Domnul Nicolae Giugea: Mulțumesc, domnule președinte. Declarație politică: "PSD duce Craiova tot mai departe de București". Transportul pe calea ferată este de departe cel mai rapid, sigur și ieftin mijloc de transport pe uscat. Din păcate, în România, transportul feroviar este tratat secundar sau nu i se acordă niciun fel de importanță, din punct de vedere investițional. Așa s-a ajuns în situația în care, din cauza lipsei totale a investițiilor în infrastructura de transport feroviar, durata unei călătorii pe calea ferată, între Craiova și București, a crescut cu cel puțin o oră, în ultimii 40 de ani. Ce să mai spunem despre ruta Craiova-Calafat, pe care trenurile se deplasează mai încet decât căruțele? Unii spun că până și în perioada interbelică trenurile aveau o viteză mai mare decât astăzi. Nu este, oare, strigător la cer? Astfel, în pofida achiziției unor trenuri destul de performante pentru transportul de călători, adică trenuri electrice românești, produse la fabrica Softronic de la Craiova, care se pot deplasa cu până la 160 km/h, acestea parcurg cei 210 km cu o viteză medie de 60 km/h. Starea precară a infrastructurii feroviare impietează și asupra activității fabricii de la Craiova, singura fabrică de rame și locomotive electrice din Europa de Est, care a făcut investiții semnificative tocmai pentru a produce trenuri de mare viteză. Lipsa unei infrastructuri feroviare moderne are efecte negative asupra întregii economii locale din Oltenia, fie că vorbim despre fabrici, fie că vorbim despre transportul de cereale. Potrivit Programului de guvernare 2017-2020, Guvernul lui Dragnea, căci al lui este, nu al României, se angajase să realizeze investiții în infrastructura feroviară, la o valoare care este mult îndepărtată de necesitatea modernizării acesteia, în vederea creșterii vitezei și siguranței de deplasare. Pentru tronsonul București-Craiova, Guvernul s-ar fi pregătit, chipurile, să realizeze investiții în valoare de 68 de milioane de euro, însă acesta nu precizase concret ce anume se urmărește prin această investiție. Punând în relație valoarea investiției cu lungimea tronsonului, putem bănui că prin acest proiect, dacă s-ar fi realizat, s-ar fi înlocuit, cel mult, becurile semafoarelor și s-ar fi vopsit câțiva stâlpi, fără ca această investiție să aibă ca efect creșterea vitezei de deplasare și a siguranței feroviare. Dar, oare cine și-a făcut vreo speranță că ceea ce a scris Darius Vâlcov în Programul de guvernare se va și realiza? Superficialitatea obiectivelor cuprinse în program, mai ales la capitolul infrastructură, ne dă dovada clară că PSD-ALDE au croit în grabă acest document total irealizabil, iar acest lucru se confirmă în realitate. Unul dintre exemplele cele mai clare reprezintă chiar acest proiect feroviar Craiova-București, de unde lipsesc cu desăvârșire informații privind data de lansare a stadiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, când se va face licitația pentru acordarea contractelor de lucrări, data estimată a finalizării lucrărilor etc. Mai mult, când ar trebui să se spună clar cu ce bani se va face acest proiect, atunci se va realiza acest proiect, atunci se vorbește laconic despre fonduri europene sau buget național, adică la alegere, ori din fondurile europene din care Guvernul Dragnea nu a atras niciun leu, ori din bugetul național care este tot mai mic. O altă minciună marca PSD-Grindeanu! Stimați colegi, Pe cine credeți că încălzește războiul personal dintre Dragnea și Grindeanu? Pe nimeni! Dimpotrivă, România are de pierdut cu fiecare moment petrecut de PSD la guvernare. A dat exemplul infrastructurii de cale ferată Craiova-București, a celei de la Calafat la Craiova, pentru care se fac doar studii de fezabilitate...
|