Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.50/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-07-2020
27-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 25-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2015

8. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (PL-x 200/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 200/2015

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

8. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. Un amendament respins, 14 admise, caracter ordinar.

Inițiatorii?

Domnul Buicu, sunteți inițiator? Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Având în vedere contextul politic actual, respectiv situațiile de conflict armat, situațiile de urgență, epidemii, Ministerul Sănătății, Ministerul Apărării, în conformitate cu cadrul legal existent, nu pot acorda ajutoare umanitare statelor care lansează apeluri umanitare de urgență.

Prin intermediul inițiativei, am introdus o prevedere în acest sens. De asemenea, Ministerul Sănătății este autoritate competentă și decizională în domeniul dispozitivelor medicale. Mai introducem termenul de 1 ianuarie 2016, dată la care persoanele care efectuează și eliberează medicamente angro nu pot face și distribuția en détail de medicamente.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Comisia? Din partea comisiei? Tot dumneavoastră. Nu puteți să lăsați pe altcineva să prezinte, din partea comisiei?

Video in format Flash/IOS

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Pentru rapiditate, domnul...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Pentru rapiditate.

Video in format Flash/IOS

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art.95, Comisia a fost sesizată cu PL-x 200, Proiectul de Lege privind modificarea Legii nr.95. La întocmirea prezentului raport, am avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ. Proiectul... La dezbateri au participat reprezentanții Ministerului Apărării, Ministerului Sănătății, Direcției Medicale din Ministerul Apărării. Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi. Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 4 martie. Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma finalizării dezbaterilor, Comisia pentru sănătate vă propune adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele admise și respinse redate în anexe.

Vă mulțumesc mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc. Dezbateri generale? Nu sunt. Intrăm pe...

Domnul doctor, iertați-mă, nu v-am văzut. Aveți cuvântul, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Horia Cristian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Din păcate, rapiditatea ne omoară. E un proiect de lege care a introdus o serie de prevederi absolut normale legate de situația existentă la ora actuală în Ucraina și de angajamentele României legate de acest conflict. Până aici nimic senzațional sau nimic ieșit din comun. Însă proiectul de lege mai abordează câteva prevederi legate de modul în care se selecționează managerii de spitale, modul în care se face evaluarea proiectelor de management și a programelor de management ale acestora, modificări care desființează prevederi anterioare care garantau un minimum de calitate al actului managerial.

Din păcate, aceste modificări au fost introduse și trecute din niște motive absolut puerile. Cum că unii și alții nu pot să angajeze auditori sau nu pot să angajeze experți externi.

De asemenea, s-au introdus prevederi în această lege care fac ca managerii de spital să fie puși la adăpostul legii în cazul în care creează arierate în cursul actului lor de management; simplul fapt că dacă ai 2 lei arierate la momentul în care semnezi contractul de management, nu mai poți fi demis niciodată în cursul desfășurării acestui contract.

Toate aceste prevederi nu sunt de natură a îmbunătăți situația în spitalele românești și am argumentat foarte puternic împotriva lor, în comisie. Din păcate, democrația așa funcționează și majoritatea hotărăște.

Partidul Național Liberal va vota acest proiect de lege pentru prevederile din primele articole, legate de situația din Ucraina și ajutorul umanitar pe care trebuie să-l acordăm. Dar, din păcate, așa cum este deja în tradiția acestui Guvern, se înaintează proiecte de lege care vin să atingă mai multe domenii, făcând un mix, un compozitum care nu este de natură să servească democrației din România.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnul deputat Movilă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Proiectul de lege în ansamblu este un proiect bun și necesar. Dincolo de culoarea politică a discursurilor de la această tribună, necesitatea asigurării cadrului legal pentru buget în caz de urgență, ajutor umanitar pe care România se angajează prin acorduri guvernamentale, tratate internaționale să le acorde și să le asigure pe teatre de operațiuni în caz de situații excepționale - vorbim de Ucraina -, poate chiar în caz de situații excepționale în interiorul țării, deci proiectul de lege este un proiect bun. Însă în cadrul dezbaterilor a ieșit la iveală un lucru care trenează din 2006, odată cu adoptarea Legii nr.95, acela că există încă un conflict de interese care nu este clarificat. Și Ministerul Sănătății, și noi, Comisia pentru sănătate, trebuie, în cel mai scurt timp să clarificăm acest lucru, acela că managerul unui spital participă la un concurs organizat de consiliul de administrație al spitalului, dar, de fapt, el semnează contractul de management cu proprietarul care poate fi Ministerul Sănătății sau administrația locală, după caz, primăria sau consiliul județean.

Cu speranța că vom clarifica cât de repede acest lucru, eu voi susține proiectul de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Mai sunt alte luări de cuvânt? Nu.

Mergem pe amendamentele admise.

Primul amendament admis. Obiecții, comentarii? Aprobat.

Cel de-al doilea amendament admis. Obiecții, comentarii? Aprobat.

Cel de-al treilea amendament admis. Obiecții, comentarii? Aprobat.

Al patrulea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al cincilea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al șaselea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al șaptelea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al optulea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al nouălea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al zecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al unsprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al doisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al treisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al paisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Merge la votul final.

Are caracter ordinar.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 7 august 2020, 4:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro