Plen
Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.66/26-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 18-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 aprilie 2018

13. Supunerea la votul final:  
  13.19 Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001 (Pl-x 13/2018). (respinsă)  
 
consultă fișa PL nr. 13/2018

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

  ................................................

19. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001.

Comisiile - juridică și pentru administrație publică - propun respingerea.

Vă rog, vot.

214 voturi pentru, 8 voturi împotrivă, 29 de abțineri. Adoptată.

Mulțumesc.

Doamna Todoran, explicarea votului.

Domnul, mă scuzați! (Râsete.)

Domnul Adrian-Mihăiță Todoran:

Mulțumesc, domnule președinte.

Îmi pare rău că...

Domnul Petru Gabriel Vlase:

N-are nicio legătură cu timbrul vocal, îmi cer scuze! Deci chiar am greșit! (Râsete. Aplauze.) Chiar am văzut Adriana, îmi cer scuze!

Domnul Adrian-Mihăiță Todoran:

Cred că am o voce mult mai puternică!

Dar, dragi colegi, acest proiect a fost inițiat după ce am avut întâlniri cu foarte mulți cetățeni, viceprimari și vicepreședinți de consilii județene.

Astăzi ați fost împotriva faptului ca un vicepreședinte de consiliu județean, ca un viceprimar să aibă atribuții.

Vi se pare normal - și mă uit aici, și la colegii de la USR - să vă abțineți de la un lucru prin care se cheltuiește banul public ineficient?

Astăzi mulți viceprimari au secretare, au mașini, dar nu au atribuții!

Dacă credeți că în România cheltuirea banului public este, așa, o joacă, uitați că cetățenii nu cred acest lucru!

În Maramureș sunt orașe în care viceprimarii nu au nicio atribuție, dar comunitatea cheltuiește bani atât cu un salariu destul de mare în ultimul timp, cu mașini și cu tot ce înseamnă un aparat administrativ. Cred că era bine ca viceprimarii să aibă atribuții, indiferent care ar fi fost acestea!

Nu se poate ca un primar, ieșit cu 7%, cu 8%, să decidă pentru o comunitate, pentru un consiliu local care și-a numit un viceprimar!

Partidul Mișcarea Populară susține cheltuirea banului public eficient și era normal ca viceprimarii să aibă atribuții, cum este normal ca un primar să fie ales în două tururi!

Mulțumesc frumos. (Aplauze.)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Benga.

Domnul Tudor-Vlad Benga:

Mulțumesc.

Așa cum am explicat și ieri, votul nostru pleacă în primul rând dintr-o problemă de asimetrie, de legitimitate.

Suntem absolut de acord cu ideea că administrația locală este ineficientă, suntem absolut de acord că este nevoie de vot în două tururi, tocmai pentru legitimitatea crescută a primarilor, dar motivul abținerii noastre ține tocmai de asimetria de legitimitate. Primarii sunt aleși direct de cetățeni și, prin urmare, au un mandat cât se poate de clar direct de la cetățeni. Viceprimarii sunt aleși pe o listă și, prin urmare, a-i forța printr-o lege să aibă anumite atribuții, aceasta ar reduce legitimitatea alesului, primarul.

Acesta a fost motivul abținerii noastre.

Mulțumesc frumos.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Suspendăm ședința.

Ședință de Birou permanent.

La ora 13,00, teoretic, plen comun.

 

Ședința s-a încheiat la ora 12,49.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 18 octombrie 2019, 19:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro