Cornel Itu
Cornel Itu
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.106/10-10-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 30-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.46 Cornel Itu - intervenție despre "«Drumul lui Pintea», un proiect pentru care am luptat din greu, dar cu folos";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Cornel Itu:

"«Drumul lui Pintea», un proiect pentru care am luptat din greu, dar cu folos"

În aceste zile am trăit o mare bucurie, aceea de a vedea un vis realizat. După ani de insistențe, de adrese trimise către CNADNR și zeci de interpelări adresate Ministerului Transporturilor, am văzut cum se urnește un proiect ce părea să fi încremenit pentru totdeauna. Reabilitarea DN18 B, cunoscut ca "Drumul lui Pintea", al cărui traseu face legătura între municipiul Dej și Târgu Lăpuș, prin satele Chiuiești și Măgoaja, este o veste mult așteptată deopotrivă de clujeni și de maramureșeni. Drumul, cu o lungime de aproximativ 40 de km, a trecut în administrarea CNADNR în anul 2010, în speranța că modernizarea va fi făcută mult mai repede din fonduri guvernamentale, însă lucrurile au stagnat, investițiile fiind, de-a lungul timpului, puține și rare. Ani la rând autoritățile nu au părut a fi sensibilizate nici de potențialul economic, turistic, dar și cultural până la urmă. Zona este una cunoscută în Transilvania, în Maramureș, și poate în întreaga țară ca loc al mănăstirilor străvechi (Cășiel, Rohia, Rohiița) și al istoriei transilvănene, fiind legată de legendarul Pintea Viteazul.

În sfârșit, joia trecută am participat, cu reală satisfacție, la momentul în care s-a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru a aduce acest drum la stadiul de drum național, nu doar în statistici, ci în mod concret. La evenimentul petrecut la granița dintre județele Cluj și Maramureș, unde s-a dat startul acestui mult așteptat proiect, am fost prezent și eu, alături de prefectul județului Maramureș, domnul Anton Rohian, de domnul senator Sorin Bota, de domnul Eugen Cecan, director DRDP Cluj, și de alți reprezentanți ai autorităților din cele două zone. Este o realizare pentru întreaga regiune, întrucât o cale de comunicație modernă, rapidă între Valea Someșului și Țara Lăpușului va aduce beneficii în economie, transporturi, turism și va ușura cu mult drumul străbătut de numeroșii pelerini care vin spre mănăstirile din această zonă, pentru a se reculege și a se împlini sufletește. "Drumul lui Pintea" scurtează legătura dintre Cluj-Napoca și Târgu-Lăpuș cu aproximativ 38 de km, ceea ce înseamnă mult în vremurile pe care le trăim, când infrastructura de calitate dă măsura economiei și turismului. Valoarea lucrărilor este de 2,4 milioane de lei, iar după ce drumul va fi adus în aproximativ o lună la standardul de drum național, anul viitor avem promisiunea că se va lărgi și partea carosabilă, prea îngustă pentru traficul greu.

Nu pot să nu constat că lucrările de infrastructură rutieră au luat avânt în ultima perioadă în Transilvania, și cred că se vede că Ministerul Transporturilor este condus de un transilvănean, domnul Ioan Rus. Dacă ne uităm la Autostrada Transilvania, care multă vreme a fost un fel de Fata Morgana pentru noi, iată că lucrurile încep să capete tot mai mult contur. Sunt speranțe că studiul de fezabilitate pentru tronsonul Nădășelu-Mihăiești-Suplacu de Barcău să se finalizeze în acest an, iar licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borș a fost încheiată. Între timp, se lucrează la porțiunea Gilău-Nădășel.

Pe de altă parte, se lucrează la sectorul de autostradă Sebeș-Turda, astfel încât Clujul se va lega de autostrada Sibiu-Nădlac. Și infrastructura spre Mureș se dezvoltă, întrucât proiectul pentru porțiunea de autostradă dintre Câmpia Turzii și Ogra, iar de acolo spre Târgu Mureș, se află într-o fază avansată. Cred că dezvoltarea regiunilor și a întregii țări depinde în primul rând de infrastructura rutieră, iar veștile bune din acest domeniu trebuie primite de către toți românii cu bucurie.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 0:36
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro