Cătălin-Ioan Nechifor
Cătălin-Ioan Nechifor
Ședința Camerei Deputaților din 19 martie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.46/23-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 19-03-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 martie 2018

7. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
  7.2 Cătălin-Ioan Nechifor
 
consultă:

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

  ................................................

Domnul Nechifor.

Vă rog, dacă vreți să mai faceți, un minut aveți... reamintirea temei. Aveți... două.

Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:

Mulțumesc, domnule președinte.

Sunt destul de nemulțumit, pentru că pentru a doua oară, și anul trecut, în mai, și acum, primesc un răspuns foarte ambiguu.

Am întrebat, expres, care sunt concluziile rapoartelor de expertiză? Ca și anul trecut, și în acest an, Ministerul, de fapt CNAIR-ul, mă trimite la plimbare, cu detalii tehnice, de altă natură, când lucrurile sunt foarte clare.

Cred că și eu, ca parlamentar, dar și cei care trăiesc în Suceava au dreptul să știe de ce nu s-a executat centura de ocolire a Sucevei, începută în 2007. Nici acum nu este finalizată și nici nu cred că sunt foarte mari oportunități de a finaliza această investiție. Pentru că, din punctul meu de vedere, din ceea ce știu eu, rapoartele tehnice nu sunt foarte în regulă.

Drept pentru care voi face uz și de Legea nr. 544 privind accesul liber la informații publice, pentru că înțeleg și văd, de altfel, dar pentru a doua oară, că ministerul și compania refuză să răspundă concret la întrebări.

Vă mulțumesc foarte mult.

Și chiar îmi pare foarte rău.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, doamnă secretar de stat.

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Mulțumesc, domnule președinte.

În privința variantei ocolitoare Suceava, DRDP Iași, la sfârșitul anului trecut, a demarat procedura de achiziție a lucrărilor aferente obiectivului "Varianta ocolire Suceava", documentația de atribuire fiind respinsă, cu observații, din partea ANAP.

În prezent, aceasta a fost revizuită și se află din nou în procedură de verificare la ANAP, pentru a fi publicată în SEAP. Aici vorbesc despre lucrările rămase neexecutate, din contractul anterior.

De asemenea, în interpelarea dumneavoastră, ați făcut referire și la Centura Municipiului Rădăuți. Și aici suntem în măsură să vă dăm câteva detalii.

Acest obiectiv de investiții are indicatori tehnico-economici aprobați prin hotărâre de Guvern. În 2010, s-au actualizat indicatorii tehnico-economici, prin avizul Ministerului Transporturilor. Valoarea totală actualizată este de 189.000 mii lei, deci 189 de milioane, din care construcții-montaj - 140 de milioane.

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor la acest obiectiv de investiții, DRDP Iași a încheiat cu asocierea Spedition UMB și Tehnostrade, reprezentată prin lider de asociere, UMB Spedition, în urma unei proceduri de achiziție publică de lucrări, un contract de execuție în valoare de 82 de milioane de lei, cu o durată de execuție de 36 de luni.

În anul 2011, proiectul tehnic întocmit de MAXI DESIGN a fost avizat de CNAIR și, odată cu avizarea proiectului tehnic, s-au impus unele modificări față de studiul de fezabilitate întocmit de Search Corporation, care a condus la o creștere a valorii lucrărilor necesare a fi executate, după cum urmează.

  • Pentru intersecțiile cu drumurile comunale, pentru siguranța circulației s-au proiectat soluții tip girații și, alternativ, soluții tip "T";
  • La podurile peste râul Sucevița, s-a considerat schema statică prin continuarea tabierelor;
  • Și totodată s-au reconsiderat elevațiile podurilor peste râul Sucevița, prevăzându-se unele de tip lamelar.

Cred că... sunt prezentate toate aceste detalii.

Lucrările suplimentare recomandate de CNAIR au fost licitate, în anul 2017, fiind încheiat un contract, cu Tehnostrade, pentru proiectare și detalii de execuție.

Ministerul Transporturilor a fundamentat necesarul de fonduri pentru acest obiectiv, la elaborarea bugetului de stat, urmând a solicita în continuare fonduri, și la rectificarea bugetară, în momentul când acestea, deja asigurate, vor fi folosite.

Totodată, ați solicitat și pentru DN 2. Este un tabel pe care... dacă îmi permiteți, să trec mai departe.

Tot în județul Suceava, pe DN 18, în ceea ce privește lucrările de reabilitare și termenele de finalizare a acestora pentru sectoarele situate pe teritoriul județului Suceava, avem un tabel în care vă prezentăm informațiile solicitate și anume, stadiul fizic al fiecărei lucrări pe DN 18, cu loturile 2, 3 și 4.

Pe DN 17B, la fel, v-am prezentat aici stadiul. Faptul că în anul 2017 s-a semnat un contract subsecvent, în baza căruia s-au executat lucrări de reparații, între localitățile Chiril și Crucea.

Totodată, sectoarele cu îmbrăcăminte din beton de ciment de pe DN 17B au durata de utilizare depășită. Pe acest sector de drum au început în 2017 și vor continua, până la finalizarea anului 2018, executarea de îmbrăcăminți bituminoase.

Și tot pe DN 17 avem întocmit studiul de fezabilitate pentru reabilitarea de la kilometrul 3 până la kilometrul 86, valoarea estimată a obiectivului, așa cum este avizată în CTE-ul de la CNAIR, este de 400 de milioane de lei, pentru cei 82,9 km.

Potrivit Strategiei Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în politica de investiții în infrastructura rutieră se va avea în vedere asigurarea fondurilor pentru continuarea și finalizarea acestor lucrări începute în anii anteriori.

În acest sens, obiectivul a fost propus pentru includere în etapa a zecea de modernizare a drumurilor naționale din România, așa cum prevede această strategie.

Mai era o interpelare din partea dumneavoastră...

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Doamnă secretar de stat, am înțeles. Mai comunicați detalii în scris domnului deputat, pentru că am depășit foarte mult timpul dumneavoastră de intervenție.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 11 aprilie 2021, 16:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro