Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.156/06-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 29-10-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2018

16. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere (PL-x 717/2015/2018). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 717/2015

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

22. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere; PL-x 717/2015.

Comisia pentru muncă sau Comisia pentru agricultură?

Domnul președinte Alexandru Stănescu.

Vă rog, prezentați raportul comun.

Domnul Alexandru Stănescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport comun asupra cererii de reexaminare a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere.

În conformitate cu prevederile art. 137 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2015 privind înființarea Gărzilor forestiere a fost trimisă spre reexaminare, în fond, Comisiei pentru muncă și protecție socială și Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice.

Legea are ca obiect crearea cadrului legal privind înființarea Gărzilor forestiere și reglementează regimul juridic al acestor instituții publice, aflate în subordinea autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, precum și statutul personalului din cadrul acestora.

Legea face parte din categoria legilor ordinare.

Comisiile au reexaminat legea în ședințe separate.

În legătură cu obiecțiile formulate în cererea de reexaminare și în urma reanalizării textului legii transmis de Senat, membrii comisiilor au formulat următoarele observații:

  • articolul unic al legii de aprobare prevede că se aprobă ordonanța de urgență cu modificările ulterioare. Întrucât dispozițiile art. 4 au fost abrogate prin Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, alte mențiuni nu mai sunt necesare. Efectele art. 4 s-au produs la momentul aplicării Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2015, succesiunea în timp a aplicării fiind foarte clară. Articolul 4 s-a aplicat în perioada 30 iunie 2015 - 30 iunie 2017. De la data de 1 iulie 2017 art. 4 nu mai există, salarizarea personalului din cadrul Gărzilor forestiere făcându-se în temeiul Legii nr. 153/2017.
  • în ceea ce privește completarea art. 10 din O.U.G. nr. 32/2015, s-a considerat că această intervenție legislativă, adoptată în cadrul procedurii de reexaminare a legii ca urmare a unei decizii a Curții Constituționale, nu poate face obiectul reexaminării legii, textul fiind eliminat.

Astfel, în temeiul art. 137 alin. (3), membrii comisiilor au acceptat solicitările formulate de Președintele României și au aprobat parțial cererea de reexaminare.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii comisiilor au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților prezentul raport comun de aprobare parțială a cererii de reexaminare și adoptarea legii cu amendamente. Acestea se regăsesc în anexa care face parte integrantă din prezentul raport comun.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Tinel Gheorghe, dezbateri generale, Grupul PNL.

Avem 15 amendamente admise.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Analizăm astăzi un proiect de lege care a ridicat de la început numeroase semne de întrebare. Ordonanța nr. 32 din 2015 și amendamentele care au fost făcute au venit să rezolve o problemă foarte importantă privind personalul care activează în cadrul comisariatelor de regim silvic și cinegetic. Era vorba de salarizare.

Atunci, soluția găsită de noi în comisia de specialitate nu a fost agreată de Guvern și a fost contestată la nivelul anului 2015 la Curtea Constituțională.

Curtea Constituțională a dat dreptate Guvernului și, pe bună dreptate, legea s-a reîntors la Parlament, în analiză la Senat și la Camera Deputaților.

În plenul comisiei s-au adus modificări textului de lege, așa cum fusese el adoptat în Senat și în Camera Deputaților, care excedau dispozițiilor analizate de Curtea Constituțională.

Pe bună dreptate, când legea a ajuns la promulgare, la președinte, președintele a întors-o înapoi, pentru că apăruse o funcție publică corespunzătoare angajaților la comisariatele de regim silvic și cinegetic, respectiv funcție publică de stat, și legea s-a reîntors la comisie.

Acum analizăm un text de lege care excede analize făcute pe textul de constituționalitate și pe cererea de reexaminare. De ce vă spun acest lucru? Pentru că în textul propus apar modificări la articolele noi - 5, 6 și 7 - care privesc cariera funcționarilor publici de la comisariatele de regim silvic și cinegetic, care stabilesc condițiile de integritate, altele decât cele stabilite prin Legea nr. 188/1999, care este Legea funcționarilor publici.

Legea nr. 188/1999 este lege organică. Criteriile sunt stabilite prin norme metodologice aprobate prin hotărâre de Guvern.

În actualul proiect de lege ni se propun criterii de integritate stabilite prin ordin de ministru.

Să mă ierte Dumnezeu, care vor fi criteriile opozabile funcției publice corespunzătoare funcționarilor publici de la comisariate? Cele adoptate prin Legea nr. 188/1999, care este lege organică, sau cele care vor fi stabilite de conducătorul autorității publice centrale pentru silvicultură, prin ordin de ministru, și care este lege ordinară? Păi, vă spun eu: vor fi cele stabilite prin Legea nr. 188/1999, adică prin lege organică. Ele vor fi opozabile. Și atunci avem o dublă reglementare, dar o dublă reglementare care este în defavoarea funcționarilor publici de la comisariatele de regim silvic și cinegetic.

Și ca o scurtă istorie, în două fraze, actualele comisariate de regim silvic și cinegetic sunt urmașele, ca să le spun așa, ale inspectoratelor de regim silvic și cinegetic înființate acum 20 de ani, adică în 1999. Prin varii tertipuri juridice și legislative li s-a tot modificat titulatura, pentru a crea cadrul necesar permutărilor politice în interior.

Ceea ce se întâmplă prin textele adoptate sau supuse aprobării noastre la art. 5, 6 și 7 creăm sau deschidem Cutia Pandorei pentru o decizie eminamente politică de epurare pe criterii care n-au nicio legătură cu funcția publică, așa cum a fost ea stabilită și legiferată prin Legea funcționarilor publici.

Vă propun, domnule președinte de ședință, să supuneți la vot reîntoarcerea la comisie pentru o săptămână, pentru a pune în acord textul de lege propus în varianta de aprobare a Ordonanței nr. 32/2015 cu textul Legii funcționarilor publici nr. 188/1999. Altfel, vă spun, nu va fi aplicabilă această lege în forma propusă.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Bine.

Voi supune votului reîntoarcerea la comisie.

Să înceapă votul.

44 de voturi pentru, 59 de voturi împotrivă, două abțineri.

Nu a întrunit numărul de voturi.

Alte intervenții dacă sunt?

Domnule Popescu, doriți să interveniți? Mai aveți 20 de secunde. Nu.

Bun.

Avem 15 amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt intervenții? Nu.

La articolul unic? Nu.

De la 3 până la 10, intervenții? Nu.

De la 11 la 15, intervenții? Nu.

Rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 20 octombrie 2019, 6:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro