Nassar, președintele Comisiei pentru sănătate și familie. Aveți cuvântul, doamna președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În temeiul art.70 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2010 privind reglementarea unor măsuri în sistemul de asigurări sociale de sănătate a fost retrimis Comisiei pentru muncă și protecție socială, precum și Comisiei pentru sănătate și familie, în vederea întocmirii unui nou raport.

În urma reluării dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, menținerea soluției inițiale de adoptare a proiectului de lege în forma prezentată, exprimată în raportul comun pe care vi-l prezint astăzi.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, conform prevederilor art.73 alin.(1) din Constituția României, republicată.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 15 decembrie 2010.

Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit prevederilor art.75 din Constituția României, republicată și ale art.92 din Regulamentul Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Grupurile parlamentare; luări de cuvânt.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Grigore Crăciunescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2010 se referă la stabilirea numărului de posturi finanțate în cadrul sistemului național de asigurări de sănătate.

Astfel, s-au aprobat 3.281 de posturi, din care 241 de posturi sunt la nivelul Casei Naționale, la nivel de București, iar 3.040 de posturi sunt cele aferente caselor de asigurări sociale județene.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal susține acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, vă mulțumesc foarte mult.

Alte luări de cuvânt? Doamna deputat, aveți cuvântul, din partea Grupului parlamentar al PDL.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Camelia-Margareta Bogdănici:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Partidul Democrat Liberal susține Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.97/2010, iar eu, ca parlamentar la primul mandat, sunt bucuroasă că dumneavoastră ați aprobat ceea ce Guvernul Boc a susținut și a propus.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc și eu.

Alte luări de cuvânt?

Bun. Știți foarte bine că și raportul suplimentar și raportul inițial au fost fără amendamente.

Conform lui 106, merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București, la 14 septembrie 2012 (PL-x 230/2013). (rămas pentru votul final)  

9. Următorul proiect de lege - Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București, la 14 septembrie 2012.

Inițiatorul. Aveți cuvântul. Ca de obicei, să nu se supere lumea, nume, prenume, funcția.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Dan Manolescu (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dan Manolescu, secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice.

Proiectul de lege supus astăzi votului dumneavoastră vizează ratificarea Convenției între România și Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București, la data de 14 septembrie 2012.

Guvernul susține proiectul de lege în forma supusă spre aprobare Parlamentului.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc și eu.

Comisia sesizată în fond. Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Gheorghe Dragomir:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București, la 14 septembrie 2012.

Conform prevederilor art.75 alin.(1) din Constituția României, republicată, art.92 alin.(8) pct.1 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este primă Cameră sesizată.

Consiliul Legislativ, prin avizul nr.469 din 30 mai 2013, a avizat favorabil proiectul de lege.

Proiectul de lege a fost inițiat în baza Legii nr.590/2003 privind tratatele și are drept scop ratificarea de către Parlamentul României a Convenției între România și Republica Orientată a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București, la 14 septembrie 2012.

După ratificare, partea română va notifica partea uruguayană cu privire la îndeplinirea procedurilor legale interne necesare intrării în vigoare a convenției.

În conformitate cu prevederile art.61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, membrii comisiei au examinat proiectul de lege menționat mai sus în ședința din 3 septembrie 2013.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Orientală a Uruguayului pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București, la 14 septembrie 2012, în forma prezentată de Guvern.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale? Nu sunt.

Doamnelor și domnilor colegi, raport fără amendamente. Conform art.106, merge la votul final.

Mai este un singur proiect care nu este proiect de respingere. Pe acesta îl vom dezbate.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea articolului 286 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal (PL-x 236/2013). (rămas pentru votul final)  

10. Proiectul de Lege pentru completarea articolului 286 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.

Din partea inițiatorilor, dorește cineva să ia cuvântul? Nu.

Comisia? Guvernul?

Comisia pentru buget, finanțe și bănci, domnule președinte, aveți cuvântul pentru a prezenta raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Gheorghe Dragomir:

Raport asupra Proiectului de Lege pentru completarea articolului 286 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru completarea articolului 286 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.

Conform prevederilor art.75 alin.(1) din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin.(1) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 17 iunie 2013.

Consiliul Legislativ, prin avizul nr.166 din 18 martie 2013, a avizat favorabil proiectul de lege.

Guvernul susține adoptarea acestui proiect de lege cu observații și propuneri.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice avizează favorabil proiectul de lege.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare completarea art.286 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, în sensul creării cadrului legal pentru scutirea de la plata impozitelor terenurilor agricole a proprietarilor de terenuri arabile poluate sau degradate care nu au fost incluse în perimetrele ameliorate, în condițiile în care proprietarii de astfel de terenuri sunt scutiți de la plata impozitului pe teren pentru perioada cât durează ameliorarea acestuia.

În conformitate cu prevederile art.61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, membrii comisiei au examinat proiectul de lege menționat mai sus în ședința din 3 septembrie 2013.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare Proiectul de Lege pentru completarea articolului 286 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, în forma adoptată de Senat.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule președinte, vă mulțumesc.

Dezbateri? Domnule deputat, aveți cuvântul; viceliderul Grupului parlamentar al PDL, domnul deputat Tinel Gheorghe.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Susținem proiectul de act normativ, însă, vreau să vă reamintesc că avem obligația să inventariem toate terenurile degradate, atât cele prin poluare, cât și cele care și-au pierdut capacitățile productive în decursul timpului, din varii motive. Or, în momentul de față, la nivel național - și noi am cerut în Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice să avem un astfel de inventar.

Exemplul dat aici pentru Copșa Mică și Baia Mare este nerelevant, să știți, la nivel național. Se estimează undeva la 2 milioane de hectare. Dacă ne închipuim că 2 milioane de hectare de teren agricol vor putea fi scutite de plata impozitelor, veți vedea ce se va întâmpla. Eu cred că nu asta este soluția. Cred că soluția este să redăm circuitului productiv toate aceste terenuri. Și legislație avem și pe Legea nr.18 /1991, și pe Legea nr.101/ 2010.

Deci, din punctul acesta de vedere, eu cred că soluția nu este decât una temporară până la intrarea, așa cum a spus Guvernul, corect, de data aceasta, în punctul de vedere, care spune: numai până la ameliorarea capacităților productive ale solurilor respective; atât. Iar textul de lege trebuie adaptat la forma prezentată de Guvern, să știți. Pentru că, altfel, lasă loc de interpretări pentru cei care solicită Ministerului Agriculturii și Ministerului Mediului acele certificate pentru dobândirea sau dovedirea faptului că terenul este neproductiv.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat, în numele Grupului parlamentar al PNL, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Anton Doboș:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Grupul parlamentar al PNL din Camera Deputaților susține cadrul legal pentru scutirea de la plata impozitelor pe terenul agricol a proprietarilor de terenuri arabile poluate sau degradate, pe perioada cât durează ameliorarea acestora.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Alte luări de cuvânt, vă rog frumos? Nu mai sunt, la dezbateri generale.

Are caracter ordinar, nu are amendamente; o singură luare de cuvânt. Am făcut o excepție. Aa, a fost Sfânta Marie, fac și a doua excepție, pentru o sărbătorită. Nu răspunde de Sfântul Ion, dar răspunde de Sfânta Maria, așa că, doamna deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Andreea-Maria Paul:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Partidul Democrat Liberal susține orice măsură de relaxare fiscală, însă, atrag atenția că ea se atașează unui șir foarte lung de modificări fiscale care au creat un adevărat haos.

Din păcate, numărul modificărilor fiscale se ridică la 119. Dintre acestea, cea mai mare parte s-au luat în ultimele 16 luni de guvernare, sub USL; 17 modificări pe Codul fiscal și 11 pe Codul de procedură fiscală, ceea ce nu face altceva decât să genereze o adevărată furtună fiscală și haos, impredictibilitate, de care fug și investitorii și locurile de muncă.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Alte luări de cuvânt? Nu mai sunt.

Raport fără amendamente, conform lui 106, merge la votul final.

Dragi colegi, nu mai avem, așa cum spunem noi, parlamentarii, adoptate, avem numai respingeri.

Declar ședința de plen de astăzi închisă aici.

La ora 6,00, 18,00, 6,00 post meridian începe sesiunea dedicată întrebărilor și interpelărilor.

Ne vedem mâine-dimineață, la ora 10,00 și la ora 9,30 întâlnirea cu liderii, cu președinții de comisii. La ora 9,00, cu președinții de comisii; parlamentarii, indiferent de culoarea politică.

O zi frumoasă vă urez!

 
    Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  

După pauză

       

În continuare, lucrările au fost conduse de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Oltean:

Doamnelor și domnilor colegi,

Dați-mi voie să declar deschisă ședința consacrată prezentării pe scurt a interpelărilor adresate membrilor Guvernului Victor-Viorel Ponta.

Așa cum știți, interpelările se prezintă pe scurt, durata regulamentară pentru prezentarea unei interpelări este de maximum 3 minute.

O parte dintre colegi au preferat să le depună în scris. Am să-i rog pe cei care sunt prezenți în sală și doresc să le prezinte, atunci când sunt invitați la microfon, să vină și să o facă.

O s-o rog pe doamna deputat Andreea Paul să poftească la microfon, pentru a-și prezenta interpelarea. Și-l rog pe domnul Tinel Gheorghe să se pregătească.

 
Video in format Flash/IOS   Tinel Gheorghe

Bun. O să-l rog pe domnul Tinel Gheorghe să poftească, până când doamna deputat își pregătește materialul.

Vă rog, domnule coleg, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Tinel Gheorghe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Interpelarea pe care am făcut-o Guvernului României, în special ministrului agriculturii, se referă la faptul că în 2002, printr-o hotărâre de Guvern, la propunerea fostului ministru de atunci al agriculturii, care nu este altul decât socrul actualului prim-ministru de astăzi, 8.700 de hectare de teren agricol în Balta Ialomiței și din administrarea Agenției Domeniilor Statului au fost trecute în administrarea Consiliului județean Ialomița.

Ulterior, procesele de retrocedare, atât pe Legea nr.18, Legea nr.1, Legea nr.247/2005 și, iată, mai nou, și acum, pe asumarea răspunderii Guvernului, în primăvară, au exceptat această suprafață de la retrocedare către foștii proprietari abuziv deposedați, până la nivelul anilor ’61-’62 și interpelarea se referă la faptul dacă Guvernul actual, în speță Ministerul Agriculturii, ia în calcul trecerea acestei suprafețe de la Consiliul județean Ialomița la Agenția Domeniilor Statului și punerea la dispoziție a suprafeței pentru retrocedare, dat fiind faptul că numai la mine în Colegiul nr.4 Urziceni, sunt aproape 4 mii de hectare solicitate de foștii proprietari care nu au primit recompensa necesară.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Andreea-Maria Paul

Vă rog, doamna deputat Andreea Paul, să vă prezentați interpelarea, și-l rog pe domnul deputat Ion Marocico să se pregătească.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Andreea-Maria Paul:

Vă mulțumesc, domnule.

Proiectul de exploatare minieră de la Roșia Montană face obiectul acestei interpelări parlamentare. El se știe că a generat o dezbatere națională foarte puternică, dar nefundamentată, din păcate. Și, ca să trecem peste riscul unor dezbateri publice sterile, am înaintat o listă de zece întrebări premierului Victor Ponta și o menționez aici doar pe prima: care este viziunea Guvernului pentru crearea de locuri de muncă în Roșia Montană și în regiunea Munților Apuseni?

Repet, un șir de alte nouă întrebări dedicate acestei probleme sunt explicit prezentate în interpelarea parlamentară.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Oltean:

Și noi vă mulțumim, doamna deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Ion Marocico

Domnul deputat Ion Marocico și se pregătește doamna deputat Sanda Ardeleanu.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ion Marocico:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Interpelare adresată domnului Victor Opaschi, secretar de stat pentru culte.

Am fost sesizat de către domnul Mihai Cobziuc, paroh la Parohia Sf. Ilie Dărmănești II, județul Suceava, în vederea aprobării unei alocări financiare pentru continuarea lucrărilor de construcție a Bisericii din satul Dărmănești, județul Suceava.

Menționez că biserica respectivă a fost construită până la centură, iar zidurile acesteia se degradează din cauza intemperiilor, mai ales a înghețului și a dezghețului iarna, fapt pentru care refacerea acoperișului bisericii este imperios necesară.

Construcția a fost începută în anul 2003, devizul de lucrări și toate actele doveditoare au fost depuse la instituția pe care o conduceți, cu numărul de înregistrare 791 din 19.II.2013.

Vă rog să dispuneți ca răspunsul să-mi parvină în scris.

Vă mulțumesc. Ion Marocico, deputat din partea Uniunii Ucrainenilor din România.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat, vă mulțumim și noi.

 
Video in format Flash/IOS   Sanda-Maria Ardeleanu

O rog pe doamna deputat Sanda-Maria Ardeleanu să-și prezinte interpelarea și pe domnul Cristian-Constantin Roman să se pregătească pentru a avea aceeași intervenție.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Sanda-Maria Ardeleanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Și, cu permisiunea dumneavoastră, voi prezenta, foarte pe scurt, două interpelări - una adresată ministrului educației, domnului Remus Pricopie, pe problema măsurilor de încurajare a atașamentului tinerilor din Republica Moldova față de educația, cultura, spiritualitatea și valorile românești.

Stimate domnule ministru Remus Pricopie, vă aduc în atenție două dintre propunerile cu care organizații ale tinerilor din Republica Moldova au venit către mine în această perioadă, propuneri pe care m-am angajat să le susțin, considerându-le două măsuri concrete în vederea simulării atașamentului tinerilor moldoveni față de educația, cultura, spiritualitatea și valorile românești.

Prima dintre acestea vizează crearea, în cadrul Ministerului Educației Naționale, a unui birou special responsabil cu integrarea culturală și socială a studenților și elevilor basarabeni aflați la studii în România. Printre prioritățile acestui birou s-ar afla și regândirea sistemului de selecție pentru bursele acordate tinerilor din Republica Moldova.

Cea de a doua propunere constă în posibilitatea ca tinerii români care învață în afara granițelor țării, în special cei din Republica Moldova, să poată participa la olimpiadele școlare organizate în România.

Stimate domnule ministru Remus Pricopie, vă rog să-mi comunicați care este opinia ministerului pe care-l conduceți cu privire la cele două propuneri prezentate, precum și termenele concrete, în cazul în care Ministerul Educației Naționale le agreează.

Rog primirea răspunsului în scris și oral.

Cea de-a doua interpelare este adresată doamnei ministru Ramona Mănescu, ministrul transporturilor, și vizează utilizarea limbii franceze de către personalul Companiei Tarom pe cursele între țările francofone și România.

Stimată doamnă ministru Ramona Mănescu,

Vă aduc în atenție o realitate constatată atât de mine, în timpul deplasării delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Francofoniei de la Abidjan în luna iulie a.c., cât și de colaboratorii mei din țările francofone, și anume faptul că personalul Companiei Tarom de pe rutele ce leagă România de țările francofone, incluzând bineînțeles și Franța, nu este vorbitor de limbă franceză sau nu folosește și limba franceză în comunicarea pe durata transportului aerian de pasageri.

Vademecumul privind folosirea limbii franceze în organizațiile internaționale a fost adoptat la București în 2006 de către statele membre asociate și observatorii organizației internaționale a francofoniei, constituind un angajament politic de folosire a limbii franceze în organizațiile și instituțiile internaționale.

Având în vedere că Tarom este principala companie aeriană din România sub controlul ministerului pe care - cu onoare - îl conduceți, fiind convinsă că sunteți una dintre persoanele care înțeleg și militează pentru plurilingvism și pentru șansele de afirmare a tuturor limbilor Europei, inclusiv limba română, vă rog să dispuneți urgent respectarea prevederilor vademecumului privind folosirea limbii franceze, vademecum aflat în vigoare.

Rog primirea unui răspuns în scris și oral.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc foarte mult, doamnă deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Cristian-Constantin Roman

Invit pe domnul deputat Cristian-Constantin Roman să-și prezinte interpelarea și o rog pe doamna Liliana Mincă să se pregătească pentru a proceda în același mod.

Vă rog, stimate coleg.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Cristian-Constantin Roman:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Voi adresa interpelarea ministrului apărării naționale, domnul Mircea Dușa.

Obiectul este transferul unor terenuri din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Botoșani și în administrarea Consiliului Local al municipiului Botoșani.

Domnule ministru,

Supun atenției dumneavoastră un subiect transformat, în ultima vreme, dintr-unul pur administrativ într-unul de propagandă politică și în care este implicat direct și iresponsabil - aș spune eu - chiar ministerul pe care cu onoare îl conduceți.

Începând încă din anul 2005, odată cu reorganizarea Garnizoanei Botoșani, Primăria municipiului Botoșani, cu sprijinul Instituției Prefectului, au început unele consultări și demersuri către Ministerul Apărării Naționale pentru transmiterea unor bunuri imobile din domeniul public al statului în proprietatea municipiului Botoșani.

Aceste transferuri au fost motivate atât de necesitatea aplicării legislației reparatorii în domeniul proprietății, cât și de posibilitatea concretizării, din partea autorității locale, a unor proiecte de ordin social.

Concret, este vorba despre bunul imobil constituit din Cazarma 378 - 5,28 hectare de teren și de bunul imobil constituit în Cazarma 2697, în suprafață de 79,53 hectare de teren.

Prin Hotărârea nr.67 din 5 aprilie 2007, CSAT-ul a avizat favorabil aceste transferuri, condiționând reamenajarea, prin grija autorității locale, a unui poligon redus de artilerie, în Cazarma 333.

Urmare acestei hotărâri, primarul de atunci și Consiliul local al municipiului Botoșani și-au asumat obligația reamenajării poligonului amintit, asigurând din surse locale finanțarea investiției. Ea a fost realizată potrivit cerințelor și predată M.Ap.N. cu procesul-verbal de recepție nr.4918, încheiat în 10 martie 2010.

Ulterior, Ministerul Apărării Naționale, condus la acea dată de actualul viceprim-ministru, domnul Gabriel Oprea, și-a achitat doar parțial partea de angajament, în sensul că a transferat municipalității doar 5,28 de hectare de teren, blocând, totodată, din motive necunoscute, transferul diferenței de 79,53 de hectare.

Cu toate că, în acest moment, suprafața de teren este încă în administrarea M.ap.N. ea face obiectul unei propagande politice continue din partea actualului edil-șef al municipiului Botoșani, Ovidiu Portariuc, dumnealui organizând, în perimetrul respectiv, fără acordul M.ap.N. inclusiv manifestații cu caracter electoral.

Totodată, acesta a anunțat public, în sens propagandistic, că ar fi preluat deja de la M.Ap.N. suprafața de teren amintită, deși nu a fost încă adoptată o hotărâre în acest sens de către Guvernul României.

Precizez că personal susțin necesitatea realizării acestui transfer, cu atât mai mult cu cât în toți anii care au trecut, în calitate de prefect, m-am implicat direct în concretizarea sa.

Prin prezenta, vă solicit respectuos următoarele: să faceți publice motivele pentru care a fost blocat transferul suprafeței de 79,53 hectare de teren din domeniul public al statului și din administrarea M.Ap.N. în domeniul public al municipiului Botoșani, să faceți precizări oficiale privind posibilitățile de realizare a acestui transfer și să dispuneți măsuri prin adoptarea unei poziții oficiale față de implicarea unor bunuri aflate în administrarea M.Ap.N. în activități de propagandă politică.

Solicit răspuns scris și oral.

Deputat Forța Civică, Cristian Roman.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Liliana Mincă

Invit la microfon pe doamna deputat Liliana Mincă. Îi rog să se pregătească pe următorii colegi, dacă mai dorește cineva să susțină de la microfonul Camerei interpelarea adresată Guvernului.

Stimată colegă, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Liliana Mincă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cred că colegul meu, domnul Roman de la Botoșani, domnul deputat Roman, o să mă asculte, cum, de altfel, și colega mea, doamna Vass, și colegul meu Dalca și mai avem câțiva colegi.

În orice caz, revin la o interpelare pe care am făcut-o domnului ministru Cristian David, ministru delegat pentru românii de pretutindeni.

Obiectul interpelării mele, domnule ministru, după cum vă este titulatura, mă văd nevoită să vă amintesc, cu regret, că domnia voastră sunteți și ministru delegat al morților din frigiderele Europei. Și ei tot români sunt, să știți, domnule ministru.

Tăcerea de mormânt, cu care ați ales să tratați interpelarea mea pe care v-am adresat-o pe 18 iunie anul acesta, i-a edificat pe românii din țară, dar și din diaspora, asupra abnegației cu care vă îndepliniți atribuțiile ministeriale.

Morgile Europei sunt pline cu trupurile neînsuflețite ale românilor pe care familiile nu-și pot permite să-i repatrieze, iar domnia voastră, ca ministru delegat pentru românii de pretutindeni, dintre toate variantele onorabile, ați abordat o atitudine similară cu cea a consulului român din Italia. Tăcere, ignoranță, neputință - aș putea să spun - domnule ministru, că sunt calitățile dumneavoastră pentru că nu doriți, sub nicio formă, să sprijiniți familiile celor care sunt în morgile din Europa.

Înțelegând că alte activități, mai importante și mai urgente, nu v-au permis să răspundeți interpelării anterioare, revin, domnule ministru, cu câteva întrebări la fel de obiective ca cele din sesiunea parlamentară anterioară.

Având în vedere cele prezentate mai sus, domnule ministru, vă rog să binevoiți a răspunde la următoarele întrebări:

1. Există vreun act normativ prin care românilor decedați în străinătate să li se anuleze cetățenia și drepturile românești și astfel să se explice și disprețul funebru pentru românii abandonați în morgile Europei?

2. Aveți în lucru un proiect legislativ care să reglementeze clar problema repatrierii românilor decedați în țările de reședință sau această problemă nu reprezintă interes pentru ministerul pe care-l coordonați?

3. Când veți institui un fond de urgență pentru sprijinirea familiilor românilor decedați la muncă în străinătate sau cum veți soluționa această problemă?

Solicit răspuns în scris și oral.

Deputat Liliana Mincă, Circumscripția electorală nr.7 Botoșani, Colegiul uninominal nr.3.

Mulțumesc, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc și eu.

Țin să reamintesc membrilor Guvernului și primului-ministru că, în conformitate cu prevederile Regulamentului Camerei Deputaților, aceștia sunt obligați să răspundă întrebărilor și interpelărilor depuse de către membrii Parlamentului, în speță de către deputați.

Dacă mai sunt alți colegi în sală care doresc să-și susțină interpelări de la microfonul Camerei?

Dacă nu, atunci dați-mi voie să-i nominalizez pe aceia care au preferat să depună în scris, la secretariatul Camerei Deputaților, una sau mai multe interpelări.

Domnul deputat Daniel Iane a depus o interpelare în scris. Domnii deputați Cătălin Drăgușanu, Mircea Irimie, Cezar Cioată și Liviu-Bodgan Ciucă împreună au depus o interpelare.

Doamna deputat Ana Birchall, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Ovidiu-Cristian Iane, patru interpelări depuse în scris.

Domnul deputat Tudor Ciuhodaru, două interpelări depuse în scris.

Doamna deputat Camelia Bogdănici, două interpelări depuse în scris.

Domnul deputat Dumitru Niculescu, două interpelări depuse în scris.

Deputații Dorel Covaci, Aurel Vlădoiu au depus fiecare câte o interpelare la secretariatul Camerei Deputaților.

Domnul deputat Ion Eparu, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Liviu Laza-Matiuța, doamna deputat Ciofu Tamara-Dorina și domnul deputat Mircea Man, fiecare a depus câte o interpelare în scris la secretariatul Camerei Deputaților.

Cu acestea, stimați colegi, am epuizat lista celor care astăzi și-au pregătit interpelările pentru a le depune în scris sau pentru a le prezenta de la microfonul Camerei.

Vă mulțumesc pentru răbdarea de a urmări și acest episod al ședinței noastre de astăzi.

Vă doresc o seară bună tuturor!

Ne revedem mâine-dimineață la ora 8,30, la ședința consacrată declarațiilor politice.

Declar închisă ședința de astăzi.

Doamne ajută! O seară bună tuturor!

 
       

Ședința s-a încheiat la ora 18,17.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 23:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro