Aurel-Robert Boroianu
Aurel-Robert Boroianu
Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.92/09-06-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 30-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 mai 2017

  1. Declarații și intervenții ale deputaților:
  1.39 Aurel-Robert Boroianu - declarație politică "Este sau nu sustenabilă viitoarea Lege a salarizării unitare, domnilor guvernanți?!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Aurel-Robert Boroianu:

"Este sau nu sustenabilă viitoarea Lege a salarizării unitare, domnilor guvernanți?!"

PNL a încercat să afle în Camera Deputaților, de la ministrul finanțelor, dacă viitoarea lege a salarizării unitare pe care PSD o trece la foc automat prin Parlament este sau nu sustenabilă. Dar, din păcate, Guvernul Grindeanu nu vrea să răspundă atunci când i se pun întrebări serioase, dar incomode, întrebări prin care noi, parlamentarii PNL, tragem în primul rând, un semnal de alarmă referitor la consecințele dezastruoase asupra economiei pe care le-ar putea avea o astfel de lege nesustenabilă.

Semnalul de alarmă tras atât de PNL, referitor la presiunea pe care o va pune această lege pe buget dacă rămâne în actuală formă, precum și cel tras recent de Comisia Europeană, în privința unei abateri semnificative a Guvernului de la traiectoria de ajustare în vederea atingerii obiectivului bugetar pe termen mediu, cât și de FMI, care precizează că "proiectul de lege își propune să organizeze remunerarea sectorului public, dar argumentele pentru variațiile creșterilor în cazul diferitelor grupe de bugetari, în primii ani de implementare a legii, sunt neclare și generează riscuri fiscale semnificative", cred că ar trebui să scoată PSD din globul de sticlă în care s-a autoizolat și să regândească o formă a legii sănătoasă și predictibilă, care să nu sufoce bugetul și, bineînțeles, care să nu mai aibă nevoie de modificări majore, cel puțin în următorii 10 ani.

PNL nu poate fi de acord cu acest proiect al PSD care nu are niciun studiu de impact și niciun calendar clar de implementare, un proiect care nu rezolvă în niciun caz problemele sistemice și care ajunge chiar la tăieri de salarii.

Din aceste considerente, cerem Guvernului Grindeanu clarificări în privința modului de finanțare și a variabilelor avute în vedere, ținând cont de faptul că și miniștrii săi se tot contrazic în declarațiile publice pe cifrele legate de implementarea legii.

În viziunea PNL, indicatorul de bunăstare este nivelul salariului mediu, care este determinat de mecanismele pieței libere. Din acest motiv, PNL nu va supralicita în privința nivelului salariului minim brut, întrucât scopul nu este să avem tot mai mulți angajați pe salariul minim. Obiectivul este să oferim pieței condițiile pentru creșterea salariului mediu.

De aceea, PNL propune o viziune solidă de construire a Legii salarizării unitare, care ține cont în primul rând de nevoia beneficiarilor de a ști cu siguranță perspectiva salarială pe care o au, dar și de impactul pe care-l poate avea asupra mediului privat.

PNL consideră că este într-adevăr nevoie în România de o lege a salarizării unitare pentru sistemul public, care să înlăture discrepanțele nepermise dintre grilele de salarizare aplicate în prezent pentru diferitele categorii de salariați bugetari. România nu are nevoie de încă o lege a salarizării plină de deficiențe și inaplicabilă, ci are cu siguranță nevoie de o lege corectă, echitabilă, care să respecte principiul performanței, dar care să aibă, mai ales, certitudinea implementării până la capăt și să asigure păstrarea unui cadru bugetar sustenabil și predictibil.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 21 octombrie 2021, 21:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro