Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 noiembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.212/04-12-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 25-11-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 noiembrie 2015

21. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea Legii nr. 122/2006 privind azilul în România (Pl-x 223/2015). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 223/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

35. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 122/2006 privind azilul în România.

Dacă din partea inițiatorilor intervine cineva? Nu.

Raport Comisia juridică și Comisia pentru apărare.

Domnul Sorin Stragea, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Sorin Constantin Stragea:

Raport comun asupra Propunerii legislative pentru completarea Legii nr. 122 privind azilul în România.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a respins inițiativa legislativă.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Această propunere legislativă are ca obiect de reglementare completarea Legii privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare, în sensul instituirii unei forme de protecție specială pentru cetățenii români care se întorc în România, ca urmare a existenței unui conflict armat în țara în care își au domiciliul.

Consiliul Legislativ a avizat negativ.

Comisia pentru drepturile omului a avizat negativ.

Comisia pentru muncă a avizat negativ.

Iar Guvernul României, conform punctului de vedere, nu susține adoptarea propunerii legislative.

În urma dezbaterii, membrii comisiei au hotărât cu unanimitate de voturi să propună plenului Camerei un raport de respingere a propunerii legislative. De asemenea, Comisia juridică a hotărât în unanimitate respingerea acestei inițiative.

Membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului un raport comun de respingere a acestei propuneri.

Face parte din categoria legilor ordinare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Intervenții? Nu sunt.

Da, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Grupul Partidului Național Liberal nu susține această lege. Deși în cuprinsul actului propus sunt foarte multe aspecte legate de drepturile cetățenilor români care s-ar întoarce în eventualitatea unui conflict armat în țară, credem noi că există posibilitatea unui act normativ de sine stătător în legătură cu această inițiativă și legea care prevede azilul în România nu se poate aplica cetățenilor români care se întorc în țară.

Vă mulțumim.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnul Iacoban, vă rog. Grupul PSD.

Video in format Flash/IOS

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Nici Grupul PSD din Camera Deputaților nu va vota această lege din următoarele motive: în primul rând, forma de protecție specială înseamnă un tratament discriminatoriu pozitiv. Discriminarea este combătută indiferent de forma ei, fie ea negativă, fie ea pozitivă. Calitatea de tratament în fața legii pentru toți cetățenii români este un principiu constituțional, iar orice discriminare, chiar dacă e pozitivă, devine neconstituțională.

Doi. O asemenea protecție specială în care ea ar fi acceptată și legiferată ar duce la concluzia că statul român nu oferă o protecție tuturor celor care dețin cetățenia română, lucru, de fapt, neacceptat.

Trei. Actul normativ care se dorește a fi modificat este incompatibil cu scopul urmărit de inițiatori. Așadar, suntem în materia azilului, care este opozabil doar străinilor care solicită protecție internațională în România.

În speță un cetățean român nu poate fi obiectul unui azil acordat de România, ci eventual unui azil acordat de un stat terț.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 24 octombrie 2019, 5:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro