Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 martie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.44/21-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 14-03-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 martie 2018

5. Dezbaterea Propunerii legislative pentru completarea art.111 din Legea educației naționale (Pl-x 441/2017). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 441/2017

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

E punctul 10 de pe ordinea de zi, Propunerea legislativă pentru completarea art. 111 din Legea educației naționale; Pl-x 441/2017; este lege organică.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul? Nu.

Din partea... comisiei sesizate...

Din partea Guvernului?

Vă rog frumos.

Domnul Petru Andea (secretar de stat, Ministerul Educației Naționale):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Inițiativa legislativă se referă la acordarea de facilități unor categorii de elevi și studenți la transportul pe CFR, respectiv cu metroul. Pentru unele categorii se propune gratuitate, pentru alte categorii, reducerea cu 75% a tarifelor la metrou.

Aș vrea să spun că inițiativa legislativă operează asupra art. 111 din Legea educației naționale, făcând mențiunea că sediul facilităților acordate pentru elevi și studenți se găsește în lege la art. 84 și 205.

Ca urmare, adoptarea unei astfel de inițiative ar conduce la suprareglementări și chiar reglementări contradictorii în cuprinsul acestei legi.

Mai mult, vreau să spun că în propunerea legislativă nu se respectă prevederile Legii nr. 69/2010 referitoare la răspunderea fiscal-bugetară și nici ale Legii nr. 500/2002, Legea finanțelor publice. Este motivul pentru care Guvernul susține raportul comisiei, de respingere a acestei propuneri legislative.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Din partea Comisiei sesizate în fond? Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport, prezentarea raportului.

Vă rog.

Doamna Theodora Șotcan:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea art. 111 din Legea educației naționale, cu modificările și completările ulterioare, în sensul acordării unor facilități elevilor din învățământul obligatoriu profesional, inclusiv posticeal, acreditat, autorizat, precum și studenților români/străini care frecventează o formă de învățământ acreditat, la transportul feroviar intern și la transportul cu metroul.

Face parte din categoria legilor organice, Camera Deputaților fiind primă Cameră sesizată.

În urma dezbaterii, în ședința din 20 februarie 2018, comisia a propus, cu 12 voturi pentru și 7 abțineri, respingerea propunerii legislative, din următoarele considerente:

  • textul propus de inițiatori are un conținut redundant în ceea ce privește enumerarea categoriilor de beneficiari - elevi, studenți;
  • prin excluderea de la facilitățile acordate prin lege a categoriei studenților înmatriculați la o formă de învățământ cu frecvență redusă sau la distanță în instituțiile de învățământ superior acreditate în România se încalcă principiul nediscriminării;
  • măsurile propuse de inițiatori nu sunt corelate cu dispozițiile aflate în vigoare, conducând la o dublă reglementare sau la o reglementare contradictorie;
  • pentru respectarea principiului vizând unicitatea reglementării în materie, conform prevederilor art. 14 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, este necesar ca aspectele de noutate din cuprinsul inițiativei legislative să fie formulate ca intervenții normative asupra art. 84 și art. 205 din Legea educației naționale, cu modificările și completările ulterioare;
  • este necesar ca la fundamentarea propunerii legislative să se țină cont de corelarea cu alte politici ale statului privind sprijinirea elevilor, având în vedere cu precădere asigurarea transportului școlar cu microbuze;
  • inițiatorii, de asemenea, nu au indicat sursa de finanțare necesară implementării soluțiilor legislative.

Raportul comisiei este un raport de respingere.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Dacă la dezbateri generale dorește cineva să intervină? Nu avem niciun vorbitor înscris.

Propunerea legislativă rămâne pentru ședința de vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 18:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro