Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.41/22-03-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 14-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 martie 2017

14. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.28/2008 privind registrul agricol (PL-x 99/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 99/2015

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

11. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol.

Dintre inițiatori dacă dorește cineva să ia cuvântul? Nu.

Comisia?

Domnul Munteanu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Munteanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Prezint Raport comun suplimentar al Comisiei pentru agricultură și Comisiei pentru administrație publică.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege, în ședința din 25 februarie 2015.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a avizat favorabil.

Comisia pentru buget a avizat negativ.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare registrul agricol, în vederea realizării unor evidențe unitare cu privire la categoriile de folosință a terenurilor, a mijloacelor de producție agricolă, precum și a efectivelor de animale.

Cele două comisii, în ședințe diferite, au analizat proiectul de lege și, cu majoritate de voturi - și subliniez, doar cu o singură abținere - s-a adoptat proiectul de lege.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Sunt și amendamente admise și amendamente respinse.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri generale?

Domnul Tinel Gheorghe.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Dezbatem astăzi o propunere legislativă din 2015. Și fac această precizare, pentru că, veți vedea, sunt câteva modificări ale textelor aprobate de Senat, între timp, și ale Comisiei pentru agricultură, anterior întocmirii raportului pe care ni l-a prezentat președintele Comisiei pentru agricultură.

Prin Ordonanța nr. 28 din 2008 a fost aprobată forma, conținutul registrului agricol. A urmat apoi aprobarea ordonanței, prin Legea nr. 98 din 2009. Și o prevedere importantă era ca la 1 ianuarie 2015, registrul agricol, în forma prezentată și mai ales sub formă electronică, să intre în vigoare. Pregăteam, așadar, acea cerință a Uniunii Europene, de a înfăptui și noi, odată pentru totdeauna, cadastrul agricol.

Dacă n-am putut să-l implementăm la 1 ianuarie 2015, a venit, pe bună dreptate, această inițiativă legislativă și s-a prorogat termenul la 1 ianuarie 2017.

N-au existat bani pentru a începe cadastrarea, pentru că, veți vedea, una dintre modificările importante ale textului de lege supus aprobării dumneavoastră este că registrul agricol devine bază de date pentru evidența suprafețelor de teren agricol, a efectivelor de animale etc., în vederea obținerii subvențiilor de la Uniunea Europeană.

Ei, chestiunea aceasta va trebui să fie corelată cu obligația noastră ca la 1 ianuarie 2018 să avem și cadastrul agricol, pentru că în lipsa acestuia, Uniunea Europeană, există riscul să nu ne mai dea subvenția pe suprafață.

Deci principala modificare pe care o aducem acum este că prorogăm termenul pentru introducerea registrului agricol electronic de la 1 ianuarie 2018. Că așa face românul, când nu poate să implementeze un text de lege, vine cu o inițiativă legislativă și prorogă termenul.

Dar sunt și alte obligații care cad în sarcina autorităților locale, dar și a Agenției Naționale de Cadastru, pentru că ea devine integrator al acestei baze de date la nivel național.

Partidul Național Liberal susține proiectul de act normativ supus dezbaterii dumneavoastră, astăzi, dar atrage atenția Guvernului că trebuie să asigure sursele necesare pentru implementarea lui și mai ales sumele necesare pentru realizarea cadastrului agricol.

Eu încă nu văd în dezbaterea publică și în ieșirile actualului ministru al agriculturii, care vorbește despre orice, de acest proiect, program de cadastrare.

Și aș dori... aș fi vrut să-l întreb pe secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul, de la Ministerul Agriculturii, care este stadiul implementării acestui proiect de cadastrare, dar, din păcate, obligativitatea de a participa este numai atunci când sunt inițiative ale Guvernului, în plenul Parlamentului, nu și atunci când sunt inițiative ale noastre.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Seres Dénes.

Video in format Flash/IOS

Domnul Seres Dénes:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Sigur că registrul agricol îndeplinește un rol foarte important în ținerea evidenței unitare a folosinței terenurilor agricole, a mijloacelor de producție, a numărului de animale de la nivel local. De fapt este un sistem de evidență unică.

Reglementarea, prin Ordonanța nr. 28, modului de a ține evidența atât în sistem electronic, cât și pe bază de hârtie, se pare că nu a îndeplinit condițiile actuale și, la solicitarea Asociației Comunelor, s-a acceptat ca evidența să se țină ori în sistem electronic, ori pe bază de hârtie, la hotărârea Consiliului Local. Pentru că autoritățile locale nu sunt pregătite toate pentru a ține o evidență în sistem electronic.

Ceea ce este benefic este că se rezervă spațiu și pentru evidenția funciară, cu date din cadastrul general. Sigur că aceasta pe parcursul realizării, așa cum a spus colegul nostru, Tinel, în paralel cu realizarea evidenței cadastrale, pentru că din acest punct de vedere avem încă foarte, foarte multe de făcut.

Și eu încurajez Agenția Națională să facă demersul necesar, și Guvernul, pentru a asigura sumele necesare pentru întocmirea sistematică a cadastrului național.

Și Grupul nostru parlamentar... sigur că sunt norme tehnice de evidență, atât în Comisia centrală de evidență a registrului agricol, sunt cooptate și alte instituții centrale care pot avea un rol benefic în acest demers, cu atât mai mult cu cât Agenția Națională de Cadastru va juca un rol important.

Vom sprijini și vom vota această inițiativă.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Vîlceanu.

Domnule Vîlceanu, ați rămas înscris de data trecută. Închideți. Și domnul Turcescu cred că e în aceeași situație. Închideți opțiunea... așa.

Mulțumesc, domnule Turcescu.

Domnul Oprea.

Domnule Seres, închideți microfonul.

Domnule profesor, închideți microfonul și deschideți-l, ca să văd... așa, da.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dumitru Oprea:

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dumitru Oprea:

N-am să vă citesc decât un titlu: "Noua revoluție pentru înregistrarea pământului în Ghana" - februarie 18, 2016.

Tot răul e spre bine, pentru că această nouă revoluție, numită "Revoluția Blockchain", revoluția jurnalelor planetare, inclusiv în zona de cadastru, care a fost cea mai interesată, se poate împlini printr-o astfel de prorogare de termen. Și poate că mintea românului cea de pe urmă se va cupla cu această nouă platformă care stă în spatele "Blockchain"-ului inițial, folosită pentru bitcoin. Dar bitcoin-ul nu este o poveste. Platforma, ca atare, este revoluția planetară a internetului lucrurilor. Iar pământul planetar reprezintă cea mai dezorganizată formă planetară. În Ghana - zic ei - 90% din pământuri nu sunt cadastrate. Și atunci?

În Grecia este o campanie foarte serioasă, în America Latină, dar în toată lumea bună. Așadar este o șansă să intrăm pe valul planetar al acestui registru planetar al terenurilor cadastrate.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumim, domnule profesor.

Alte intervenții dacă mai sunt? Nu.

Avem un amendament respins. Dacă îl susține cineva? Nu.

Mulțumesc.

Și cu amendamentele admise din raport, legea merge la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 7:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro