Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of October 30, 2017
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.154/03-11-2017

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2017 > 30-10-2017 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of October 30, 2017

13. Răspunsuri orale la întrebările adresate membrilor Guvernului și altor conducători ai organelor administrației publice.  

 

Domnul Ben-Oni Ardelean:

  ................................................

Dau, în continuare, cuvântul, din partea Ministerului Sănătății, pentru a prezenta răspunsul, domnului Dan Dumitrescu, secretar de stat.

Domnul Dan Dumitrescu (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Bună ziua!

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate domnule deputat,

Referitor la întrebarea dumneavoastră privind situația Clinicii de Chirurgie Plastică și Arsuri din Iași, vă comunicăm următoarele.

Ministerul Sănătății derulează Proiectul privind reforma sectorului sanitar - îmbunătățirea calității și eficienței sistemului sanitar, finanțat prin Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Proiect nr. 8362-Ro, ratificat prin Legea nr. 179 la data de 16.12.2014.

În cadrul componentelor proiectului este planificat a se achiziționa prin licitații competitive o serie de echipamente destinate unor diverse structuri spitalicești, printre care și centre de mari arși. Aceste echipamente urmează a se achiziționa în funcție de specificul unității sanitare, nivelul de competență, distribuția națională și alte criterii, și nu în ultimul rând, de resursele financiare disponibile realizării acestor investiții.

Infrastructura existentă la Spitalul "Sf. Spiridon" din Iași este adecvată pentru realizarea unui centru de mari arși, iar specialiștii din cadrul Unității de Management al Proiectului Băncii Mondiale estimează că suma necesară în vederea dotării centrului de la Iași este de aproximativ 17.231.000 RON, inclusiv TVA.

Vă comunicăm că lansarea achiziției în vederea dotării centrului de arși este preconizată pentru începutul lunii noiembrie a anului în curs.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim foarte mult.

Dau, în continuare, cuvântul, din partea Ministerului Transporturilor, doamnei secretar de stat Maria Magdalena Grigore.

Doamna Maria Magdalena Grigore (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimate domnule deputat,

Referitor la întrebarea dumneavoastră, formulată în ședința Camerei Deputaților, nr. 1576A/2017, având ca obiect "Planul de dezvoltare al TAROM pentru destinația Suceava", vă comunicăm următoarele.

Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române, TAROM, i se aplică prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, iar Ministerul Transporturilor, în conformitate cu art. 4 alin. (1) al acestui act normativ, în calitate de autoritate tutelară, nu poate interveni în activitatea de administrare și conducere a acestei companii.

Totuși, am solicitat Companiei TAROM un punct de vedere avizat, cu privire la întrebarea dumneavoastră.

Dorim să vă informăm despre faptul că TAROM analizează această solicitare, ținând cont de disponibilitatea Flotei TAROM, dar și de eficiența economică a operațiunilor propuse.

În acest context, TAROM vă invită la o discuție în cadrul companiei, pentru evaluarea potențialului de trafic pentru zborurile menționate de dumneavoastră, cât și pentru alte posibile operări externe.

Dorim să vă mulțumim pentru atenția acordată și vă asigurăm de tot sprijinul nostru, cu privire la dezvoltarea destinației Suceava.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, doamnă secretar de stat.

Dacă vreți și în continuare, pentru domnul Petru Movilă... tot dumneavoastră aveți acolo... pentru mutarea Regionalei Moldova CFR Marfă de la Iași la Suceava...

Doamna Maria Magdalena Grigore:

În legătură cu mutarea Regionalei Moldova, a CFR Marfă, de la Iași la Galați, vă comunicăm următoarele.

Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă, CFR Marfă, este o societate comercială care derulează activități de transport feroviar de marfă, pe o piață puternic concurată, fiind în competiție directă cu alte societăți feroviare cu capital privat, întregul sistem de transport feroviar fiind el însuși în competiție cu celelalte moduri de transport, cel mai important fiind sistemul de transport auto, care deține ponderea cea mai mare în ceea ce privește volumul mărfurilor transportate.

Pentru a rămâne competitivă, CFR Marfă a trebuit să se adapteze permanent condițiilor de piață, să crească calitatea serviciilor, să reducă costurile.

În realizarea acestor cerințe, compania a implementat o serie de măsuri de reducere a costurilor, în toate sectoarele de activitate.

Ca urmare a analizei efectuate la nivel central, pe baza indicatorilor din activitatea de exploatare - și anume, tone transportate, parcursul trenurilor, parcursul mărfurilor - se contată că activitatea Centrului zonal de Marfă Galați este superioară, comparativ cu activitatea Sucursalei Moldova, astfel că s-a impus modificarea structurii organizatorice a Centrului zonal de marfă Galați prin încadrarea, la nivel de sucursală, cu denumirea "Sucursala Galați", respectiv modificarea structurii organizatorice a Sucursalei Moldova, prin încadrarea, la nivel de centru zonal de marfă, și anume, Centru zonal de marfă Iași, conform organigramelor care au fost aprobate în Adunarea Generală a Acționarilor a CFR Marfă.

Din punct de vedere organizatoric, nu sunt deosebiri între cele două structuri, și anume, între sucursală și centru zonal de marfă, însă, din punct de vedere funcțional, managerul semnează, împreună cu directorul sucursalei, balanța de venituri și cheltuieli a Centrului zonal de marfă, iar din punctul de vedere al salarizării, managerul, față de directorul sucursalei, este salarizat cu o clasă mai puțin, iar indemnizația de conducere este mai mare cu 10%, și șeful de Oficiu economic față de contabilul șef este salarizat cu o clasă mai puțin, iar indemnizația de conducere este mai mică cu 10%.

Cred că am fost extrem de elocventă.

Facem precizarea că, în 10 octombrie 2017, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație, se analizează și se dezbate problematica ridicată de dumneavoastră.

Vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a răspunde prompt solicitărilor dumneavoastră.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, doamnă secretar de stat.

Dau, în continuare, cuvântul...

(Domnul deputat Petru Movilă solicită să ia cuvântul.)

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Petru Movilă:

Mulțumesc, doamnă ministru secretar de stat.

Apreciez răspunsul dumneavoastră, însă, de la mutarea activității de comandă de la Iași la Galați, în spațiul public au fost multe afirmații din zona guvernamentală și chiar din partea ministrului transporturilor demisionar, că într-un timp foarte scurt, Regionala va reveni la Iași.

Este un lucru important pentru Iași. Sigur că argumentele economice sunt importante, dar aceste măsuri puteau fi luate și dacă Regionala și comanda rămâneau la Iași.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, domnule deputat.

Dau, în continuare, cuvântul, din partea Ministerului Afacerilor Interne, domnului secretar de stat Daniel Robert Marin - răspuns tot pentru domnul deputat Petru Movilă.

Domnul Daniel Robert Marin (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne):

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați domni și doamne deputați,

În legătură cu întrebarea domnului deputat Petru Movilă, având ca obiect deschiderea Stației SMURD Podul Iloaiei, județul Iași, precizăm următoarele.

La nivelul Departamentului pentru Situații de Urgență și a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, se caută soluții pentru elaborarea unui proiect de act normativ care să permită preluarea personalului care activează în cadrul echipajelor SMURD, de prim ajutor calificat, actualmente finanțat de autoritățile administrației publice locale, de serviciile profesioniste pentru situații de urgență.

În acest sens, IGSU a realizat o inventariere, la nivel național, a personalului angajat în cadrul serviciilor voluntare pentru situații de urgență, rezultând că dintr-un total de 319 persoane, 296 de persoane și-au exprimat acordul de principiu pentru a fi preluate de structurile IGSU.

Totodată, precizăm că la acest moment nu mai există situații similare celei de la Podul Iloaiei.

Vă mulțumesc pentru interesul dumneavoastră și vă stau la dispoziție cu alte clarificări.

Mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Vă rog, domnule deputat Movilă, aveți cuvântul.

Domnul Petru Movilă:

Domnule ministru secretar de stat,

Mulțumesc mult pentru răspuns.

Într-adevăr, modul de funcționare a Serviciului SMURD Podul Iloaiei este unul dintre puținele rămase în viață în România, prin finanțarea, în parteneriat, a administrațiilor publice locale.

Este important ca Ministerul Afacerilor Interne, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență să găsească soluția corectă, astfel încât, de la 1 ianuarie 2018, să fie preluată activitatea SMURD de la Podul Iloaiei, dar și personalul, astfel încât cetățenii din zona orașului Podul Iloaiei și ai celorlalte comune arondate să poată beneficia în continuare de servicii medicale de urgență asigurate de SMURD, în parteneriat cu Serviciul de Ambulanță Iași, substația Podul Iloaiei.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumim, domnule deputat.

Dacă este în sală domnul Petrețchi Nicolae-Miroslav? Nu este.

Atunci, vă rog frumos, din partea Ministerului Educației Naționale, domnul secretar de stat Petru Andea, să depuneți în scris acest răspuns.

De asemenea, domnul Petru Movilă este în sală și a avut o întrebare. Tot din partea Ministerului Educației Naționale, dau cuvântul domnului secretar de stat, Petru Andea.

A... dorește în scris... bun. O așteptăm în scris, atunci.

Din partea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale..., dacă este în sală domnul deputat Laurențiu Nistor? Nu este în sală.

Vă rog, de asemenea, să depuneți în scris, din partea ministerului, acest răspuns.

Am epuizat, în momentul acesta, răspunsurile date din partea ministerelor.

Adresse postale: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie lundi, 20 mai 2019, 6:43
Téléphone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro