Camelia Khraibani
Camelia Khraibani
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.106/10-10-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 30-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.36 Camelia Khraibani - declarație politică: - "Măsuri sociale țintite și cu impact benefic";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Camelia Khraibani:

"Măsuri sociale țintite și cu impact benefic"

Săptămâna trecută au fost adoptate câteva decizii și acțiuni ale autorităților publice, cu efecte benefice asupra climatului social din țara noastră. Pentru că ele au trecut mai puțin comentate în mass-media, mi-am propus să le reamintesc, pentru o mai bună înțelegere și aplicare în practică.

În primul rând, apreciez și de data aceasta că s-a făcut un lucru firesc și necesar prin îmbunătățirea legislației privind apărarea drepturilor copilului. Modificarea Legii nr.272/2004 (articolul 64) oferă celor peste 700 de copii, cu vârsta între doi și trei ani, care în prezent sunt instituționalizați, șansa de a fi crescuți într-un mediu familial. Acest lucru se realizează prin interzicerea instituționalizării copiilor cu vârsta de până la trei ani, ceea ce este în acord atât cu studiile care s-au făcut în materie, cât și cu posibilitățile de care țara noastră dispune la această dată. Astfel, copiii mai mici de trei ani se pot bucura de plasament exclusiv în familia extinsă, substitutivă sau la asistentul maternal.

Astfel de studii asupra copiilor vulnerabili au constatat că minorii care își petrec primii trei ani din viață în regim instituțional ajung să aibă deficiențe mai grave decât copiii crescuți într-o familie privind dezvoltarea intelectuală, de atașament față de ceilalți semeni și de comunicare, deficiențe care îi pot urmări toată viața. În aceste condiții, putem considera că plasarea copiilor abandonați în serviciile familiale constituie o investiție în dezvoltarea normală a copiilor.

Această măsură este apreciată și de către UNICEF, care afirmă că revizuirea legii transmite un mesaj puternic, potrivit căruia, copiii sunt o prioritate și România continuă să fie una dintre țările lidere în regiune, în ceea ce privește implementarea de reforme cheie pentru copiii vulnerabili.

Totodată, sunt de acord cu apelul acestei organizații privind creșterea investițiilor în servicii sociale la nivel local, pentru a preveni separarea inutilă a copiilor de familiile lor. Pe baza experienței internaționale și locale, ne spune comunicatul UNICEF, există evidențe care arată că un asistent social în fiecare comunitate, adesea împreună cu un asistent medical și un mediator școlar, contribuie la realizarea drepturilor copiilor la mediu familial, educație și sănătate.

Tot în sensul unor măsuri sociale care ocrotesc drepturile copiilor și adolescenților aș încadra și ordinul ministrului educației naționale, adoptat la începutul acestui an școlar, de acordarea de burse de studiu pentru un număr de 565 de elevi de liceu de origine etnică română. Aceștia provin din Albania, Republica Moldova, Ucraina, Iordania, Siria, Serbia și Statele Unite ale Americii.

Elevii vor învăța, din anul școlar 2014-2015, în liceele din România, la oricare dintre specializările celor trei profiluri: teoretic, vocațional și tehnologic. Ordinul prevede ca instituțiile de învățământ preuniversitar în care acești elevi studiază să transmită MEN, la finalul fiecărui an școlar, situația bursierilor școlarizați.

Iată că țara noastră, prin posibilitățile sale, încă modeste, are grijă, adoptă acte normative și alocă resurse pentru ocrotirea drepturilor copiilor și tinerilor români din țară și din afara granițelor sale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 11:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro