Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of September 23, 2015
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.159/29-09-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
22-09-2020 (joint)
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2015 > 23-09-2015 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 23, 2015

11. Dezbaterea Proiectului de Lege privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare (PL-x 567/2015) (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 567/2015

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

9. Proiectul de Lege privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare.

270 de amendamente admise, 2 anexe.

Procedură de urgență. Caracter organic.

Eu vă propun să mergem până la 15 fără un sfert. Dacă este îl lăsăm pentru următoarea dezbatere, dar să-l începem.

Sunteți de acord, liderii grupurilor parlamentare, da? Mulțumesc.

Guvernul României.

Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Attila György (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Mulțumesc, domnule președinte.

Necesitatea elaborării unei noi legi privind autorizarea și supravegherea societăților de asigurare și reasigurare rezultă din aprobarea Directivei nr. 51/2014 care definitivează cadrul legislației primare europene privind noul regim Solvabilitate II, început prin Directiva nr. 138/2009.

Susținem forma comisiei, cu amendamente.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc și eu foarte mult.

Comisiile pentru buget, finanțe și politică economică.

Video in format Flash/IOS

Domnul Horia Grama:

Domnule președinte,

Vă rog frumos să-mi permiteți să citesc raportul comun asupra Proiectului de Lege privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare.

În conformitate cu prevederile regulamentului, republicat, și a Constituției României, Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare și Comisia pentru buget, finanțe și bănci au fost sesizate, spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu prezentul proiect de lege.

Conform prevederilor Constituției și ale Regulamentului Camerei, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa legislativă.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Inițiativa supusă dezbaterii are ca obiect reglementarea asupra unui nou cadru legislativ privind autorizarea și supravegherea societăților de asigurare și/sau reasigurare, în conformitate cu prevederile normelor europene.

În conformitate cu prevederile art. 61-63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, membrii celor două comisii au examinat inițiativa legislativă în ședințe separate. Astfel, membrii Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare au examinat inițiativa menționată mai sus și documentele care o însoțesc în ședința din 16 septembrie; membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci au examinat proiectul de lege menționat mai sus în ședința din 8 septembrie.

Din numărul total de 25 de membri ai Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare au fost prezenți la dezbateri 22, iar din totalul de 32 de membri ai Comisiei pentru buget, finanțe și bănci au participat la dezbateri 31.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii au hotărât cu unanimitate de voturi să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, Proiectul de Lege privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu amendamente admise care sunt redate în anexa la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor organice.

Mulțumesc frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc și eu.

Grupurile parlamentare.

Aveți cuvântul. Dezbateri generale. Domnule deputat, vă rog frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Acest act normativ face parte din pachetul mai larg Solvabilitate II al Uniunii Europene și reprezintă pe undeva acea rezolvare a necesității de gestionare a pieței financiare într-un raport echitabil care să pună pe primul plan consumatorul de produse financiare și care să realizeze un echilibru real între investitorul privat și proprietarul respectivei societăți și stat, raport care, în baza principiului responsabilității financiare, să separe activele performante de cele toxice.

Prevenirea falimentelor printr-un set de măsuri și control și restructurare non-invazive reprezintă principalul câștig al acestui act normativ, pentru că știm cu toții, avem exemplu nefericit al recesiunii din 2007 din Statele Unite, falimentele de la Lehman-Brothers și AIG, care n-au făcut decât să adâncească criza financiară mondială odată ce statul a pompat sume importante provenite din veniturile aduse la bugetul de stat de către contribuabilul american.

De aceea, avem nevoie de a evita pe viitor cazurile în care pasivul este încasat de cetățean și de economia productivă, de economia reală, iar activul rămâne în posesia privatului respectiv care, prin pârghii publice, se degrevează de această responsabilitate care cade pe umerii economiei funcționale, economiei reale, pe care o contaminează și pe care o ține într-o permanentă stare de criză și tensiune.

Cred că menirea acestui mecanism este de gestiune a capitalului în direcția valorificării acestor active în mediul productiv și nu pe alte căi, cum deseori s-a întâmplat în sistemul de asigurări din România.

De asemenea, vreau să apreciez faptul că, în sfârșit, ASF-ul vine cu act normativ, care, deși reprezintă, cum spuneam mai devreme, punerea în aplicare a unor normative europene și a unor reguli de, să spunem așa, de preîntâmpinare a falimentului într-o manieră care să nu pericliteze punerea în valoare a activelor companiei, reprezintă un pas important, ASF-ul ar trebui să se axeze pe aceste probleme și nu să devină acel azil de lux pentru sinecuriștii politici, precum a fost în anii precedenți, ci să devină un organism cu adevărat de gestionare transparentă și gestionare productivă a ceea ce reprezintă piața financiară din România, o piață financiară deosebit de grav afectată de această recesiune cauzată de bula speculativă din 2007-2008, bulă speculativă de pe urma căreia întreaga economie a avut de tras și va avea și de acum încolo.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnule Iacoban, aveți cuvântul. Grupul parlamentar al PSD.

Video in format Flash/IOS

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi și colege,

Acest proiect de lege transpune în legislația românească Directiva europeană OMNIBUS II pe 2014/51/UE care definitivează cadrul legal al legislației primare europene privind noul regim de Solvabilitate II, cadru reglementat de altfel în vreo 14 directive europene.

Are ca obiect reglementarea autorizării și supravegherea activității de asigurare și reasigurare.

Se aduc modificări regimului de Solvabilitate II în ceea ce privește: modul de determinare și cuantificarea riscurilor interne și externe la care este supusă societatea de asigurare și reasigurare; prevederea existenței permanente a fondurilor proprii eligibile la nivelul cerinței de capital de solvabilitate; identificarea și notificarea deteriorării situației financiare de către societatea de asigurare și reasigurare; statuarea managementului riscului ca o funcție centrală a societății de asigurare și reasigurare; susținerea prin documente justificative a poziției asiguratorului pentru anumite decizii în care este pus asiguratorul; transformarea procesului de supraveghere dintr-unul reactiv într-unul prospectiv continuu.

Prin urmare, și Partidul Social Democrat susține acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Alte luări de cuvânt? Nu sunt.

Intrăm pe amendamente admise.

Mergem pe calupuri de câte 50. Sunteți de acord? Da?

Supun la vot să mergem pe calupuri de 50.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

115 voturi pentru, 4 abțineri, zero voturi împotrivă. Aprobat.

De la 0 la 50. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 51 la 100. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 101 la 150. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 151 la 200. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 201, pag.176, la 250. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 251 la 270. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

Anexa 1. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobată.

Anexa 2. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobată.

Dragi colegi, proiectul de lege merge la votul final, la ora 15, da? Da. Bun.

Suspend lucrările ședinței de astăzi pentru 20 de minute. Ne vedem la... (Vociferări.)

Așa am stabilit, n-o să vină colegii noștri de la celelalte partide. Dacă puteți să-i convocați mai devreme, dar va fi greu. Va fi greu.

Ne vedem la ora 15.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 26 september 2020, 20:16
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro