Plen
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.113/08-10-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 30-09-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2013

8. Dezbaterea Propunerii legislative privind definirea spațiului rural național (Pl-x 208/2013). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 208/2013

   

Domnul Viorel Hrebenciuc:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

La punctul 8, avem Propunerea legislativă pentru definirea spațiului rural național.

Domnul Almăjanu din partea...

dacă din partea inițiatorului dorește cineva? Nu.

Domnul Almăjanu, din partea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marin Almăjanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

La întocmirea prezentului raport, comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul negativ al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Fac precizarea: Camera Deputaților este prima Cameră sesizată.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare, stabilirea criteriilor necesare definirii spațiului rural național, în scopul îmbunătățirii situației sociale și economice a locuitorilor din zonele rurale.

Se propune ca spațiul rural să fie format din suprafața administrativ-teritorială a comunelor, a satelor aparținătoare orașelor și a unităților administrative cu populație de până la 25.000 de locuitori care îndeplinesc mai puțin de jumătate din indicatorii cantitativi și calitativi minimali de dezvoltare urbană, conform Legii nr.351/2001 privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului național, cu modificările și completările ulteriore.

Potrivit prevederilor art.61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, comisia a examinat propunerea legislativă în ședința din 24 septembrie 2013.

În urma examinării intervenției legislative și a opiniilor exprimate de către membrii comisiei, s-a hotărât cu unanimitate de voturi să se supună plenului Camerei Deputaților respingerea Propunerii legislative privind definirea spațiului rural național.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule Gheorghe Tinel.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Dacă inițiativa asta legislativă ar fi venit în 2002-2003 ar fi fost excepțional, pentru că ar fi schimbat foarte mult fața spațiului rural. Poate că, într-adevăr, am fi putut să punem în practică multe din proiectele pe care n-am putut să le derulăm nici pe PNDR, nici pe dezvoltare regională. Din păcate, însă acum am acceptat în perioada de preaderare criteriile Legii nr.2/1968 al modului de organizare administrativ-teritorială și nu putem acum, după ce am încheiat un exercițiu bugetar, 2007-2013, să venim să spunem, pardon, ne răzgândim, mediul rural, spațiul rural îl ducem până la 25.000 de locuitori, unități administrativ-teritoriale, și cred că aici este părerea noastră de rău. Nu știu dacă putem negocia, dacă putem..., dar argumentele care au stat la baza fundamentării acestui act normativ sunt corecte, să știți, sunt reale și sunt... vin din realitatea concretă a spațiului nostru rural.

Din păcate, așa cum am spus, momentan nu avem cum să aprobăm un astfel de act normativ.

Grupul parlamentar al PDL nu susține această inițiativă.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă rog, domnule ministru Cseke.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cseke Attila-Zoltán:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Aș vrea să reiterez în plen ceea ce am discutat și în comisie.

Este o propunere legislativă cu foarte inițiatori, din foarte multe formațiuni politice din Parlamentul României, și aceasta este legea despre care s-a vorbit foarte mult în spațiul public ca fiind legea prin care unele orașe vor fi declasificate în comune. Motivația acestei legi, pentru că aceasta este importantă, este cu totul altceva și trebuie să o discutăm, și Ministerul Agriculturii, în primul rând, și Guvernul trebuie să facă demersurile ca această situație să nu mai existe pentru viitorul program bugetar european.

PNDR-ul, Planul Național de Dezvoltare Rurală, care se va încheia în curând, satele care aparțin prin organizarea administrativă de orașe sau municipii nu beneficiază de posibilitatea depunerii unor proiecte cu finanțare europeană și cofinanțare națională sau proprie, pentru că la un moment dat așa s-a negociat. Cu ce este vinovat un sat care aparține de o comună și nu se poate dezvolta pe anumite proiecte europene, față de un alt sat limitrof, dar care aparține de o comună, și nu de un oraș? Și atunci, inițiatorii au avut în vedere o posibilitate, o soluție legislativă.

Sigur, noi și în Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic am discutat și probabil nu aceasta este soluția, ca printr-o lege să rezolvăm această problemă. Dar, problema rămâne și trebuie rezolvată. Acestor sate care aparțin de orașe, care au fost în 1968 arondate unor orașe, din punct de vedere administrativ, trebuie să li se acorde șansa să depună și ele proiecte pentru finanțare europeană, nu numai satelor care aparțin de comune. Acest lucru poate fi, credem noi, negociat în dezbaterile cu Comisia Europeană și cerem Ministerului Agriculturii și Guvernului ca în aceste negocieri să introducă posibilitatea ca aceste sate să poată să depună proiecte pe finanțare din Programul Național de Dezvoltare Rurală. Acesta este motivul pentru care inițiatorii au făcut această lege.

Încă o dată, poate nu este soluția cea mai bună, dar problema rămâne și problema trebuie rezolvată în sprijinul comunităților locale.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc, domnule Cseke.

Domnule Dobre, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Victor Paul Dobre:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

ambii antevorbitori au spus o serie de lucruri și ele așa sunt, dar, proiectul de lege care ne-a fost prezentat este în contradicție cu cadrul legislativ general și, în același timp, trebuie să recunoaștem că avem o serie întreagă de probleme: noi avem orașe de 4000 de locuitori, comune de 20.000 și municipii de 11.000.

Asta a fost o situație pe care am moștenit-o și încă n-am corectat-o. Ceea ce cred însă că este important, angajamentul Ministerului Agriculturii și al Guvernului de a reglementa chestiunea pe care o menționa domnul deputat Cseke, respectiv situația satelor care sunt componente ale orașelor.

În România, de asemenea, avem o problemă, în general situația orașelor mici a fost, este și în continuare va fi dificilă.

Această propunere vrea să rezolve, din păcate, nu o poate rezolva și bineînțeles noi nu vom vota acest proiect de lege. grupul PNL, dar am reținut ca și ceilalți colegi angajamentul Ministerului Agriculturii pentru a reglementa această chestiune pentru viitorul buget al Uniunii Europene.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Da. Vă mulțumesc, și eu.

dacă mai dorește cineva? Nu.

Nefiind amendamente, proiectul de lege trece la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 octombrie 2019, 17:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro