Emil-Marius Pașcan
Emil-Marius Pașcan
Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.92/09-06-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-10-2021
26-10-2021
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 30-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2017

  1. Declarații și intervenții ale deputaților:
  1.4 Emil-Marius Pașcan - declarație politică intitulată "Se privatizează administrațiile publice locale";

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnul Pașcan, de la Grupul PMP.

Domnul Constantin Codreanu a depus în scris. Se pregătește doamna deputat Laura Moagher, de la Ploiești.

Video in format Flash/IOS

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Bună dimineața!

Distinși colegi,

Domnule președinte de ședință,

Declarația mea politică se intitulează "Se privatizează administrațiile publice locale".

Actuala putere politică dorește să privatizeze administrațiile publice locale. Noul proiect legislativ privind salarizarea unitară, adoptat de Senat, permite o abordare despotică unilaterală a salariilor de bază ale personalului - funcționari publici și personal contractual - din cadrul administrației publice locale, contravenind, de fapt, principiilor fundamentale ale sistemului de salarizare unitară a personalului plătit din fonduri publice.

Practic, în proiectul de act normativ nu a fost introdusă o grilă de salarizare pentru funcționarii din administrație, stipulându-se că stabilirea veniturilor lunare pentru personalul din instituțiile și autoritățile publice ale administrației publice locale se face prin hotărâre a consiliului local, a consiliului județean sau a Consiliului General al municipiului București.

În mod predictibil, o asemenea abordare va conduce la profunde discrepanțe salariale între funcționarii publici care ocupă aceeași funcție, au aceeași vechime în muncă și își desfășoară activitatea în aceleași condiții.

Pretextul acestei abordări legislative este descentralizarea administrativă.

Mai mult, președintele PSD, Liviu Dragnea, a invocat public discrepanțele existente în sistemul salarial actual, care permit ca un funcționar public cu funcție de conducere să poată avea un venit salarial mai mare chiar decât demnitarul, respectiv șeful instituției publice, primar sau președinte de consiliu județean.

În plus, se invocă adesea potrivnicia unor funcționari care refuză, de frica DNA și a Curții de Conturi a României, să mai semneze și asume diverse documente aferente unor hotărâri, în mod special a celor care privesc patrimoniul și achizițiile publice.

De fapt, într-un fel sau altul, funcționarii publici trebuie supuși, chemați la ordine și constrânși, prin prevederile legislative salariale, să dea ascultare fără crâcnire aleșilor locali. E un mod injust de a percepe descentralizarea, unul prin care specialiștii din corpul funcționarilor sunt aserviți salarial voinței subiective și intereselor baronilor locali.

Mai mult decât atât, PSD și actuala guvernare pregătesc o modificare de fond a Statutului funcționarilor publici, printr-un nou proiect legislativ care exclude principiul transparenței din rândul celor care stau la baza exercitării funcției publice; introduce noțiunea de redistribuire, ca modalitate de ocupare a unei funcții publice, decizia aparținând persoanei care are competența de numire în respectiva funcție; șeful capătă puteri sporite la numirea sau redistribuirea funcționarilor în posturi; apare mobilitatea în sistem a funcționarului, mobilitate decisă de același șef.

Cu alte cuvinte, se dorește transformarea administrațiilor publice locale în feude private, aservite intereselor politice ale majorității politice și a baronului local. Această formulă permite, în absența unei grile unitare, stabilirea după bunul-plac a salariilor funcționarilor și mobilitatea, respectiv redistribuirea acestora, atunci când nu sunt pe placul șefului.

De fapt, asistăm la privatizarea originală a administrațiilor publice locale.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Deputat al PMP de Mureș, Marius Pașcan.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da.

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 28 octombrie 2021, 11:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro