Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.83/15-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 06-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 mai 2015

10. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 (Pl-x 463/2013/2014) (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 463/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

13. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006.

Inițiatorii. Nu doresc să ia cuvântul.

Din partea Comisiei pentru industrii și servicii.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Marin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Raport înlocuitor asupra Cererii de reexaminare a Legii pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006.

În conformitate cu prevederile art. 137 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată cu Cererea de reexaminare a Legii pentru modificarea Legii serviciilor comunitare.

Această lege adoptată de Camera Deputaților și de Senat a fost trimisă spre promulgare Președintelui României la data de 30.VI.2014.

În conformitate cu dispozițiile art. 77 alin. (2) din Constituția României, republicată, Președintele României a formulat Cererea de reexaminare asupra legii trimisă spre promulgare.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins Cererea de reexaminare și a adoptat legea, astfel cum aceasta a fost înaintată în vederea promulgării, în ședința din 1.X.2014.

În raport cu obiectul său de reglementare, legea face parte din categoria legilor ordinare, Camera Deputaților fiind Cameră decizională.

Potrivit dispozițiilor art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru industrii și servicii a reluat dezbaterile asupra legii în raport cu solicitările formulate în Cererea de reexaminare și a întocmit raportul inițial din data de 21.IV.2015, prin care a propus respingerea Cererii de reexaminare și supunerea plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare a Legii pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51, în forma transmisă pentru promulgare.

Potrivit dispozițiilor art. 61 și art. 135 alin. (2) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, după îndeplinirea termenului pentru depunerea amendamentelor în ședința din 5.V.2015, membrii Comisiei pentru industrii și servicii au reluat dezbaterea asupra legii și cererii de reexaminare.

La lucrări au participat 18 deputați din totalul de 19 deputați, membri ai comisiei.

Constatând faptul că nu au fost depuse amendamente, membrii comisiei au hotărât să mențină raportul inițial și să supună plenului respingerea Cererii de reexaminare, supunând plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare Legea pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, în forma transmisă spre promulgare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Dezbateri generale.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Răzvan Horia Mironescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Propunerea legislativă care are ca obiect de reglementare modificarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 preconizează, printre altele, drepturi de trecere asupra utilităților rețelelor publice de utilități pe terenuri, o reglementare care facilitează execuția de utilități publice, atât de către UAT-uri, cât și de către operatorii care au în concesiune aceste rețele, și le dă astfel posibilitatea de a trece pe terenuri inclusiv proprietatea statului, în așa fel încât lucrările să poată fi realizate.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota prin abținere la acest proiect de lege.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Varujan Pambuccian.

Video in format Flash/IOS

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Noi vom vota pentru respingerea Cererii de reexaminare și adoptarea proiectului în forma lui inițială. Și-o să vă spun de ce. Pentru că e bine ca, dincolo de diversele impulsuri, așa, de moment, care traversează viața politică, să se și mai construiască câte ceva. Asociațiile acestea au fost făcute ca să poată să fie derulate proiectele europene sau proiectele mari. Este normal ca din ele să facă parte cei care sunt mandatați de către cetățeni să reprezinte comunitățile. Altfel, putem să ajungem la tot felul de lanțuri cauzale aberante, pentru că și subalternul celui mandatat de către cetățeni să reprezinte comunitatea poate fi considerat ca fiind influențat de cel care reprezintă comunitatea. Ajungem la o nebunie.

E bine să stopăm nebunia și să mai și construim câte ceva. În oricare dintre țările lumii civilizate așa se procedează, pentru că este normal. Cred că dacă am întreba copiii care sunt nealterați de toată gândirea asta ciudată care bântuie, așa, periodic, lumea oamenilor mari, v-ar spune același lucru: că îl mandatează pe ăla pe care-l consideră ei mai bun să se ocupe de ce are el de făcut. E logic să fie așa.

Ăsta este motivul pentru care vom vota, repet, pentru respingerea Cererii de reexaminare și adoptarea proiectului, așa cum a fost făcut bine la început.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Marian Neacșu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am să vorbesc nu foarte pe larg, și în calitate de inițiator, dar și la dezbateri generale, pentru acest proiect legislativ, și, evident că și grupul nostru parlamentar va vota în conformitate cu raportul comisiei și, respectiv, pentru respingerea Cererii de reexaminare.

Din păcate, acest proiect legislativ pe care eu l-am considerat oportun în anul 2013, atunci când cu încă câțiva colegi l-am inițiat, a avut un traiect extrem de sinuos și e bine de amintit lucrul ăsta. El a fost atacat de către... sau supus de către Președintele Băsescu inclusiv controlului de constituționalitate al Curții Constituționale, iar Curtea Constituțională a socotit că, în forma în care noi am întocmit acest proiect legislativ, este constituțional.

Mai mult decât atât, acum, venind la reexaminare, apreciez abordarea comisei de raport, care a apreciat că cea mai bună poziție este să fie adoptat proiectul legislativ exact în formula în care a mai fost adoptat o dată în Camera Deputaților, pentru că el vine să reglementeze o situație care, din nefericire, nefiind corect și bine reglementată, a dat naștere unor interpretări care s-au întors împotriva destul de multor aleși locali.

Foarte bine a subliniat aici liderul Grupului minorităților naționale - cine să reprezinte mai bine comunitatea dacă nu cei pe care comunitatea îi alege din patru în patru ani ca să o conducă? Cine să cunoască mai bine interesele locuitorilor, cine să răspundă mai bine acestor comandamente. Pentru că ei sunt supuși controlului respectivilor cetățeni din patru în patru ani, când se prezintă în fața lor.

Cred că astea sunt argumente suficiente pentru ca acest proiect legislativ să fie votat astăzi și le mulțumesc colegilor mei alături de care am inițiat acest proiect legislativ, și sper că toți cei care s-au aflat și au fost supuși, aș spune eu chiar abuzurilor în acest interval de timp, datorită unei reglementări insuficiente și interpretative, să poată să beneficieze de acum încolo sau într-o măsură legată de interpretarea legii, chiar și cei aflați în această situație și de acum, ca lucruri de genul celor care au dat naștere la astfel de posibilități de a fi trimiși în judecată, de a li se face dosare pe zonă de incompatibilitate sau de conflict de interese, să nu se mai poată întâmpla.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Din partea UDMR, domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Mulțumesc, domnule președinte.

Susținem din partea grupului textul inițial și nu suntem de acord cu cele expuse la retrimitere.

Și aș dori să citesc un pasaj cu privire la modul cum a fost abordată această problemă în comisia noastră. Și regret un singur lucru: că retroactiv nu se aplică. Poate ar fi trebuit să ne gândim și la acest aspect, pentru că, așa cum vi s-a explicat, sunt foarte mulți aleși care în mod nedrept sunt hărțuiți pur și simplu pentru că la vremea respectivă n-am explicitat foarte clar ce înseamnă această reprezentare. Ceea ce, ulterior, s-a făcut. Și ar fi bine ca de-acum încolo în legile care privesc anumite activități în folosul comunității să fie foarte precis stabilit punctual totul, în așa fel încât nicio instituție să nu aibă șansa să interpreteze în mod abuziv sau într-un alt interes ceea ce apare în lege, și voința legiuitorului să fie respectată de toate instituțiile statului.

Deci, în urma examinării Cererii de reexaminare formulată de Președintele României și a legii, precum și a opiniilor exprimate de membrii comisiei, s-a opinat că, în lipsa unor prevederi expres, Agenția Națională de Integritate a apreciat în mod abuziv, cu exces de putere, că funcțiile de primar și președinte al consiliului județean sunt incompatibile cu calitatea de reprezentant al comunei, orașului, municipiului și județului în adunarea generală a asociației de dezvoltare intercomunitară.

Deci, ăsta este modul corect de abordare și, personal, cred că în sfârșit legiuitorul are un cuvânt de spus și este și în interesul comunității, dar este și un semnal pentru toate instituțiile statului care din când în când nu aplică legea și comentează sau interpretează într-un fel și altul.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Dacă mai sunt alte luări de cuvânt. Nu.

Nu sunt amendamente admise. Proiectul de lege merge la votul final care propune respingerea Cererii de reexaminare și adoptarea legii în forma transmisă spre promulgare.

Legea este ordinară.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 8:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro