Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.19/27-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-06-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 18-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 februarie 2015

7. Reexaminarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2014 pentru reglementarea unor măsuri privind administrația publică locală, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.761 din 17.12.2014 (PL-x 392/2014/2015). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 392/2014

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

6. Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2014 pentru reglementarea unor măsuri privind administrația publică locală, reexaminată ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.761 din 17 decembrie 2014.

Avem două amendamente admise, două respinse; procedura este de urgență; caracterul organic.

Guvernul României, vă rog frumos să susțineți acest proiect. Ordonanța nr.55.

Bun. Mai departe. Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică.

Video in format Flash/IOS

Doamna Simona Bucura-Oprescu:

În conformitate cu prevederile art.134 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au fost sesizate spre dezbatere în fond cu privire la reexaminarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2014 pentru reglementarea unor măsuri privind administrația publică locală, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.761 din 17 decembrie 2014, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.46 din 20 ianuarie 2015.

Potrivit prevederilor art.75 din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin.(8) pct.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților este prima Cameră sesizată.

Legea a fost adoptată de Senat, în calitate de Cameră decizională, la data de 9 decembrie 2014.

La data de 11 decembrie 2014, a fost formulată o sesizare de neconstituționalitate de către un grup de 130 de deputați și senatori, aparținând grupurilor parlamentare ale Partidului Național Liberal și Partidului Democrat Liberal.

Curtea Constituțională, prin Decizia nr.761 din 17 decembrie 2014, a admis obiecția de neconstituționalitate formulată și a constatat că prevederile Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2014 pentru reglementarea unor măsuri privind administrația publică locală sunt neconstituționale.

Curtea Constituțională a decis ca Parlamentul, în baza art.115 alin.(8) și art.147 alin.(2) din Constituția României, republicată, urmează să reglementeze, prin legea de respingere, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2014, pentru a le pune în acord cu decizia Curții Constituționale.

Curtea Constituțională a constatat că dispozițiile ordonanței de urgență încalcă art.115 alin.(4) din Constituție, întrucât scopul real al ordonanței nu poate constitui o situație extraordinară. Sunt încălcate prevederile art.147 alin.(4) din Constituție numai în raport cu situația consilierilor locali și județeni; sunt încălcate prevederile art.1 alin.(5) din Constituție. Curtea Constituțională a reținut faptul că, în baza art.115 alin.(8) și art.147 alin.(2) din Constituție, urmează să se reglementeze, prin legea de respingere a ordonanței, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.55/2014, pentru a le pune de acord cu Decizia Curții Constituționale nr.761/2014.

Membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități și Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au reexaminat legea în ședința din 17 februarie 2015.

În urma dezbaterilor, membrii comisiilor au hotărât, cu majoritate de voturi, 19 voturi pentru, 12 voturi împotrivă și 3 abțineri, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea legii spuse reexaminării, cu amendamente admise și respinse, redate în anexele nr.1 și nr.2 la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Atât. Vă mulțumesc foarte mult, doamna deputat.

Dezbateri generale.

Domnul deputat Ludovic Orban, liderul Grupului parlamentar al PNL.

Doamna deputat, pentru dezbateri? Doamna deputat! Numai o secundă, domnule lider.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Da, aștept.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Pentru dezbateri, ce timp propuneți? Am uitat că sunt două amendamente admise și două respinse. Vă rog frumos să mă iertați.

Video in format Flash/IOS

Doamna Simona Bucura-Oprescu:

Propun 10 minute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

10 minute. Pregătiți-vă cartelele. Să înceapă votul!

Video in format Flash/IOS Cu 153 de voturi pentru și 3 voturi împotrivă, propunerea doamnei deputat Bucura a fost acceptată. Deci, la dezbaterea amendamentelor - 10 minute.

La dezbateri generale, domnul deputat Ludovic Orban. Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ne aflăm în situația în care Legea de aprobare a Ordonanței nr.55 a fost atacată la Curtea Constituțională și a fost declarată neconstituțională.

În conformitate cu art.115 din Constituția României, alin.(8), se prevede clar că, prin legea de aprobare sau de respingere, se vor reglementa, dacă este cazul, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanței.

Stimați colegi,

Așa cum a ieșit raportul din comisiile reunite, - pentru administrație și juridică -, nu este îndeplinită această cerință constituțională, pe de o parte, și este încălcată, în sine, hotărârea prin care Ordonanța nr.55 a fost declarată neconstituțională, hotărârea Curții Constituționale și motivația formulată de Curtea Constituțională.

Nu există în viața politică din România un fenomen mai nociv, mai imoral și mai jenant pentru noi, ca oameni care facem politică, decât traseismul politic.

Traseismul politic reprezintă cea mai gravă formă de încălcare a democrației, pentru că înseamnă, de fapt, trădarea cetățenilor care ți-au încredințat mandatul prin vot, indiferent dacă este vorba de consilieri locali, consilieri județeni, sau primari.

Ce s-a întâmplat?

În pragul campaniei prezidențiale, Guvernul României, prin ordonanță de urgență, a suspendat, practic, prevederile Legii privind Statutul aleșilor locali, adoptat în 2006, și a permis primarilor, consilierilor locali și consilierilor județeni să schimbe formațiunea politică și să treacă de la formațiunea politică pe listele căreia au fost aleși, la formațiunea politică sau formațiunile politice aflate la guvernare. Peste 4.000 de consilieri județeni și consilieri locali, peste 500 de primari au trecut de la partidele pe listele cărora au fost aleși, în barca puterii. Nu au făcut pe gratis lucrul ăsta! În temeiul Ordonanței nr.28, Ministerul Dezvoltării și președinții de consilii județene aparținând arcului guvernamental - iar acolo unde nu erau președinți de consilii județene aparținând arcului guvernamental, președinții de filiale județene - au folosit prevederile acestei ordonanțe, pentru a cumpăra primarii opoziției.

Se vede din alocările de fonduri că, practic, acești primari și-au schimbat culoarea politică, în baza banilor care au fost alocați discreționar, încălcându-se Legea finanțelor publice și orice principiu normal de alocare a banilor publici către acești primari, numai cu condiția de a trece în barca puterii și cu condiția de a sprijini candidatul la Președinție, care era premier în funcție.

Stimați colegi,

Toate partidele din România sunt afectate, în mod grav, de acest comportament lipsit de etică, de acest comportament jenant față de oamenii care așteaptă de la noi ca gesturile și actele noastre politice să fie, în primul rând, morale și conforme cu așteptările lor.

Nu putem accepta, stimați colegi, ca în legea de respingere a ordonanței să încălcăm Constituția, să încălcăm hotărârea Curții Constituționale și să ne facem că nu înțelegem că trebuie să îndreptăm efectele juridice care s-au produs în perioada în care a fost în vigoare Ordonanța nr.55. Aceste efecte juridice sunt clare. Consilierii locali, județeni și primarii și-au schimbat culoarea politică.

În privința consilierilor locali și consilierilor județeni, motivația Curții Constituționale este foarte clară: ei trebuie să-și piardă mandatul, pentru că, prin schimbarea partidului politic, ei, practic, au viciat votul cetățenilor și au schimbat ponderile politice din consiliile județene și consiliile locale.

Asupra acestui subiect nici măcar nu ar trebui să existe o discuție în Parlamentul României.

Este adevărat că în motivația Curții Constituționale, în privința primarilor, decizia este lăsată la latitudinea Parlamentului, dar, vă atrag atenția că în Legea privind Statutul aleșilor locali, în cazul în care un primar pleacă din partidul pe listele căruia a fost ales - adică situația în care ne găsim ca urmare a Ordonanței nr.55 - își pierde mandatul. Ca atare, înlăturarea efectelor juridice ale ordonanței înseamnă, și în cazul primarilor, pierderea mandatului.

Stimați colegi,

Nu judecați partinic! Nu vă gândiți să-i apărați pe trădătorii care v-au servit în campania de la prezidențiale, să-i lăsați să-și continue, până la finalul, un mandat în care ei și-au trădat cetățenii! Mă refer inclusiv la partidele din arcul guvernamental, care au fost principalele beneficiare ai acestei ordonanțe.

Sancționați public traseismul politic! Susțineți amendamentele pe care le formulăm, care sunt foarte simple, sunt constituționale, sunt morale, sunt conforme cu bunul-simț și cu așteptările cetățenilor români.

Fiți alături de noi și votați amendamentele propuse, prin care consilierii județeni, consilierii locali și primarii care și-au trădat cetățenii să plece acasă, să-și termine mandatul. Dacă nu veți face așa, înseamnă că nu ați înțeles nimic din votul din 16 noiembrie, în care, deși ați votat peste 200 de mii de voturi prin intermediul utilizării banului public ca mită pentru primari, ați votat în sprijinul candidatului dumneavoastră la președinție. (Rumoare, vociferări.) Cu toate astea, ați pierdut alegerile într-un mod rușinos...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat! Domnule deputat!

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

...și zdrobitor, pentru că ați fost sancționați de oameni, inclusiv pentru faptul că ați folosit banul public ca să mituiți primarii altor partide politice.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat!

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Depinde de dumneavoastră cum veți vota.

În ceea ce ne privește pe noi, vă garantez că indiferent că suntem la putere sau că suntem în opoziție nu vom accepta traseismul politic al aleșilor locali.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

O să am o rugăminte la onorabilii mei colegi care vin la microfon; am o rugăminte, să ne păstrăm în limita decenței și a legalității afirmațiilor pe care le facem, dacă nu sunt probate. Suntem colegi de Parlament. Niciunul dintre noi nu suntem ordonatori de credite. Deci, am rugămintea aceasta. Domnule deputat Orban, să nu facem astfel de afirmații, care nu se pot susține în plen.

Lăsați-mă numai o secundă, domnule Cernea.

Domnul deputat Florin Iordache, din partea Grupului parlamentar al PSD.

Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Niște acuze foarte grave le face astăzi liderului Grupului PNL. Probabil că-și aduce aminte când era dumnealui ministru și era o practică în acel Guvern.

Din punctul meu de vedere, astăzi, dacă am accepta amendamentele pe care Grupul parlamentar al PNL le-a formulat la cele două comisii, am crea un precedent foarte grav: acela că cineva care respectă o lege - și mă refer la faptul că în acel moment era o ordonanță a Guvernului în vigoare - deci, cineva care respectă o ordonanță a Guvernului nu trebuie să o respecte, că poate este declarată neconstituțională.

Ce vină au acei oameni care au respectat un act normativ în vigoare? Ordonanța nr.55 în 45 de zile și-a produs efecte.

Oamenii aceia, care și-au dorit libertatea și nu au mai vrut să depindă de șeful de partid, oamenii aceia trebuie să-și piardă mandatele? Nu. Legea - trebuie să înțelegeți și dumneavoastră - doamnă, văd că sunteți puțin agitată. Discutăm de respectarea legii, doamnă. Este ABC-ul constituțional. Legea își produce efecte pentru viitor. Nu putem stabili noi astăzi, în Parlament, ca niște oameni care au respectat o ordonanță în vigoare să-și piardă mandatele. De ce? De ce: pentru că așa vreți dumneavoastră. Nu. Acei oameni au dorit să aibă libertate, acei oameni, fără să le impună cineva de la partid cum să voteze, în consilii locale, în consilii județene ș.a.m.d., poate o parte dintre ei au dorit să devină independenți.

Dar nu putem noi astăzi, în Parlament, să stabilim că niște oameni care au respectat o ordonanță trebuie să-și piardă mandatele. Nu. La acel moment, ordonanța își producea efecte. În acel moment, oamenii aceia au respectat legea și, în aceste condiții, stimați colegi, vă rog să votați amendamentele așa cum au fost propuse de cele două comisii.

Dacă doriți altceva, dumneavoastră propuneți, dar trebuie să vă gândiți la respectarea legii, la constituționalitate și la respectul față de cei care v-au trimis aici, în Parlament.

Mulțumesc mult. (Aplauze.)

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu aveți dreptul la replică, doamnă deputat. Vă rog frumos. Haideți să nu începem o discuție care nu are niciun argument. (Doamna deputat Maria-Andreea Paul solicită dreptul la replică.)

Domnul deputat din partea Grupului parlamentar al UDMR.

Vă rog frumos, eu vă dau cuvântul cu mare plăcere, când aveți dreptate. Vă rog frumos să-mi citiți articolul în care, dacă se adresează dumneavoastră, unui grup parlamentar, înseamnă că trebuie să vă dau dreptul la replică.

Domnule deputat, vă rog frumos, aveți cuvântul. Domnul Cseke Attila-Zoltán.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cseke Attila-Zoltán:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

După cum cunoașteți, după cum vă amintiți, în momentul adoptării Ordonanței de urgență nr.55, UDMR se afla într-o altă poziție politică, era în coaliția guvernamentală și, cu toate acestea, încă din momentul acela am spus răspicat și clar că nu susținem o asemenea soluție și o asemenea modalitate.

Curtea Constituțională ne spune două lucruri cu privire la această ordonanță de urgență.

În primul rând că ea este neconstituțională și că Parlamentul trebuie s-o respingă. Acest lucru este îndeplinit în raportul celor două comisii.

Dar ne mai spune încă un lucru. Cred că pentru prima dată - din ceea ce eu îmi amintesc -, pentru prima dată, Curtea Constituțională, în dispozitivul deciziei, ne spune că trebuie să facem ceva, că Parlamentul trebuie să reglementeze efectele juridice ale măsurilor care au fost pe timpul aplicării Ordonanței nr.55.

Acest lucru, și anume reglementarea a ceea ce s-a întâmplat, ce se întâmplă cu efectele juridice, din păcate, în raportul celor două comisii nu se regăsește, într-un fel sau altul. Putem să discutăm care sunt aceste măsuri. Problema este că măsurile nu sunt prezente în acel raport. Că e în stânga, că e în dreapta, că se anulează, că nu se anulează, dar Parlamentul avea această obligație.

Stimați colegi,

Ne plângem că Parlamentul, de multe ori, este ocolit, indiferent acum despre ce guvernare e vorbim. Ne plângem că nu suntem autoritatea legislativă care ar trebui să fim conform Constituției. Ne dă Curtea Constituțională o dată în scris ce trebuie să facem, n-avem unde să ne mai ducem și atunci noi nu facem acest lucru.

Deci este o greșeală din punctul nostru de vedere, trebuia reglementat în raportul celor două comisii... aceste măsuri trebuiau strict reglementate. Încă o dată, într-un fel sau altul, există o majoritate, dorește într-un fel, opoziția dorește altfel. Trebuia, prin vot, acest lucru reglementat. Nu s-a reglementat.

Drept urmare, în forma actuală propusă prin raportul celor două comisii, UDMR nu va putea susține acest raport. (Aplauze.)

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Domnul deputat Remus Cernea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Toate aceste schimbări ale legislației electorale, făcute cu foarte puțin timp înainte de alegeri, au un viciu profund, pentru că reconfigurează jocul electoral într-un sens dorit de către cei care promovează acea modificare legislativă.

Sper foarte mult să învățăm din astfel de situații, să creăm un cadru legislativ electoral just, care să permită într-adevăr competiția liberă, cetățenii să fie cei care acordă, prin vot, încrederea lor unor noi majorități, unor noi configurații parlamentare sau locale, fără a influența prin astfel de - eu știu - tertipuri legislative modul în care se va vota.

Am depus o cerere către Biroul permanent acum aproape trei săptămâni - încă nu mi s-a răspuns - cu privire la Comisia de cod electoral. Are doar 15 membri, ar trebui lărgit numărul acesteia pentru a avea pe masă și pentru a avea dezbateri cu adevărat aprofundate și care să acopere întregul spectru de opinii și inițiative.

Sper foarte mult ca legislația să fie într-adevăr una deschisă, fără restricții arbitrare care să împiedice competiția. Doar prin competiție electorală putem da o șansă atât unei dinamizări și unei reformări a partidelor mari, care acum sunt reprezentate în Parlament, cât și s-ar putea prin competiție da șansa unor inițiative mai noi să-și facă loc în spectrul politic.

De aceea, fac un apel și către majoritatea actuală și către colegii din opoziție să susțină și în Comisia de cod electoral, și în plen o relaxare a condițiilor electorale: prag mai mic de 3%, un număr mic de oameni pentru a înființa un partid și pentru punerea în acord a legislației...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat...

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

...cu Codul bunelor practici electorale.

Am încheiat. Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, la regulament scrie foarte clar că trebuie să vă referi și numai la acest proiect de lege. Altfel, mă obligați pe mine ca, data viitoare, să nu vă mai dau cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Și nu sunt de acord... doamna Andreea Paul, mai devreme, spunea niște lucruri... cred că lucruri care ar trebui discutate.

Sunt de acord cu ce spunea domnul Ludovic Orban mai devreme, însă...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

V-ați înțeles cu dânșii...

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

...i s-a răspuns doamnei Paul... cred că cere clarificări suplimentare.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat,

Vă reamintesc, am mai avut discuții cu dumneavoastră, intervențiile de la microfon se fac doar la proiectul de lege care este în dezbatere. Discuția pe care ați făcut-o acum este ca să-i dați doamnei deputat dreptul la replică la dumneavoastră.

Domnule deputat, dreptul la replică la dumneavoastră... mă văd nevoit dacă interveniți pe altceva în afară de dreptul la replică la domnul Cernea, să vă opresc microfonul.

Vă rog frumos, aveți două minute.

Video in format Flash/IOS

Doamna Maria-Andreea Paul:

Mulțumesc, domnule președinte.

Mulțumesc colegului meu.

Oameni buni,

Traseismul este traseism, nu e libertate.

Încălcarea legii este încălcarea legii, nu legalitate.

O decizie neconstituțională este neconstituțională, nu legalitate.

Ceea ce a vorbit aici reprezentantul puterii este o nouă ilegalitate.

Cine poartă responsabilitatea politică pentru această enormitate la care puterea a supus întreaga națiune?

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamnă deputat, am avut bunăvoința cu dumneavoastră. Nu aveți dreptul să faceți un drept la replică decât la ceea ce a spus domnul deputat Cernea.

Vă rog frumos să citiți Regulamentul cu dreptul la replică.

Am o rugăminte la dumneavoastră. Dreptul la replică, ce înseamnă prin regulament. S-ar părea că nu citim acel drept la replică. Ne place să venim la microfon. Vă rog frumos.

Bun! Avem amendamentele admise și respinse în acest moment, conform art.120.

Primul amendament admis, obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al doilea amendament admis, obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Mulțumesc foarte mult. (Domnul deputat Theodor-Cătălin Nicolescu dorește să ia cuvântul.)

Domnule deputat, sunteți secretarul Comisiei juridice. Este a zecea oară când dumneavoastră vă spun să citiți regulamentul. Sunt colegii dumneavoastră... sunt colegi care știu regulamentul.

Ultima intervenție a dumneavoastră a fost pe lângă regulament, acum este la fel, pe lângă regulament. Nu este dreptul nimănui să greșească. Este dreptul fiecăruia să respecte regulamentul. Dacă nu respectăm o lege ordinară, noi nu putem să cerem nici românilor s-o respecte, da? Păi, cum să fac eu?

Comitetul liderilor, vă rog frumos, la prezidiu.

Pauză de cinci minute, liderii grupurilor parlamentare, eu nu pot să încalc regulamentul. (Consultări.)

Domnul vicepreședinte nu înțelege. Susține ceva. Dacă vrea cineva de la Grupul parlamentar al PDL... PNL să meargă pe încălcarea regulamentului, cu mare plăcere îi las... Eu nu pot să fac așa ceva.

Membrii Comisiei juridice, vă rog frumos să vă duceți la Comisia juridică, începe audierea pe cele două dosare: începerea urmăririi penale și... după acest vot, și arestarea preventivă în cazul doamnei deputat.

Pe procedură, domnul deputat Ludovic Orban, vă rog frumos. S-a făcut o concluzie a Comitetului liderilor?

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Nu am căzut la nicio înțelegere în Comitetul liderilor.

Din acest motiv, vă propun retrimiterea la comisie - la comisii, că a fost un raport comun - cu termen o săptămână, pentru plenul de săptămâna viitoare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Propuneți retrimiterea la comisie, da?

Sunt obligat să supun la vot o retrimitere la comisie, conform regulamentului.

Pregătiți-vă cartelele. Vă rog frumos, toți colegii.

Grupul parlamentar al PNL propune retrimiterea la comisie.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Mulțumesc. Nu a trecut.

82 de voturi pentru, trei abțineri, 91 de voturi împotrivă.

(Domnul deputat Ludovic Orban dorește să ia cuvântul.)

Cu tot respectul pe care-l am pentru domnul coleg, îmi pare foarte rău, nu am cum și am o rugăminte la dumneavoastră nu mă deranjează să ascult susținerea unor argumente, chiar este benefică, mai ales în acest text al Ordonanței nr.55. Știți poziția mea oficială ca președinte al Camerei și ca deputat. Nu am avea nicio problemă.

Dar am o rugăminte, mai ales la cei care sunt în anumite zone în care ar trebui să știe regulamentul pe dinafară, să-l respectăm și să respectăm această chestiune nu numai pentru noi ca deputați, dar și pentru ceilalți colegi, care poate n-au citit toți regulamentul la fel.

Deci, dragi colegi, proiectul de lege merge la votul final.

Comitetul liderilor stabilește lista de vot final.

Are caracter organic, vă reamintesc.

Vă mulțumesc foarte mult.

Colegii de la Comisia juridică, îi rog frumos să se deplaseze la ședința Comisiei juridice aprobate de către Biroul permanent în paralel cu plenul până la ora 15,00, conform regulamentului. Cu excepția dezbaterilor de moțiuni și a votului final, comisiile pot lucra în paralel cu plenul. Sunt dezbaterile pe cele două cereri, una a ministrului justiției și cealaltă a procurorului general, cu privire la ridicarea imunității și arestarea preventivă a unui deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 17 iunie 2019, 8:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro