Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.83/15-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 06-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 mai 2015

4. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali (PL-x 365/2015);
- Proiectului de Lege privind modificarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale (PL-x 381/2015);
- Proiectului de Lege pentru completarea Legii nr. 67/2004 privind alegerea autorităților administrației publice locale (PL-x 378/2015);
- Propunerii legislative pentru completarea Legii nr. 67 din 25 martie 2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare (Pl-x 398/2014);
- Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale (Pl-x 311/2014);
- Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr. 67 din 25 martie 2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale (Pl-x 104/2014) (rămase pentru votul final)
 

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Legile sunt organice, toate cele șase.

5. Proiectul de Lege pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali.

Inițiatorii sunt membrii comisiei.

Domnule președinte Voicu, aveți cuvântul. Și aici este aprobare la PL-x 365/2015 și sunt respinse PL-x 381/2015, PL-x 378/2015, Pl-x 398/2014, Pl-x 311/2014 și Pl-x 104/2014.

177 de amendamente admise într-un raport comun. 22 respinse, caracter organic, procedură de urgență.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În acest caz, comisia a adoptat soluția elaborării unui nou proiect de lege cu privire la alegerile locale. Este prezentat în fața dumneavoastră sub numărul de PL-x 365/2015.

Nu mai menționez proiectele supuse cu propunere de respingere, au fost citite de domnul președinte și au rămas în stenogramă.

Comisia a fost sesizată în baza Regulamentului Camerei Deputaților ca și comisie comună, intrând pe prevederile art. 4 ale Regulamentului ședințelor comune.

În data de 5 mai, membrii Comisiei comune a Camerei Deputaților și Senatului pentru elaborarea propunerilor legislative cu privire la legislația electorală au hotărât cu majoritate de voturi să supună plenului Camerei Deputaților adoptarea Legii pentru alegerea autorității administrației publice locale pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali cu amendamentele admise și respinse din Anexele 1 și 2, precum și respingerea inițiativelor legislative care au fost precizate de domnul președinte.

Toate aceste legi au caracter organic.

Menționez că prevederile constituționale cu privire la Camera decizională sunt respectate.

Camera Deputaților nu a modificat acele prevederi care țin de Senat ca și Cameră decizională, nu sunt alte probleme.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale, domnul deputat Vlase. Domnul Vlase a fost președintele subcomisiei care a făcut această lege, așa încât îi dăm domniei sale cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Legea alegerilor locale a fost, dacă vreți, nu a fost neapărat o contradicție între noi și celelalte grupuri. Am reușit, până la urmă, să găsim soluția cea mai eficientă pentru toată lumea. Cred eu că nu puteam în niciun fel să ajungem la un consens dacă ne-am fi blocat în discuții inutile pe primari din două tururi sau primari dintr-un tur, prin vot direct sau indirect la consilii județene.

În mare, am reușit să mai reparăm din chestiunile cu care ne întâlneam, așa cum bine știți toți, în practică, în timpul alegerilor și în timpul campaniei electorale. Am introdus lucruri noi, cum ar fi informatizarea sistemelor secțiilor de vot în așa fel încât să nu mai existe nicio suspiciune, nicio urmă de îndoială în ceea ce privește votul și fraudarea votului în secția de vot.

De asemenea, suntem pentru prima dată în poziția în care am delegat aproape toate atribuțiile de organizare a alegerilor Autorității Electorale Permanente, care era cumva o instituție fără obiect în ultimii ani și totuși acesta este, dacă vreți, obiectul principal de activitate al colegilor noștri de la Autoritatea Electorală Permanentă.

Tot împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă vom introduce acest nou concept de Corp al experților electorali în așa fel încât să reușim de astăzi înainte să nu mai avem discuții în legătură cu cine va fi președintele secției de vot, vicepreședinte sau membri, și acei oameni, specialiști, absolvenți de studii juridice, să poată fi pregătiți între cicluri electorale cu ajutorul colegilor noștri specialiști de la Autoritatea Electorală Permanentă. Am avut întâlniri foarte multe cu reprezentanților ONG-urilor, cu reprezentanții Administrației Prezidențiale. Am încercat să găsim soluții în așa fel încât toate propunerile, toate ideile să vină în întâmpinarea acestei legi.

Consider că am făcut un lucru bun. Poate fi și mai bun. Nu ne oprește nimeni să-l mai îmbunătățim în viitori ani.

Vă mulțumesc pentru colaborare tuturor și Grupul PSD va susține acest proiect de lege.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Oltean.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Iată, suntem în fața dezbaterii celui de-al treilea act normativ din setul de cinci acte normative pe care Comisia specială constituită în vederea redactării Codului electoral s-a angajat să le finalizeze în această sesiune parlamentară.

Este vorba de un act normativ extrem de complex. Un act normativ nou, care vine și reglementează modul de alegere a autorităților administrației publice locale, dar în același timp are rolul de a sincroniza, de a compatibiliza acest nou act normativ cu prevederile Legii administrației publice locale și ale Statutului aleșilor locali.

Este pentru prima dată când reglementarea unor domenii fundamentale, cum este cel al alegerilor locale, al alegerilor parlamentare, al înființării și al finanțării partidelor politice se constituie într-un apanaj al Parlamentului în exclusivitate, și nu al Guvernului.

Este pentru prima dată când grupurile parlamentare și partidele politice parlamentare au găsit consensul necesar de a se așeza la masa de lucru și de a redacta acte normative care să se constituie într-un pas înainte în ceea ce privește reglementarea în domeniile respective.

Evident că actul normativ care astăzi constituie obiectul dezbaterii noastre este un pas înainte în ceea ce privește reglementarea domeniului respectiv față de actul adoptat în 2004.

Este un act normativ care vine să reglementeze realitățile din România și, în același timp, să compatibilizăm acest domeniu cu realitățile actelor normative internaționale și în special ale Uniunii Europene.

Membrii comisiei au fost preocupați pe tot parcursul dezbaterii să identifice acele articole și acele reglementări care să urmărească o transparență maximă a actului electoral și, în același timp, să ducă la diminuarea sau chiar la evitarea posibilității de fraude electorale.

Este un caz fericit că, în privința acestor elemente, am reușit să ne punem de acord toți cei ce reprezentăm grupurile parlamentare.

Există o umbră care s-a așezat pe acest raport și pe această dezbatere în ceea ce privește două secvențe importante ale actului normativ, și anume alegerea primarilor și alegerea președinților de consilii județene.

Aici, poziția Partidului Național Liberal, pe care eu am reprezentat-o și o reprezint și astăzi, este în contradicție cu poziția partidului de guvernământ, partidului aflat la guvernare, și cu rezultatul actului normativ care a fost adoptat prin votul majorității.

Partidul Național Liberal a apreciat că alegerea primarilor din două tururi de scrutin și a președintelui consiliului județean în același mod trebuie să constituie o realitate care s-a impus de-a lungul timpului și să corectăm o greșeală care s-a făcut în urmă cu câțiva ani.

Din nefericire, actuala putere nu a achiesat, nu a dorit să reparăm acest neajuns, să ne punem în consens și cu poziția societății civile, rămânând fermi pe poziția de a fi ales primarul dintr-un singur tur de scrutin, iar președintele de consiliu județean, prin votul indirect, al consilierilor județeni, fiind, evident, într-un conflict vădit și cu poziția Asociației Președinților Consiliilor Județene.

În ședința de astăzi și în votul asupra articolelor, noi vom încerca să convingem astăzi plenul Camerei Deputaților despre necesitatea de a vota amendamentul nostru, acesta care se referă la alegerea primarilor din două tururi și a președintelui de consiliu județean prin votul direct al cetățenilor.

Eu îmi exprim convingerea că acest neajuns îl putem înlătura astăzi, în așa fel încât actul normativ în sine să fie un consens al tuturor grupurilor parlamentare și al tuturor parlamentarilor.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Márton Árpád.

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Trebuie să încep cu enunțarea faptului că, într-adevăr, în această subcomisie, s-a lucrat mult, analizând fiecare alineat în parte pe textul de lege propus.

Trebuie să felicit președintele acestei subcomisii pentru această activitate asiduă.

Totodată, trebuie să spun că erau foarte multe puncte de vedere opuse, atât venite din partea societății civile, cât și din partea partidelor, inclusiv puncte de vedere ale președinților consiliilor județene, pe care toate le-am primit, le-am parcurs, le-am citit - zeci, peste o sută de astfel de observații, amendamente. Unele foarte importante, care merită să fie discutate. De exemplu cum să fie aleși primarii sau președinții consiliilor județene, cu argumente pro și contra, unele foarte pertinente. S-a ajuns la concluzia pe care o aveți: alegerea primarului direct într-un singur tur și a președintelui consiliului județean indirect.

Având în vedere că s-a modificat Legea partidelor, s-a introdus și pentru alegerile locale - ceea ce n-a existat până acum - și pentru partide, evident și pentru independenți, necesitatea de a depune candidaturi odată cu un număr de semnături de susținere: 1% din circumscripția respectivă, adică comună, municipiu, județ.

Totodată, s-a modificat prevederea care interzicea să susții două sau mai multe partide. Permite cetățeanului să susțină oricâte partide dorește.

S-a menținut însă pragul electoral de 5% și la locale, inclusiv cu mărirea până la 8% pentru orice coaliție. Deci încă două procente pentru al doilea partid, încă unul pentru al treilea partid și de acolo în sus rămâne la 8%.

Ce rezultă din asta? Rezultă ceea ce am expus și la partide. Partidele mici, vă spun sincer, n-au nicio șansă.

Este mai ușor să candidezi independent decât pe lista unui partid semnat de trei persoane, pentru că în consiliile mari, municipii...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Continuați, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

...municipii, județe, deci acolo unde numărul de consilieri este mai mare de 21 poți să iei un mandat de consilier sub pragul de 5%.

În județe mari, cu în jur de 700 de mii de locuitori, cu depășirea pragului de 4% poți avea chiar două mandate. Dar partidul nu va avea niciun mandat. Pe când pot intra, cu același număr de voturi, trei independenți. Și dacă s-ar...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule Árpád, vorbiți de zece minute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Termin.

Dacă s-ar coaliza aceste partide - cele trei - ar avea nevoie de 8%. Ca atare, degeaba am votat sau vom vota Legea partidelor, căci aceste partide mici, conform legii pe care tocmai o s-o votăm, nu vor avea vreo șansă nici măcar în alegerile locale.

Ca atare, noi ne vom susține amendamentul de la poziția 115 amendamente admise, 11, amendamente respinse.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Intrăm pe amendamente admise. Vă propun calupuri de 50.

Pregătiți-vă cartelele.

Discutăm numai de admise și colegii se uită la cele respinse. Toată lumea le urmărește pe cele respinse.

Vă rog frumos să vă pregătiți cartelele.

Calupuri de 50? Mulțumesc.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Mulțumesc.

147 voturi pentru, nicio abținere, niciun vot împotrivă.

În primul calup de la 1 la 50, domnul deputat Ludovic Orban.

Să-mi spuneți care, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Domnule președinte,

Stimați colegi deputați,

La punctul 40, art. 32, propunem introducerea unui...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Numai o secundă, vă rog frumos, să ajung și eu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Poftiți?

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Numai o secundă să ajung și eu ca să pot să vă urmăresc.

Deci la punctul 40 din amendamente admise, da?

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Nu, la amendamente respinse.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

La punctul 40?

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Amendamente respinse. Este punctul 4 marginal, punctul...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

4. Ați zis 40.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

40 pe tabelul mare...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Pe amendamente admise, 4 pe respinse.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

4 pe respinse. Asta-i procedura, nu?

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Da, aveți dreptate, de aceea v-am și întrebat.

Art. 32, da?

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Art. 32.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Propunem introducerea unui aliniat nou, 11, cu următorul conținut: "Birourile electorale de circumscripție județene organizează, dacă este cazul, desfășurarea celui de-al doilea tur de scrutin pentru alegerea președintelui de consiliu județean."

Este un amendament pe care îl propunem deoarece în corpul legii în continuare, la punctul 13 marginal și punctul 116 pe ordinea de zi pe tabelul mare propunem alegerea președintelui de consiliu județean în turul doi și din acest motiv supunem la vot această propunere de amendament.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Doar 65 de voturi pentru, 14 abțineri, 80 de voturi împotrivă.

Amendamentul dumneavoastră nu a trecut.

Supun votului amendamentul de la poziția 40, amendamente admise, în integralitatea sa.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

100 voturi pentru, o abținere, 59 împotrivă.

Mulțumesc.

Aprobat.

Dacă până la poziția 50 din amendamente admise mai sunt obiecții, comentarii? Nu.

De la 51 la 100, obiecții, comentarii? Aprobate.

De la 101 la 150?

Domnul deputat Orban. Cine are primul? Sau domnul Molnar? Dumneavoastră cât aveți? 115, vă rog frumos. Din amendamente admise, numai o secundă, să ajung și eu acolo, vă cer permisiunea. 11 la respinse. Sunt exact la 115. Numai o secundă, domnule deputat. 115 se întinde pe mai multe pagini.

Bun! De la pagina 124 amendamente admise, poziția 11 din amendamente respinse, pagina 199. Nu, 202.

Aveți cuvântul, domnul deputat Molnar.

Video in format Flash/IOS

Domnul Molnar Zsolt:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Am propus, prin acest amendament, scăderea pragului electoral de la alegerile locale la 3% din motivul pe care l-am mai amintit astăzi și am mai vorbit de foarte multe ori despre el.

Avem solicitări de la societatea civilă, avem solicitări din teritoriu și ele se referă la diversificarea reprezentării politice, la o mai bună reprezentare politică în consiliile locale și județene. Iar în acest moment, vom avea din ziua de astăzi o nouă lege a partidelor. Dăm posibilitatea să se înființeze partide cu o mai mar ușurință decât ce am avut până acum.

În afară de asta, noi, prin această lege despre care discutăm astăzi, dăm posibilitatea candidaților independenți să acceadă mult mai ușor în consiliile locale și județene, iar din acest punct de vedere este nevoie să facem un pas, să facilităm și accederea partidelor mici în consiliile locale și județene.

Am depus acest amendament și îl regăsesc la amendamentele respinse și pot să vă spun, stimați colegi, că în acest moment Parlamentul devine neconsecvent din punctele de vedere amintite mai devreme. Deschidem ușa independenților, deschidem ușa înființării partidelor și nu le dăm posibilitatea să acceadă în consiliile locale și județene.

Din acest moment, din acest motiv, eu vă rog să susțineți acest amendament, să dăm posibilitatea să dăm un răspuns pozitiv societății civile pe acest subiect.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Pregătiți-vă cartelele.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Doar 18 voturi pentru, 8 abțineri, 146 de voturi împotrivă. Nu a trecut.

Supun votului amendamentul admis de la comisie, poziția 115.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

151 cu unu cu 15 împotrivă. Aprobat.

Domnul deputat Orban. La poziția 116 din amendamente admise, nu?

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Punctul 116 din tabelul mare, punctul 12 marginal. Este vorba de modificarea art. 101.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Da.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Evident că propunem o serie de amendamente care vizează modificarea art. 101.

Amendamentul esențial, în funcție de care vom susține și celelalte modificări, dacă va trece, este modificarea alin. (2) al art. 101.

Propunerea noastră pentru acest alin. (2) al art. 101 este următoarea: "Este declarat primar candidatul care a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate."

În textul propus de Comisia pentru Cod electoral alegerea primarului ar urma să se facă prin majoritatea relativă, adică să fie declarat primar candidatul care a obținut cel mai mare număr de voturi.

Stimați colegi,

Este, după opinia mea, esențial pentru democrație ca exact așa cum națiunea, atunci când își alege președintele nu-și alege președintele dintre candidați candidatul cu cel mai mare număr de voturi, ci își alege președinte pe acel candidat care întrunește majoritatea voturilor valabil exprimate. După un principiu esențial al democrației, și anume acela că, pentru a avea legitimitate un reprezentant al comunității locale, al națiunii, trebuie să aibă în spate legitimitatea conferită de majoritatea cetățenilor din acea comunitate sau care compun acea națiune.

Stimați colegi,

Nu judecați politic, din interes partinic acest text de lege. Alegerea...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos să finalizați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

...primarului prin majoritate relativă, în fapt, nu face altceva decât să ofere prima șansă primarilor în funcții la limită. Un primar poate să se aleagă dacă se prezintă 50% din cetățeni la vot și obține, să spun, 30% din voturi.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, vă rog să finalizați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

...cel mai mare... Mă apropii de sfârșit. Este un element esențial de modificare a acestei legi. Vă rog să mă lăsați să termin.

...la limită poate fi declarat un primar care beneficiază de votul a 15% din comunitatea locală și nu este acceptat de 85% dintre locuitorii comunității respective.

O să ajungem în situația ca pentru a schimba în anumite localități unde s-au format clientele care nu sunt mânate de interesul public și pe care primarul le controlează prin ajutoare sociale, prin alte pârghii pe care le are la dispoziție, să nu mai putem schimba primari decât apelând la doamna cu coasa sau la doamna cu cătușele.

Este inadmisibil ca acest Parlament să nu înțeleagă că este un principiu fundamental de legitimitate ca un primar să beneficieze de legitimitatea conferită de majoritatea voturilor exprimate de cetățean.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Un alt argument, cu care o să închid, este un lucru foarte simplu: în acest fel se pot crea și majorități transparente în consiliile locale care să fie susținute prin votul cetățenilor în turul doi, ducând la alegerea primarului care va câștiga în baza unor înțelegeri care nu sunt numai înțelegeri politice făcute între partide sau consilieri locali sau prin cumpărare de consilieri locali, ci prin votul dat de cetățeni în susținerea candidatului în turul doi.

Ca atare, vă rog, indiferent de formațiunea politică din care faceți parte... și aici am să vă spun că aproape toți primarii Partidului Național Liberal ne-au cerut să sprijinim alegerea într-un tur. Cu toate astea noi suntem Parlamentul și noi trebuie să legiferăm în interesul comunității și în interesul general.

Votați pentru democrație, votați pentru legitimitate, votați pentru buna gestiune a comunităților locale în care trăiește fiecare român!

Mulțumesc. (Aplauze.)

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Prima dată votați, că dacă nu... ce să explicați, dacă nu votați?

73 de voturi pentru, 7 abțineri, 96 de voturi împotrivă.

Supun amendamentul 116, din amendamente admise, în forma propusă de către comisie.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS (Domnul deputat Remus-Florinel Cernea solicită să ia cuvântul din sală.)

Domnule deputat, nu-mi mai face plăcere să vă explic că explicarea votului se face numai la votul final. Este în Regulament.

Eu vă fac plăcerea, vă dau cuvântul de câte ori vreți dumneavoastră, dar găsiți altceva, spuneți procedură, spuneți ceva care să fie pe Regulament, vă rog din suflet.

V-am dat cuvântul de trei ori astăzi împotriva Regulamentului.

O să faceți potecă, după care colegii de la PNL o să spună: "Dacă-i dați domnului Cernea, trebuie să-mi dați și mie".

Pe procedură? Aveți vreo procedură? Știți Regulamentul... Vă rog frumos, aveți cuvântul.

Explicarea votului. Domnul deputat Cernea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

104 voturi pentru, 4 abțineri, 71 de voturi împotrivă.

Adoptat 116.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Pe procedură.

Stimați colegi,

Avem nevoie de democrație, iar această lege este o... reforma ei ar fi însemnat un pas înainte pentru democrație. Din păcate, acest pas nu a fost făcut.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Primul pas este să respectăm legea și Regulamentul.

Ăsta e primul pas, după care, suntem egali toți în fața legii și putem să le cerem și celorlalți.

De la 117 la 150.

Domnul deputat Orban.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ludovic Orban:

Oricum o să batem și într-un tur, fiți liniștiți. Să n-aveți nicio emoție în privința asta.

În mod evident, celelalte amendamente de la alineatele pe care le propuneam la art. 101 au picat. Propun introducerea după art. 101 a art. 1011 care, în esență, la alin. (2) spune următorul lucru, ca și în cazul primarului, și anume acela că este declarat președinte al Consiliului județean candidatul care a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate.

De asemenea, celelalte modificări, celelalte alineate ale art. 101 alin. (1) n-ar mai avea sens să vi le prezint, dacă nu trece la vot această propunere formulată...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Supunem votului amendamentul respins de la poziția 13.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

72 de voturi pentru, 3 abțineri, 104 voturi împotrivă. Respins.

Vă supun 117, în integralitatea sa, așa cum este prezentat de comisie. Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Marginal 117, art. 102.

Mulțumesc.

110 voturi pentru, 2 abțineri, 67 de voturi împotrivă.

Dacă până la 150 mai aveți obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

De la 151 la 200... Nu, scuzați-mă, de la 151 la 177, dacă nu mă înșel.

Da, până la final, până la 177.

Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Proiectul de lege merge la votul final.

Vă reamintesc, ceea ce spuneam și la celelalte proiecte, proiectul de lege rămâne la votul final cu propunere de adoptare și mai aveți propunere de adoptare a altor cinci inițiative legislative care au raport de respingere.

Mulțumesc foarte mult.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 11:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro