Plen
Ședința Camerei Deputaților din 20 decembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.2/09-01-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
16-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 20-12-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 decembrie 2017

22. Supunerea la votul final:  

   

După pauză

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Începem ședința de vot final.

Vă rog să vă pregătiți cartelele!

Vom face un vot de control.

Vă rog, vot.

 
 

Mulțumesc. Suntem în cvorum.

Începem.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea art.1 alin.(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (PL-x 226/2017); (adoptat)

Capitolul I. Legi ordinare. Adoptări.

1. Proiectul de Lege pentru modificarea art.1 alin.(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

Comisia pentru industrii, Comisia economică și Comisia juridică propun adoptarea.

Vă rog, vot.

 

158 de voturi pentru, 71 de voturi împotrivă, 4 abțineri. Adoptat.

Explicarea votului.

Domnul Popescu.

 
 

Domnul Pavel Popescu:

Domnule președinte,

Dragi colegi,

PNL a votat împotriva acestui măcel al Ordonanței nr. 109. Practic, aseară târziu, la ora 17,00, comisiile reunite - Comisia pentru industrii, Comisia pentru politică economică și Comisia juridică - au aprobat, practic, să excepteze toate companiile mari de la ordonanța corporativă. Practic, PSD, trebuie să recunoaștem, oficial, aseară, în comisiile acestea, a spus că dorește să-și asume politic conducerea acestor companii.

Asta ați dorit, domnilor, să politizați întreaga economie națională!

De aceea, am votat împotrivă.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Cristina Prună.

 
 

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Stimați colegi,

Ați profitat de haosul pe care l-ați creat zilele acestea cu dezbaterile pe legile justiției pentru a excepta zeci, poate sute de companii de la principiile ordonanței corporative.

De fapt, ceea ce ați votat dumneavoastră astăzi este să creați noi locuri de muncă pentru oamenii dumneavoastră de partid, care să căpușeze în continuare aceste companii de stat.

Ar trebui să vă fie rușine pentru ceea ce ați votat și pentru faptul că subjugați economia țării, pe lângă justiție.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Nistor.

 
 

Domnul Laurențiu Nistor:

Domnilor colegi,

Este trist că acum, în prag de sărbători, unii vin să spună în fața Parlamentului "Să ne fie rușine!".

Consider că aceasta este educația pe care au primit-o de acasă. Încă unul mai comentează: "Să vă fie!".

Nouă nu are pentru ce să ne fie rușine, pentru că facem legi, iar dumneavoastră sunteți cei care căpușați banii pe care îi primiți din afară, de la ONG-uri, de la Soros. (Rumoare. Aplauze.) Pentru asta vă zbateți atât. Continuați așa, că lumea o să râdă de dumneavoastră, nu de noi.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.67/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.39/2005 privind cinematografia (PL-x 466/2017); (adoptat)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Stanciu? Păi, n-am auzit să vă fi pronunțat numele. (Rumoare.) Nu merge.

Vă rog... vă rog... vă rog... vă rog... vă rog, nu am acordat niciun drept la replică.

Punctul 3.

Vă rog, nu mai strigați, domnule Drulă, la mine, din sală.

Punctul 3.

2, mă scuzați. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia; lege ordinară.

Comisia pentru cultură propune adoptarea.

Vă rog să votați.

 

216 voturi pentru, 32 de voturi împotrivă. Adoptat.

Explicarea votului, domnul Drulă.

Vă rog, dreptul dumnealui... dumnealor, pardon.

 
 

Domnul Cătălin Drulă:

Am votat împotrivă. Acest proiect de lege are o prevedere aberantă. De astăzi înainte sunt ilegale în România proiecțiile de filme subtitrate, spre exemplu, într-o limbă de circulație internațională. De exemplu, putem să avem un film, nu știu, finlandez sau coreean, care la matineu poate fi proiectat în cinematografe cu subtitrare în engleză, pentru expații care trăiesc în marile metropole. E o practică comună în toate orașele europene.

De azi înainte, pentru că e o prevedere care inițial s-a vrut exclusiv, probabil, naționalistă, să fie numai filme subtitrate sau dublate în română, dar UDMR a introdus și o limbă a minorităților naționale, nu vom putea avea, în România, va fi ilegal să avem orice fel de proiecție a unui film care este subtitrat în engleză. Mi se pare o aberație atât de mare. Acesta e motivul pentru care am votat împotrivă la această lege.

E o parte din noianul de tâmpenii care trec pe repede înainte în perioada aceasta în Parlament.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Pașcan.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Domnule președinte de ședință,

Distinși colegi,

Acest amendament este doar o mostră a felului în care înțeleg să conviețuiască cu noi cei de la UDMR, pentru că ei creează această politică discriminatorie și de segregare etnică ale cărei victime suntem noi, cei care trăim în Târgu Mureș, Harghita, Covasna.

Ați înțeles greșit, domnule antevorbitor. Aici nu e vorba doar de subtitrare, este vorba de dublare audio. Și veți ajunge probabil să constatați, dacă veți veni în Harghita, Covasna sau Mureș, dacă vreți să mergeți la cinematograf, că nu puteți să participați, întrucât filmul este dublat în limba maghiară și nu veți înțelege ce se vorbește acolo.

Dar votați, fraților, pentru că tocmai vin de la Comisia pentru învățământ, la care ați dat un vot privind înființarea unui liceu teologic care în momentul de față s-a înființat nelegal și este cu proces penal pe rol, în care un inspector școlar de la Târgu Mureș și directorul acelui liceu sunt trimiși în judecată pentru abuz în serviciu și uzurpare de funcție.

Dumneavoastră tocmai ați dat girul prin acel raport și urmează, evident, să votați o lege. Pentru că astfel vor trebui să treacă modificările și la Legile justiției, va trebui să vă treacă și bugetul, trădând și vânzându-i pe românii din centrul țării.

Vom ajunge să ne considerăm o categorie inferioară, stimați colegi, pentru că minoritatea maghiară, prin reprezentanții ei politici, ne consideră infecți. Ei trebuie să stea separat de noi, trebuie să-i scoată pe români afară din școli, trebuie probabil să facem trotuare și infrastructură separate, ca să putem conviețui.

Și dacă nu vă sunt suficiente argumentele acestea, ale separării cu orice preț, ia uitați-vă puțin cu ochi critic și realist către Harghita și Covasna și întrebați-vă de ce au plecat oare românii din Harghita și Covasna? Și mai priviți către Mureș mai apoi și întrebați-vă oare noi cât vom mai rezista? Pentru că asta faceți, pas cu pas. căutați să alimentați, să fundamentați legislativ...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

... segregarea pe criterii etnice, discriminarea etnică, să ne puneți pe noi, românii care trăim acolo, într-o situație disperată, într-o situație conflictuală.

Și dacă vă întrebați, oare - cei care mai știți și mai citiți, aveți timp pentru așa ceva - oare de ce s-a ieșit în stradă în martie 1990, la Târgu Mureș, vă reamintesc: pentru că tot așa, din Liceul "Bolyai Farkas" au fost scoși cu forța elevii români.

Și urmează acum un alt liceu, Colegiul Național Unirea, pe care tocmai ați hotărât, și prin amendamentele UDMR...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

... se va transforma într-un singur liceu, etnic - Liceul Teologic Romano-Catolic.

V-o spun celor care sunteți din Ardeal, chiar dacă sunteți de la PSD sau ALDE. Nu consimțiți la asemenea trădări...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnule deputat, nu mă puneți în situația să vă opresc microfonul...

 
 

Domnul Emil-Marius Pașcan:

... nu ne vindeți, nu conflictualizați, nu vă bateți joc de românii din centrul țării, dacă vreți să mai existăm ca popor și ca națiune.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Domnul Korodi.

 
 

Domnul Korodi Attila:

Stimați colegi,

S-au zis foarte multe minciuni în ultimele cinci minute de la acest microfon. Și este păcat.

Legea cinematografiei, ceea ce spune legea amendată și votată - și mulțumesc pentru sprijin, pentru că era un sprijin pentru normalitate - spune următorul lucru. Nu mai este interzis ca, în paralel, când un cinematograf decide să proiecteze un film, în România, cu subtitrare sau cu dublare în limba română, să existe și, dacă este cerere, pentru o comunitate minoritară, în limba minoritară. De ce?

Stimați colegi din USR, sunteți din generația mea. Probabil aveți copii. Eu am o fată care este în clasa a III-a și un băiat care are 5 ani. Fata mea acum începe să meargă la cinematograf, pentru că, da, a reușit, prin școală, să învețe limba română și să înceapă să înțeleagă desenele animate. Fiul meu încă nu poate să facă. De ce degrevați generații la începutul vieții să meargă la cinematograf? (Vociferări. Rumoare.)

Asta spuneți dumneavoastră.

 
   

Domnul Cătălin Drulă (din sală):

Noi am zis de engleză, în maghiară poate să fie.

 
 

Domnul Korodi Attila:

Nu este adevărat. Nu este adevărat. Citiți legea... citiți legea în întregul ei.

Stimați colegi...

Stimați colegi,

S-a adus aici în discuție... (Rumoare.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, domnule Drulă....

 
 

Domnul Korodi Attila:

S-a adus aici în discuție o temă care nu vizează legea adoptată astăzi. Dar vreau să vă spun, ca să spunem foarte clar, fără minciuni. La ora actuală - și este bine că este așa - Colegiul Unirea are, pentru 20 de ani, contract cu Biserica Catolică, ca să fie în aceeași clădire, pentru că asta este normal. Și contractul acesta este valabil, dacă și Biserica Catolică poate să aibă școala proprie, pentru că sunt două clădiri, una lângă cealaltă.

De aceea trebuie și este bine ceea ce facem.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Vă atenționez, domnule Munteanu, aveți doi înscriși la explicarea votului. Stabiliți doar unul.

Domnul Roman.

 
 

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor colegi,

Partidul Național Liberal a votat pentru adoptarea acestui proiect de lege, pentru că suntem cel mai vechi istoric partid din România, Partidul Marii Uniri, iar în Rezoluția de la Alba Iulia - așa cum invocă foarte des colegii noștri de la UDRM - se vorbește foarte, foarte serios și despre drepturile minorităților.

Ca să nu mai existe discuții că PNL-ul e nu știu cum și nu știu cum, am votat pentru că noi considerăm că e un proiect bun.

În schimb, ceea ce s-a întâmplat astăzi la Comisia pentru învățământ, stimați colegi, este profund ilegal. În primul rând, s-a adoptat acest raport, deși Biroul permanent al Camerei stabilise pentru ora 12,30 vot final. Am atras atenția doamnei președinte...

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnule deputat, nu are legătură cu subiectul...

 
 

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Nu, nu, vă rog frumos, dați-mi voie să îmi explic votul.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Da, dar nu are legătură cu subiectul...

 
 

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Vreau să vă spun, domnule președinte, că astăzi, în Parlamentul României, din păcate, s-a întâmplat un lucru grav. Vorbim de acest lucru. Vorbim de faptul că s-a luat decizia ca pentru prima dată un liceu să fie înființat prin lege de către primării, de către consiliile județene, de către biserici, și nu prin ordin al Ministerului Educației, așa cum s-a întâmplat până acum.

Suntem pentru dialog. Suntem pentru ca acei copii să poată să-și desfășoare activitatea la Târgu Mureș.

Este abuziv faptul că 400 de părinți au fost chemați la declarații. Nu e normal.

În schimb, ceea ce s-a întâmplat astăzi, din nou pe repede înainte, cu termen de dezbatere 5 minute la un proiect atât de important, stimați colegi, a deschis cutia Pandorei. Iar cei care și-au asumat această decizie să țină minte!

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Domnul Bacalbașa.

Informez grupurile că aveți dreptul la un singur drept la replică.

 
 

Domnul Nicolae Dobrovici-Bacalbașa:

Da.

Stimați colegi,

Eu sunt unul dintre cei care au votat "tâmpenia", conform colegilor salvatori de România.

Să fim foarte clari. Ceea ce s-a votat acolo nu este o măsură de constrângere, ci o măsură permisivă. Un text de lege nu permitea decât emiterea unui film subtitrat sau audio în limba română. Deci când există niște comunități cu o populație 80% de o altă limbă nu mi se pare normal să nu li se permită.

Sigur că putem discuta de relația deseori complicată cu concetățenii noștri maghiari. Dar aici o filosofie de plusare este o filosofie a dezastrului.

Eu, personal, am fost victima discriminării din partea unui ministru maghiar al sănătății, dar în spate, la sfori, era domnul Dobre. Să fie foarte clar. Mă rog, mi s-a făcut o porcărie, dar de-ai mei, cu mână maghiară.

Totuși, în ciuda acestui fapt, că mi s-a făcut o porcărie de un ministru maghiar, eu am votat, ca un parlamentar responsabil, pentru principiile democrației și bunului-simț.

Și cred că trebuie să ne ghidăm în funcție de aceste principii, că de asta am fost trimiși aici. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Băișanu.

Drept la replică, domnul Dobre. Domnule Băișanu, o secundă.

 
 

Domnul Victor Paul Dobre:

E vorba de Eugen Nicolăescu, ministrul UDMR al sănătății.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Băișanu.

 
 

Domnul Ștefan-Alexandru Băișanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Cu îngăduința dumneavoastră, vreau să vă spun că vin din Bucovina, acolo unde 12 - 12, nu una, nu două minorități - trăiesc în bună pace cu românii. Bucovina e un loc în care am putea spune că Europa a ajuns cu mult timp înainte.

Acum, eu vă spun foarte clar că mi se pare normal ca un film să fie subtitrat în limba unui cetățean de etnie maghiară, sau germană, sau turcă - evident, acolo unde acea etnie e majoritară. Dar îl rog pe domnul deputat care a fost mai înainte la microfon să-și învețe copilul de 5 ani și limba română. (Aplauze.)

Și acesta... acesta fiind un exemplu pe care să-l dați colegilor dumneavoastră, colegilor noștri, vecinilor noștri, de orice etnie ar fi.

Doi. Colegii de la USR au și ei dreptate, numai că, în stilul lor, n-au știut să pună problema. Ei au votat împotrivă nu că nu e subtitrat și în engleză; au votat împotrivă pentru că așa trebuie să facă în permanență - să voteze doar împotrivă. (Aplauze.)

Le sugerez o chestiune - pentru că sunt copii tineri, frumoși, deștepți, unii dintre ei educați în străinătate - le sugerez să vină la acest microfon sau în comisii și să spună: "Domnilor, hai să facem și un amendament ca pe lângă limba germană, maghiară, ucraineană, a naționalităților care trăiesc în România în bună pace cu românii, să introducem și un amendament prin care cinematografele care doresc să titreze doar în engleză pentru expați să o facă". E simplu și cred că e loc și pentru asta.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, un drept la replică scurt. Încheiem aici.

 
 

Domnul Cătălin Drulă:

Deci... ca să clarificăm. Noi suntem foarte de acord ca aceste proiecții să se facă în limbile minorităților. Problema este că fiind legiferat pe repede înainte, pe stilul UDMR ridică mingea, PSD dă gol, această prevedere elimină acum posibilitatea de a subtitra în engleză.

Deci e o greșeală legislativă. Noi primim rapoartele cu câteva minute înainte. Și arată exact limitele sistemului de a legifera pe repede înainte și pe genunchi, domnule Dragnea. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Sistăm.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe (PL-x 452/2017); (adoptat)

3. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.

Comisia pentru cultură și Comisia juridică propun adoptarea.

Vă rog, vot.

 

252 de voturi pentru, 8 voturi împotrivă, 7 abțineri. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului de aderare, semnat la Bruxelles la 11 noiembrie 2016, la Acordul Comercial dintre Uniunea Europeană și statele membre ale acesteia, pe de o parte, și Columbia și Peru, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 26 iunie 2012, pentru a se ține seama de aderarea Ecuadorului (PL-x 445/2017); (adoptat)

4. Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului de aderare, semnat la Bruxelles la 11 noiembrie 2016, la Acordul Comercial dintre Uniunea Europeană și statele membre ale acesteia, pe de o parte, și Columbia și Peru, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 26 iunie 2012, pentru a se ține seama de aderarea Ecuadorului.

Comisia pentru industrii propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

Unanimitate. Adoptat.

5. Proiectul de Lege pentru ratificarea...

Explicarea votului, domnule Seidler?

 
 

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Vreau să explic pentru colegii care folosesc acest microfon pentru retorică ieftină că acest proiect de lege a fost votat în unanimitate. Deci uneori USR-ul votează "pentru", atunci când consideră argumentat că există motive raționale pentru a vota "pentru". Chiar și atunci când "pentru" votează împreună cu PSD, ALDE, UDMR, PMP, PNL, minorități.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului Economic și Comercial Cuprinzător (CETA) între Canada, pe de o parte, și Uniunea Europeană și statele sale membre, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 30 octombrie 2016 (PL-x 444/2017); (adoptat)

5. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului Economic și Comercial Cuprinzător (CETA) între Canada, pe de o parte, și Uniunea Europeană și statele sale membre, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 30 octombrie 2016.

Comisia pentru industrii propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

Unanimitate. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Organizația pentru Interzicerea Armelor Chimice (OIAC) privind privilegiile și imunitățile OIAC, semnat la Haga, la 6 septembrie 2017 (PL-x 459/2017); (adoptat)

6. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Organizația pentru Interzicerea Armelor Chimice (OIAC) privind privilegiile și imunitățile OIAC, semnat la Haga, la 6 septembrie 2017.

Comisia juridică propune adoptarea.

Vot.

 

270 de voturi pentru, o abținere și un coleg care nu optează. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de parteneriat strategic între Uniunea Europeană și statele membre ale acesteia, pe de o parte, și Canada, pe de altă parte, semnat la Bruxelles, la 30 octombrie 2016 (PL-x 443/2017); (adoptat)

7. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de parteneriat strategic între Uniunea Europeană și statele membre ale acesteia, pe de o parte, și Canada, pe de altă parte, semnat la Bruxelles, la 30 octombrie 2016.

Comisia juridică propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

Unanimitate. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru aderarea României la Protocolul referitor la privilegiile și imunitățile Autorității Internaționale privind Spațiile Submarine, adoptat la Kingston, la 27 martie 1998, care a intrat în vigoare la 31 mai 2003 (PL-x 460/2017); (adoptat)

8. Proiectul de Lege pentru aderarea României la Protocolul referitor la privilegiile și imunitățile Autorității Internaționale privind Spațiile Submarine, adoptat la Kingston, la 27 martie 1998, care a intrat în vigoare la 31 mai 2003.

Comisia juridică propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

Cu un vot împotrivă, a fost adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Bosnia și Herțegovina pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnată la Sarajevo, la 6 decembrie 2016 (PL-x 461/2017); (adoptat)

9. Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Bosnia și Herțegovina pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnată la Sarajevo, la 6 decembrie 2016.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

Unanimitate. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru acordarea de servicii medicale unor categorii de persoane și pentru completarea art.2 din Legea nr.406/2001 privind acordarea unor drepturi persoanelor care au avut calitatea de șef al statului român (PL-x 351/2017); (adoptat)

10. Proiectul de Lege pentru acordarea de servicii medicale unor categorii de persoane și pentru completarea art. 2 din Legea nr. 406/2001 privind acordarea unor drepturi persoanelor care au avut calitatea de șef al statului român.

Comisia pentru sănătate și Comisia pentru apărare propun adoptarea.

Vă rog să votați.

 

243 de voturi pentru, 26 de voturi împotrivă, 3 abțineri. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.3/2017 privind unele măsuri pentru administrația publică centrală (PL-x 347/2017); (adoptat)

11. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 3/2017 privind unele măsuri pentru administrația publică centrală.

Comisia pentru administrație propune adoptarea.

Vă rog, vot.

 

240 de voturi pentru, 32 de voturi împotrivă. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr.143/2000 privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri (PL-x 403/2017); (adoptat)

12. Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr. 143/2000 privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri.

Comisia pentru apărare și Comisia pentru sănătate propun adoptarea.

Vă rog, vot.

 

Unanimitate. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Programului geologic la nivel național (PL-x 383/2017); (adoptat)

13. Proiectul de Lege pentru aprobarea Programului geologic la nivel național.

Comisia pentru industrii propune adoptarea.

Vă rog să votați.

 

Unanimitate. Adoptat.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției (Pl-x 528/2017); (adoptat)

Capitolul II. Legi organice. Adoptări.

14. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției.

Comisia juridică propune adoptarea.

Vă rog să votați.

 

180 de voturi pentru, 86 de voturi împotrivă, 5 abțineri. Adoptat.

15. Proiectul de Lege privind...

Explicarea votului, domnul Stelian.

 
 

Domnul Stelian-Cristian Ion:

Mă uit în față, la colegii din PSD, la colegii din ALDE, la colegii din UDMR și văd că v-a revenit zâmbetul pe buze, pentru că Moș Gerilă a venit anul acesta cu tolba plină - Legile justiției, se pare, s-ar putea și Codul penal.

Dar iată că Moș Crăciun, coborât pe horn, în formă de șobolan roșu, vă aduce încă un cadou - acela de ștergere a unor incompatibilități... (Rumoare. Domnul deputat Eugen Nicolicea solicită să ia cuvântul.)... nu, nu putem da drept la replică domnului Moș Gerilă, deci... da?... sub forma ștergerii unor incompatibilități care au avut o logică foarte clară, în legislație. Nu poți fi și demnitar, și parlamentar, și prefect, și ministru, și primar, și viceprimar și așa mai departe și să desfășori, în același timp, activități comerciale.

Faptul că ați avut în vedere, în expunerea de motive, anumite activități, cum ar fi cele didactice, este o minciună. Activitățile didactice sunt prevăzute ca excepție de la această incompatibilitate, cum sunt și activitățile desfășurate de către avocați.

Dacă voiați să faceți anumite exceptări, trebuia să le faceți punctual, nu să asigurați o exceptare pentru toate aceste categorii.

Văd că vreți să fiți mai puțin parlamentari și mai mult afaceriști, da? Trebuie să aveți grijă de afacerile acestea, dar ar fi trebuit să aveți grijă și de soarta acestei țări și să faceți o pauză din afaceri, pe perioada derulării mandatului.

Deci iată ce cadou frumos vă face... Vă faceți singuri practic. Vă faceți singuri. (Aplauze.)

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2016 pentru modificarea și completarea Legii nr.17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice (PL-x 481/2016); (adoptat)

15. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2016 pentru modificarea și completarea Legii nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice.

Comisia pentru muncă propune adoptarea.

Vă rog să votați.

 

Unanimitate. Adoptat.

 
Propunerea legislativă privind modificarea art.9 alin.(2) din Legea educației naționale nr.1/2011 (Pl-x 306/2017). (respinsă)

Capitolul II. Legi organice. Respingeri.

16. Propunerea legislativă privind modificarea art. 9 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011.

Comisia pentru învățământ propune respingerea.

Vă rog, vot.

 

168 de voturi pentru, 10 voturi împotrivă, 91 de abțineri. Adoptată.

Vă rog, doamna Bîzgan, aveați o explicare a votului.

 
 

Doamna Oana-Mioara Bîzgan-Gayral:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Aș începe prin a face o remarcă. După părerea mea, art. 150 din Regulament este total discriminatoriu, pentru că prevede ca deputații neafiliați să-și exprime sau să-și spună punctul de vedere, de ce au votat într-un anume fel, abia la finalul ședinței de vot, ceea ce vă dați seama că nu este OK. Sper că sunteți și dumneavoastră de acord cu asta.

Și acum explicarea votului cu privire la modificările aduse Ordonanței nr. 109.

Din punctul meu de vedere, problemele invocate pentru a excepta atât de multe companii și mai ales care nu au de-a face cu siguranța națională sunt în special următoarele: modul defectuos în care se efectuează selecția managementului, indicatorii de performanță care sunt total nepotriviți și bonusurile imense pe care unii manageri le-au luat fără a avea performanță.

Toate aceste aspecte - dar toate - din punctul meu de vedere, sunt probleme de implementare și nicidecum probleme legislative. Și nu este nevoie să avem o atitudine intervenționistă pentru a regla anumite probleme pe care le avem strict din implementare.

După opinia mea, toate aceste lucruri pot fi rezolvate dacă investim în creșterea competenței oamenilor din sistemul central, care implementează aceste lucruri și care se asigură că:

1. Selecția este făcută cum trebuie și un CV extraordinar înseamnă și o performanță aliniată;

2. Că indicatorii de performanță care sunt în momentul de față agreați de AGA sunt cei care corespund activității acelei companii și bonusurile sunt date într-adevăr după performanță, dar și după nivelul economiei românești.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Concluzionați.

 
 

Doamna Oana-Mioara Bîzgan-Gayral:

Vă mulțumesc foarte mult.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Închidem ședința.

Biroul permanent...

Ce e, o clarificare?

Vă rog.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Voiam doar să vă spun doar atât, că Moș Gerilă a fost darnic cu o incompatibilitate care de fapt nu mai exista - persoană fizică autorizată nu mai există în terminologia din legea noastră și a fost anulată de peste tot. Asta e tot.

 
 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Închidem aici ședința.

Birou permanent la Cameră, acum.

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 13,11.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 17 septembrie 2019, 6:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro