Constantin Rădulescu
Constantin Rădulescu
Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 29-10-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.49 Constantin Rădulescu - considerații pe tema privatizării CFR Marfă;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Constantin Rădulescu:

Moțiunea depusă de colegii din PP-DD și PDL nu este altceva decât exercițiul politic oportunist, dar oarecum firesc al opoziției, pe o temă fierbinte, din care semnatarii doresc să atragă doar beneficii electorale.

Indiscutabil PDL-ul, secondat de o parte a PP-DD, nu putea rata o astfel de oportunitate, cu speranța că moțiunea s-ar transforma într-o lovitură puternică dată USL și în același timp să aducă PDL-ului o oarecare revenire în sondajele de opinie, măcar la 7-8%, nu de alta, dar se apropie alegerile europarlamentare și cele prezidențiale și nu este bine să te afli atât de jos în sondaje, pentru că nu te mai găsesc alegătorii. Până aici totul pare a fi în regulă.

Textul moțiunii în discuție este, însă, de fapt, un amestec patetico-literar presărat cu date și cifre legate de istoricul privatizării CFR Marfă, astfel încât la o primă lectură să pară cât mai bine fundamentată. Doar că, la o lectură mai atentă, ne dăm seama, pentru cine vrea cu adevărat să-și dea seama, că, așa cum de altfel ne-a obișnuit, PDL-ul uită să spună și ce trebuie, nu numai ce nu trebuie. Mai exact, în cazul de față, PDL uită să spună cum s-a ajuns în situația ca CFR Marfă să necesite privatizarea. Uită să spună că ultimul an în care CFR Marfă a înregistrat profit a fost în 2007, cu un câștig de 6,12 milioane de lei, în scădere cu 85,7% față de anul precedent, potrivit datelor Ministerului Finanțelor.

Apoi, CFR Marfă a înregistrat pierderi de 169,44 milioane de lei în 2008, de 341,95 de milioane de lei în 2009 și de 535,26 de milioane de lei în 2010.

Cu alte cuvinte, pierderi din ce în ce mai mari în guvernarea cui? Nu cumva tocmai a PDL-ului, care acum plânge cu lacrimi de crocodil de grija salariaților de la CFR Marfă? Adică, după ce oamenii PDL-ului au adus această companie în pragul falimentului, aceiași oameni din PDL se fac că nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase, întinzând degetul acuzator spre USL, iar dacă nu ar fi fost USL-ul, ar fi găsit ei spre cine să întindă degetul acuzator, pentru că la asta sunt ei, de fapt, experți: la acuzări de tot felul.

Păi, nu era mai bine ca degetul ăla acuzator să-l fi pus PDL-iștii la muncă atunci când erau la putere, astfel încât acum să ne fi bucurat de o companie CFR Marfă înfloritoare și nu să ne facem probleme pentru o companie adusă în pragul falimentului tot de dumnealor?!

De ce uită PDL-ul că în 2010 CFR Marfă a disponibilizat 6.400 de angajați, rămânând la 31 ianuarie 2011 cu 10.780 de salariați, din care 3.000 au primit decizii de disponibilizare în perioada aprilie-august 2011? Prin urmare, în mai puțin de un an CFR Marfă a dat afară peste 50% din salariați.

Și cu toate acestea, pierderea financiară a CFR Marfă în primele 9 luni ale anului 2011 a existat în continuare, fiind doar mai mică cu 65 % fată de perioada similară a anului 2010. Dar, atenție!, mai mică în condițiile în care au fost dați afară mii de lucrători de la CFR Marfă. Ministrul Transporturilor de atunci era doamna Anca Boagiu, membru marcant al PDL, care afirma cu emfază că: "... acum culegem roadele, dacă putem spune roadele, procesului de restructurare", și mai departe: " ...cu 65% și-a redus pierderile CFR Marfă și, mai mult decât atât, începând cu luna iulie 2011, merge pe profit".

Declarațiile ministrului transporturilor, Anca Boagiu, erau cu atât mai surprinzătoare cu cât, la mijlocul lunii august 2011, dintr-un proiect de hotărâre de guvern, Guvern PDL din care evident făcea parte și doamna Anca Boagiu, reieșea că pierderile CFR Marfă ar putea crește în anul 2011 la 192 de milioane de lei (cca 45 de milioane de euro), sumă care a fost chiar depășită. Și încă ceva, dincolo de trimiterea în șomaj sau în pensie forțată a peste 50% dintre salariații CFR Marfă, celor rămași în activitate li s-a redus programul de lucru de la cinci zile la patru zile pe săptămână, cu reducerea corespunzătoare a salariului angajaților cu 20%, măsură semnalată la vremea respectivă de către CNS "Cartel ALFA", printr-un comunicat de presă, ca fiind ilegală. Și de-aia n-a mai putut PDL. Asta era grija PDL-ului față de angajații CFR?

Păi, stimați colegi de la PDL, poate că tăcerea ar fi de aur în cazul dumneavoastră, însă noi suntem aici și pentru a le reaminti românilor că depuneți moțiuni ipocrite după ce ați adus țara într-o stare jalnică din care, după cum se poate observa de orice om de bună-credință, este foarte, foarte greu să ieșim la lumină. Dar va trebui să ieșim, însă nu cu o opoziție agresivă, uitucă și rău-intenționată.

De ce agresivă? Vă rog să revedeți limbajul folosit.

De ce uitucă? Sper că am lămurit mai sus, măcar în parte, această problemă.

Dacă așa crede PDL-ul că va convinge pe cineva că este bine intenționat, introducând astfel de moțiuni, cum este cea în discuție, pline de inexactități și mai ales de omisiuni, prezentând de fapt o situație falsă, în cazul de față asupra privatizării CFR Marfă, se înșeală amarnic.

Se pare că PDL-ul nu se poate dezbăra în niciun fel de năravul de a prezenta doar ce îi convine.

Cred că Guvernul Ponta nu a greșit în decizia luată cu privire la reluarea procedurii de privatizare a CFR Marfă, cu atât mai mult cu cât în 25 octombrie 2013 Guvernul Ponta și delegația FMI au convenit la Palatul Victoria să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele și cauzele care au împiedicat finalizarea procesului de privatizare.

Va fi extrem de interesant să aflăm ce sau cine a pus piedici în finalizarea procesului de privatizare a CFR Marfă și mai ales de ce?

Consider, totodată, că neexistând un termen limită pentru privatizarea CFR Marfă, procedura se va desfășura lejer, și nu în contratimp, astfel încât rezultatul să fie chiar un succes meritat pentru statul român, adică pentru noi toți.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 26 februarie 2021, 10:19
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro