Paul Dumbrăvanu
Paul Dumbrăvanu
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.106/10-10-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-10-2019
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 30-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.115 Paul Dumbrăvanu - declarație politică: - comentarii cu privire la volumul mic al comerțului electronic din România;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Paul Dumbrăvanu:

România se află pe locul doi în lume, după Japonia, în topul țărilor cu cel mai rapid internet. Însă, cu toate acestea, volumul comerțului electronic din România este de numai 8%, mult sub ținta europeană de 47%.

Interoperabilitatea, caracterul global și costurile scăzute de conectare la internet au puterea de a oferi o serie de avantaje, atât pentru companii, cât și pentru comercianți sau cumpărători. Pentru o companie, comerțul electronic (e-commerce) are natura de a extinde zonele de activitate pentru piețele naționale și internaționale. Astfel, compania poate să-și localizeze clienții, furnizorii potriviți și cei mai buni parteneri de afaceri din lume într-un timp scurt și foarte eficient. De asemenea, se reduce timpul dintre cheltuirea capitalului și primirea produselor și serviciilor pe care compania le solicită. Totodată, se întăresc relațiile între furnizori și clienți și informațiile despre companie sunt furnizate mult mai rapid și mai modern.

Pentru un cumpărător, e-commerce-ul este foarte folositor, întrucât reprezintă un mod de a efectua rapid cumpărături, de a căuta rapid produse și servicii și oferă posibilitatea de a compara prețurile și calitățile acestora, oferă o comoditate sporită cumpărătorului, dar și facilitează competiția între comercianți, ceea ce duce la reduceri substanțiale ale prețurilor.

De asemenea, comerțul electronic determină reducerea traficului și a poluării, ridicarea standardului de viață pentru cetățeni, care își vor putea achiziționa servicii sau produse la prețuri mai mici, și facilitează furnizarea de servicii publice, cum ar fi sănătatea, educația, distribuirea serviciilor sociale ale guvernelor la un cost redus și cu o calitate îmbunătățită.

A venit momentul, stimați colegi, ca instituțiile abilitate să realizeze și să implementeze planuri de acțiune concrete pentru a crește volumul comerțului electronic, un segment economic în care România are un potențial de creștere enorm și în care există atât de multe oportunități.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 23:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro