Plen
Ședința Camerei Deputaților din 9 septembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.102/16-09-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 09-09-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 septembrie 2013

3. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției (PL-x 205/2013). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 205/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Intrăm la punctul 6 pe ordinea de zi: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției.

Este lege organică. Mai avem un pic și intrăm în adoptare tacită.

Comisia juridică și Comisia pentru apărare au un raport de adoptare.

Guvernul României. Vă rog frumos, pentru ceilalți colegi care nu vă cunosc, să vă spuneți numele prenumele și funcția. Eu vă cunosc, nu mai am ce să comentez, dar pentru colegi, până se obișnuiesc cu dumneavoastră.

Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Florin Guran (subsecretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne):

În primul rând, bună ziua.

Numele meu este Guran Lucian, chestor principal, subsecretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Potrivit cadrului actual, lucrătorii Direcției Generale Anticorupție au competența să efectueze activități de prevenire și descoperire, precum și actele de cercetare penală dispuse de procurorul competent privind infracțiunile prevăzute de Legea nr.78/2000, cu completările ulterioare, fapte săvârșite de către personalul Ministerului Afacerilor Interne.

Prin Ordonanța de urgență nr.59/2013 se acordă competență materială generală lucrătorilor specializați ai Direcției Generale Anticorupție din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pentru a efectua, în condițiile prevăzute de lege, activități de prevenire și descoperire, precum și actele de cercetare penală dispuse de procurorul competent privind infracțiunile prevăzute de Legea 78/2000, cu modificările și completările ulterioare.

În considerarea celor anterior menționate, vă rog să adoptați Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 în forma propusă de comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnule subsecretar de stat, o să am o singură rugăminte la dumneavoastră. Având în vedere că este adoptare tacită peste câteva zile, acesta este un motiv pentru care accept un subsecretar de stat să vină să susțină un proiect de lege.

a fost o perioadă în care veneau directorii. Eu nu am fost de acord cu acea perioadă. E pentru prevenirea și combaterea corupției, înțeleg acest lucru, dar vă spun că dacă a doua oară se mai întâmplă și la Ministerul de Interne și în altă parte, este o chestiune pe care eu o dezavuez total, și eu și colegii mei. Sunt suficient de mulți secretari de stat care sunt puși în funcție, pentru că un Guvern a fost votat de Parlamentul României. Și au obligația să vină în Parlament să susțină proiectele de legi. Dacă nu, atunci desființăm secretarii de stat și rămânem numai cu miniștrii și scoatem această obligație, facem videoconferință.

Cu tot respectul pentru dumneavoastră și pentru funcția pe care o aveți, știu că vă ocupați de această zonă, dar totuși suntem în Parlamentul României. Asta este rugămintea mea personală la colegii dumneavoastră. Și am făcut-o ca să rămână pe stenogramă, că poate colegii mei nu-și aduc aminte. Aici nu e Televiziunea Română, nu suntem la carul de știri, suntem în Parlamentul României. Este obligația ministrului să delege un secretar de stat ca să fie prezent la lucrările de astăzi.

Vă mulțumesc foarte mult.

Liderul Grupului parlamentar al PDL, domnul Toader.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Se pregătește un reprezentant al celor două comisii care sunt sesizate în fond.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Mulțumesc, domnule președinte,

Referitor la ce i-ați spus domnului de la Direcția Generală Anticorupție, bateți pe cine nu trebuie. Vorbiți cu ministrul. El este obligat. Dânsul este trimis și răspunde ordinului, că și eu am lucrat la ministerul ăla și nu pot să spui "Nu vin." Dar, aveți dreptate, așa este corect, să vină cel care este prevăzut de lege și de Constituție, până la urmă, să vină să apere inițiativele legislative ale Guvernului.

Să mă întorc la temă.

Este foarte importantă această instituție. Întâmplător, eram în ministerul acela când s-a creat. Rolul acestei instituții era de protecție din toate punctele de vedere a lucrătorilor din Ministerul de Interne în zona administrației locale, sigur și în verificarea și până la urmă trimiterea în judecată a infractorilor, era ca o competență la cei... direct a celor din Ministerul de Interne și la nivelul prefecturilor.

Trecerea spre zona administrației locale... ne întrebăm două lucruri pe care cel care a vorbit de la tribună în numele ministerului nu ni le-a explicat, sunt convins că nu explică nici legea: care este competența față de DNA? Știți foarte bine că orice primar și orice funcție publică care încalcă o...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Liderul Grupului parlamentar al PDL, știți foarte bine, domnule Toader, aveți dezbateri generale în care puteți să ridicați aceste chestiuni. Domnul subsecretar de stat vă va răspunde. M-ați rugat pe procedură, și eu vă respect, dar nu intrați în fondul problemei, vă dau cuvântul să vorbiți dumneavoastră sau un vicelider cât doriți dumneavoastră, mai ales că aveți și o experiență în această zonă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

E în regulă.

Da. Domnule președinte, vreau să motivez solicitarea de retrimitere la comisie.

Și așa cum am stabilit în întâlnirile anterioare și în plen, domnule, nu cereți retrimiterea la comisie că vreți voi s-o retrimiteți. Și am vrut să justific de ce e nevoie să solicit retrimiterea la comisie. Am început un preambul poate mai lung, dar asta este.

nu sunt stabilite competențele diferențiate între DNA și DGA și, cu atât mai mult, știți foarte bine că ofițerii care sunt activi în cadrul Direcției Generale Anticorupție pot fi luați de orice procuror, în orice cauză, chit că este DNA, chit că este Procuratura Generală de pe lângă Curțile de Apel sau Înalta Curte. Dar nu este stabilit cine face: un primar care primește o sesizare sau un consilier local? Ea este, prin atributul ei, la Direcția Generală Anticorupție, o parte, cum spunem noi aici, sau la Direcția Națională Anticorupție, dacă e un anumit plafon și se vor suprapune competențele și n-am stabilit dacă DNA a ajuns într-o situație în care este sugrumată de aceste infracțiuni pe zona administrației locale. Mi-e să nu facem mai mult rău.

Și solicit retrimiterea la comisie chiar dacă...sigur este acel termen fatidic că trece tacit, dar mai bine să nu treacă prin votul nostru un lucru foarte prost făcut.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnul Márton Árpád, viceliderul Grupului parlamentar al UDMR.

Domnule vicelider, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte, eu nu sunt de acord să retrimitem ca să treacă tacit ceea ce eventual nu este bun. Dar ar fi bine, chiar dacă n-a reușit să vină un ministru sau un secretar de stat, totuși să ni se explice despre ce este vorba. Eu am fost foarte atent.

Ne-a fost prezentat că până acum era în vigoare o ordonanță care conținea un lucru. Era nevoie să fie modificat și prin modificarea adusă și a fost prezentat același lucru care a fost prima dată prezentat. Adică, s-a modificat ca să fie exact același. Să nu vorbim de faptul că această ordonanță mai conține și niște articole din Codul penal.

Ca atare, cum doriți, când intervin încă o dată mai pun întrebarea, dar totuși ar fi bine ca să ni se explice exact și clar ce a fost în ordonanța care a fost modificată prin această ordonanță și ce s-a schimbat. Pentru că în comisie nu s-a schimbat nimic, s-a propus adoptarea acestei ordonanțe, așa cum ne-a prezentat Guvernul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Bun. Eu am înțeles ce spuneți dumneavoastră. Sunt două teme diferite: una, retrimiterea la comisie, cea de-a doua, întrebările pe care dumneavoastră le-ați ridicat. Eu rămân la principiul pe care l-am susținut întotdeauna: indiferent că suntem prima Cameră sesizată, trebuie să ne păstrăm caracterul de dezbatere și să nu lăsăm ca un proiect de lege să meargă pe adoptare tacită. Sunt foarte mulți colegi, a fost în comisie, puteau să facă amendamente, care erau respinse. Aici, asta este opinia mea personală, pentru păstrarea rolului parlamentarismului în societatea românească.

Din partea comisiilor sesizate în fond.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader (din bancă):

Mai întâi trebuie să supuneți la vot retrimiterea la comisie a proiectului de lege.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Corect. Aveți dreptate. Sunt de acord cu dumneavoastră.

Vă rog frumos să vă pregătiți cartelele pentru propunerea liderului Grupului parlamentar al PDL, de retrimitere la comisie.

(Din sală i se spune că nu funcționează sistemul de vot.)

Funcționează? La mine nu funcționează.

Am spus, a căzut lumina, și colegii noștri care se ocupă de energia electrică, că de-aia am și întârziat...Gata, funcționează. Acum funcționează. Am intrat pe backup.

Bun. Haideți să facem, ca de obicei la un vot de genul ăsta, un vot de control și după aceea... sau îl facem direct? Cum doriți? Direct.

Bun. Propunere de retrimitere la comisie. Termen 24 de ore, dacă se retrimite.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

43 de voturi pentru, trei abțineri, 100 de voturi împotrivă.

Propunerea dumneavoastră a fost respinsă.

Domnule vicepreședinte, aveți cuvântul, în numele celor două comisii, Comisia juridică și Comisia pentru apărare, sesizate în fond, să prezentați raportul comun. Vă rog frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au fost sesizate spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil inițiativa legislativă, cu observații și propuneri, conform adresei nr.532 din 12 iunie 2013.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea unor acte normative în scopul extinderii competențelor Direcției Generale Anticorupție din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin stabilirea acesteia ca structură de poliție judiciară specializată pentru prevenirea și combaterea corupției.

Scopul inițiativei legislative este acela de a extinde competențele Direcției Generale Anticorupție în întregul sector public, acordând competențe materiale generale lucrătorilor specializați ai direcției pentru a efectua activități de prevenire și descoperire, precum și actele de cercetare penală dispuse de procurorul competent privind infracțiunile prevăzute de legea nr.78/2000, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile art.61 și ale art.63, membrii Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au examinat în ședințele din 18 iunie 2013 și 3 septembrie 2013 inițiativa legislativă, expunerea de motive, avizul Consiliului Legislativ și avizul Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

Din numărul total de 26 de membri ai Comisiei juridice, de disciplină și imunități au fost prezenți la lucrările comisiei 17 deputați, și din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, au fost prezenți 21 de deputați din totalul de 24.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii sesizate în fond au hotărât cu unanimitate de voturi să propună plenului Camerei Deputaților un raport comun de adoptare, în forma prezentată de inițiator.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Revenim. Acum intrăm în dezbateri generale. Grupurile parlamentare.

Domnul deputat Mircea Toader, liderul Grupului parlamentar al PDL.

Aveți cuvântul, vă rog frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Sigur că am sperat prin procedură să putem să modificăm. Nu avem această șansă. Eu mai mult am să explic necesitatea modificării acestei ordonanțe și sper ca reprezentantul ministerului să o facă în Senat, să stabilească foarte clar care sunt competențele, până la ce nivel. și trebuie să mai spunem și un eventual abuz, să nu cumva să se creeze un abuz foarte simplu, în care avem un primar, nu ne plac ochii lui, iar face o sesizare și începem acum să-l anchetăm în tot felul de situații, după care ne pare rău, n-ai făcut nimic, dar te-am chinuit vreun an de zile.

Deci vreau în mod clar...sigur că o să stabilim și cu colegii noștri de la Senat, să fie competențele foarte clare, nivelul, care este modalitatea de lucru, iar dacă ar fi, prin absurd, ca toate plângerile pe care le face eventual un prefect sau oricine la adresa unui consilier local, a unui primar sau cineva din administrația locală... vă dați seama, sunt zeci de mii de oameni. Ne-ar trebui ca această instituție să fie foarte mult lărgită, ca să nu spun extraordinar de mult lărgită. Mai ales că, așa cum v-am spus, foarte mulți dintre ofițerii DGA sunt luați, pentru competența și profesionalismul lor, sunt luați în cauze care nu au nicio legătură cu Ministerul de Interne. Am să dau un singur exemplu: toată problema cu taximetrele de la Otopeni au făcut-o ofițerii DGA.

Deci, cred că, domnule comisar-șef, sau chestor, n-am înțeles ce sunteți, domnule comisar-șef, vă rog foarte mult să încercați să stabiliți niște competențe, atunci când se discută în Senat, să știm până la ce nivel se poate merge, fiindcă altfel va apărea o suprapunere în care nu mai știm cine și pe care.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

La dezbateri generale nu mai sunt alte luări de cuvânt.

Domnule subsecretar de stat, vă rog frumos să răspundeți la o parte din întrebări. Eu cred că e cel mai bine așa.

Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Florin Guran:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

O să încerc să fiu scurt, dar concis în expunerea mea.

În primul rând, de ce competență generală dată Direcției Generale Anticorupție?

În primul rând, Direcția Generală Anticorupție este singura instituție care desfășoară activități de prevenire, la ora actuală, în România. Nu există nicio altă instituție care să desfășoare activități de prevenire pe acest segment.

Legat de competența de cercetare, aceasta este strict stabilită de Codul de procedură penală și, așa cum rezultă și din expunerea de motive, polițiștii din cadrul Direcției Generale Anticorupție, polițiști specializați pe fapte anticorupție, vor executa activitățile dispuse de procurori. La această oră, dumneavoastră știți foarte bine că avem procurori în cadrul tribunalelor care desfășoară activități pentru faptele de corupție. De asemenea, există procurori pe lângă Curțile de Apel care au competențe legate de o anumită calitate a persoanelor și, bineînțeles, Direcția Generală Anticorupție.

Polițiștii Direcției Generale Anticorupție vor veni în sprijinul procurorilor de pe lângă parchete, de pe lângă tribunale, pentru acele cauze care sunt date în competența lor și în sprijinul procurorilor de pe lângă parchetele de pe lângă Curțile de Apel, pentru acele anchete care sunt date în competența acestor instituții.

În opinia noastră, nu există o suprapunere de competențe, nici n-are cum să fie, procurorii nu vor executa ei de la sine anchete decât în baza dispozițiilor date de către magistrați.

Consider că am răspuns la această întrebare. Dacă mai sunt...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Márton Árpád. După care, domnul Mircea Toader. Da? Am înțeles bine.

Domnul Árpád.

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Mulțumesc pentru răspuns.

Într-adevăr, m-am luminat. Cam bănuiam eu că despre asta este vorba. Adică s-au extins competențele acestei autorități. M-am și mirat. Este o autoritate care previne, nu știu polițistul cum poate să prevină actul de corupție, dar, în orice caz, este o idee interesantă?!

Și încă ceva. Procurorii anchetează nu din dispoziția judecătorilor, după cunoștințele mele.

Ca atare, se pare că nici procedura nu e prea bine cunoscută. Poate de aceea s-a solicitat această extindere, care cel puțin mie mi se pare o extindere prea generoasă, că dacă ai prea mult de lucru, atunci nu ai cum să-ți faci bine treaba. Sau îți faci treabă atunci când n-ai, ca să-ți justifici existența. Cel puțin după expunerea pe care am auzit-o.

În mod evident, vă spun, eu m-am luminat, dar punctul de vedere al grupului nostru parlamentar va fi prezentat de domnul Máté András.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Toader.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ce ne-a explicat domnul comisar-șef n-ar nicio legătură cu ce am întrebat eu. Și, astăzi, așa cum prevede statutul special al celor care lucrează în Ministerul de Interne, cei care sunt din secția judiciară sau cu atribuțiuni judiciare, indiferent în ce zonă sunt, sunt preluați de procurori, nici n-are voie să spună nu mă duc, nici măcar șeful lui nu poate să spună, nu ești de acord să te duci în cauza asta, în orice cauză care are caracter penal.

Direcția Generală Anticorupție rezolvă tot ceea ce se referă la infracțiunile făcute de cei din Ministerul de Interne, un polițist, orice ar fi, mită sau indiferent de infracțiunea pe care o face cel de la Ministerul de Interne. Și acum se pune problema că aceeași instituție, sigur, sub supravegherea procurorilor..., că este instituție care nu desfășoară activități extrapenale decât sub directa jurisdicție și responsabilitate a procurorului, indiferent cum este.

Deci, eu cred că trebuie să se stabilească foarte clar până la ce nivel se duce această direcție pe zona locală. Se duce pe zonă de corupție, se duce pe zonă de fals intelectual, se duce pe orice. Deci, vă dați seama că sunt foarte multe infracțiuni, nu numai cele din 78, care sunt și în competența foarte clară a Direcției Naționale Anticorupție și este foarte bine să stabilim. Că, altfel, fie că nu se poate asigura în mod clar și competent cercetarea, fie că la un moment dat o să fie sufocați, fie că o să se plângă DNA-ul sau ne trezim cu o "bătaie" între DNA și DGA, pe anumite cauze, cum o știu din experiență. La Galați bate DIICOT-ul pe DNA și, până la urmă, un dosar stă de opt ani de zile și nu se știe cine până la urmă trebuie să-l instrumenteze.

Și cred că ceea ce am propus eu, și-i rog pe responsabili, la Senat, să se spună clar competența, la ce nivel, ca, până la urmă, dacă te trezești că vine la administrația locală un polițist de la Direcția Generală Anticorupție, spune "Domnule, pentru ce vii aici?", "Domnule, am sarcină să te controlez să văd câte găini ai tăiat". "Domnule, stai așa, că nu e competența dumitale". "Nu știu, domnule, am dreptul să te controlez oriunde".

Și, pe de o parte, în afară de spiritul ăsta care e ceva mai glumeț, cred că este corect să știm și noi și cei din administrația publică locală care este competența instituției ca atunci când vine să putem să punem la dispoziție tot ceea ce este solicitat de aceștia.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Ca o excepție de la regulă, domnul Tinel Gheorghe. Adică vrea să ia cuvântul.

Domnule, nu, dar el a fost cel care a protestat dacă luau doi cuvântul din partea grupului și, atunci, pe protestul domniei sale, să-i dăm cuvântul.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Mulțumesc pentru excepție. Nu se va mai întâmpla, însă este ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Îmi mai spăl și eu din păcate, că am întârziat. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Este foarte importantă această lege, pentru că în text, așa cum este textul propus, Direcția Generală Anticorupție, la art.1 alin.(4), este structură a Ministerului Afacerilor Interne, cu personalitate juridică, specializată pentru prevenirea și combaterea corupției. Generalizarea atribuțiilor pentru tot ceea ce înseamnă corupție, încălcarea sau suprapunerea de atribuții cu alte structuri specializate reglementate în ultimii 12 ani de zile, ne duce pe noi cu gândul că dumneavoastră încercați, acum, să vă faceți un mic DNA din această structură. Or, ele ar trebui lămurite clar, până la ce nivel de competență, că aveați posibilitatea să transferați, să detașați de la Poliția judiciară la DNA o parte din lucrători, pe 6 ani de zile, cum spune Ordonanța nr.43, sau la parchetele pe lângă tribunale.

Deci, din punctul acesta de vedere, nu putem să invocăm: domnule, stai, să vedeți că volumul este foarte mare de muncă iată unde ne conduce, trebuie să mai creăm o structură; ea a fost gândită exclusiv la nivelul lui 2005 pentru partea de administrație, de Interne; lucrătorii de acolo să fie verificați: domnule, hai, să nu mai venim cu altă structură, să creăm noi una. Acum, venim dintr-odată, după 10 ani, aproape 10 ani, și spunem: domnule, lărgim competențele, structuri care nu fac altceva decât să se calce pe bătături. Pentru ce? Cine are interesul acesta? Eu întreb și răspunsul ar trebui să ni-l dea domnul comisar-șef, să ne spună: domnule, unde vă duceți cu competențele, că în text nu le aveți reglementate, domnule comisar-șef, să știți. Lasă loc de discuții.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Chestor-șef, să știți; chestor, chestor, comisar este un pic mai jos. Vă ține minte după aceea și ... viața e complicată.

din sală:

Cum sunt chestorii la Cameră!

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Chestorii de la Cameră sunt chestori, nu sunt chestori-șefi. Dacă vreți, îi facem și pe cei de la Cameră chestori-șefi. Aia ne-ar mai trebui, chestori-șefi la Cameră.

Bun. Dacă nu mai sunt luări de cuvânt, pe dezbateri generale. Nu mai sunt.

Dragi colegi, vă informez, conform lui 106 din regulamentul nostru, nefiind amendamente admise sau respinse, are caracter organic, oricum, trebuie să meargă mâine la votul final.

Intrăm la următorul proiect. Domnule chestor-șef, vă urez o zi frumoasă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 23:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro